Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Morgen...

Ongelezen bericht door Eefje83 »

mariabel schreef:het valt mij alleen op dat het nu een paar keer is gebeurd dat na een paar dagen blijkt dat het verwachte beeld niet voldoet aan de realiteit en dan al snel een besluit wordt genomen..
Ik heb hier een logeerteckel , die hier kwam logeren en nooit is opgehaald door zijn bazin. Een teckel die gedrag vertoonde waar ik niet veel mee kon, heeft mijn kippen vermoord, paar keer gevochten, kon niet los lopen ( terwijl ik altijd heb gezegd ik wil alleen honden die los kunnen lopen ) kortom een hond waar ik zelf nooit voor zou hebben gekozen , maar nu is hij ruim 1 1/2 jaar hier en heeft hij zijn plek gevonden in de roedel, zit in mijn hart.Ik heb nooit gedacht ; ik doe hem weg, hij kwam onverwacht en ongepland op mijn pad en ik vond dat hij een kans moest krijgen bij mij .Dus ik kan moeilijk voorstellen dat iemand na 3 dagen al besluit dat het niet gaat, een hond moet zijn plek vinden , je moet er zelf je draai mee krijgen etc..
Ik wil niet zeggen dat zoals ik heb gedaan goed is en wat Linn nu doet fout is.. ik vind het alleen moeilijk te begrijpen dat je zo snel een besluit neemt, daar heb ik moeite mee en vind ik dat triest voor de hond.
wie dan?
Want Sookie is nog gewoon bij ons.
Alleen Amor is terug in opvang gegaan en Leo kon niet in de opvang blijven bij Safari en ging daarom naar Lars en Merit.
Toch?
De honden die bij Lars en Merit vandaan kwamen zijn (op deze na) nog niet retour gekomen volgens mij :denken:
En dan nog,daar kan hz of het opvanggezin niet altijd wat aan doen ook.
Je probeert uit te filteren of iemand geschikt blijkt te zijn,je hebt een gesprek,een telefoongesprek,mailcontact en huisbezoek,er is meer als voldoende contact maar soms zijn er vergissingen.
Dat gebeurd in asiels ook meer dan eens.
Ik kan me die hondenverkrachter nog herinneren,die haalde ook honden uit het asiel....en hoe eindigden die :19:
Dus hoe goed je ook je best doet,het gaat niet altijd zoals je wil...helaas
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, soms hebben mensen een plaatje in hun hoofd, van hoe iets zal zijn en dan is alles leuk en gezellig , wanneer dan blijkt dat het in de realiteit toch iets anders is, dan valt dat tegen, sommige mensen kunnen zich daar dan aan aanpassen en het nemen zoals het komt en daarmee verder werken, sommige mensen kunnen dat niet :19: de mensen in de laatste categorie, kunnen beter geen veranderingen in hun leven brengen, waar je nooit helemaal zeker van zult zijn hoe dat gaat lopen, maar ja, je weet pas dat je daar in past, wanneer je er achter komt :mrgreen:

snowflake zal heus wel een goed plekje vinden, ze wordt niet aan een boom gebonden ofzo hoor :wink:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jammer, vooral voor Snowflake natuurlijk.
Ik vind het op momenten ook best zwaar, twee honden, als je er één gewend bent waar alles bijna vanzelf mee gaat. Vooral de eerste week. Dat was ook één van de redenen voor mij om te gaan opvangen, om te ervaren hoe het echt is met twee honden. Nu weet ik daardoor dat het na ongeveer een weekje al heel wat soepeler gaat, maar ook dat ik het nu nog te vroeg vind voor een tweede hond (voor mezelf, maar ook voor Mila).
Ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen echt te veel is. En dat je daar pas achter komt als het zover is, door het te ervaren.
Ik zou het zelf wel iets meer tijd hebben gegeven, omdat ik van mezelf weet dat ik de eerst week ook veel momenten heb waarop ik denk: waar ben ik aan begonnen... en daarna wordt het ineens wel leuk.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik vond de overgang van 1 naar 2 honden het grootst. Nu ik er 2 heb kan er eigenlijk alles wel bij :mrgreen:
Snowflake komt zeker goed terecht, daar twijfelen we niet aan.
Eefje, ik denk dat Mariabel het algemeen bedoelde, niet specifiek naar HZ :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik vind het moeilijk om voor anderen te bepalen of ze een hond moet houden of moeten herplaatsen. Ik kan daar niet over oordelen, ook kan je van te voren niet voor 100 % zeker zeggen dat het herplaatsen gaat lukken. Zolang de back-up goed is en Snowflake nu niet zonder eten op straat loopt. Wat heeft een hond eraan om ergens te blijven waar het niet klikt en waar hij/zij niet hond kan en mag zijn?
Dan kan er toch beter een ander tehuis worden gezocht waar dat wel het geval is.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mit
Zeer actief

