Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kiefer is niet meer....uitslag milt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: kiefer is niet meer....uitslag milt

Ongelezen bericht door fenneke »

Meer dan erg :jank: :jank:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Verdorie Jes :gvd: maar wat de anderen al zeggen: jezelf hoef je helemaal niets kwalijk te nemen. Je hebt echt alles gedaan wat in jouw mogelijkheden lag!
En de groeten van de mannen :zwaai
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Jeetje, wat scheef Jessica :(
Dit is niet wat je wilde horen, maar jij hebt wel alles gedaan voor je vent.
Een warmer hart had hij zich niet kunnen wensen :roos:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Hutsje schreef: mijn eigen da had meteen bloedonderzoek moeten doen toen ik daar kwam, ze heeft gezien dat zijn slijmvliezen bleek waren.
dat die dat niet heeft gedaan is inderdaad (erg) raar maar het is nog niet gezegd dat ze een week eerder, toen hij nog beter was, de stap naar milt wegnemen al hadden willen zetten waarschijnlijk?
nee, maar dan was er meer tijd geweest. nu heeft hij bloedtransfusies moeten hebben omdat zijn rode bloedcellen te laag waren. anders hadden ze eerder kunnen zien dat de medicatie niets uithaalde en dan hadden ze de milt er wel eerder uit gehaald, en dan was hij in een veel betere conditie geweest.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ze moesten de keuze maken op basis van de feiten die ze op dat moment hadden, wel zuur dat er een tumor in die milt zat. akelig hoor
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Je hebt je best voor Kief meer dan gedaan Jessica, geen schuldgevoelens hebben hoor.
Het zal ook altijd een raadsel blijven of Kief het gered had als de da wél zijn bloed geprikt had. Het is gegaan zoals het gegaan is meis, hoe moeilijk het ook is om te aanvaarden. :J:
Hutsje
Zeer actief

joyce83 schreef:Dat is idd heel erg zuur, maar jij mag nooit maar dan ook nooit of te nimmer denken dat je er niet alles aan hebt gedaan wat in jouw macht lag. Je bent heel ver voor Kiefer gegaan waar menig mens misschien alleen al had opgegeven uit onmacht of vanwege de kosten.
Achteraf praten is altijd makkelijker omdat (vooral nu) je weet wat er aan de hand was (en dat wist je toen eenmaal niet), hier leren we allemaal weer van hoe cru het ook mag klinken. Hopenlijk krijgt het een goed plekje en blijf je wel vertrouwen houden in de dierenartsen.
ik weet dat ik er alles aan heb gedaan en bij de kompaan ook. maar ik heb me wel steeds afgevraagd of een eerder bloedonderzoek niet zinnig was geweest. deze vraag had ik nog niet gesteld aan gerritsen maar daar heb ik nu wel een duidelijk antwoord op gehad. ik weet nog niet of ik dit nog ter sprake ga brengen bij mijn huidige (maar ik ga daar wel weg denk ik) da, dat heeft ook zo weinig zin.
het was die maandag erg druk en ik heb haar zelf niet eens gesproken. kiefer werd van me afgenomen voor de foto, ik mocht niet mee, en ik kreeg hem weer in de handen gedrukt met de mededeling dat hij erg ziek was en een roesje niet overleefd zou hebben. wat zaten ze ernaast. dit kan gebeuren maar van de foto klopte ook niks en ze hadden al gezien dat zijn slijmvliezen zo bleek waren, dit had ik zelf ook al aangegeven. maar ik ben daar zo van geschrokken, ook omdat ik niets gemerkt had aan kief dat ik eigenlijk ook flabbergasted met de ab en pred naar huis ben gegaan.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ook al hadden ze het druk, een uitgebreid onderzoek had er wel moeten komen. Daar zijn ze toch dierenarts voor, ze worden er goed genoeg voor betaald in ieder geval.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Het is zuur Jes. Vreselijk zuur.

