Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar Texel
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Naar Texel
Het is ons (erg laat) nog gelukt een huisje op Texel te vinden waar me met de hond heen kunnen. Heel erg leuk! Wij gaan een weekje vanaf 3 mei. Helaas hebben we geen auto, maar we huren fietsen en een doggyride erbij. Een bench kunnen we lenen bij het huisje, dus dat is ook handig. Wel heb ik nog een paar andere vraagjes:
- Is er in Den Burg of De Koog een dierenwinkel waar ze vers vlees verkopen? Er is in elk geval een (kleine?) Pet's Place in Den Burg geloof ik.
- Valt er van te voren uit te zoeken waar de hond los mag lopen? We zitten in (rand van) De Koog, praktisch aan het bos, daar mag de hond denk ik sowieso los?
- Zijn er extreem veel konijnen op Texel? Mijn hondje heeft bedacht dat hij een jachthond is en is heel moeilijk terug te roepen als hij een konijn ziet (zeg maar gerust niet terug te roepen).
- Zijn er verder nog tips aanraders?
Bij voorbaat veel dank!
- Is er in Den Burg of De Koog een dierenwinkel waar ze vers vlees verkopen? Er is in elk geval een (kleine?) Pet's Place in Den Burg geloof ik.
- Valt er van te voren uit te zoeken waar de hond los mag lopen? We zitten in (rand van) De Koog, praktisch aan het bos, daar mag de hond denk ik sowieso los?
- Zijn er extreem veel konijnen op Texel? Mijn hondje heeft bedacht dat hij een jachthond is en is heel moeilijk terug te roepen als hij een konijn ziet (zeg maar gerust niet terug te roepen).
Bij voorbaat veel dank!
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Naar Texel
Oeh, nou moet ik even heel hard nadenken. Ben drie jaar geleden op Texel (wel Cocksdorp, dus stukje uit de richting waar jullie zitten) geweest met Boris en we vonden het beiden geweldig, dus je gaat sowieso een leuke vakantie hebben.
Ik was er destijds eind september/begin oktober. Er zijn veel plekken waar honden mogen, mits aangelijnd. Maar er zijn ook genoeg plekken waar ze los mogen. Vooral aan het strand. Het staat allemaal heel duidelik aangegeven vond ik destijds.
Ik geeft Boris kvv en ik weet dat er in Cocksdorp een supermarkt is waar ze Smuldier verkopen. Voor de rest heb ik geen idee.
In de tijd dat ik er was waren er niet zo heel veel konijnen, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet op gelet heb want mijn jachthond dacht toen dat hij juist geen jachthond was.
Heel veel plezier op vakantie!

Ik was er destijds eind september/begin oktober. Er zijn veel plekken waar honden mogen, mits aangelijnd. Maar er zijn ook genoeg plekken waar ze los mogen. Vooral aan het strand. Het staat allemaal heel duidelik aangegeven vond ik destijds.
Ik geeft Boris kvv en ik weet dat er in Cocksdorp een supermarkt is waar ze Smuldier verkopen. Voor de rest heb ik geen idee.
In de tijd dat ik er was waren er niet zo heel veel konijnen, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet op gelet heb want mijn jachthond dacht toen dat hij juist geen jachthond was.

Heel veel plezier op vakantie!

- Leonie.
- Zeer actief
Dank je wel!
Ik heb er ook ontzettend veel zin in: mijn eerste vakantie met hond
Ik heb er ook ontzettend veel zin in: mijn eerste vakantie met hond

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Geloof me, zowel je hond als jij zelf gaan het hartstikke leuk vinden! Ik zou zo graag weer naar Texel gaan met Boris, heb echt een goede week gehad daar! 

