Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was spitsuur in Nanna's achtertuin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Het was spitsuur in Nanna's achtertuin

Ongelezen bericht door Inge »

Een cliëntje waar ik vanmiddag naartoe moest had gisteren aangegeven dat ze wilde wandelen, dus Biène had weer eens mazzel, ze mocht mee gaan werken. :pffff:
Lekker lopen op de hei in Nanna's achtertuin en niet de aandacht hoeven delen met Numa, dat is genieten voor Biène. :cheer:
Het was alleen nogal spitsuur :80:
We waren het bos nog niet ingelopen of de eerste honden kwamen ons al tegemoet, de teckel ervan lag al op zijn rug voor Biène naar hem kon kijken, dus dat was snuffelen en klaar.
Even later passeerden we wederom een teckel, vergezeld door 2 Fila's. Biène toch maar even aangelijnd voor de zekerheid, wat de Fila's blijkbaar nogal interessant vonden want ze kwamen tegelijk aangedenderd :mrgreen: . Omdat hun vrouwtje rustig op het bankje bleef zitten schatte ik in dat ze wel sociaal zouden zijn en dat bleek ook zo, hier en daar wat gebrom en wat lomp geduw maar toen waren we er weer voorbij. Biène weer los en weer verder. De volgende ontmoeting was met een Rottweilerkruising oid, Biène vond die hond blijkbaar niet interessant genoeg.
Even later kwamen we ene Guus tegen, een kruising uit België volgens de baas, mooie donkergestroomde hond, maar niet interessant vond Biène. :wink:
Na een niet al te grote ronde weer rustig richting auto, waarbij we wederom de Fila's moesten passeren, maar waar inmiddels een koffie-uurtje met alle honden uit de buurt gestart was geloof ik. :wink: Een blije labradorkruising kwam wel heel enthousiast op Biène af en aangezien ik weet dat dat niet altijd goed valt bij Biène haar toch maar weer even aangelijnd.
Bij het koffie-uurtje was het een gekrioel van honden van allerlei pluimage, maar we gingen er rustig voorbij, hoewel een Duitse Herder wel even aangelijnd werd. Op mijn opmerking dat dat voor mij niet hoefde, dat Biène niets deed maar dat ik haar gewoon aangelijnd had om wat controle te kunnen houden kreeg ik te horen dat de bazin niet zeker wist of de Duitser niks zou doen. Ok prima. :ok:
We hebben maar een rondje van een half uur gemaakt, maar Biène is meer honden tegengekomen dan normaal in onze wandelingen in een jaar bij elkaar :LOL: en ze heeft zich heel netjes gedragen.
Dus heel trots op mijn meisje. :I:
Ik was wel heel blij dat ik Numa niet bij me had :eek: :schrik:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kipo
Zeer actief

Re: Het was spitsuur in Nanna's achtertuin

Ongelezen bericht door kipo »

Volgens mij heeft Nanna wel eens foto's van die teckels en fila's gepost en horen die bij elkaar.
Lekker zo'n relaxte wandeling, goed van je meisje :cheer:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Kinkt goed! Ik moet het zelf allemaal weer even gaan aftasten. Ben zo gewend om met het stel van mij alles maar te ontwijken omdat ze samen wel sterk reageerden op andere honden, die kwamen buurten. Weet niet helemaal hoe Bluf nu reageert nu ze alleen is. Vroeger was ze best stoïcijns of juist heel druk bij honden die ze leuk vond.
Gisteren avond liep ik met de buuf en haar boomer op. Begon Sam ineens Bluf uit te dagen en heel wild te doen. Ze schrok alleen toen Bluf ineens enthousiast mee wilde doen en op haar afsprong. Dát was niet helemaal de bedoeling vond Sam :engel: Finn reageerde immers niet zo druk :wink: . Gelukkig zat de lijn eraan en was de rust snel weergekeerd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:dat was vast bij die rotonde met die twee bankjes :LOL:
Daar is het om 09.00 en 16.00 inderdaad spitsuur. :80:
Yep... nu is Biène gelukkig heel wat socialer dan ze de eerste 3 jaar van haar leven was, dus het ging goed hahaha
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik blijf ook het liefste in beweging, ik wil niet hebben dat ze terrein gaat claimen ofzo. Lopen (met bal in bek) gaat prima tussen andere honden.

Ik kwam wel opvallend veel teckels tegen, die zie ik hier haast nooit.
Groetjes Inge
Afbeelding

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hahaha, wat grappig, ik lees je verhaal en bij een aantal honden dacht ik; oh, die ken ik van de foto's van Nanna :LOL:
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Nanna schreef:dat was vast bij die rotonde met die twee bankjes :LOL:
Daar is het om 09.00 en 16.00 inderdaad spitsuur. :80:
Ik kom meestal geen levende ziel tegen. Maaar ik kom er dan ook niet op die tijden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”