ranetje schreef:Joyce444 schreef:Muk schreef:
Misschien ook interessant om te weten welk voedsel je geeft aan de hond en om dit te vergelijken met een controlegroep van honden zonder diarree?
In het onderzoek blijven de honden op hun eigen voer, maar krijgen ze dagelijks een snack met het probioticum of een placebo (controlegroep). Dit hebben we gedaan
omdat het overgaan op ander voer vaak ook weer diarree veroorzaakt.
Dat vroeg Muk niet volgens mij.
Ze vroeg of werd genoteerd welk voer de honden eten zodat je bekijken kan of er verschil is tussen de honden die dat probioticum krijgen en die dat niet krijgen ................ en die (mogelijk) bij bepaald voer wel dezelfde problemen hebben.
Bijvoorbeeld brokken tegenover vers
Of ook nog brokken met veel vlees tegenover brokken met weinig vlees er in verwerkt.
Of geëxpandeerde brok tegenover geperste brok.
Klopt helemaal.
Maar gezien het antwoord denk ik dat de groep honden te klein zal zijn om hier een goed resultaat uit te halen. Twee grote honden op RC, 3 grote honden op Eukanuba, 1 op vers vlees in de racekakgroep tegenover hetzelfde aantal honden in de controlegroep geeft natuurlijk geen statistisch
verantwoorde resultaten.
Ik heb zelf twee honden in de aanbieding, eentje met diarree en een zonder. Ik wil best meedoen en probiotica enz geven, maar een van mijn honden mag absoluut geen graanproducten hebben ivm een allergie. Dat is de hond zonder diarree.
Oja en ik woon in Duitsland, ver van de NL grens.