-
- Zeer actief
Kijk voor het loslopen op de site van de VVV
http://www.texel.net/nl/over-texel/huisdieren-welkom/
Je zit in het vogelbroedseizoen dus de hond mag (dacht ik) alleen los op het strand en bepaalde delen van de bosgebieden. Sowieso NIET in polderlandschap buiten de bebouwde kom. Daar moeten honden aangelijnd blijven ivm de schapen.
In de duinen en natuurgebieden met uitgezette wandelingen mag de hond niet los. Hou je daar aub aan!
In de koog is geen dierenwinkel maar als je in Den Burg wat kvv kooopt kun je aanvullen met gewoon kip en bijv. lam
En ja, er zitten de nodige konijnen op Texel, maar goed, die zitten voornamelijk in de duinen en daar mag de hond toch niet los.
Verder zijn ze daar ook in horeca wel ingericht op honden; het is een hondvriendelijk eiland maar ja, wel met wat regels mbt loslopen. Het is een vogelparadijs en ivm broedseizoen zit je met wat extra regels.
Suzanne
http://www.texel.net/nl/over-texel/huisdieren-welkom/
Je zit in het vogelbroedseizoen dus de hond mag (dacht ik) alleen los op het strand en bepaalde delen van de bosgebieden. Sowieso NIET in polderlandschap buiten de bebouwde kom. Daar moeten honden aangelijnd blijven ivm de schapen.
In de duinen en natuurgebieden met uitgezette wandelingen mag de hond niet los. Hou je daar aub aan!
In de koog is geen dierenwinkel maar als je in Den Burg wat kvv kooopt kun je aanvullen met gewoon kip en bijv. lam
En ja, er zitten de nodige konijnen op Texel, maar goed, die zitten voornamelijk in de duinen en daar mag de hond toch niet los.
Verder zijn ze daar ook in horeca wel ingericht op honden; het is een hondvriendelijk eiland maar ja, wel met wat regels mbt loslopen. Het is een vogelparadijs en ivm broedseizoen zit je met wat extra regels.
Suzanne
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
De Jumbo in De Koog is heel groot, die hebben vast ook wel KVV. In Den Burg heeft de Pet's Place een klein assortiment, en als je tevoren overlegt dan willen ze ook wel wat voor je bestellen.
Veel plezier!
Veel plezier!
- Leonie.
- Zeer actief
Ik heb deze winkel gevonden: http://www.macrovet.nl/ Daar zouden ze vast een hoop hebben. In vlees (barf) is mijn hondje heel kieskeurig, dus ik hoop dat er gewoon kvv te vinden is. Over Smuldier hoor ik nooit zulke goede verhalen, maar voor een weekje is op zich veel prima. Normaalgesproken krijgt hij Darf of Tinlo bijvoorbeeld.
Ik zal mijn hondje niet los laten waar dat niet mag hoor, Suzanne, dat hoeft niet zo streng
Wel leuk dat het zo'n hondvriendelijk eiland is ja, kan hij eens mee uit eten.
De VVV site zal ik eens uitgebreid bekijken!
Ik zal mijn hondje niet los laten waar dat niet mag hoor, Suzanne, dat hoeft niet zo streng

-
- Zeer actief
Heel gaaf, maar da's een webwinkel en die heeft geen hondenvoer (net gekeken).Leonie. schreef:Ik heb deze winkel gevonden: http://www.macrovet.nl/ Daar zouden ze vast een hoop hebben. In vlees (barf) is mijn hondje heel kieskeurig, dus ik hoop dat er gewoon kvv te vinden is. Over Smuldier hoor ik nooit zulke goede verhalen, maar voor een weekje is op zich veel prima. Normaalgesproken krijgt hij Darf of Tinlo bijvoorbeeld.
Ik ga er zo wel verder kijken; wie weet kun je er ook afhalen en toevallig gaan wij binnenkort ook weer.
De Jumbo in De Koog verkoopt idd Smuldier (althans, vorig jaar nog).
Even kijken op de websites van DArf / Tinlo of er op Texel een verkooppunt zit??
suzanne
- Leonie.
- Zeer actief
Ik las dit op hun site: Na lang zoeken hebben we een mooi pand op het industrieterrein gekocht, waar we nu ook een winkel hebben geopend. Zo houden we het directe contact met onze klanten
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Voor mij was het ook nieuw, ga in februari zeker kijken.Leonie. schreef:Ik las dit op hun site: Na lang zoeken hebben we een mooi pand op het industrieterrein gekocht, waar we nu ook een winkel hebben geopend. Zo houden we het directe contact met onze klanten
- Leonie.
- Zeer actief
Als ik op die plattegrond op texel.net kijk vind ik het wel tegenvallen op hoeveel plaatsen de hond in vanaf maart los mag. Alleen op een aantal stukken strand lijkt het?
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Leonie. schreef:Het is ons (erg laat) nog gelukt een huisje op Texel te vinden waar me met de hond heen kunnen. Heel erg leuk! Wij gaan een weekje vanaf 3 mei. Helaas hebben we geen auto, maar we huren fietsen en een doggyride erbij. Een bench kunnen we lenen bij het huisje, dus dat is ook handig. Wel heb ik nog een paar andere vraagjes:
Bij voorbaat veel dank!
Ik ben 2 weken geleden met hond naar Texel geweest. Naar de roompot. In Den burg zit een Pets Place, daar heb ik Duck gezien.
Ik heb Jitsu gewoon in het bos los gelaten. Niet gehoord of het wel of niet mocht.
Ik heb geen konijnen gezien, en Jitsu gaat er ook zeker achteraan!
Op het strand mogen ze volgens mij officieel niet los, maar iedereen deed dat, dus was wel heel leuk..
Veel plezier in elk geval!

