Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is er hoop

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Is er hoop

Ongelezen bericht door blondie »

Ok, we hebben het vaak over ergernissen als hondenpoep niet opruimen. Hier op het forum, maar ook bij mij in de buurt.
Gisteren dacht ik w.t.f. :80: en dacht direct aan mijn buurvrouw.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een paadje langs m.n. haar huis. Dogdepot mét zakjes staat er, en héél veel mensen nemen ook daar niet de moeite om de shit op te ruimen. Ze had al eens gezegd "Er komt een dag dat ik alle stront uit dat grasstrookje hark en alles op het pad deponeer." Ze had nu een beginnetje gemaakt blijkbaar.
Ik hoop dat mensen de hint begrijpen. Vooralsnog ondervind ik er nu last van want nu moet ik helemaal langs de hopen me begeven. Maar toegeven stront van eigen hond tussen de stront van een ander vandaan vissen vind ik nog frustrerender.
Maar mensen zijn ook "stront"eigenwijs, ook als je ze er op aanspreekt halen ze de schouders op en laten het liggen waar het ligt. En jullie zien dat de depot er écht staat. Paar meter verder staat een gewone afvalbak en weer wat meters verderop bij het hondenloslooppaadje staat er ook weer 1. Je hoeft dus geen kilometers te lopen met de opgeruimde shit van je hond :19:
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Re: Is er hoop

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Strakke actie van je buurvrouw!
Ik erger me hier ook steeds meer aan de hondepoep.
Sta ik elke keer met mijn zakje het netjes op te rapen en mee te nemen naar de dichtsbijzijnde prullebak (en die is soms niet zo dichtbijzijnd) laat een ander gewoon de poep liggen, bah.
Hier loopt langs het sppor een groenstrook, dan een stoep en dan staan er huizen. Nou ik zou dar, met name 's zomers niet willen wonen want dan verga je van de stank.
En nee de gemeente komt het niet opruimen, het wordt hooguit een keer versnipperd door de plantsoenendienst.
Hier lopen veel honden los, dus de baasjes zien "zogenaamd" niet wat hun hond doet, ja, ja.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Haar balkon grenst dus aan de strook en het is in de zomer helemaal smerig met die lucht en de vliegen etc. maar goed. Zolang mensen zich er niet aan storen en ze niet beboet worden laten ze het gewoon lekker liggen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zo flinke maaltijd heeft je buurvrouw dan genuttigd gisteren, dat is een flinke hoop :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Groot gelijk van je buurvrouw.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Het is hier ook heel erg, lijkt wel erger nu dan normaal. 's Avonds gebeurt het me wel eens dat ik niet kan zien welke drol van Bruno of Shelly was in het donker, zoveel drollen liggen er. Ik heb nooit een lampje bij me eigenlijk, ik ben al blij als ik mijn sleutels niet vergeet. Dan laat ik het maar liggen, ik ga niet voelen welke nog warm is hoor. Maar dan schaam ik me dood. Ik denk niet dat mensen erop aanspreken, zal helpen want de meeste schamen zich niet.

Ik zou er voorstander van zijn dat de gemeente gaat werken met die hondentoiletten die je in de grond in kunt graven. Dat werkt met een biologisch afbreekmiddel, poep verdwijnt in de grond. Hoef je ook niks op te ruimen, dus dat geld kun je besparen. Je hoeft alleen af en toe het afbreekmiddel aan te vullen, volgens mij. Maar ja, dan gooien pubers er weer vuurwerk in waarschijnlijk, maar dat doen ze met de poepbakken ook regelmatig.

Kent iemand de film 'Envy'? Goeie film is dat, gaat over een spray die hondenpoep oplost als je het erop sprayt. Het verdwijnt gewoon in het niks. Dat zou pas handig zijn. Maar ja, da's een film. Ik zou, als ik die buurvrouw was, er in de zomer een biologisch schoonmaakmiddel oid overheen gooien. Dan maar wat dode plantjes. Absurd dat ze met die stank en vliegen moet leven.
blondie
Zeer actief

Hmm moet zeggen dat het wat mij betreft nu wel weer van het pad mag worden weggeveegd. En het helpt niet. Vanmorgen sprak ik even met de eigenaresse van een jr. Ze zag Finn en vroeg wat hem mankeerde. Even gepraat en vervolgens ging ze voor me het pad op. En de hond gaat poepen. Bij het hek met de depot binnen handbereik.
Ik ruim het niet op hoor! Moet telkens tussen de stront van een ander graaien, moet je het pad zien!
Ruim jij het wel op? Tsja. Ik zei als iedereen er zo over denkt dan wordt het alleen maar erger, en ik baal er ook van maar ruim de stront van mijn honden wel gewoon op. Van de zomer meuren ze hier weg!
Maar écht niet opruimen hoor :neenee: Tja en dan kun je gaan schelden of op je kop gaan staan. En daar had ik gewoon geen zin in. Heb gezegd dat ik het wel opruim, ook op het veld omdat ik ervan baal telkens in stront te trappen bal uit stront moet vissen e.d., dan moet ik de stront van mijn honden ook niet laten liggen :wink:
Fizgig
Zeer actief

Poep blijft echt lang bestaan, zeker als het weinig regent zoals nu. Het vermolmt ofzo, maar het vergaat niet. Ik begin me ook af te vragen of er misschien een gemeentelijke dienst mee is opgehouden ofzo, het veldje hier in de buurt kun je niet meer op lopen zoveel drollen. Het verspreidt ziektes, ik begin me af te vragen of Bruno en Shelly weer giardia hebben, hun ontlasting is goed maar ze laten soms hele vieze windjes. Als ze over dat veld lopen, krijgen ze de bacteriën en virussen mee van tientallen honden.

