Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bloeddonor
Moderator: moderatorteam
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
- Aantal honden: 2
bloeddonor
Zijn er hier mensen waarvan hun hond bloeddonor is?
Zo ja wat is jullie ervaring?
Ik ga 17 dec met mijn honden naar Nijverdag om bloed te laten geven.
http://www.evbn.nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo ja wat is jullie ervaring?
Ik ga 17 dec met mijn honden naar Nijverdag om bloed te laten geven.
http://www.evbn.nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Re: bloeddonor
Ik heb een keer gekeken maar mijn honden schijnen daar te klein voor te zijn.
- CKS
- Zeer actief
Mijn honden springen wel eens in, als er op de kliniek een donor nodig is. Het stelt niet zoveel voor, ik verdoof ze wel even (oppervlakkig) maar het afnemen van het bloed duurt maar kort en daarna spuiten we ze gewoon weer bij. Ik hou dezelfde regels aan als voor menselijke bloeddonatie: maximaal 1% van het gewicht (in hun geval gebruiken we dus bloedzakken voor kinderen, 250 mL) en niet vaker dan 1 maximaal 2 keer per jaar. Ze krijgen een infuus om het vocht meteen aan te vullen en een uurtje na het doneren merk je niets meer aan ze.
Groetjes,
Kees
Groetjes,
Kees
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
mijn rottweiler (toen 1.5 jaar) heeft 1keer bloed laten afnemen omdat mijn andere hond een bloedtransfusie nodig had. Zappa heeft er totaal geen last van gehad. ze heeft nadien ook lekker krachtvoer gekregen en als er eten aan te pas komt kan je veel met haar doen.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
ik heb ook geinformeerd maar mijn honden zijn te klein, ik wist dat niet, dus helaas.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... bloeddonor" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenneke en Baloe

-
Binkie
- Actief
Ik ben in het verleden regelmatig benaderd omdat we grote honden hebben. Laatst nog donor geweest voor een parson russell. Mijn honden hebben er weinig moeite mee.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 90851.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zarah is ook donor.
Zarah is ook donor.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
T is een oud topic, maar shop hem even omhoog..
zijn er inmiddels meer mensen waarvan de hond donor is?
wil het graag doen met boef, maar zag dat ze je 4 tot 6 keer per jaar oproepen om bloed te laten geven. vind dat best veel.
zijn er inmiddels meer mensen waarvan de hond donor is?
wil het graag doen met boef, maar zag dat ze je 4 tot 6 keer per jaar oproepen om bloed te laten geven. vind dat best veel.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
belfi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan - Aantal honden: 0
Mijn honden staan in de kliniek genoteerd als bloeddonors alleen op oproep basis tijdens spoed.
Voor een paar weken terug een oproep midden in de nacht een herder die rattengif had gegeten.
De hond heeft het gered dat is altijd een fijn gevoel en Leah de donor heeft een lekker vers bot gekregen.
De mazzel is dat DD groot zijn kunnen op de grond blijven zitten ,makkelijk te prikken dus de flesjes zijn zo gevuld
en altijd zonder narcose anders doe ik het niet.
Ik vind wel dat dit alleen kan bij honden die geen stress of angst hebben bij de dierenarts.
Voor een paar weken terug een oproep midden in de nacht een herder die rattengif had gegeten.
De hond heeft het gered dat is altijd een fijn gevoel en Leah de donor heeft een lekker vers bot gekregen.
De mazzel is dat DD groot zijn kunnen op de grond blijven zitten ,makkelijk te prikken dus de flesjes zijn zo gevuld
Ik vind wel dat dit alleen kan bij honden die geen stress of angst hebben bij de dierenarts.

- wiebel
- Zeer actief
belfi schreef:Mijn honden staan in de kliniek genoteerd als bloeddonors alleen op oproep basis tijdens spoed.
bedankt voor je berichtje, dat is wel heel fijn dat je die herder dan hebt kunnen helpen doordat jou hond direct bloed kan geven.
voor spoed zou bij mij niet kunnen ivm reistijd.
boef vind het allemaal prima als er rustig en duidelijk met hem om gegaan word, en als ik erbij ben gebeurt dat dus is alles oke. met narcose zou ik ook niet doen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Bij mensen moet eerst worden getest op ziektes ed, is dat bij honden niet zo? Er kan toch een parasiet oid in zitten? Ik zal eens vragen bij mij dierenarts, Bruno is wel een goeie kandidaat daarvoor. Die krijgt altijd een tien met een griffel van de dierenarts. Zelfs toen hij hard in zijn gebroken teen kneep, gaf ie geen kik. Maar narcose lijkt me ook helemaal niet nodig, Bruno blijft zitten waar ie zit en verroert zich niet. Lijkt me fijn als je iemand kunt helpen in zo'n noodsituatie! Ik ben toch meestal 's nachts wakker. Als je een taxi moet pakken ervoor, vergoeden ze dat dan eigenlijk? Ik vraag me af of ik mijn vriend ervoor wakker zou krijgen en zelf rijd ik geen atuo. Nou ja, kan ik ze vragen. Maar er is ook een echte bloedbank tegenwoordig he, voor honden en katten. Ik zal daar ook eens vragen hoe of wat.
- wiebel
- Zeer actief
je hond word ook getest, lichamelijk onderzoek voor elke afname en ook bloedonderzoek. hond moet jaarlijks geent worden en ontwormd. dan pas mag je hond bloed geven.Fizgig schreef:Bij mensen moet eerst worden getest op ziektes ed, is dat bij honden niet zo? Er kan toch een parasiet oid in zitten? Ik zal eens vragen bij mij dierenarts, Bruno is wel een goeie kandidaat daarvoor. Die krijgt altijd een tien met een griffel van de dierenarts. Zelfs toen hij hard in zijn gebroken teen kneep, gaf ie geen kik. Maar narcose lijkt me ook helemaal niet nodig, Bruno blijft zitten waar ie zit en verroert zich niet. Lijkt me fijn als je iemand kunt helpen in zo'n noodsituatie! Ik ben toch meestal 's nachts wakker. Als je een taxi moet pakken ervoor, vergoeden ze dat dan eigenlijk? Ik vraag me af of ik mijn vriend ervoor wakker zou krijgen en zelf rijd ik geen atuo. Nou ja, kan ik ze vragen. Maar er is ook een echte bloedbank tegenwoordig he, voor honden en katten. Ik zal daar ook eens vragen hoe of wat.
de link in het 1ste bericht hier is van de veterinaire bloedbank.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Da's jammer. Dan komt Cyntha niet in aanmerking om bloed te geven.wiebel schreef:hond moet jaarlijks geent worden en ontwormd. dan pas mag je hond bloed geven.