- Leonie.
- Zeer actief
Dank je!
Het lijkt erop dat honden in de bossen aangelijnd moeten zijn, maar ik kan me dat ook bijna niet voorstellen. Nou ja, goed op de bordjes letten dan maar. En hopen dat wij ook geen (nou ja, geen...) konijnen tegenkomen.
Fijn dat ze Duck hebben, zal binnenkort eens proberen of ie dat blieft.
Het lijkt erop dat honden in de bossen aangelijnd moeten zijn, maar ik kan me dat ook bijna niet voorstellen. Nou ja, goed op de bordjes letten dan maar. En hopen dat wij ook geen (nou ja, geen...) konijnen tegenkomen.
Fijn dat ze Duck hebben, zal binnenkort eens proberen of ie dat blieft.
-
- Zeer actief
Ja, in de bossen en in de duinen moeten de honden aangelijnd zijn; op de mij bekende uitgezette "paaltjes wandelingen" moet de hond aangelijnd zijn.
Op het strand wordt het (ook als het niet mag) gedoogd maar zeker in de drukkere perioden moet je zelf goed opletten: paarden en kitesurfers zijn de "beruchtste".
Let inderdaad in de bossen goed op de bordjes; er lopen ook op Texel boswachters rond. Bovendien is het een vogeparadijs en als vogelliefhebber kan ik me er alles bij voorstellen dat honden wel meemogen maar niet los, om de nesten en broedende vogels niet te verstoren.
Ik ben niet echt roomser dan de paus, ik ben best bereid Tristan op het strand los te laten lopen ook als dat niet mag, als het maar verantwoord is, maar in broedgebied in broedseizoen en langs weilanden 'in de polder' doe ik het dus niet mede ivm de lammeren.
Hoe "netter" iedereen zich aan de regels houdt, hoe langer overal toch honden toegestaan blijven. En dat geldt niet alleen voor Texel natuurlijk
Suzanne
Op het strand wordt het (ook als het niet mag) gedoogd maar zeker in de drukkere perioden moet je zelf goed opletten: paarden en kitesurfers zijn de "beruchtste".
Let inderdaad in de bossen goed op de bordjes; er lopen ook op Texel boswachters rond. Bovendien is het een vogeparadijs en als vogelliefhebber kan ik me er alles bij voorstellen dat honden wel meemogen maar niet los, om de nesten en broedende vogels niet te verstoren.
Ik ben niet echt roomser dan de paus, ik ben best bereid Tristan op het strand los te laten lopen ook als dat niet mag, als het maar verantwoord is, maar in broedgebied in broedseizoen en langs weilanden 'in de polder' doe ik het dus niet mede ivm de lammeren.
Hoe "netter" iedereen zich aan de regels houdt, hoe langer overal toch honden toegestaan blijven. En dat geldt niet alleen voor Texel natuurlijk

Suzanne
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Daarom ga ik tussen oktober en maart, mogen ze lekker los. Gewoon op de bordjes kijken wat wel en niet mag. En rekening houden met broedseizoen en andere mensen. Dan blijven honden ook welkom!
AH verkoopt ook Rodi, niet AH eigen merk halen. de Welkoop in Den Burg verkoopt helaas geen vers. Kipfiletje/poot kan natuurlijk ook best wel een keertje.
Bij de meeste restaurants mogen honden naar binnen en op maandag staat er een kraam met hondenartikelen op de markt in Den Burg.
Veel plezier!
AH verkoopt ook Rodi, niet AH eigen merk halen. de Welkoop in Den Burg verkoopt helaas geen vers. Kipfiletje/poot kan natuurlijk ook best wel een keertje.
Bij de meeste restaurants mogen honden naar binnen en op maandag staat er een kraam met hondenartikelen op de markt in Den Burg.
Veel plezier!
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Leonie.
- Zeer actief
Leuke tip van die kraam, daar gaan we zeker even kijken.
Mijn hondje eet helaas niet graag een kippenpootje, maar we komen er vast uit. Rodi eet hij op zich wel (met lange tanden) en misschien haal ik een klein zakje brok ofzo.
Volgende keer zal ik misschien tussen oktober en maart gaan, maar nu ben ik zelf al zo lang niet op vakantie geweest dat ik de kans op warm weer best belangrijk vind
Mijn hondje eet helaas niet graag een kippenpootje, maar we komen er vast uit. Rodi eet hij op zich wel (met lange tanden) en misschien haal ik een klein zakje brok ofzo.
Volgende keer zal ik misschien tussen oktober en maart gaan, maar nu ben ik zelf al zo lang niet op vakantie geweest dat ik de kans op warm weer best belangrijk vind

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Wij zijn vorig jaar augustus geweest en het stikte van de konijnen daar. Nou moet ik wel zeggen dat dat dan vooral rond schemering was.

- Leonie.
- Zeer actief
Is die Jumbo in Den Burg?
Rond de schemering zullen we binnen/aangelijnd blijven dan

-
- Zeer actief
Er zit er 1 in de Koog en die verkoopt het sowieso (althans vorig jaarLeonie. schreef:Is die Jumbo in Den Burg?

Suzanne
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Leuk Texel!
Je kunt ook meadowfield / butcher blikvoer meenemen. Allerlei smaken. Of Ropadog Take Away of Carnis vers vlees worsten.
Allemaal houdbaar buiten koelkast.
Je kunt ook meadowfield / butcher blikvoer meenemen. Allerlei smaken. Of Ropadog Take Away of Carnis vers vlees worsten.
Allemaal houdbaar buiten koelkast.
- Leonie.
- Zeer actief
Is dat ook allemaal zonder granen?
- Brigitte30
- Zeer actief
check het even, want ben er niet zeker van.Leonie. schreef:Is dat ook allemaal zonder granen?
- Brigitte30
- Zeer actief
rijst zie ik er wel tussenstaan.
http://www.carnis.nl/houdbare-hondenworst.html
http://www.carnis.nl/houdbare-hondenworst.html
- Leonie.
- Zeer actief
Oh ja, 5 procent rijst vind ik wel te overzien 
Nou, dank voor de tips!

Nou, dank voor de tips!
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Wij gaan ook naar Texel, maar ik dacht pas op 9 mei, dan ga/ben jij al weer weg.
Als je 10 auto's ziet met een zelfde soort grote witte bak erachter (en 1 caravan erbij), dan is dat onze groep!
Ik voer normaal ook Tinlo, maar voor vakanties heb ik dry barf mee. Dat is gedroogd vers, een beetje water erbij, en eten maar.
Het ziet er niet uit, maar Joy vind het heerlijk! (koop ik bij het Tinlo verkooppunt)
Als je 10 auto's ziet met een zelfde soort grote witte bak erachter (en 1 caravan erbij), dan is dat onze groep!
Ik voer normaal ook Tinlo, maar voor vakanties heb ik dry barf mee. Dat is gedroogd vers, een beetje water erbij, en eten maar.
Het ziet er niet uit, maar Joy vind het heerlijk! (koop ik bij het Tinlo verkooppunt)
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Leonie.
- Zeer actief
Oh, nog nooit van gehoord!
Tja, het zou wel kunnen, maar wij hebben geen auto (laat staan 10 met grote witte bak en 1 caravan
), dus willen eigenlijk zo min mogelijk meenemen. Het liefst kopen we voer daar dus.
Wij gaan de 10e terug, ik zal naar jullie uitkijken
Tja, het zou wel kunnen, maar wij hebben geen auto (laat staan 10 met grote witte bak en 1 caravan

Wij gaan de 10e terug, ik zal naar jullie uitkijken

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Dry barf is niet veel hoor, het is gedroogd, dus neemt heel weinig ruimte in.
Joy (8 kilo) hoeft per dag maar een gram of 40.
Joy (8 kilo) hoeft per dag maar een gram of 40.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
- Leonie.
- Zeer actief
Oh grappig zeg. Zal eens vragen of ze het hier hebben.
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
Ik ga een paar keer per jaar naar Texel en neem gewoon mijn KVV mee in een koelkast met elementen. Is nog stijf bevroren en we hebben een kleine vriezer in het huisje.
Je kan nu in het broedseizoen niet overal wandelen maar er blijft genoeg bos en strand over om heerlijk te wandelen hoor .. Veel plezier !
Je kan nu in het broedseizoen niet overal wandelen maar er blijft genoeg bos en strand over om heerlijk te wandelen hoor .. Veel plezier !

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë