Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pfffff sommige mensen.....
Moderator: moderatorteam
-
Poenz
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Galgo kruising
- Aantal honden: 1
Re: Pfffff sommige mensen.....
helaas heeft meneer een zwakke blaas. De klimop is het eerste groen wat hij ziet waar hij wilt plassen, en als ik uit mijn werk kom kan hij het dan dus niet meer ophouden tot het volgende groen wat pas 400 meter verderop is...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat wordt sjouwen met emmertjes sop danPoenz schreef:helaas heeft meneer een zwakke blaas. De klimop is het eerste groen wat hij ziet waar hij wilt plassen, en als ik uit mijn werk kom kan hij het dan dus niet meer ophouden tot het volgende groen wat pas 400 meter verderop is...

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dan zet je een paaltje voor je eigen deur en kan ie daar zijn ozo hoognodige plas kwijtPoenz schreef:helaas heeft meneer een zwakke blaas. De klimop is het eerste groen wat hij ziet waar hij wilt plassen, en als ik uit mijn werk kom kan hij het dan dus niet meer ophouden tot het volgende groen wat pas 400 meter verderop is...
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Heeft hij een zwakke blaas of een sterke geldingsdrang?Poenz schreef:helaas heeft meneer een zwakke blaas. De klimop is het eerste groen wat hij ziet waar hij wilt plassen, en als ik uit mijn werk kom kan hij het dan dus niet meer ophouden tot het volgende groen wat pas 400 meter verderop is...
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Poenz
- Vaste gebruiker
Zwakke blaas. Hij weet dat het eigenlijk niet mag, en als ik er wat van zeg dan stopt hij wel met tegen de planten aan te plassen, maar dan loopt hij al plassend verder waardoor de hele stoep dan vervolgens onder de plas zit.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je moet hem dan in eerste instantie niet bij die klimop laten komen, wellicht kan hij het dan toch wel langer ophoudenPoenz schreef:Zwakke blaas. Hij weet dat het eigenlijk niet mag, en als ik er wat van zeg dan stopt hij wel met tegen de planten aan te plassen, maar dan loopt hij al plassend verder waardoor de hele stoep dan vervolgens onder de plas zit.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar dan maak je dus van jou probleem, andermans probleem, het zeiken tegen andermans eigendom en alle overlast die er bij komt kijken(ruiken) ongeacht of het bij een kroeg is

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Als Bruno gaat plassen, roepen we altijd: open de sluizuuuh! Maar hij kan het inderdaad wonderlijk lang ophouden èn afknijpen. Kunnen de meeste mannen niet zeggen, haha. Hij moet wel ergens tegen aan plassen. En daar zit 'm de kneep, knijp. Dat wordt dan dus of een paaltje of een boom.
Ik weet hoe mensen kunnen reageren op een beetje plas, wat inderdaad geen kwaad kan bij een heleboel (gemeentelijke) struiken, planten en bomen in Nederland en gewoon met het regenwater wegspoelt, dus zijn we voorzichtig waar er geplast wordt. Ik heb een keer meegemaakt dat ik met Shelly werd weggestuurd, ze mocht niet tegen het huis aan plassen! Toen ik zei dat ze een teef was, snapte hij het niet, haha. Nou ja, goed, dan lopen we een stukje verder door. Ik weet uit mijn hoofd waar de plasonvriendelijke plekken zijn behalve tuinen en andere objecten. En soms kom je iemand tegen die zijn/haar frustratie al een tijdje op heeft zitten potten, ik laat er mijn humeur niet door bederven. We kijken niet allemaal op dezelfde manier naar urine.
Ik weet hoe mensen kunnen reageren op een beetje plas, wat inderdaad geen kwaad kan bij een heleboel (gemeentelijke) struiken, planten en bomen in Nederland en gewoon met het regenwater wegspoelt, dus zijn we voorzichtig waar er geplast wordt. Ik heb een keer meegemaakt dat ik met Shelly werd weggestuurd, ze mocht niet tegen het huis aan plassen! Toen ik zei dat ze een teef was, snapte hij het niet, haha. Nou ja, goed, dan lopen we een stukje verder door. Ik weet uit mijn hoofd waar de plasonvriendelijke plekken zijn behalve tuinen en andere objecten. En soms kom je iemand tegen die zijn/haar frustratie al een tijdje op heeft zitten potten, ik laat er mijn humeur niet door bederven. We kijken niet allemaal op dezelfde manier naar urine.