Maar ga eerst eens praten met de d.a. voor je de knoop doorhakt er weg te gaan. Want eerder gaf je aan dat je enorm vertrouwen had in deze d.a.. Dat zal niet voor niets zijn geweest. En een andere die je vertrouwt vind je ook niet zo maar.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Klote Jes. Veel zinnigers weet ik er niet uit te brengen.
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Heel wrang voor je. Maar denk eraan dat jullie echt zoveel voor Kiefer hebben gedaan. Met al je aandacht en liefde. Denk dat dat het belangrijkste nu is om je aan vast te houden. Hoop dat je je rust kunt nemen nu en zelf op orde komt. :J:
Afbeelding
Neeltje
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

ranetje schreef:
Hutsje schreef:
Ariane schreef:Betekent dat dat hij het overleefd zou kunnen hebben als de milt eerder verwijderd was, Jes?
ja, dat was de boosdoener. als die meteen was verwijderd zonder de tranfusies en medicatie was er niets aan de hand geweest. maar dit doen ze pas als laatste en zeker in dit geval omdat ze milt was aangeprikt en 8% bloedcellen produceerde. uit het onderzoek kwam naar voren dat er toch afbraak was, maar dit kwam niet naar voren in de onderzoeken. de compaan heeft het goed gedaan, alleen was er niet meer genoeg tijd omdat zijn waardes al zo laag waren. doordat hij 2 bloedtranfusies nodig had plus de medicatie en doordat hij zelf volop bloedaanmaak had is de boel ontregeld geraakt. mijn eigen da had meteen bloedonderzoek moeten doen toen ik daar kwam, ze heeft gezien dat zijn slijmvliezen bleek waren.
:?
Dat is zuur.
Je haalt me de woorden uit mijn mond.
Het is toch wat :(
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Hutsje
Zeer actief

Inge O schreef:
Hutsje schreef:
joyce83 schreef:Dat is idd heel erg zuur, maar jij mag nooit maar dan ook nooit of te nimmer denken dat je er niet alles aan hebt gedaan wat in jouw macht lag. Je bent heel ver voor Kiefer gegaan waar menig mens misschien alleen al had opgegeven uit onmacht of vanwege de kosten.
Achteraf praten is altijd makkelijker omdat (vooral nu) je weet wat er aan de hand was (en dat wist je toen eenmaal niet), hier leren we allemaal weer van hoe cru het ook mag klinken. Hopenlijk krijgt het een goed plekje en blijf je wel vertrouwen houden in de dierenartsen.
ik weet dat ik er alles aan heb gedaan en bij de kompaan ook. maar ik heb me wel steeds afgevraagd of een eerder bloedonderzoek niet zinnig was geweest. deze vraag had ik nog niet gesteld aan gerritsen maar daar heb ik nu wel een duidelijk antwoord op gehad. ik weet nog niet of ik dit nog ter sprake ga brengen bij mijn huidige (maar ik ga daar wel weg denk ik) da, dat heeft ook zo weinig zin.
het was die maandag erg druk en ik heb haar zelf niet eens gesproken. kiefer werd van me afgenomen voor de foto, ik mocht niet mee, en ik kreeg hem weer in de handen gedrukt met de mededeling dat hij erg ziek was en een roesje niet overleefd zou hebben. wat zaten ze ernaast. dit kan gebeuren maar van de foto klopte ook niks en ze hadden al gezien dat zijn slijmvliezen zo bleek waren, dit had ik zelf ook al aangegeven. maar ik ben daar zo van geschrokken, ook omdat ik niets gemerkt had aan kief dat ik eigenlijk ook flabbergasted met de ab en pred naar huis ben gegaan.
het zijn allemaal vijgen na pasen maar ik vraag me al de hele tijd af hoe ze dan tot die zware pneumonie zijn gekomen, hebben zij of die gerritsen daar nog iets van gezegd waarom ze dat (verkeerdelijk) dachten?
gerritsen heeft meteen maandag al dezelfde foto die mijn da had gemaakt bekeken en kon daar niets uit opmaken, het was een hele slechte foto. mijn da zei dat er bijna geen normaal weefsel meer op te zien was maar dat was dus helemaal niet zo :19: . ik heb mijn eigen da nog wel gebeld en tegen de assistente duidelijk gezegd dat het dus geen longontsteking was, ze zou dat doorgeven maar ik heb niets meer gehoord. ik ben vergeten te vragen of de kompaan doorgegeven heeft dat hij overleden is maar ze sturen normaal alle bevindingen wel door. ik heb niets meer gehoord. en ik heb nu ook even geen zin om ze te bellen.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Inderdaad heel erg zuur,..... orum_banned2.gif

Als, als, als,.....
Meis daar heb je Kief niet mee terug,....