Ja dat denk ik dus ook. Er is een verschil tussen 'het is even flink wennen en het valt wel even tegen' en 'het klopt niet en ik word er verdrietig van'. Dat laatste is niet handig dus dan kan je dat beter voor jezelf erkennen.
Ik ben alvast blij dat het niet aan Snowflake ligt, die was hier voorbeeldig maar weten wij veel wat voor monster het ergens anders is :LOL:
Afbeelding
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Ik begrijp jullie onbegrip, Merit haar pissigheid en al het andere maar voor nu trek ik me terug uit dit topic.

Tot slot wil ik benadrukken dat ik de enige ben die hierop aangekeken moet worden.

Niet de stichting, niet Lars en Merit, niet andere adoptanten van de stichting en zeker Snowflake niet!!!
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mit schreef: maar liever dit dan aantobben met een hond die je eigenlijk niet wilt en die nog een hele toekomst voor zich heeft.
Ik ben het hier wel mee eens, maar een ander gevoel heeft de overhand. Ik moest ook heel erg wennen aan een tweede hond erbij. Ik was doodmoe van het opnieuw opvoeden, opletten en zindelijk maken. En er waren nog eens twee bruine ogen die mij aankeken "wat heb je mij aangedaan om dit in huis te nemen" :ugh: Maar na een paar weken kon ik niet mee zonder haar, ze hoorde hier en nergens anders :I: Alle begin is wennen en ben je je ritme kwijt. Met Akira weet ik gewoon zeker dat er geen tweede hond bij komt, het geeft teveel gedoe en omdat ik nu heel tevreden bent met haar alleen. begin ik er gewoon niet aan. Zijn er van beide kanten ook geen teleurstellingen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mit
Zeer actief

linn schreef:Ik begrijp jullie onbegrip, Merit haar pissigheid en al het andere maar voor nu trek ik me terug uit dit topic.

Tot slot wil ik benadrukken dat ik de enige ben die hierop aangekeken moet worden.

Niet de stichting, niet Lars en Merit, niet andere adoptanten van de stichting en zeker Snowflake niet!!!
Dankjewel. En het is fijn dat je eerlijk bent geweest. Ze komt heus goed terecht. Geniet jij lekker van Macy.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Mit schreef:Ik vond de overgang van 1 naar 2 honden het grootst. Nu ik er 2 heb kan er eigenlijk alles wel bij :mrgreen:
Eefje, ik denk dat Mariabel het algemeen bedoelde, niet specifiek naar HZ :mrgreen:
nou ja dat hoop ik dan maar want jullie doen gewoon je best .
En ja het is kut en niet leuk voor de hond enz enz maar dat gebeurd overal ,marktplaats,puppyfarms,dierenasiels,stichtingen,huis aan huis enz dat wilde ik even gezegd hebben,voordat er weer een stichting beticht word van het te vroeg naar nederland halen van honden enz.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Mit schreef:Ik vond de overgang van 1 naar 2 honden het grootst. Nu ik er 2 heb kan er eigenlijk alles wel bij :mrgreen:

Inderdaad bedoelde ik het in het algemeen..
dus niet specifiek naar de honden van HZ. ( al moet ik wel zeggen dat ik zelf ook ernstig enthousiast wordt door de foto's en verhalen van Mit.. Leo denderde ook zo mijn hart binnen en Idefix ook, maar gelukkig kan mijn verstand het nog steeds winnen van mijn gevoel , maar dat is mijn persoonlijke ervaring )
Maar de laatste tijd zijn er wat topics van honden die ergens zijn geplaatst of gekomen en dan gaat het niet goed en toen kwam dit bericht en had ik gevoel dat ik moest reageren, omdat ik het niet goed kan voorstellen dat je het zo snel besluiten kan.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik vond een 2e piece of koekje maar die 3e :O: wat heb ik die weleens vervloekt en nu lopen er 4
rond { 1 opvanger} en soms wel eens 5 maar ach dat mag de pret niet drukken.

