Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cena en Henk aan de BARF

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Cena en Henk aan de BARF

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik zou Cena (en als ie t lust, ook Henk) graag voor een deel over gaan zetten op BARF. We krijgen volgende week een grotere vriezer en Cena is zot op pens, zalmkoppen en kippenpoten.
Heel dat Barfen is verder nieuw voor me. Ik vraag me vooral af: waar koop ik in hemelsnaam geschikt voer? En hoe bepaal ik hoeveel en wat ze moet krijgen?

Zijn er tips voor kleine Henk, die liever lui dan moe is als het om zijn eten gaat? KVV vindt ie wel oke, maar echt ergens op knauwen dat doet ie liever niet (verwende zwerfjoekel). Wat zijn goede beginners-maaltijden?
Laatst gewijzigd door SannePP op 14 apr 2013 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP Cena :roos:
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Re: BARF Tilburg

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn beste tip is om rauwvoerforums te bezoeken, daar te leren en te bepalen wat goed voer is om mee te beginnen en om mee uit te breiden. Het is niet moeilijk, maar je moet je wel even inlezen !

Suzanne
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mss starten met mixen voor Henk zoals de mixen van de Kiezebrink en dan langzaam steeds wat knaagwerk toevoegen?
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Suzanne, zag dat jij op barfplaats zit. Zo'n forum is dus wel handig?

Enne, Kiezebrink??
      ~Suzanne~
      Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

SannePP schreef:Suzanne, zag dat jij op barfplaats zit. Zo'n forum is dus wel handig?

Enne, Kiezebrink??
      Ja, dat is zeker handig!
      Het is denk ik ook belangrijk om goed uit te zoeken wat de bedoeling is ;-)
      Het is echt niet moeilijk maar er kunnen dingen mis gaan als je niet een paar basisregels in acht neemt.

Tip: begin met kvv (complete versies) en sla alvast wat kipnekken in; daar kun je niet/nauwelijks mee mis. Lees je in en voeg, wat hierboven ook al staat, langzaam dingen toe.

Ik heb evt wel wat kipkarkasjes ter overname (K'heuvel op te halen) die je ook 's kunt proberen.

Suzanne
      TessaThomas
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Duitse Herder
      Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik zit ook op BP (volgens mij alle 3 die hier gereageerd hebben?) En vooral de lijntjes zijn makkelijk! Die gaan door heel NL en volgens mij regelmatig door brabant (zie namelijk heel vaak lijntjes in brabant staan).

Ik zou me gewoon daar eens aanmelden en rondkijken?
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
      SannePP schreef:Suzanne, zag dat jij op barfplaats zit. Zo'n forum is dus wel handig?

Enne, Kiezebrink??
      Ja, dat is zeker handig!
      Het is echt niet moeilijk maar er kunnen dingen mis gaan als je niet een paar basisregels in acht neemt.

Tip: begin met kvv (complete versies) en sla alvast wat kipnekken in; daar kun je niet/nauwelijks mee mis. Lees je in en voeg, wat hierboven ook al staat, langzaam dingen toe.

Ik heb evt wel wat kipkarkasjes ter overname (K'heuvel op te halen) die je ook 's kunt proberen.

Suzanne
      KVV krijgen ze nu geregeld in t weekend (Tinlo of Carnibest), omdat ik nu nog een kleine vriezer heb. Dadelijk heb ik een heule grote :mrgreen:
      Ik moet idd goed gaan lezen om te zien wat handig is, en welke samenstellingen enzo veranderd zijn. Zal me eens aan gaan melden op BARFplaats.

Die kippenkarkasjes wil ik wel overnemen van je, om te proberen of ze dat lekker vinden! Cena vast wel, de veelvraat. We pben wel ff!
        TessaThomas
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Jammer dat je te ver weg woont, ik heb een hele vriezer vol diersoorten/spullen. Ook voor de moeilijke eter.
        malinois
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
        Aantal honden: 3
        Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SannePP schreef:
        ~Suzanne~ schreef:

Enne, Kiezebrink??
        Ja, dat is zeker handig!

Suzanne
        KVV krijgen ze nu geregeld in t weekend (Tinlo of Carnibest), omdat ik nu nog een kleine vriezer heb. Dadelijk heb ik een heule grote :mrgreen:
        Ik moet idd goed gaan lezen om te zien wat handig is, en welke samenstellingen enzo veranderd zijn. Zal me eens aan gaan melden op BARFplaats.

Die kippenkarkasjes wil ik wel overnemen van je, om te proberen of ze dat lekker vinden! Cena vast wel, de veelvraat. We pben wel ff!
        Ik bestel voor de ene dag in de week dat ik BARF voer het bij Degomeat en haal het daar af.... :wink:
        Afbeelding
        In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

De kippenkarkassen van Suzanne zijn een groot succes! :E: :cheer: Cena vindt ze heerlijk!
        Henk niet... Die haalt er zijn neus voor op. De gemalen kipkarkas vond hij wél lekker, dus voor Henk maar wat gemalen mixen bestellen.

Ik denk er aan om dit te gaan bestellen bij Kiezebrink:
        1 zakje konijnenoren
        1 kg kippennekken
        3 kg runderpens
        1 kg zalmmix
        1 kg fazantenmix

De keer erop wil ik fazantkarkas, haring, zalmkop/lijf, rundkipmix en orgaanmix bestellen, maar ik kan niet zo heel veel kwijt in mn vriezer, dus moet het even per keer bekijken. Gewoon even uitproberen wat ze lusten en wat niet. Ben heel benieuwd!
        Bestel via Barfplaats mee trouwens.
          Eline*
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
          Contacteer:

Re: Cena en Henk aan de BARF

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki is bij mij de moeilijke eter en voor haar leg ik veel dingen eerst in de boekmaag of pens. Als er dan uit alle kieren en gaten van zo'n karkas pensmeur komt is het Kiki-klaar en eet ze dus veel wel op. Met de tijd lijkt ze dan aan de smaak te wennen en eet ze sommige dingen beter.
          Juno vreet alles wat in zijn bek past dus daar heb ik weer geen omkijken naar ;-)
          Groet Eline,
          Juno en Kiki
          Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
          Afbeelding
          Stichting Dierenhulp Cadiz
          Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

Eline* schreef:Kiki is bij mij de moeilijke eter en voor haar leg ik veel dingen eerst in de boekmaag of pens. Als er dan uit alle kieren en gaten van zo'n karkas pensmeur komt is het Kiki-klaar en eet ze dus veel wel op. Met de tijd lijkt ze dan aan de smaak te wennen en eet ze sommige dingen beter.
          Juno vreet alles wat in zijn bek past dus daar heb ik weer geen omkijken naar ;-)
          Henk blieft pens ook niet, behalve als ik het gemalen heb in de blender :LOL:
          ik denk dat hij veel wel lust, maar hij weigert er gewoon moeite voor te doen. Zelfs een dentastick is eigenlijk al te veel moeite.... :S: Snertzwerver!
            Eline*
            Zeer actief
            Contacteer:

En als je hem gewoon dan niets geeft en de volgende maaltijd weer hetzelfde voor zijn eigenwijze snavel zet? Want dat doe ik dus wel! :F:
            Groet Eline,
            Juno en Kiki
            Afbeelding
            SannePP
            Zeer actief
            Contacteer:

Eline* schreef:En als je hem gewoon dan niets geeft en de volgende maaltijd weer hetzelfde voor zijn eigenwijze snavel zet? Want dat doe ik dus wel! :F:
            Ja dat had ik ook overwogen... Maar hoe lang kan ik zo'n ontdooide maaltijd goed houden dan?
              Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik ben ook nog maar een onervaren BARF gever maar ik heb wel 1 tip voor je. Begin niet met een ganzenkarkas. :schrik: doe dat pas als je wat gewend bent aan ingewanden enzo. :engel:
              Fizgig
              Zeer actief
              Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Orgaanmix, het klinkt heel gezond natuurlijk maar ik denk dat veel honden het niet lekker vinden. Hier lusten ze het niet iig. Ik vond het wel een beetje lastig in het begin met barfen dat je niet weet wat je kunt kopen, omdat je nooit weet of ze het willen eten. Ik bestelde heel enthousiast mijn vriezer vol. Nu weet ik wel wat ze lekker vinden en dat is genoeg om lekker af te wisselen maar in het begin moest ik veel weggooien. Dan heeft het al even in een etensbak gestaan namelijk.

Hier houden ze van runderkraakbeen, kippennekken, eendennekken, lams/runderhart, runderlever, kipkarkassen/eendenkarkassen, sprot en mergpijp. Lamsribben vind ik te vet, van Lotgering tenminste. Ossenstaart kotsen ze mij iets te vaak uit dus dat geef ik niet meer. Nou, dat is toch een mooi lijstje. Konijnen krijgen ze niet, noem het bijgeloof maar ik wil ze niet op ideeën brengen want dan moet ik mijn konijnen in een alcatrazhok gaan zetten, haha. En gedroogde neuzen, runderlever, pens, kip, eend en kippenpoten. De gedroogde dingen zijn vaak makkelijk om mee te beginnen trouwens, dat brokkelt zo weg. Runderstrot vindt Bruno lekker maar de dommerd eet hem niet op maar sleurt hem, iedereen weg grommend, door het huis, haha. Overal bloed en troep. En dat kun je niet knippen, is gewoon te taai ofzo. Maar goed, het blijft leuk, vind ik.
              Hylos
              Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik heb hier fazant gehad van alaska, zo'n worst. En xavi hoefde het absoluut niet en de hond van een vriendin hoefde het ook niet.

Kippennekken zijn overigens wel heel klein hoor! Zie dat je een grote hond hebt :mrgreen: dan is misschien een eendennek geschikter?

Runderstrot wordt hier ook op die manier gegeten, fizgig. :mrgreen:
              1 dikke bende idd, veel bloed en weinig er van af gegeten. Tis em wat te taai denk ik..
              Afbeelding
              Afbeelding
              Eline*
              Zeer actief
              Contacteer:

SannePP schreef:
              Eline* schreef:En als je hem gewoon dan niets geeft en de volgende maaltijd weer hetzelfde voor zijn eigenwijze snavel zet? Want dat doe ik dus wel! :F:
              Ja dat had ik ook overwogen... Maar hoe lang kan ik zo'n ontdooide maaltijd goed houden dan?
              Ik hou het meestal op een dag of 2 in de koelkast.
              Groet Eline,
              Juno en Kiki
              Afbeelding
              Eline*
              Zeer actief
              Contacteer:

Jion schreef:
              Eline* schreef:Kiki is bij mij de moeilijke eter en voor haar leg ik veel dingen eerst in de boekmaag of pens. Als er dan uit alle kieren en gaten van zo'n karkas pensmeur komt is het Kiki-klaar en eet ze dus veel wel op.
              Dat klinkt wel heel erg ranzig zeg! :80:
              Nou, dat is het ook! :F:
              Groet Eline,
              Juno en Kiki
              Afbeelding
              Plaats reactie

Terug naar “Voeding”