Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fietsen met pup van 6 maanden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Guus&ozzy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog en een kruising rottweiler bordeauxdog
Aantal honden: 2

fietsen met pup van 6 maanden

Ongelezen bericht door Guus&ozzy »

zou het verstandig zijn om te gaan
fietsen met een pup van 6 maanden het is een kruising tussen een rottweiler/mastiff

niet gelijk hele afstanden hoor maar eerst een blokje om,of is het verstandiger om dat pas na een jaar te doen ivm het snel groeien van de botten?

vriendelijke groeten

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: fietsen met pup van 6 maanden

Ongelezen bericht door marian* »

Dat lijkt mij heel onverstandig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als het 5 minuten is om te wennen, het op een vlakke ondergrond is, hij draaft en het niet te warm is, kan het geen kwaad.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Misschien heb je hier wat aan:

http://hondenroedel.blogspot.nl/2008/11 ... -hond.html
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

met zo een kruising tussen die rassen zou ik nog een paar maand wachten
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Pup van 6 maanden zou ik nog niet mee gaan fietsen. En al helemaal niet als het deze grote rassen betreft.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Niet met zo'n hond.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Guus&ozzy schreef:zou het verstandig zijn om te gaan
fietsen met een pup van 6 maanden het is een kruising tussen een rottweiler/mastiff

niet gelijk hele afstanden hoor maar eerst een blokje om,of is het verstandiger om dat pas na een jaar te doen ivm het snel groeien van de botten?

vriendelijke groeten

Afbeelding
Nee, dat denk ik niet.
Wat je wel alvast kunt doen is de pup naast de fiets laten lopen terwijl je zelf ook loopt. Pup rechts, evt aan een springer en dan de straat op en uit lopen. Plak er een cue "fiets" aan vast ofzo ;-) en leer de pup "als je aan de fiets gekoppeld bent mag je niets anders dan mooi meelopen, niet snuffelen, niet plassen .. gewoon meelopen". Doe dat 1 of 2 x per week en ga over een maand of 2 's verder dan de straat, een bochtje links en rechtsaf enzo.
Dan kun je als de hond een maand of 9 - 10 is heel langzaam fietsend, net wat sneller dan lopend een recht stukje laten lopen. Pas als pup pup-af is, en een maand of 12 - 15 ga je verder dan een blokje om fietsen en kun je gaan opbouwen.
Eerder is stomweg vragen om problemen.

Suzanne
Guus&ozzy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog en een kruising rottweiler bordeauxdog

Ongelezen bericht door Guus&ozzy »

Ik zelf was al van mening dat het misschien te vroeg zou zijn
Maar ik wilde graag wat meningen en advies inwinnen want daar is een hondenforum
Toch voor?
Dank jullie voor jullie mening&advies!
Guus en ik blijven voorlopig nog wel ff lekker wandelen!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je hond al krakkemikkerig in elkaar steekt dan zou ik het laten ,maar kapot of stuk gaat een gezonde hond niet zo snel hoor.
Van de lijn los zal hij ook wel eens een sprintje trekken op een oneffen veldje/bos ,dus een stukje naast de fiets in een normaal tempo zal hij ook wel trekken en niet neerkachelen van ellende.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

persoonlijk zou ik het niet doen, sommige gebreken zie je niet maar zitten er wel :wink: . beetje zuinig zijn t eerste 1,5 jaar op die grote =, snel groeiende rassen en kruizingen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tara schreef:
nathalie71 schreef:Misschien heb je hier wat aan:

"Ik ben Cesar Millan Ambassadeur voor Nederland.
Dat gebeurt in samenwerking met Suzie Crystal (CM ambassador voor Engeland & Europa) en CJ Anderson (CM ambassador voor Amerika).
Het ambassadeurschap houdt in dat je de visie van Cesar zo goed mogelijk verkondigt, indien nodig vragen beantwoord en uitleg geeft. Ik ben niet door Cesar getraind en heb geen officiele verbintenis met Cesar Millan en het programma The Dog Whisperer.
"

Apart.
Dat klopt hoor, maar ik ben ook ambassadeur en het stelt 0,0 voor. Je hoeft voor het ambassadeursschap niets speciaals te kennen.
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Neeltje schreef:
Tara schreef:
nathalie71 schreef:Misschien heb je hier wat aan:

