Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup loopt mank, UPDATE 4,5jr later, heupfoto pag.8

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: pup loopt mank, UPDATE 4,5jr later, heupfoto pag.8

Ongelezen bericht door Joera »

Rechts ziet er idd wat slechter uit, maar ik merk het niet aan zijn lopen eigenlijk. Heb jij ook fotos?
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Ja, wil je dat ik die neerzet, je schrikt je echt rot... :ugh:
Joera
Zeer actief

Als jij het niet erg vind... pb mag ook. Ik ben nieuwsgierig...
Afbeelding
Nel
Zeer actief

Dit zijn de heupen van Jimmie, die pas een paar weken bij me woont...zo is hij in Nederland aangekomen.Ik zag meteen dat hij niet goed liep, dus daarom foto laten maken,
De da noemde het een drama en dat is het ook...

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Oei Nel, dat ziet er inderdaad erg beroerd uit. De foto is trouwens niet echt topkwaliteit, aangezien de hond verre van recht lag toen hij gemaakt werd. Maar dat dit echt probleemheupen zijn (met name links) is wel duidelijk, ongeacht het gebrek aan netjes recht liggen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo die foto's van Jimmie zien er inderdaad heel slecht uit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
CKS
Zeer actief

Re: pup loopt mank naar ORTHOPEED geweest, UPDATE 4,5jaar la

Ongelezen bericht door CKS »

Joera schreef:Afbeelding
Dit zijn zijn krakkemikkige heupjes :ugh:

Ik zie dat het niet goed is, ook zonder de uitleg van de orthopeed kan ik dat nog wel zien. En ik heb ook HD-A fotos gezien online enzo, maar ik weet niet echt hoe slecht dit is zeg maar qua gradatie. Wat zien jullie?
Dit valt erg mee hoor. Ik heb Duitse herders met veel slechtere heupen gezien die in Duitsland nog een HD-B beoordeling krijgen. Manken komt in dit geval zeker niet van de heupen, dat kan ik me in ieder geval niet voorstellen.

Kees
Joera
Zeer actief

Nel schreef:Dit zijn de heupen van Jimmie, die pas een paar weken bij me woont...zo is hij in Nederland aangekomen.Ik zag meteen dat hij niet goed liep, dus daarom foto laten maken,
De da noemde het een drama en dat is het ook...

Afbeelding
Ach jeetje :ugh: :schrik:
Dat ziet er inderdaad slecht uit zeg jeetje. Is het een oude hond?
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Re: pup loopt mank naar ORTHOPEED geweest, UPDATE 4,5jaar la

Casey schreef:
Joera schreef:Afbeelding
Dit zijn zijn krakkemikkige heupjes :ugh:

Ik zie dat het niet goed is, ook zonder de uitleg van de orthopeed kan ik dat nog wel zien. En ik heb ook HD-A fotos gezien online enzo, maar ik weet niet echt hoe slecht dit is zeg maar qua gradatie. Wat zien jullie?
Dit valt erg mee hoor. Ik heb Duitse herders met veel slechtere heupen gezien die in Duitsland nog een HD-B beoordeling krijgen. Manken komt in dit geval zeker niet van de heupen, dat kan ik me in ieder geval niet voorstellen.

Kees
Oh, dat klinkt dan nog redelijk positief :ok:
Hij loopt ook niet mank. Hij loopt alleen stram af en toe. Einde van de dag bijvoorbeeld. En hij komt soms wat moeizaam en mank met zijn voorpoten zijn mand uit. De heupen heb ik op de foto laten zetten omdat de DA zei dat hij er last van had en veel te snel pijn aangaf, zelf had ik nog niet eens echt door dat er iets met zijn heupen was. :ugh:
Afbeelding
Nel
Zeer actief

Hallo Joera, Jimmie is nog helemaal niet oud, pas een jaar of 5.
Hij komt uit Bulgarije. Is daar door zijn baasje met een gebroken heup afgeleverd bij een dodingsstation en daar gered door een vrijwilligster. Die heeft hem laten opereren door een student, omdat dat goekoper was en daarna is hij vanuit een opvang in Sofia naar Nederland gekomen...
In de opvang dachten ze dat het een luie hond was, maar hij kon gewoon heel weinig door de pijn die hij had.Dat heb ik allemaal kunnen achterhalen. Bovendien is hij flink geslagen, want toen ik een rol kadopapier van de kast pakte en die nog boven mijn hoofd had dook hij weg en racete naar zijn mand.
Met de medicatie die hij nu krijgt ( rimadyl) en de glucosamine/chondritine om zijn ene heup goed te smeren is hij nu zo goed als pijnvrij gelukkig.
Ik voelde me eerst wel flink bekocht door zo'n kreupele hond te krijgen, maar hij zó lief en past super bij mij en bij mijn ouwe Timootje, wat karakter betreft een schot in de roos!!

Reageert Joey goed op de medicijnen? Kun je al verschil merken aan zijn stramheid en lopen?
Veel succes met hem hoor, en dat ie nog maar lang bij je mag blijven!!!
Joera
Zeer actief

Nel schreef:Hallo Joera, Jimmie is nog helemaal niet oud, pas een jaar of 5.
Hij komt uit Bulgarije. Is daar door zijn baasje met een gebroken heup afgeleverd bij een dodingsstation en daar gered door een vrijwilligster. Die heeft hem laten opereren door een student, omdat dat goekoper was en daarna is hij vanuit een opvang in Sofia naar Nederland gekomen...
In de opvang dachten ze dat het een luie hond was, maar hij kon gewoon heel weinig door de pijn die hij had.Dat heb ik allemaal kunnen achterhalen. Bovendien is hij flink geslagen, want toen ik een rol kadopapier van de kast pakte en die nog boven mijn hoofd had dook hij weg en racete naar zijn mand.
Met de medicatie die hij nu krijgt ( rimadyl) en de glucosamine/chondritine om zijn ene heup goed te smeren is hij nu zo goed als pijnvrij gelukkig.
Ik voelde me eerst wel flink bekocht door zo'n kreupele hond te krijgen, maar hij zó lief en past super bij mij en bij mijn ouwe Timootje, wat karakter betreft een schot in de roos!!

Reageert Joey goed op de medicijnen? Kun je al verschil merken aan zijn stramheid en lopen?
Veel succes met hem hoor, en dat ie nog maar lang bij je mag blijven!!!
Jeetje wat een verhaal joh. En ook pas 5 jaar :schrik: Hij heeft het maar getroffen bij jou in een houden mandje waar hij alles krijgt om pijnvrij hond te kunnen zijn :ok: Jimmie zal nooit zonder medicatie kunnen of wel?

Joey heeft nu dan sinds maandag de medicatie, ik vind het heel moeilijk om te kijken of hij beter loopt door de medicatie, ik ben aan de ene kant bang dat ik dingen zie die ik wil zien, zeg maar. :oeps:
Gisteren hebben we weer geflyballt en normaal gesproken de laatste ronde voor het slapen na flyball was hij vaak stram en ging heel sloom sjokken, soms dacht ik dat het ook luiheid was, want lui is hij ook wel een beetje, maar vorige week woensdag merkte ik dat hij liep, alsof hij op glasscherven liep, heel voorzichtig en moeizaam. En dat was gisteravond echt helemaal niet. Dus voor mijn gevoel lijkt er wel wat verbetering. :D Of het was een toevalstreffer.
Afbeelding
Nel
Zeer actief

Misschien zul je een andere sport voor je hond moeten zoeken? Jimmie mag absuluut niet met de bal, wegens het scherp draaien en plotseling hard afremmmen. Heb je het daar al met je da over gehad?
Ik ga me meer orienteren op spelletjes binnenshuis, en buiten gaat hij gewoon mee wandelen, ik hoop dat hij van de zomer aan het zwemmen gaat. Naast de fiets lopen schijnt ook wel te kunnen ( niet voor Jimmie, want ik kan niet meer fietsen).

En nee, Jimmie zal nooit meer zonder pijnmedicatie kunnen,maar als hij daar een gezellig pijnvrij leven mee heeft, vind ik het prima hoor...beter wat korter en prettig, dan langer en altijd pijn moeten hebben..zo denk ik erover...
Joera
Zeer actief

Nel schreef:Misschien zul je een andere sport voor je hond moeten zoeken? Jimmie mag absuluut niet met de bal, wegens het scherp draaien en plotseling hard afremmmen. Heb je het daar al met je da over gehad?
Ik ga me meer orienteren op spelletjes binnenshuis, en buiten gaat hij gewoon mee wandelen, ik hoop dat hij van de zomer aan het zwemmen gaat. Naast de fiets lopen schijnt ook wel te kunnen ( niet voor Jimmie, want ik kan niet meer fietsen).

En nee, Jimmie zal nooit meer zonder pijnmedicatie kunnen,maar als hij daar een gezellig pijnvrij leven mee heeft, vind ik het prima hoor...beter wat korter en prettig, dan langer en altijd pijn moeten hebben..zo denk ik erover...
Zo belastend is flyball niet. Ik apporteer verder niet met hem, en hij is niet zo roekeloos en snel over de baan, dus echt noodremmen komen er ook niet aan te pas en ook draaien doet hij op zijn dooie gemakkie :lol1: . En hij vind het zo leuk. Ik wil er niet ineens mee stoppen nu ik de fotos heb gezien. Ik kijk gewoon naar hem en vind het belangrijk dat ik er geen kasplantje van maak, daar is het de hond gewoon niet voor. Heb liever dat hij minder lang leeft maar wel met veel plezier bij wijze van, dan langer maar dat hij niks meer van me mag.

En zwemmen inderdaad, heel goed voor ze. Had nog gekeken naar hydrotherapie, maar dat is ook onbetaalbaar zeg :schrik:
Naast de fiets/hardlopen/skaten doen wij ook regelmatig. Goed voor ze rechtlijnige beweging.
Afbeelding
Nel
Zeer actief

O, dat hij minder lang leeft maar wèl plezier in zijn leven heeft, daar ben ik het helemaal met je eens hoor.
Met Jimmie moet ik dat nog uitzoeken,want hij weet niks van spelletjes of leuke dingen...
Heel veel succes verder met Joey!!
Liefs van nel
Joera
Zeer actief

Nel schreef:O, dat hij minder lang leeft maar wèl plezier in zijn leven heeft, daar ben ik het helemaal met je eens hoor.
Met Jimmie moet ik dat nog uitzoeken,want hij weet niks van spelletjes of leuke dingen...
Heel veel succes verder met Joey!!
Liefs van nel
Agossie... ik hoop dat jullie iets leuks vinden om te doen. Of neemt hij ook gewoon genoegen met wandelen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”