Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Intacte staff reu 'wil alleen maar spelen'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Intacte staff reu 'wil alleen maar spelen'

Ongelezen bericht door M@rleen »

en dan ben ik de idioot die met haar intacte kooikerreu doorloopt? Ik moet juist blijven staan, zodat mijn hond kan snauwen, wat hij volgens de persoon niet zal doen, want 'honden houden van honden!
Dat is wat mij verteld werd door een vrouw met een intacte stafford reu :ugh:

Er loopt sinds kort een engelse stafford reu, intact, in de buurt.
2 weken geleden kwam ik m voor het eerst tegen, op afstand zag ik niet wat voor hond het was, maar wel dat een oudere golden retriever tot 3x toe in een stukje van 20 meter 'belaagd' werd en de jongen er een eind achterop kwam. De hond vond het niet leuk, de vrouw van de hond vond het niet leuk. De jongen kwam van een eind verderop aanlopen, ondertussen de hond roepend en vragend of hij alsjeblieft zijn kop door de halsband wilde steken... Hond luisterde niet.
Toen de hond bij Boomer kwam, die aan de riem zat, kreeg de hond een lip en het verzoek om een eind op te zouten, wat hij niet wilde, maar precies toen kon de jongen hem vangen door erbovenop te duiken.

Vorige week, 's morgens vroeg komt er een vrouw met dezelfde hond precies uit de uitgang van de flat waar ik op dat moment langs liep. Direct Boomer aangelijnd en afstand gehouden, maar ze liet de riem eerst vieren en toen deze strak stond, trok de hond zijn kop uit de halsband en kwam vrolijk buurten.
Boomer gaf weer 'the lip' en ik trok hem mee, omdat ik het niet vertrouwde. De hond liep vrolijk mee, kwam nog enkele keren Boomer uitdagen en ik moest maar blijven staan, want zo kon zij haar hond niet aanlijnen. Mijn uitleg dat Boomer dan zou gaan snauwen en ik dat niet wilde, omdat mijn ervaring is dat er van 1 snauw meer komt met dergelijke opdringerige (intacte) reuen. Dit was onzin; haar hond wilde alleen maar spelen. Gelukkig kreeg die belangstelling voor wat anders, kon zij hem vangen en liet ons met rust.

Zojuist loop ik samen met de buurvrouw, met haar kort aangelijnde minder vriendelijke grote reus en Boomer, die los liep.
Van opzij komt de stafford aandenderen. Ik stuur Boomer door en loop zelf ook door, want anders komt Boomer weer naar mij terug. Dit deed ik dus enkele malen, terwijl zij erachteraan liep, al lachend en de naam roepend. Het werd toch wel iets minder grappig toen ik door bleef lopen, want ik zag dat Boomer het echt niet leuk vond. Van de vrouw moest ik maar blijven staan; 'hij wil alleen maar spelen!'
Mijn reactie was dat Boomer dat niet wilde, dat hij gaat snauwen. 'Maar hij doet nix! Honden houden van honden, dat weet je toch! Daar is het een hond voor! Hij wil alleen maar spelen!' Dat ik aangaf dat die van haar misschien niets deed, maar die van mij wel was onzin. Dat had ik vorige keer ook al gezegd en toen was er ook niets gebeurd, aldus de vrouw.
Het heeft zeker 5 minuten geduurd en nog had ze haar hond niet te pakken, ook niet toen ik stilstond, omdat Boomer ondertussen een eindje verderop iets lekkers ruikends ontdekt had en de hond hem in het donker niet meer zag.
Toen kwam er een andere buurvrouw, met een agressieve amerikaanse stafford teef en een intacte amerikaanse bulldogreu en ineens kon mevrouw wel rennen en haar hond grijpen, onder het roepen van; 'oh nee, die wil ik niet tegenkomen!'

Schiet mij maar lek... Ik vertrouw geen onbekende honden als ik 2 verschillende mensen met zo'n houding zie. Dan maakt het me niet uit wat voor ras, maar waarom moet ik mijn hond gaan laten snauwen, met de mogelijkheid van een gevecht, als jij je hond niet onder controle hebt...
Van mij mag iedereen zijn hond hier los laten lopen, zolang deze maar onder controle staat.
Mijn ervaring met Boomer is dat hij duidelijk aangeeft dat hij iets niet leuk vind. Dergelijk opdringerige reuen hebben daar vaak geen boodschap aan en gaan of net zo hard door, waardoor Boomer nog duidelijker aangeeft dat hij het niet wil en ze alsnog op hem duiken, of ze doen dat direct al als hij tegengas geeft.
Ik ontwijk liever :ugh: Net als Boomer overigens :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Intacte staff reu 'wil alleen maar spelen'

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou ik heb 1 ding geleerd en dat is vertrouw op je eigen gevoel.
Personen die hard roepen er gebeurd niks die vertrouw ik al helemaal niet iig.

Toots is dan ook wel een heel ander hondje. Maar als hij aangeeft dat hij het niet leuk vind is het voor mij klaar en als de ander er een andere mening over heeft is dat zijn/haar probleem.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik wil die opdringerige reuen al niet bij mijn teef die het niet heel erg leuk vind, laat staan bij een intacte reu die het helemaal niet leuk vind. En als de hond dan ook niet terug te roepen is raak ik wel lichtelijk geirriteerd.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik heb daar nooit last van.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

sTefaniA schreef:Ik heb daar nooit last van.
Ik ga verhuizen naar België :mrgreen:

Wij wonen in een flat met 250 woningen en er staan 4 van die flats op rij.. stukje groen en dan aan de overkant nog meer flats.
Er zijn hier dus nogal wat honden, ik heb er ooit 30 tot 40 geteld in alleen mijn eigen flat :wink:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik ontwijk of, als het niet anders kan, stuur ik de hond terug met een boos "naar je baas!" Dan snapt baas ook meteen dat ik zijn joekel niet blief. :lol1:
Maar ik ga zéker niet maar wat zenuwachtig doorlopen en hopen dat het allemaal goed gaat.
Lijkt mij dat het haar nu duidelijk is, maar volgende keer zal ik dat doen inderdaad. In het verleden deed ik dat ook wel, maar het hielp niet :ugh:

Zolang Boomer doorloopt, gebeurt er niets. Hij zal pas snauwen als hij stilstaat en geen andere manier ziet. Gelukkig luistert hij erg goed naar 'doorlopen'.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Wat ik tegenwoordig doe als ik types tegenkom die ik liever niet bij mij honden zie, is dat ik de riemen van mijn nek afhaal en er zo mee ga lopen dat ik er direct een fikse mep mee kan uitdelen. Dat doe ik op zo'n manier dat het voor het baasje niet te missen is. Op de een of andere manier kunnen ze dan ineens wel hun hond roepen. Jammer dat het op deze manier moet, maar ik kom helaas regelmatig een aantal hardnekkige mensen tegen die echt niet snappen dat ik het niet zo leuk vind dat hun hond steeds bovenop die van mij duikt of die maar niet willen snappen dat het ook mis kan gaan tussen hun grote hond en mijn kleine en dat ik daar echt niet op zit te wachten.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier (woont?) loopt sindskort ook zo'n exemplaar. Heb hem gelijk duidelijk gmaakt dat ik er niet van gediend ben. Alleen deze hond zit altijd aan de riem, maar laat zijn baasje uit. En hij laat hem aan de ri em dus snuffelen en ik zie alleen maar gefixeer en spanning. Daar heb ik geen zin in met mijn heksje aan de riem :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik kwam er gisteren ook eentje tegen, intact en kwam meteen op Enzi af. En die voelt haarfijn aan dat dat dan geen lieverdje is en is maakt zichzelf klein en draait zijn kop weg. Ik roep hem dan gelijk naast me en hup doorlopen. Ik vind het gewoon geen goede combinatie en de eigenaresse riep ook dat hij niks deed.
Daar antwoord ik dan op dat ik dat helemaal geloof, maar ik het niet wil. Punt. Bij je roepen die hap en anders roep ik ook naar de hond dat ie moet opzouten.
Kwam haar een tijdje later weer tegen en Enzi draaide al rechtsomkeert en mevrouw lijnde braaf haar hond aan deze keer.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”