Ik kan me voorstellen dat je nu even geen zin hebt om te bellen maar toch moet je het uitpraten, zeggen wat je er van vind en ook zeggen waar jij zeker weet dat er fouten gemaakt zijn. Als je dat niet doet zul je het nooit een plaats kunnen geven.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Ook dat vind ik raar jes, toen amos was overleden s nachts , had ik de volgende dag mijn eigen da al aan de lijn, zij had geen dienst dus een vervanger er bij gehad, om te vragen hoe het met ons ging en om medeleven te betuigen.

, ze weten het direct als er wat is gebeurt met dieren uit hun praktijk lijkt mij.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Na dit verhaal zou ik nu ook effe geen zin hebben om te bellen.
Ben eigenlijk plaatsvervangend kwaad, al heeft dat ook geen enkele zin.
Maar, het is misschien wel een goed idee om iemand met iets meer afstand voor je te laten bellen.
Wat je er verder mee zou willen (of wat er kan) weet ik niet, maar ik zou wel met een behoorlijk verwijt zitten.
En ik snap toch heel goed dat mensen fouten maken en wil ook graag redelijk en reëel blijven.
Wiel
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Jee wat een verdriet.... :( Zo zonde....
Maar bedenk wel dat niemand dit gewild heeft. Het was een fout... misschien zelfs een stomme fout, maar niet met opzet...
Echt heel, heel akelig dat het zo heeft moeten lopen....
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Je weet nu wel wat meer... hoe triest ook.
Fijn dat er een vriendje voor Lijf komt. Ze kunnen echt van slag zijn als er een vriendje weg valt heb ik ook ervaren.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Een boerboel is misschien niet het eerste waar je aan denkt maar ik wil haar toch even laten zien:

http://www.boerboelplein.nl/modules.php ... ic&t=17239
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Bah zit gewoon weer te janken. Wat zuur en klote zeg.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

fenneke schreef:Ook dat vind ik raar jes, toen amos was overleden s nachts , had ik de volgende dag mijn eigen da al aan de lijn, zij had geen dienst dus een vervanger er bij gehad, om te vragen hoe het met ons ging en om medeleven te betuigen.

, ze weten het direct als er wat is gebeurt met dieren uit hun praktijk lijkt mij.
ik vind dat ook raar. ze hebben me wel gevraagd om ze op de hoogte te houden, ondanks dat ze de gegevens wel van de kompaan kregen. dit vanwege de drukte. maar ik had het er al met reinier over gehad, het is zo'n drukke praktijk dat er even niet genoeg focus was ofzo. want ik heb maandag de da helemaal niet gezien en kreeg het nieuws dus in de wachtkamer waar ook andere mensen zaten te horen. en hetzelfde verhaal de week erop. toen heb ik haar wel kort gesproken, toen zei ze dat ze er helemaal geen goed gevoel over had. dit ook in de wachtkamer waar anderen bijzaten. niet leuk.
ik heb dus dinsdag nog wel gebeld maar daarna had ik wel wat anders aan mijn hoofd. hij is nu een week dood, en nog niks gehoord.
uitpraten heeft voor mij geen zin, dat heb ik eerder wel met pien gedaan maar dat heeft me niks opgeleverd. dan komen ze wel met allerlei excuses ofzo, geen zin in en ik krijg kief er niet meer terug.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

gerritsen heeft meteen maandag al dezelfde foto die mijn da had gemaakt bekeken en kon daar niets uit opmaken, het was een hele slechte foto. mijn da zei dat er bijna geen normaal weefsel meer op te zien was maar dat was dus helemaal niet zo . ik heb mijn eigen da nog wel gebeld en tegen de assistente duidelijk gezegd dat het dus geen longontsteking was, ze zou dat doorgeven maar ik heb niets meer gehoord. ik ben vergeten te vragen of de kompaan doorgegeven heeft dat hij overleden is maar ze sturen normaal alle bevindingen wel door. ik heb niets meer gehoord. en ik heb nu ook even geen zin om ze te bellen.
Ik vind het niet netjes dat je niks van je eigen DA meer hebt gehoord.En ik kan me ook goed voorstellen dat jij nu even niet wilt bellen....

Maar wat erg allemaal,bah....