-
Poenz
- Vaste gebruiker
niet bij de klimop laten komen zal ik zeker gaan proberen dan
. Maargoed ik kan moeilijk met een emmer achter hem aan rennen om zijn plas op te vangen lijkt me toch...
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Wat een gezeur weer. Nee, tegen een haag of iets anders van iemand, laat ik mijn hond niet plassen. Tegen b.v. een lantaarnpaal wel.
Mijn neus is niet al te best, verre van. Maar als ik 's zomers van het platte land in Soest, Hilversum in rijd, ruik ik meteen een gore lucht. Waarschijnlijk afkomstig van vuilnis hoewel dat niet aan de kant van de straat staat. (vuilniszakken e.d.)
Mijn neus is niet al te best, verre van. Maar als ik 's zomers van het platte land in Soest, Hilversum in rijd, ruik ik meteen een gore lucht. Waarschijnlijk afkomstig van vuilnis hoewel dat niet aan de kant van de straat staat. (vuilniszakken e.d.)
- Jeannettebo
- Zeer actief
Kijk eens hoe ver hij komt als je hem niet eens de kans geeft om zn poot op te tillen. Zorg dat hij aan de andere kant loopt, dus jij tussen hem en de klimop in. En iedere aanstalten om ergens een poot op te tillen afkappen.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ach, het is niet zo fris en het zou fijn zijn als je het probeert te voorkomen, maar om er nu zo'n drama van te maken vind ik ook overdreven.
Numa pist hier tegenover in een aangeplante border.
Die border was van een particuliere school en aangezien meneer de directeur blijkbaar zijn handen niet thuis kon houden is dat schooltje gesloten. Dus mag Numa er pissen van me
Hij plast ook tegen mijn eigen schutting trouwens en er wordt al jaren geplast op het grind in mijn tuin en ik ruik niets
Numa pist hier tegenover in een aangeplante border.
Die border was van een particuliere school en aangezien meneer de directeur blijkbaar zijn handen niet thuis kon houden is dat schooltje gesloten. Dus mag Numa er pissen van me
Hij plast ook tegen mijn eigen schutting trouwens en er wordt al jaren geplast op het grind in mijn tuin en ik ruik niets
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Poenz
- Vaste gebruiker
Ja het jammere is dat ik dit wel vaker heb geprobeerd, en ook blijf doen, maar wat is dus zeg: Hij gaat dan al lopend plassen. Ik zit er zoiezo aan te denken om even langs de dierenarts te gaan om zijn blaas te laten checken
.
-
Ήυs
Hier kan ik echt niet bij. Jij bepaald toch niet of dat oke is om je hond daar tegenaan te laten plassen? Ik vind het ronduit asociaal, honden hoeven niet overal tegenaan te zeiken, daar heb je speciale grasveldjes en gemeente bosjes voorPoenz schreef:Ik begrijp als iemand boos wordt als het over haar mooie Bloemen, gras of wat dan ook is, maar dat is hier niet het geval. Het is klimop wat van de buren is, dus niet van haar, het zit dan ook niet IN haar tuin. Buiten dat ... klimop is een vrijwel onverwoestbare plan, daar gebeurd gerust niets mee als er een keer een hond tegenaan plast.Naima schreef:Want je vindt het normaal om je hond andermans planten kapot te laten pissen?Poenz schreef:Heb hier ook een soortgelijk geval geval gehad met mijn buurvrouw. Pronto plaste tegen de klimop aan wat tegenover hun tuinpad staat. Vervolgens wordt er heel hard tegen het raam geklopt met een boos gezicht.
Tja ... sommige mensen
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb 1 klein groen struikje in mijn voortuin, die staat aan de rand met de weg, en sinds mijn overbuurvrouw een kooiker heeft word mijn struikje steeds geler, ik vrees dat hij het niet gaat redden
maar nu ik van de week heel erg boos ben geworden, omdat de kooiker, Madam leuk vindt en naar ons toe kwam wandelen en hij vergeet dat ik ook Baco bij me heb, houd ze hem aan de riem of ik zie haar niet meer, dus er is nog hoop voor mijn struikje
Kortom ergenis nummer 2 naast de stront, laat hem ergens pissen waar niemand er last van heeft.
Kortom ergenis nummer 2 naast de stront, laat hem ergens pissen waar niemand er last van heeft.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Even kijken hoe lang het duurt voordat de katten er aan de haren bij worden gesleept, en de paarden 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
nathalie71
Nou ja,daar zeg je wat.Ik heb riet achter in de tuin en dat is blijkbaar erg aantrekkelijk voor katten,daar piesen ze tegen aan...en geloof me,DIE lucht krijg je niet zo maar weg met een sopje.Jaap* schreef:Even kijken hoe lang het duurt voordat de katten er aan de haren bij worden gesleept, en de paarden
Dydo plast ook tegen een oude pot in de tuin die hij daar voor mag gebruiken,daar gooi ik ook een sopje over en dat ruik je niet meer,maar die kattenzeik is echt erg.Heeft me in mijn voortuin 2 buxusbollen gekost.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
hahaJion schreef:Sssssssst!Jaap* schreef:Even kijken hoe lang het duurt voordat de katten er aan de haren bij worden gesleept, en de paarden
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Oh dat was in Delft zo erg, daar lieten ze honden gewoon tegen de voordeur plassen
Of tegen auto's. Ik snap dat ook niet hoor. Dat doe je toch niet?
Als mensen je vragen om het niet te doen zou ik gewoon kijken of je hem ergens anders kan laten plassen.
Als mensen je vragen om het niet te doen zou ik gewoon kijken of je hem ergens anders kan laten plassen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Mijn honden mogen ook niet op de stoep plassen of tegen andermans eigendommen. Ik vind het gewoon vies en onnodig.
Om er ook paarden bij te halen...
Vandaag op het strand.

Sorry
Ik had geen emmertje bij me!
Om er ook paarden bij te halen...
Vandaag op het strand.

Sorry
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik probeer Figo wel op te voeden daarin, maar soms heeft ie zijn poot al opgetild voor ik het door heb. Terwijl ik echt oplet.
Maar ik leer hem steeds beter kennen. Ik wil gewoon niet dat hij tegen dingen aanpist waar een ander last van kan hebben.
Laatst liep ik samen met vriend, Figo tilde zijn poot op tegen een soort van tuintje wat voor een appartementencomplex ligt. Dus ik zeg: dat mag niet!!
Vriend: ja hij doet het nou toch al.

Maar ik leer hem steeds beter kennen. Ik wil gewoon niet dat hij tegen dingen aanpist waar een ander last van kan hebben.
Laatst liep ik samen met vriend, Figo tilde zijn poot op tegen een soort van tuintje wat voor een appartementencomplex ligt. Dus ik zeg: dat mag niet!!
Vriend: ja hij doet het nou toch al.
-
nathalie71
Poenz schreef:Ja het jammere is dat ik dit wel vaker heb geprobeerd, en ook blijf doen, maar wat is dus zeg: Hij gaat dan al lopend plassen. Ik zit er zoiezo aan te denken om even langs de dierenarts te gaan om zijn blaas te laten checken.
dat lijkt me wat overdreven;
helaas heeft meneer een zwakke blaas. De klimop is het eerste groen wat hij ziet waar hij wilt plassen, en als ik uit mijn werk kom kan hij het dan dus niet meer ophouden tot het volgende groen wat pas 400 meter verderop is...
Lijkt me logisch dat hij dan nodig moet,als ik uit mijn bed stap moet ik Dydo ook meteen de tuin in doen.
Hij heeft moeten wachten tot je terug kwam,dus moet hij nodig.Als hij dan nog 15 minuten moet lopen.......
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik geloof dat ik hier in dit dorp de enige ben die met een poepzakje rondloopt. Allemachtig wat er hier soms [wekenlang] op straat, soms bij mensen pal voor het tuinpad, blijft liggen.
Otto piest gewoon overal tegenaan en als Mies op de stoep piest of poept, houdt ze het echt niet tot waar het kan/mag/geoorloofd is...
Otto piest gewoon overal tegenaan en als Mies op de stoep piest of poept, houdt ze het echt niet tot waar het kan/mag/geoorloofd is...

Groetjes,
Sandra
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Lezen a.u.b.!!! Het was niet tegen de tuin van die man want hij mag NIET tegen huizen, tuinen, auto's vuilnisbakken of andere eigendommen plassen.JYBD schreef:Ik snap uberhaubt niet dat een hond (officieel) nergens mag poepen zonder dat het opgeruimt wordt maar dat hij wel te pas en te onpas zijn poot op mag tillen en overal tegen aan mag piesen. Hier is ondertussen de heg om mijn tuin op 2 plekken totaal kapotgepist door een aantal reuen, 1 doet het en de rest "moet" er dan zonodig overheen. Het is 's zomers niet te harden. Daarbij komt ook nog dat ik er niet van gediend ben dat mijn planten kapot gepiest worden door andermans reu.
Ik weet het, paaltjes gaan niet dood maar het stinkt wel als de temperatuur maar een beetje oploopt. Ja, ik begrijp die man wel.
Tegen een paal of boom plassen vindt ik gewoon geen 'big issue'.
En van de stank heb ik nooit iets gemerkt want ik heb toch twee palen bij mijn huis staan die op een uitlaatroute liggen, als het dus zo erg was als sommige hier omschrijven, dan had ik al lang een appelflauwte gehad van de stank
Tegen mijn tuin of tegen mijn garagepoort vindt ik ook niet fijn, inderdaad omdat er vieze/kapotte stukken kunnen ontstaan maar daar ging het hier niet over.
Een stuk verderop loopt een groenstrook langs het spoor, nou de mensen die daaraan wonen beijd ik dus echt niet. Daar laat iedreen zijn hond poepen zonder het op te ruimen, dat stinkt dus echt als de ziekte! En wie loopt er daar braaf de drol van haar hond er tussen uit te vissen.........

-
Neeltje
Als het zo nodig moet, waarom laat je hem dan niet eerst in je eigen tuin plassen (als je die hebt).
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Als je in een bos woont zoals ik, dan denk je toch dat de honden genoeg plaatsen hebben om hun p& p te doen, neen hoor : ze doen het vlak VOOR mijn hek !! De mensen er op aanspreken heeft geen nut, want ja : het vergaat toch ....... Maar ze vergeten wel, dat ik het eerst moet opruimen voor ik met mijn brommer door kan .
Aso's heb je overal en het gaat het niet op verbeteren denk ik .
Mijn broer heeft ooit zo'n hoop in een envelop gestoken en het in de brievenbus gedaan van de eigenaresse van de "dader" : hij had die dame al verschillende keren gevraagd om haar hond uit zijn voortuin te houden : mevrouw luisterde niet, tja.....dan het maar anders aanpakken nietwaar ? De dame heeft toen die hint onmiddellijk begrepen .
Aso's heb je overal en het gaat het niet op verbeteren denk ik .
Mijn broer heeft ooit zo'n hoop in een envelop gestoken en het in de brievenbus gedaan van de eigenaresse van de "dader" : hij had die dame al verschillende keren gevraagd om haar hond uit zijn voortuin te houden : mevrouw luisterde niet, tja.....dan het maar anders aanpakken nietwaar ? De dame heeft toen die hint onmiddellijk begrepen .
