Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opa Ollie, vreemd bultje?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Opa Ollie, vreemd bultje?

Ongelezen bericht door hewi »

Opa heeft al een tijdje een klein bultje bij zijn heup maar die begint nu wat te groeien of er groeit een bultje naast
dat kan ik niet goed zien en hij laat niet toe dat ik hem meer onderzoek. Op zijn andere heup zit ook een klein bultje
het ligt erop heb ik het idee als een soort van wratje? Iemand bekend mee?

Afbeelding

Hij moet morgen naar de trimster en daarna maar eens de dierenarts bellen denk ik.
Oops is 14 en behalve zijn arthrose in goede gezondheid, lopen gaat niet supersnel meer
maar hij is nog net zo fel als die anders was, eet lekker, is vrolijk en doet alles nog heerlijk op zijn manier.
Hij krijgt 1x per dag een halve pijnstiller. Maar bultjes? Ik houd niet van bultjes....
Groetjes Heidi
Afbeelding
Safari

Re: Opa Ollie, vreemd bultje?

Ongelezen bericht door Safari »

Bah Heidi, ik houd ook noet van bultjes! Ik zou de DA even laten kijken idd. Hoop dat opa de DA lief vind? :mrgreen:
hewi
Zeer actief

Safari schreef:Bah Heidi, ik houd ook noet van bultjes! Ik zou de DA even laten kijken idd. Hoop dat opa de DA lief vind? :mrgreen:

Nee dat vind hij niet :schrik: , ik mag niet eens naar binnen zonder muilkorf...
Groetjes Heidi
Afbeelding
Guardiano Danna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardiano Danna »

Net als bij oude mensen ontwikkelen hondjes ook plekjes, wratjes e.d. niets aan doen, kan geen kwaad. Komt even goed uit dat hij morgen getrimd moet worden!
Wie gelooft dat geluk niet te koop is vergeet de puppies *Gene Hill*
www.puppyteaching.nl
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ALs het eruitziet als een wratje, zal het dat ook wel zijn, heel veel oude honden krijgen wratjes.
hewi
Zeer actief

kipo schreef:ALs het eruitziet als een wratje, zal het dat ook wel zijn, heel veel oude honden krijgen wratjes.

Zwartig wratje die groeit? Ik laat hem eerst eens lekker kortwieken morgen, daar zal de oude man vast wat
van opknappen dan met die bult haar, eens kijken wat trimster zegt, Ik moet zeggen dat ik ook wel met Nanna
meega qua "hij heeft de pest aan de da dus waarom" zit ook wat in.

Andere kant hij moet ook ooit nog eens heen voor zijn tandjes waarvan er ws weer een paar uit moeten
dus zouden ze dan ook gelijk alles ff kunnen doen. Op zijn leeftijd geen extra narcose en geen extra gedoe.
Groetjes Heidi
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als hij toch onder zeil moet voor zijn tandjes, kunnen ze dat bultje best ineens meenemen, vind ik ook. Maar voor dat bultje alleen, ga ik ook met Nanna mee. Die tanden, daar heeft 'ie last van , dat bultje niet.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nozem had laatst een rood/paarsachtige wrat op haar voorpoot, eerst zag je hem amper maar op een gegeven moment ging hij toch behoorlijk groeien. Bij de DA laten checken voor alle zekerheid, en hij zei dat het zo goed als zeker een wrat was. Het advies was een wrattenmiddel te gebruiken wat ook voor mensen is, en dat heb ik gedaan. 2 Weken later was de wrat er af.
Zoiets zou ik niet snel zomaar uit mijzelf doen maar ik vond het wel een goede tip van de dierenarts.
hewi
Zeer actief

Trimster heeft afgebeld en we gaan vanmiddag dus even naar de dierenarts, ook gelijk ff zijn tanden checken
Leo moet ook gelijk mee die heeft een kies met een scherpe rand eraan, bultje ook gelijk na laten kijken van oops.
Zal vast niks engs zijn en als ze het weg kunnen halen mag dat gelijk als zijn tanden moeten, ik ga niet voor een bultje
hem onder narcose doen dat hebben we wel afgesproken, geen gekke medische handelingen meer maar wat wel moet zoals
met zijn tanden dat wel.
Groetjes Heidi
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Het is hoogstwaarschijnlijk een wratje, zijn gebit is wel erg slecht dus hij gaat maandag onder narcose en dan halen ze
ook gelijk het wratje weg.
Verder was hij behalve zijn artrose, en zijn afnemende zicht in goede gezondheid!
Groetjes Heidi
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Go Ollie!!! Volgens mij blijf je levensgevaarlijk, ook zonder tandjes. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”