Misschien is er een reden voor, het is namelijk zo dat de supermarkten hier het dichtstbij, sinds kort geen hondenpoepzakjes meer verkopen. Zo stom. De Action verkoopt ze wel natuurlijk. Maar ik had laatst ook niks meer omdat je toch vaker in de supermarkt komt dan de Action. Misschien moet ik het eens aankaarten in de supermarkt, wie weet kunnen we dan nog een beetje ademen van de zomer.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Een rolletje boterhamzakjes of diepvrieszakjes doet het werk ook wel hoor en is vaak nog goedkoper ook...
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Bij de Blokker verkopen ze een rolletje poepzakjes met leuke hondenpootjes erop voor 1 euro!In die 1 euro bakken.

Wij hebben hier een groenstrook langs de stoep,waar honden mogen poepen.Hoef je niet op te ruimen,de gemeente gaat eens in de zoveel tijd langs met een soort maaier.(Wel een beetje krom want op de hondenkaart staat dat ze links wel mogen poepen maar rechts niet...ik zie geen verschil in de soort groenstrook,maar dat daar gelaten)

Maar wat ik zo ergerlijk vind is dat er dan nog honden op de stoep poepen en dat wordt niet opgeruimd,en als ze dan geen zakjes bij zich hebben, liggen er takken genoeg om het even naar de groenstrook te schuiven.(Wat ik dan geregeld sta te doen omdat ik er in het donker niet in hoef te staan)
Fizgig
Zeer actief

Hier wonen heel veel oudere mensen. En die hebben moeite met bukken. Het is triest maar waar. Ik neem het oudere mensen niet zo erg kwalijk als ze het niet opruimen want de hondenopruimcultuur is nog niet zo heel oud. Denk ik. En die drollen van kleine hondjes zijn zowat zo groot als kattendrollen. En dan heb je nog de mensen met een chaotisch huishouden, nou, en het poepfeest is compleet.

Ik ben zelf niet helemaal onschuldig want ik heb wel eens een drol laten liggen. Maar dan schaam ik dus wel dood. Als iemand me op dat moment aan zou spreken, zou ik me wel verontschuldigen. Gelukkig poept Bruno in struiken en Shellyin stille hoekjes. Nooit midden op de stoep. Dan zou ik een tak pakken idd. Maar ja, als bukken moeilijk wordt, hoe moet dat dan? Er is hier in Wormerveer een sterfteoverschot en de grootste groep mensen bestaat uit alleenstaanden van boven de 50 jaar.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Fizgig schreef:Hier wonen heel veel oudere mensen. En die hebben moeite met bukken. Het is triest maar waar. Ik neem het oudere mensen niet zo erg kwalijk als ze het niet opruimen want de hondenopruimcultuur is nog niet zo heel oud. Denk ik. En die drollen van kleine hondjes zijn zowat zo groot als kattendrollen. En dan heb je nog de mensen met een chaotisch huishouden, nou, en het poepfeest is compleet.

Ik ben zelf niet helemaal onschuldig want ik heb wel eens een drol laten liggen. Maar dan schaam ik dus wel dood. Als iemand me op dat moment aan zou spreken, zou ik me wel verontschuldigen. Gelukkig poept Bruno in struiken en Shellyin stille hoekjes. Nooit midden op de stoep. Dan zou ik een tak pakken idd. Maar ja, als bukken moeilijk wordt, hoe moet dat dan? Er is hier in Wormerveer een sterfteoverschot en de grootste groep mensen bestaat uit alleenstaanden van boven de 50 jaar.

En de rest van de mensen heeft zeker rugpijn...

Echt wat een excuus. Je ruimt je rommel op en als je niet kan bukken dan neem je maar een schepje mee.

Afbeelding
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wij hebben hier stroken waar borden staan (geen opruimplicht) en we hebben paden waar borden staan met (opruimplicht), nergens wordt hier opgeruimd, iedereen laat het hier gewoon liggen, pal op de stoep.
Nou ik wil niet dat mensen in de poep van mijn hond trappen dus ruim ik het op, maar anderen denken er soms heel anders over.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik zat er nog over na te denken maar er is wel een probleem met de hondenpoepopruim regels. Want er is een groep die het niet zelf kan opruimen, en een groep die het erg lastig vindt om op te ruimen. Mensen met een blindegeleidehond, mensen in een rolstoel met hond, mensen in rolmobiel met hond, oudere mensen die moeilijk kunnen bukken en andere mensen met een rugprobleem. Ik denk tenminste dat de mensen in een rolstoel en een rolmobiel, zo'n electrisch karretje bedoel ik, extra maatregelen moeten nemen om dat te doen, een grijparm meenemen oid. Ik wil natuurlijk niemand beledigen.

Maar het is mogelijk dat er een percentage is, geen idee hoe groot, van de mensen die eigenlijk wel een goede reden hebben om het niet op te ruimen, of om het bijvoorbeeld alleen te begraven oid. Ik vraag me ook af of die mensen een boete ervoor zouden krijgen. Als het overmacht is, kun je daar toch weinig aan doen?

En die mensen wonen vaak in een concentratie bij elkaar, zoals in de buurt van verzorgingshuizen en revalidatiecentra ed. Misschien is dat een reden waarom er op sommige plekken veel meer poep ligt dan op andere plekken. En dan ben ik op zich niet de beroerdste om daarmee te helpen ofzo. Maar hoe je dat regelt? Ik kan niet in mijn eentje de ophopingen poep verwijderen maar kan misschien aan oudere mensen zeggen dat ze hun hond ergens laten poepen, en dan ruim ik het later wel op ofzo. Je moet het zelf maar regelen met elkaar, toch?
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Zou met zo'n buurvrouw trouwens nog minder blij zijn, hoe smerig is het als je er met je rolstoel doorheen moet.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”