Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Superdesuper lieve, sociale grotere honden gezocht

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Superdesuper lieve, sociale grotere honden gezocht

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara is helaas nogal angstig voor vooral grotere honden, maar ook kleinere opdringerige honden. Met pups/jonge honden (tot ongeveer een jaar) speelt ze erg graag (onder andere een beagle en een viszla als speelmaatje gehad), daarna lijkt ze dezelfde wildheid ineens eng te vinden. Ook heeft ze de neiging om dapper erop af te gaan, uit te dagen tot spel, om dan erachter te komen dat de andere hond toch wel erg eng is.

Wat ze doet is vluchten, meestal naar mijn benen (ik roep haar ook naar mij toe als ze vlucht, liever bij mijn benen schuilen dan kwijt zijn). Is ze bij mijn benen en de hond blijft opdringerig doorgaan, dan gaat ze keffen en snappen.

Zijn er mensen hier in de buurt met enorm lieve sociale honden die elk initiatief tot contact bij Cara zullen laten liggen, het contact best aan willen gaan, maar haar ook gelijk met rust laten als Cara weer in haar 'ik vind het eng' modus schiet (en dus zeker niet gaan achtervolgen of opdringerig worden)? Dit zodat ik eraan kan werken dat ze het steeds minder eng zal gaan vinden (en/of het door mij zal laten oplossen)?

Ik heb de opdracht gekregen om haar te leren dat er aan de lijn in principe geen contact is met andere honden, tenzij na beleefd negeren en dan alleen met mijn toestemming. Los moet ze het in principe zo veel mogelijk zelf uitzoeken. Ik zoek voor allebei deze situaties honden om dit mee te trainen, en vooral om goede, positieve ervaringen mee op te doen. Ik weet in mijn directe omgeving niet echt honden (en eigenaren) die aan dit plaatje voldoen, vandaar dat ik het hier vraag.

Ik zou het fijn vinden om met iemand in de buurt een aantal keer af te kunnen spreken, dus dan spreek ik over omgeving Leusden (dus zeg maar Amersfoort, Soest, Baarn, Achterveld, Woudenberg, evt ook nog Zeist). Daarnaast is het op moment zo dat hoe meer positieve contacten Cara heeft, hoe beter, dus wat verder dan dat (waarbij ik maximaal een uur kan autorijden) is voor een enkele wandeling ook totaal geen probleem.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Superdesuper lieve, sociale grotere honden gezocht

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho zou hier uitsteken geschikt voor zijn, die zou haar totaal negeren tenzij ze zelf contact maakt en als ze bang is zou het hem aan zijn reet roesten :mrgreen: en verder gaan met z'n eigen ding.
Maar ik woon niet echt in de buurt (Nijmegen)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mika is super stabiel en rustig.
maar niet echt in de buurt helaas.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bleza wil alleen maar heel graag spelen. Jade kan nog weleens leo zijn, maar negeert daarna wel.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Zelfs alleen maar willen spelen kan volgens Cara heel eng zijn, tenzij het een jonge hond is :ugh: . Soms is ineens een grote hond totaal niet eng overigens, maar meestal gaat het wel zo. Ze heeft van de week haar eerste 'gaatje' gemaakt (schampschot bij het snappen) toen een hond bleef opdringen en zij al tegen mijn benen aangeplakt zat. Hond liet zich ook niet door mij afpoeieren :boos:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jacksel schreef:Zelfs alleen maar willen spelen kan volgens Cara heel eng zijn, tenzij het een jonge hond is :ugh: . Soms is ineens een grote hond totaal niet eng overigens, maar meestal gaat het wel zo. Ze heeft van de week haar eerste 'gaatje' gemaakt (schampschot bij het snappen) toen een hond bleef opdringen en zij al tegen mijn benen aangeplakt zat. Hond liet zich ook niet door mij afpoeieren :boos:
Bleza is een jonge hond. :wink:
Maar als ze doorheeft dat een hond niet wil spelen dan zoekt ze zelf wel iets anders waarmee ze zich vermaakt.
Je mag het altijd komen proberen.
Enne, ik kijk niet op een gaatje meer of minder hoor.

Ze laten zich allebei afpoeieren door mensen trouwens. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik denk dat ik net te ver weg woon, maar Lotus voldoet wel aan wat je zoekt. Ze komt wel kijken bij een onbekende hond (oke, ook bij bekende honden haha) maar als die aangeeft geen zin te hebben dan vindt ze dat prima en gaat haar eigen vertier zoeken. Een andere hond opjagen oid zie ik haar net zo snel doen als diepzeeduiken.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Kom maar gezellig op de koffie hoor. Rock en Reina vinden dat prima :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum is ook prima geschikt, die is de rust zelve. Die zal haar vooral negeren waarschijnlijk, of heel omzichtig en voorzichtig contact proberen te maken.
Mika is niet zo groot maar zou het ook prima doen. Cara is zelf ook niet zo groot toch?

Van de week hebben ze ook met een doodsbang Tekkeltje gespeeld. Hondje bleef ver achter terwijl het vrouwtje al bij ons was. Die vertelde dat ze heel bang was en niet verder durfde. In eerste instantie rende Mika erheen maar bleef op een afstandje staan en besloot niet verder te naderen. Ze liep weer naar Gol en gingen zogenaamd samen gras snuffelen in een boog richting het teckeltje maar wel met hun rug naar het hondje toe. Tekkeltje durfde uiteindelijk aan de kont van Gol te komen ruiken, Gol bleef rustig staan. Mika kwam er ook rustig bij en mocht snuffen. Uiteindelijk deed het hondje een spelboog en durfde met Mika te gaan spelen :cheer:
Zo leuk, vrouwtje was helemaal blij en hondje had ook een leuke middag gehad. Ze kon fijn een stuk met ons oplopen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat je dat niet uit Cara gaat krijgen Jacksel.
Wees al blij dat ze steun en veiligheid bij jou zoekt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau is dan wel niet heel groot, maar sowieso groter dan Cara. Hij jaagt niet op andere honden en is ook niet opdringerig. Hij vindt het zelf al heel fijn als een hond hem met rust laat en wil wel contact maken, maar niet spelen. In Apeldoorn, dus :)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je niemand in de buurt kan vinden dan kan ik macho van samantha enorm aanbevelen. ik heb hem zelfs gebruikt als relaxte sociale grote hond bij mijn puppygroepjes en lola vindt hem lief... de perfecte therapiehond!
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef kan of totaal negeren of komt op een heel sociale manier even kijken, merkt meteen als de andere hond het niet wil/durft en gaat dan weer verder. Helaas is zwolle denk ik wel een btj te ver niet?
als het wel klikt speelt en rent hij wel.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

bouvierpoedel schreef:Geloof dat je dat niet uit Cara gaat krijgen Jacksel.
Helemaal goed ga ik het waarschijnlijk ook niet krijgen, maar ik denk dat er nog wel veel verbetering in kan zitten. Dat ze naar mij toe komt als er iets is (evt na roepen) ben ik inderdaad echt heel erg blij om. Als ze niet direct bij mij kan komen zoekt ze overigens ook gerust andere benen op.

Ik heb contact opgenomen met Alma en Moosje, de andere aanbiedingen houd ik nog even in gedachten :)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jacksel schreef:
bouvierpoedel schreef:Geloof dat je dat niet uit Cara gaat krijgen Jacksel.
Helemaal goed ga ik het waarschijnlijk ook niet krijgen, maar ik denk dat er nog wel veel verbetering in kan zitten. Dat ze naar mij toe komt als er iets is (evt na roepen) ben ik inderdaad echt heel erg blij om. Als ze niet direct bij mij kan komen zoekt ze overigens ook gerust andere benen op.

Ik heb contact opgenomen met Alma en Moosje, de andere aanbiedingen houd ik nog even in gedachten :)
Ach wie zijn been dat maakt niet uit ,beter als pleite zijn.

Je kunt het altijd proberen. :ok:
Mijn antwoord was meer gebasseert op meerde of eigenlijk best wel veel van die kleintjes dat gedrag vertonen ,tegen het paniekerige aan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Helemaal mee eens hoor, daarom verbied ik het benen opzoeken ook niet, liever dat dan echt wegrennen idd!

Ik herken het ook, overigens ook van veel andere rassen kleintjes, maar ik denk dat veel mensen er ook vrij weinig aan doen (inclusief ik tot nu toe, overigens). Ik heb dus wel hoop dat het in ieder geval kan verbeteren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”