Sterkte hoor :roos:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik zou niet meer naar die da heen kunnen. Ik denk dat ik toch altijd een zekere mate van wrok zou koesteren.
En ja, je krijgt Kief er niet mee terug maar toch. Ik wordt nu al kwaad als ik denk aan hoe jij daar met Kief in de wachtkamer hebt gezeten en dan op die manier dat nieuws hebt gekregen :(
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Wat een naar staartje krijgt al deze ellende voor je :ugh:
Zo wordt het wel heel moeilijk "vrede" te hebben met dat je zielsverwante hondenmaatje moest gaan..

Nogmaals veel sterkte en verdorie, wat is het leven soms toch verrotte oneerlijk :roos: :jank:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
baldur
Zeer actief

Ongelezen bericht door baldur »

Je krijgt je jongen niet terug door te piekeren.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in je da.
Het is ons twee keer overkomen en dat waren niet onze eigen da.
Probeer je er toch wat over heen te zetten want anders blijft het vreten aan je.
fenneke
Zeer actief

Ik ben er ook gewoon erg kwaad over dat jij, juist jij, zo behandeld bent .

Zulke berichten horen niet in de wacht kamer , hoe druk ook :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

fenneke schreef:Ik ben er ook gewoon erg kwaad over dat jij, juist jij, zo behandeld bent .

Zulke berichten horen niet in de wacht kamer , hoe druk ook :ugh:
nee, dat is zo, ik ben er ook huilend weggaan. toen ik er de eerste keer was heb ik gevraagd of ze hem wilden wegen, dat zouden ze doen maar later zeiden ze dat ze dat niet gedaan hadden want er lag een hond in die kamer bij te komen. de week erop heb ik het weer gevraagd maar toen kon het ook niet want te druk. terwijl ik het wel erg belangrijk vond hoeveel hij nu afgevallen was. reinier opperde nog om het thuis op 2 weegschalen te zetten maar dat gaat ook niet natuurlijk. bij de kompaan was dat het eerste dat ze deden. ik ben er ook echt wel klaar mee.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

vera, zijn fokker heeft me meteen een pup aangeboden uit het komende nest in de herfst maar dat wil ik niet. ik wil geen bullmastiff meer, tenzij ze kief nog gaat gebruiken in de toekomst. ik heb het hier ook uitgebreid met gerritsen over gehad en het is niets erfelijks. vera wil dan een totale outcross gaan doen maar dat was niet nodig volgens gerritsen. maar goed, als ze dat gaat doen kan dat nog wel jaren duren. als er dan een (gestroomd)teefje inzit zal ik dat niet willen en kunnen weerstaan.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Achteraf kijk je een koe in zijn hol natuurlijk, as is verbrande turf enzovoort, maar ik zou hen zeker, maar pas als je daar zelf iets mee kan, laten weten waarom ze jou als klant kwijt zijn.

Drukte is geen goede reden om onzorgvuldig te mogen zijn. Een dierenarts is een duurbetaalde dienst en die hoort gewoon goed te zijn.

En zo'n weegschaal staat dan ook wel zeer onpraktisch, bij mijn DA staat hij gewoon in de gang om de hoek van de wachtkamer, kun je altijd je hond even wegen, ook al heb je niet eens een afspraak bij de DA.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Drukte is geen goede reden om onzorgvuldig te mogen zijn. Een dierenarts is een duurbetaalde dienst en die hoort gewoon goed te zijn.

En zo'n weegschaal staat dan ook wel zeer onpraktisch, bij mijn DA staat hij gewoon in de gang om de hoek van de wachtkamer, kun je altijd je hond even wegen, ook al heb je niet eens een afspraak bij de DA.
Bij onze dierenarts staat de weegschaal ook in de hal. Kan de hond zo op.

Ik vind ook idd dat drukte geen excuus is om onzorgvuldig én tactloos te zijn, dan halen ze er nog maar een dierenarts bij. Maar ik kan ook begrijpen dat Jessica er wel klaar mee is. Door de confrontatie aan te gaan komt Kiefer niet terug en het haalt boosheid en veel verdriet naar boven.
Wél vind ik dat deze dierenarts zelf contact kan opnemen want het zal hem/haar intussen toch wel duidelijk zijn dat er een fikse fout gemaakt is.
Misschien is het wel een idee om het op te schrijven Jessica en dat naar de dierenarts toe te sturen. Anders krop je de boosheid op en dat is ook niet goed.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”