Ik snap het helemaal, want ik heb het meegemaakt.
Was al een tijd lang aan het nadenken over een 2de hond, en toen kwam Amor/Morris voorbij (van Huize Zwerfhond). En wat een leuk manneke!
Dus hij mocht bij ons komen wonen, maar het ging niet.
Ik raakte er zenuwachtig van, sliep gewoon een nacht niet (en ik slaap ALTIJD). En Joy vond het 3x niks.
In ons geval lag het dus ook niet aan de hond die bij ons kwam, integendeel, maar het was de combi van mijn gevoel en hoe Joy reageerde. Toen ik wist dat hij weer weg zou gaan heb ik nog erg van hem genoten, als Joy er niet al was geweest had hij echt mogen blijven, dan was het wel goed gekomen.
Overigens, toen hij weer verhuisd was zag ik Joy weer opleven, ze werd weer zichzelf.
Dus ook achteraf was het de goede beslissing om hem weer te laten verhuizen.
Hij zit nu goed, en ook dat vind ik fijn om te weten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen...
Moderator: moderatorteam
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Re: Morgen...
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Dat heb je mooi gezegdValerie schreef:Een relatie kost tijd en werk, ook met een hond. Soms is het even vervelend en soms moet je harder ervoor werken dan je wilt. Zo gaat dat met levende wezens.
Hier is het ook niet allemaal vanzelf gegaan maar je moet wel de wil houden om door te gaan.
Natuurlijk is het voor Snowflake niet prettig om ergens te zitten waar haar baasjes niet voor de volle 100 % voor haar gaan, maar ik had het persoonlijk wel iets langer aangekeken. Niet maanden, maar in ieder geval lang genoeg om een beeld te krijgen van de situatie nadat de eerste indrukken wat verwerkt zijn. Nu worden er beslissingen genomen in een situatie waar nog niemand gewend is aan de nieuwe situatie. Macy niet, snowflake niet en Linn ook niet. Dan kun je toch van niemand verwachten dat het allemaal vlekkeloos loopt?
- Lucia
- Zeer actief
Vervelend Linn. Voor alle partijen, niemand wint er iets aan in dit geval, jammer maar helaas.
Snowflake klinkt ontzettend leuk, dus ze zal vast een passend baasje vinden.
Snowflake klinkt ontzettend leuk, dus ze zal vast een passend baasje vinden.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik begreep dat Snowflake vandaag naar haar nieuwe opvang gaat. Linn, sterkte met afscheid nemen.
En ik hoop dat Vlokje heel snel een eigen huisje heeft
En ik hoop dat Vlokje heel snel een eigen huisje heeft
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
yamie schreef:tja, soms hebben mensen een plaatje in hun hoofd, van hoe iets zal zijn en dan is alles leuk en gezellig , wanneer dan blijkt dat het in de realiteit toch iets anders is, dan valt dat tegen, sommige mensen kunnen zich daar dan aan aanpassen en het nemen zoals het komt en daarmee verder werken, sommige mensen kunnen dat nietde mensen in de laatste categorie, kunnen beter geen veranderingen in hun leven brengen, waar je nooit helemaal zeker van zult zijn hoe dat gaat lopen, maar ja, je weet pas dat je daar in past, wanneer je er achter komt
![]()
snowflake zal heus wel een goed plekje vinden, ze wordt niet aan een boom gebonden ofzo hoor
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Hier zit voor mij de essentie van dit verhaal, en ook de andere verhalen van een poosje terug.
Ik snap de berichten van Mariabel wel, maar het heeft mijn inziens niet zoveel te maken met of er over nagedacht is, of mensen over 1 nacht ijs gaan etc.
Het heeft vooral met bovenstaand te maken en vooral vrouwen hebben er een 'handje' van om op te gaan in plaatjes in hun hoofd en het beeld "zo hoort het" proberen in stand te houden - desnoods met een hoop kunst en vliegwerk -