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, het kan altijd erger. Ik heb nu al een paar keer de portiek gesopt omdat verschillende buren er hun reutjes laten piesen en het laten liggen. Vooral mijn nieuwe buren kunnen er wat van. Als hun zoon de honden uitlaat ligt er altijd pies bij de lift 9 hoog. Verleden keer had hij lopen trekken aan de honden terwijl ze aan het piesen waren want toen lag de hele galerij vol met pies.
Heb nu voor de derde keer een briefje bij de lift opgehangen of de hondeneigenaars de ongelukjes van hun honden op willen ruimen.
Heb alles nu met parfum in gespoten en dat helpt wel een poosje, schijnbaar vinden honden dat niet zo lekker. Het is wel duur spul, maar goed ik had het toch van iemand gekregen en zelf kan ik er niet zo goed tegen.
Gelukkig plassen mijn meiden er nooit overheen. Ik ben blij dat ik toch geen reuen heb want volgens mij hebben die er toch meer een handje van om overal tegen op en overheen te piesen.
Heb nu voor de derde keer een briefje bij de lift opgehangen of de hondeneigenaars de ongelukjes van hun honden op willen ruimen.
Heb alles nu met parfum in gespoten en dat helpt wel een poosje, schijnbaar vinden honden dat niet zo lekker. Het is wel duur spul, maar goed ik had het toch van iemand gekregen en zelf kan ik er niet zo goed tegen.
Gelukkig plassen mijn meiden er nooit overheen. Ik ben blij dat ik toch geen reuen heb want volgens mij hebben die er toch meer een handje van om overal tegen op en overheen te piesen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik heb gelezen a.u.b.!!! Jij niet,... want ik had het niet specifiek over jou maar in het algemeen. Behalve dan die paal, ik vind dat niet kunnen!!Bmamavan2 schreef:Lezen a.u.b.!!! Het was niet tegen de tuin van die man want hij mag NIET tegen huizen, tuinen, auto's vuilnisbakken of andere eigendommen plassen.JYBD schreef:Ik snap uberhaubt niet dat een hond (officieel) nergens mag poepen zonder dat het opgeruimt wordt maar dat hij wel te pas en te onpas zijn poot op mag tillen en overal tegen aan mag piesen. Hier is ondertussen de heg om mijn tuin op 2 plekken totaal kapotgepist door een aantal reuen, 1 doet het en de rest "moet" er dan zonodig overheen. Het is 's zomers niet te harden. Daarbij komt ook nog dat ik er niet van gediend ben dat mijn planten kapot gepiest worden door andermans reu.
Ik weet het, paaltjes gaan niet dood maar het stinkt wel als de temperatuur maar een beetje oploopt. Ja, ik begrijp die man wel.
Tegen een paal of boom plassen vindt ik gewoon geen 'big issue'.
En van de stank heb ik nooit iets gemerkt want ik heb toch twee palen bij mijn huis staan die op een uitlaatroute liggen, als het dus zo erg was als sommige hier omschrijven, dan had ik al lang een appelflauwte gehad van de stank![]()
Tegen mijn tuin of tegen mijn garagepoort vindt ik ook niet fijn, inderdaad omdat er vieze/kapotte stukken kunnen ontstaan maar daar ging het hier niet over.
Een stuk verderop loopt een groenstrook langs het spoor, nou de mensen die daaraan wonen beijd ik dus echt niet. Daar laat iedreen zijn hond poepen zonder het op te ruimen, dat stinkt dus echt als de ziekte! En wie loopt er daar braaf de drol van haar hond er tussen uit te vissen.........
Zelf mijn teefje heb ik geleerd dat als ik zeg,...nee niet hier,.... doorlopen,.. dat ze dat doet, ze doet het daar waar IK het goedvind. Ongelukje?? Kan gebeuren, dan gaat er een emmer water over, ook als ik daar 5 minuten met een emmer sop voor moet zeulen.
(Ik ben ook een van de 2 mensen hier in het dorp die met een poepzakje rondloopt.)
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- iones
- Zeer actief
Tjezes, gezeur over een plasje op de stoep of tegen een paaltje. Keertje regenen en het geurtje is alweer weg hoor! Nederland op z'n smalst. Mensen kunnen niets meer hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen