Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke cursussen voor G&G?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 2
Welke cursussen voor G&G?
Hallo allemaal,
Ik heb een pup van 4,5e maand. Op dit moment zit zij nog niet op cursus, binnenkort wil ik starten met een beginners of basis cursus. Uiteindelijk wil ik graag G&G gaan doen.
Nu is het op de hondenschool hier in mijn woonplaats zo dat ik eerst de volgende cursussen moet afronden:
Puppycursus of beginnerscursus
Daarna basiscursus
Daarna gevorderden 1
Daarna gevorderden 2
Daarna zou ik mogen beginnen met G&G-B
Bij een andere hondenschool kun je eerst:
Basiscursus
Daarna vervolgcursus 1
Daarna vervolgcursus 2
Dan SHH en vervolgens G&G-B.
Bij weer een andere school:
Gehoorzame hond 1, gehoorzame hond 2, elementaire gehoorzaamheid, voortgezette e.g., en daarna G&G.
Zo verschilt het dus per hondenschool, en ik weet nu eigenlijk niet wat de beste weg is?
Ook vraag ik me af of het zo is, dat stel ik volg bij een bepaalde hondenschool de eerste cursussen,
maar het bevalt niet en ik wil naar een andere hondenschool, moet ik dan weer het opnieuw bewijzen d.m.v. cursussen, of word ik (ondanks dat hun schema normaal gesproken anders is) alsnog toegelaten tot het volgende niveau?
Welke cursussen hebben jullie honden afgerond voordat ze begonnen met G&G?
Ik heb een pup van 4,5e maand. Op dit moment zit zij nog niet op cursus, binnenkort wil ik starten met een beginners of basis cursus. Uiteindelijk wil ik graag G&G gaan doen.
Nu is het op de hondenschool hier in mijn woonplaats zo dat ik eerst de volgende cursussen moet afronden:
Puppycursus of beginnerscursus
Daarna basiscursus
Daarna gevorderden 1
Daarna gevorderden 2
Daarna zou ik mogen beginnen met G&G-B
Bij een andere hondenschool kun je eerst:
Basiscursus
Daarna vervolgcursus 1
Daarna vervolgcursus 2
Dan SHH en vervolgens G&G-B.
Bij weer een andere school:
Gehoorzame hond 1, gehoorzame hond 2, elementaire gehoorzaamheid, voortgezette e.g., en daarna G&G.
Zo verschilt het dus per hondenschool, en ik weet nu eigenlijk niet wat de beste weg is?
Ook vraag ik me af of het zo is, dat stel ik volg bij een bepaalde hondenschool de eerste cursussen,
maar het bevalt niet en ik wil naar een andere hondenschool, moet ik dan weer het opnieuw bewijzen d.m.v. cursussen, of word ik (ondanks dat hun schema normaal gesproken anders is) alsnog toegelaten tot het volgende niveau?
Welke cursussen hebben jullie honden afgerond voordat ze begonnen met G&G?
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Re: Welke cursussen voor G&G?
Ik heb alleen even met onze Candy G&G gedaan,
maar voor ons beide beviel het niet,we houden allebei van wat meer actie
Candy heeft de puppie-cursus gedaan en 2 vervolgcursussen (voor de lol eigenlijk),
toen zijn we naar een andere hondenschool gegaan,
daar heeft ze GH1 gedaan,en daarna mocht je G&G gaan doen.
Senna heeft op de laatste hondenschool die ik noemde,
een puppy-cursus gedaan,basis-cursus,en daarna GH1 en toen mocht ze door naar de G&G of behendigheid.
Bij deze hondenschool hoef je eigenlijk alleen maar GH1 gehaald te hebben,of iets vergelijkbaars om met G&G.
Intussen trainen wij daar niet meer,
waar we nu trainen mochten ze gelijk weer beginnen in de wedstrijd groep voor de behendigheid.
maar voor ons beide beviel het niet,we houden allebei van wat meer actie

Candy heeft de puppie-cursus gedaan en 2 vervolgcursussen (voor de lol eigenlijk),
toen zijn we naar een andere hondenschool gegaan,
daar heeft ze GH1 gedaan,en daarna mocht je G&G gaan doen.
Senna heeft op de laatste hondenschool die ik noemde,
een puppy-cursus gedaan,basis-cursus,en daarna GH1 en toen mocht ze door naar de G&G of behendigheid.
Bij deze hondenschool hoef je eigenlijk alleen maar GH1 gehaald te hebben,of iets vergelijkbaars om met G&G.
Intussen trainen wij daar niet meer,
waar we nu trainen mochten ze gelijk weer beginnen in de wedstrijd groep voor de behendigheid.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Tot aan de ggb zijn er geen standaardnamen voor de cursussen. Iedere hondenschool heeft zo zijn eigen namen. In de basis zie ik eigenlijk hetzelfde. Iedere school heeft een aantal cursussen, opbouwend naar het "officiële" gg-programma.
Ik zou vooral kijken bij welke hondenschool de manier van trainen en lesgeven het best bij je past. De ene school is wat meer van belonen, de ander wat meer van aanpakken, weer een ander zit er een beetje tussenin. Ik denk dat dat belangrijker is, dan de namen die de cursussen krijgen.
edit, gh1 en gh2 zijn wel officiële "benamingen" daar hangt een cynophilia diploma aan vast, en dus ook een examen met een cyno keurmeester.
Ik zou vooral kijken bij welke hondenschool de manier van trainen en lesgeven het best bij je past. De ene school is wat meer van belonen, de ander wat meer van aanpakken, weer een ander zit er een beetje tussenin. Ik denk dat dat belangrijker is, dan de namen die de cursussen krijgen.
edit, gh1 en gh2 zijn wel officiële "benamingen" daar hangt een cynophilia diploma aan vast, en dus ook een examen met een cyno keurmeester.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik ben ook een aantal keer veranderd van hondenschool en kon toen steeds gewoon op het niveau verdergaan waar we gebleven waren op de andere hondenschool, ook al was de benaming van de cursus anders. Volgens mij is dat in overleg altijd wel mogelijk.
Alleen bij behendigheid heb ik een proefles moeten doen om te bepalen op welk niveau we konden starten.
Alleen bij behendigheid heb ik een proefles moeten doen om te bepalen op welk niveau we konden starten.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Ik heb mijn honden zelf getraind in GG van pup af aan. 3x per dag 5 a 15 min.
Vindt ik beter dan 1x per week 1 uur.
Daarna met iedere hond 3 lessen GG meegelopen voor het examen omdat dat verplicht is en dan cynophilia examen gelopen.
Mijn teven hebben beide GG2 beide eerste plaatsen voor B,1 en 2 en daarna gestopt.
Mijn reu heeft op deze manier met 10 maanden zijn GGB examen en eerste plaats.
En met 20 maanden zijn GG1 examen ook eerste plaats.
Helaas word er hier in de buurd maar twee keer per jaar cynophilia examen afgenomen dus kon het niet eerder.
Daarna met iedere hond 3 lessen GG meegelopen voor het examen omdat dat verplicht is en dan cynophilia examen gelopen.
Mijn teven hebben beide GG2 beide eerste plaatsen voor B,1 en 2 en daarna gestopt.
Helaas word er hier in de buurd maar twee keer per jaar cynophilia examen afgenomen dus kon het niet eerder.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Iedereen die denkt dat hij er is met 1 x per week 1 uur trainen, denkt dat verkeerdsky schreef:Ik heb mijn honden zelf getraind in GG van pup af aan. 3x per dag 5 a 15 min.

Jij weet kennelijk wat je moet doen, wat de honden moeten leren en snappen als ze opgaan voor een examen.
Voor de meeste cursisten is zo'n training 1 x per week bij iemand die van de hoed en de rand weet en kritisch toekijkt bij de training wel goed.
Beter fouten voor zijn dan ze er weer uit moeten trainen.

DeDiana wat een mooi osje!!

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ookranetje schreef:DeDiana wat een mooi osje!!

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik kan nu bij de KC gewoon aan G&G A mee doen.
Ze hebben me niks gevraagd over eerder gelopen cursussen oid.
Ze hebben me niks gevraagd over eerder gelopen cursussen oid.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat je precies wanneer doet maakt niet zo heel veel uit en hoe de cursussen heten ook niet. Ik zou vooral goed kijken waar jouw hond aan toe is.
Zelf heb ik met de hond eerst GH & VGG gedaan en loop ik nu in de GG-B. Voor Alfy was deze geleidelijke opbouw ideaal omdat ik geen druk op hem hoef te zetten (hier gaat hij erg slecht mee om).
Met Oryn (nu 3,5 maanden) loop ik nu pups en ga ik volgend seizoen GH doen. Waarschijnlijk ga ik met hem de VGG overslaan aangezien hij heel erg snel leert en stabiel lijkt. Kan ook zomaar zijn dat ik wel VGG loop om hem wat meer tijd te geven.
Moraal van het verhaal: wat je doet maakt niet uit als jij en jouw hond er maar lol in hebben
En persoonlijk zou ik niet te jong de GG in willen (maar dat is echt heel persoonlijk!)
Zelf heb ik met de hond eerst GH & VGG gedaan en loop ik nu in de GG-B. Voor Alfy was deze geleidelijke opbouw ideaal omdat ik geen druk op hem hoef te zetten (hier gaat hij erg slecht mee om).
Met Oryn (nu 3,5 maanden) loop ik nu pups en ga ik volgend seizoen GH doen. Waarschijnlijk ga ik met hem de VGG overslaan aangezien hij heel erg snel leert en stabiel lijkt. Kan ook zomaar zijn dat ik wel VGG loop om hem wat meer tijd te geven.
Moraal van het verhaal: wat je doet maakt niet uit als jij en jouw hond er maar lol in hebben

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook