ik wist nog niet of ik een grote hond wilde, op zich wel maar wilde niets dat op kief leek qua karakter en uiterlijk. maar wat dan? ondertussen een heel lang gesprek gehad met dr. gerritsen en de tumor is niet erfelijk, geen probleem dus om hem nog te gebruiken.
vera, kiefers fokker wil hem nog heel graag gebruiken en aangezien we 12 rietjes hebben gaat dat vast wel lukken. ik wilde helemaal geen bm meer maar een dochter van kief kan ik natuurlijk niet weerstaan. dit kan nog even duren maar dat geeft niet.
hiermee was de keuze voor een grote hond meteen van de baan, en ging ik op zoek naar een kleiner hondje, ik ben maandag naar het asiel geweest maar er was niets geschiktst voor lijfje. geen klik, te groot, etc. en ze was zo leuk naar de hondjes daar. ze heeft zich iig een middag goed vermaakt.
op de terugweg werd ik gebeld door reny die misschien nog wel een leuk cockerreutje wist, maar het fijne ervan was nog niet bekend. affijn, een aantal gesprekken verder is de boel vandaag in kannen en kruiken geraakt
het gaat om een oranjeschimmel cockerreutje van net een jaar die weg moet wegens relatieproblemen. hij woont nu met een golden retriever in een gezin met 2 kinderen en het is een heel makkelijk, lief en leuk hondje. ook niet onbelangrijk (voor mij dan), hij komt van een hele goede fokker en het toevallige is dat zowel vader als moeder uit zweden komen.
ze komt zaterdag met hem langs en als het klikt (en ik kan me niet bedenken waarom dit niet gaat klikken) dan blijft hij meteen. ik vind het heel spannend, maar het is wel leuke spanning.
en nu nog wachten tot zaterdag, pffffft.