"Ik ben Cesar Millan Ambassadeur voor Nederland.
Dat gebeurt in samenwerking met Suzie Crystal (CM ambassador voor Engeland & Europa) en CJ Anderson (CM ambassador voor Amerika).
Het ambassadeurschap houdt in dat je de visie van Cesar zo goed mogelijk verkondigt, indien nodig vragen beantwoord en uitleg geeft. Ik ben niet door Cesar getraind en heb geen officiele verbintenis met Cesar Millan en het programma The Dog Whisperer.
"

Apart.
Dat klopt hoor, maar ik ben ook ambassadeur en het stelt 0,0 voor. Je hoeft voor het ambassadeursschap niets speciaals te kennen.
Ik snap het niet helemaal.... roep je jezelf dan uit tot ambassadeur of zo? :denken:
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Als je hond al krakkemikkerig in elkaar steekt dan zou ik het laten ,maar kapot of stuk gaat een gezonde hond niet zo snel hoor.
Van de lijn los zal hij ook wel eens een sprintje trekken op een oneffen veldje/bos ,dus een stukje naast de fiets in een normaal tempo zal hij ook wel trekken en niet neerkachelen van ellende.

Daar zou ik met zo'n kruising wel van uit gaan; tot heupfoto's het tegendeel hebben bewezen.
Met Pjotr ben ik begonnen met fietsen met en maand of 7. Geen grote stukken en nu ongeveer 20 minuten max.
Met Pluisje (soortgelijke zware kruising) heb ik tot bijna anderhalf jaar gewacht.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Met mijn reu ben ik op aanraden van de orthomanuele dierenarts ben ik met 6 maanden begonnen met fietsen.
Zei verteld dat doordat mensen overvoorzichtig zijn met honden vele honden juist als pup en jonge hond spieren tekort komen en daardoor vele malen sneller geblesseerd raken.
Spelen met pups en jonge honden is slecht vanwegen de wegelingen die ze maken maar rechtlijnige bewegingen zoals fietsen zorgen juist dat spieren zich beter ontwikkelen en evt ongelukken opvangen.
En juist bij grote honden die hun spieren goed kunnen gebruiken.

Ik fietste met hem 2x per dag 5 min. Een maand later 10 min. En zo opgebouwd.
Door het fietsen was hij ook gelijk minder druk thuis en dus maakte hij minder rare bewegingen.

Fietsen zelf bouw ik niet op. Bij iedere hond stap ik op en fiets ik weg gewoon aan een meter lijn in mijn hand. Op die manier hebben mijn honden en ook andere honden die ik meenam er nooit een probleem mee gehad of van gemaakt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:Als je hond al krakkemikkerig in elkaar steekt dan zou ik het laten ,maar kapot of stuk gaat een gezonde hond niet zo snel hoor.

Daar zou ik met zo'n kruising wel van uit gaan; tot heupfoto's het tegendeel hebben bewezen.
Met Pjotr ben ik begonnen met fietsen met en maand of 7. Geen grote stukken en nu ongeveer 20 minuten max.
Met Pluisje (soortgelijke zware kruising) heb ik tot bijna anderhalf jaar gewacht.
Is gewoon een natuurlijke gedoceerde en gecontroleerde beweging hoor.
Daar ga je niet stuk aan.Ik zou mij eerder kunnenn voorstellen dat het bij de 5 min regel het niet helemaal goed gaat .
Mijn teef vroeger heeft 5 jaar lang trap gelopen ,4 hoog iedere minimaal 4x op een dag.Haar zus 6 jaar en haar dochter 2 jaar.
Geen van allen ooit last gehad.Moeder en dochter HD vrij.
Daarnaast liepen ze ook al vroeg naast de fiets.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:

Is gewoon een natuurlijke gedoceerde en gecontroleerde beweging hoor.
Daar ga je niet stuk aan.Ik zou mij eerder kunnenn voorstellen dat het bij de 5 min regel het niet helemaal goed gaat .
Mijn teef vroeger heeft 5 jaar lang trap gelopen ,4 hoog iedere minimaal 4x op een dag.Haar zus 6 jaar en haar dochter 2 jaar.
Geen van allen ooit last gehad.Moeder en dochter HD vrij.
Daarnaast liepen ze ook al vroeg naast de fiets.
En dat waren kruisingen van meer dan 60 kilo uit ongeteste ouders?
:hmmm: Een trap is geen fiets.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”