Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zou zoiets nou werken? Je kunt tekst inspreken (6 sec. max) en ipv van een spray of tik krijgt hij dus een stemcorrectie....
Heb het hier zelf niet nodig dus ga het niet uitproberen... maar het maakt me wel nieuwsgierig
Hihi, wat een goed idee. Maar hier werkt het vaak averechts als ik ga roepen als ze blaffen. Alleen als ik heel hard brul, helpt het. Dus misschien een hele harde: KLAAR! erin zetten, zou kunnen. Vraag me wel af hoe goed een speaker kan zijn, zo klein als iets wat aan een halsband kan hangen. Maar goed, ik vind dat niet echt helpen voor het probleem, overmatig blaffen kun je beter op een andere manier aanpakken, vind ik. Zoals door wat meer wandelen, wat meer rust en overzicht/veiligheid in hun leven brengen etc. Gelukkig is het hier geen probleem. Bij kleinere hondjes vaak wel, volgens mij. Aan de overburen te horen. Ik denk wel dat een hond zich een hoedje schrikt ervan, meer dan van een geluid of spray.
Fizgig schreef:Maar goed, ik vind dat niet echt helpen voor het probleem, overmatig blaffen kun je beter op een andere manier aanpakken, vind ik. Zoals door wat meer wandelen, wat meer rust en overzicht/veiligheid in hun leven brengen etc. Gelukkig is het hier geen probleem. Bij kleinere hondjes vaak wel, volgens mij. Aan de overburen te horen. Ik denk wel dat een hond zich een hoedje schrikt ervan, meer dan van een geluid of spray.
Rust, overzicht en veiligheid genoeg hier in huis. Beweging al helemaal, maar daar wordt het blaffen niet minder van. Wel van een klaar en haar weghalen uit de situatie. Maar van alleen een stemcorrectie uit een bandje zal het hier niet overgaan. Ik doe gewoon de gordijnen dicht en de radio aan
Toevallig liep ik daar pas aan te denken.
Geen idee of het werkt eigenlijk. Als Leon wil dat Mike stil is dan is hij het ook. Omdat hij weet dat baasje anders naar hem toe komt.
Ik denk dat als ze weten dat er geen stroom komt en geen boze baas ze dat snel door zullen hebben. Even van Mike uitgaande
Tara schreef:Dan zou je eigenlijk een band met gesproken correctie moeten hebben, die dan een klein trillertje of schokje kan geven.
Hij heeft wel een 'ultrasonic' functie naast de spreekfunctie ... kost ook geen drol overigens maar ik gok ook dat ze het hier na 1 x al door zouden hebben idd.
Daisy@ schreef:Toevallig liep ik daar pas aan te denken.
Geen idee of het werkt eigenlijk. Als Leon wil dat Mike stil is dan is hij het ook. Omdat hij weet dat baasje anders naar hem toe komt.
Ik denk dat als ze weten dat er geen stroom komt en geen boze baas ze dat snel door zullen hebben. Even van Mike uitgaande
Niko heeft zelfs door dat hij zeewater kan drinken wanneer ik mijn kaplaarzen niet aan heb
Die gaat echt niet luisteren wanneer er niet direct een consequentie volgt.
dagmar88 schreef: Niko heeft zelfs door dat hij zeewater kan drinken wanneer ik mijn kaplaarzen niet aan heb
zoiets dacht ik ook al
volgens mij ondermijn je je eigen gezag met zo'n band, is een beetje net als honderd keer een commando geven dat toch niet opgevolgd wordt.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88 schreef: Niko heeft zelfs door dat hij zeewater kan drinken wanneer ik mijn kaplaarzen niet aan heb
zoiets dacht ik ook al
volgens mij ondermijn je je eigen gezag met zo'n band, is een beetje net als honderd keer een commando geven dat toch niet opgevolgd wordt.
Dat hij weet dat er meteen een consequentie kán volgen, is eigenlijk al genoeg om het te laten.
Als ik m'n laarzen wel aan heb, kan ik net met m'n werpstok z'n reet aantikken
Ik zou dan geloof ik liever gewoon één keer een schok geven, ipv 100 x op afstand in z'n oren tetteren.
Het brullen werkt hier wel als wij boven zijn en Tessa uit haar stekker gaat, maar als ze dan niet stopt loopt er iemand naar beneden. Nu is Tessa niet de meest intelligente herder Maar die heeft echt wel door na een paar keer dat er niemand komt? Of dat de stem niet 'echt' is, want het klinkt toch anders als het opgenomen is.
Nee, ik blijf de gordijnen wel dicht doen en de radio aan.
zoiets dacht ik ook al
Absoluut. Had ik van de week met Reina. Was fanatiek aan het graven en kwam niet toen ik door wilde lopen. Een band met gesproken correctie had haar écht niet doen besluiten toch maar te komen. Het enige wat ik kon doen was er snel naartoe lopen haar bij de wang grijpen en boos vragen of ze van de pot gerukt was Ik heb dat trouwens gefilmd met mijn telefoon maar dat terzijde.
alm@ schreef:
Absoluut. Had ik van de week met Reina. Was fanatiek aan het graven en kwam niet toen ik door wilde lopen. Een band met gesproken correctie had haar écht niet doen besluiten toch maar te komen. Het enige wat ik kon doen was er snel naartoe lopen haar bij de wang grijpen en boos vragen of ze van de pot gerukt was Ik heb dat trouwens gefilmd met mijn telefoon maar dat terzijde.
gaf ze antwoord?
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TessaThomas schreef:Het brullen werkt hier wel als wij boven zijn en Tessa uit haar stekker gaat, maar als ze dan niet stopt loopt er iemand naar beneden. Nu is Tessa niet de meest intelligente herder Maar die heeft echt wel door na een paar keer dat er niemand komt? Of dat de stem niet 'echt' is, want het klinkt toch anders als het opgenomen is.
Nee, ik blijf de gordijnen wel dicht doen en de radio aan.
nou als dat werkt prima doen.
als wij weggaan sturen we Sky op de bank en dan zeggen we welterusten, goed op nijn passen.
en natuurlijk weet hij heus wel dat we weggaan en niet gaan slapen. maar dat werkt prima en hij sloopt niet (nou ja, nauwelijks) meer.
alm@ schreef:
gaf ze antwoord?
Nee daar was ze teveel voor geschrokken ik moet nog even naar dat filmpje kijken. Als het een beetje oogt zet ik het wel hier neer
Daisy@ schreef:Toevallig liep ik daar pas aan te denken.
vooral dat laatste
Haha, precies.
Op zich luistert hij ook wel redelijk als ik 'Zwijg' roep als hij aan het donderjagen is. Behalve als hij weet dat ik ze uit komt laten.
Als hij dan opeens stil is weet ik dat Leon met zijn kop om het hoekje van de deur staat.
zoiets dacht ik ook al
ze zouden nog een systeem moeten uitvinden dat je een mechanisme op hun rug kunt binden, met daaraan een laars.
2de keer niet zwijgen? Hupla, laars in hun gat
zoiets dacht ik ook al
ze zouden nog een systeem moeten uitvinden dat je een mechanisme op hun rug kunt binden, met daaraan een laars.
dat werkt hier echt niet.
ik heb een oude krant liggen en daarmee sla ik naast hem.
zoiets dacht ik ook al
dat werkt hier echt niet.
ik heb een oude krant liggen en daarmee sla ik naast hem.
Dat gaat hier niet helpen. Jody test zelfs de blafband uit om te kijken of hij wel echt werkt, ze zou zo doorhebben dat er, behalve een brul, niks gaat gebeuren denk ik.