Ik snap Linn niet maar ik respecteer haar beslissing, niemand wordt hier beter van en Linn ik wens je
toch sterkte want ik denk dat dit je niet in de koude kleren gaat zitten.

Voor Snowflake hebben we een ander opvanggezin gevonden dat komt wel goed, tis niet idiaal verre van dat
maar ergens zitten waar je niet gewenst bent met een verdrietig baasje is dat helemaal niet.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Mit schreef:maar weten wij veel wat voor monster het ergens anders is :LOL:
Niet 'mijn' snowie. :pffff:

@Linn, komt wel goed. Zoals Marleen opmerkte is Snow best een bijzonder hondje en met de snelheid en wendbaarheid die ze heeft ook nog eens prima geschikt om mee te kunnen sporten. Zoals je waarschijnlijk ook hebt gemerkt is ze ook redelijk rustig en makkelijk in de omgang. Dat komt wel goed. :wink:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Mit
Zeer actief

We halen gewoon vreselijk leuke honden hierheen :LOL:
Nee dat vind ik wel prettig van onze organisatie, er worden honden hierheen gehaald met echte plaatsingskans. Ik heb weleens lopen mekkeren om een hond die hier niet super zou aarden en die niet zo vlot geplaatst zou kunnen worden. Nou, ik kan op mijn kop staan maar die hond krijg ik niet in de opvang :tongue:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Mit schreef:We halen gewoon vreselijk leuke honden hierheen :LOL:
Nee dat vind ik wel prettig van onze organisatie, er worden honden hierheen gehaald met echte plaatsingskans. Ik heb weleens lopen mekkeren om een hond die hier niet super zou aarden en die niet zo vlot geplaatst zou kunnen worden. Nou, ik kan op mijn kop staan maar die hond krijg ik niet in de opvang :tongue:

Je hebt nog nooit op je kop gestaan! Ik heb het nooit gezien, en wat jij meestal wil is al gereserveerd voor die tijd :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

mariabel schreef:

dus niet specifiek naar de honden van HZ. ( al moet ik wel zeggen dat ik zelf ook ernstig enthousiast wordt door de foto's en verhalen van Mit.. Leo denderde ook zo mijn hart binnen en Idefix ook, maar gelukkig kan mijn verstand het nog steeds winnen van mijn gevoel , maar dat is mijn persoonlijke ervaring )
Maar de laatste tijd zijn er wat topics van honden die ergens zijn geplaatst of gekomen en dan gaat het niet goed en toen kwam dit bericht en had ik gevoel dat ik moest reageren, omdat ik het niet goed kan voorstellen dat je het zo snel besluiten kan.
oke ik snap het :E:
Wij lopen nu trouwens ook nog wel eens te schelden op Sookie hoor,als ze weer wat gesloopt heeft of opgevreten heeft op strand,en dan is ze er al zolang,ook wij moeten nog steeds wennen en zij ook,dagen is ze zindelijk en dan ineens is het weer mis,vooral als ik weg ben :jank:
En we hebben de eerste week ook echt wel momenten gekend dat we serieus spijt hadden van onze keuze maar goed,dat is bij iedereen gewoon anders en als je het niet ziet zitten kun je beter gelijk stoppen dan door modderen :ok:
Mit
Zeer actief

hewi schreef:

Je hebt nog nooit op je kop gestaan! Ik heb het nooit gezien, en wat jij meestal wil is al gereserveerd voor die tijd :mrgreen:
Haha ik noem Artemis? :LOL:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Eefje83 schreef:
mariabel schreef:

oke ik snap het :E:
Wij lopen nu trouwens ook nog wel eens te schelden op Sookie hoor,als ze weer wat gesloopt heeft of opgevreten heeft op strand,en dan is ze er al zolang,ook wij moeten nog steeds wennen en zij ook,dagen is ze zindelijk en dan ineens is het weer mis,vooral als ik weg ben :jank:
En we hebben de eerste week ook echt wel momenten gekend dat we serieus spijt hadden van onze keuze maar goed,dat is bij iedereen gewoon anders en als je het niet ziet zitten kun je beter gelijk stoppen dan door modderen :ok:
Ik zeg je eerlijk: Ik heb Tsuki nu 5 jaar. Ik ben zielsgelukkig met haar, ik ben dol op haar, ik wil haar nooit meer kwijt en ze moet 50 worden. En soms? Als ik weer eens beneden kom en 5 plasjes zie liggen. Als ik héél even drinken pak, met 20 seconden terug ben en er een plasje ligt..Dan baal ik weleens stevig dat ik haar heb genomen.
Maar dat gevoel gaat gelukkig snel weg.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Mit schreef:
hewi schreef:

Haha ik noem Artemis? :LOL:

Heb jij nooit voor op je kop gestaan, ik heb geen bewijs gezien :pffff:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Alle begin is wennen en ben je je ritme kwijt
Daar heb je helemaal gelijk in, Tiny! Bij elke hond die er hier bij kwam of we aanhielden moest het ritme weer aangepast worden en dat heeft tijd nodig. Een spannende maar ook leuke tijd eigenlijk.

Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand moet gaan huilen om een hond die er is. Eerder zou ik huilen om een hond die er níet meer is.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een relatie kost tijd en werk, ook met een hond. Soms is het even vervelend en soms moet je harder ervoor werken dan je wilt. Zo gaat dat met levende wezens.
Hier is het ook niet allemaal vanzelf gegaan maar je moet wel de wil houden om door te gaan.
Mit
Zeer actief

Oh ik heb weleens gejankt hoor, om Q. Of van wanhoop om die onzindelijkheid. Soms kan ik het echt niet meer inhouden :schrik:
Nu is mijn tweetal wel echt heel erg prima trouwens. Tsuki is een mamahondje, Stellar wil graag vriendjes om te ravotten en daar hebben we dan de opvangers voor. Mooie balans.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja...
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Jammer, dat het loopt zo het loopt.
Voor alle partijen.
Mit
Zeer actief

Dat is gelukkig wel weer goedgekomen begreep ik, beide honden speelden ook samen. Dus in elk geval fijn te weten dat Snowflake zich zo super aanpast en zelfs met katten kan! Wij hebben geen katten dus we hadden daar geen idee van, het is best een pré!
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik zag haar gisteren alweer op de site staan. Zei het gelijk tegen vriendlief maar godverdegodver hij wilt t echt niet :jank:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Och wat jammer,maar over snel beslissen ja er zijn ook mensen die jaren na denken hondje halen en het blijkt toch niet zo te zijn als ze gedacht hadden.
Van Blacky was ik ook vrij zeker we hebben kennis gemaakt en hup hij is gelijk gebleven en dat gaar hij de rest van zijn leven doen of ik moet dood neervallen.
Som zijn dingen nu eenmaal niet zoals je denkt dat ze zullen gaan.
En volgens mij is het een heel leuk hondje die wel een baasje vind,1 ding is gelijk nu bekent hij kan met katten
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Welke hond er ook bij mij komt wonen, of tijdelijk, of permanent ik ben altijd een paar weken van de leg. :mrgreen: Je ritme wordt anders, jemoet elkaar leren kennenen soms moet je scheidsrechter spelen. Inmiddels zijn hier drie vaste bewoners en verder komt en gaat er vanalles. Sliert en Bommel passen zich heel makkelijk aan en vinden elke opvanger of logee prima. Rakker heeft er wat meer moeite mee. Hij gaat altijd op zoek naar een flink stuk touw en een brug om zich te verhangen. :mrgreen: luisteren kan hij ineens ookniet meer. Na een paar dagen en een zeer goed gesprek :gvd: :boos: is het weer over en past hij zich prima aan.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Och erm, een touw en een brug, arme Rakker :LOL:

Boyke vond het ook maar een hoop drukte toen Sidney haar intrede deed. En opvanger Charlie werd eerst liefjes genegeerd voor hij besloot hem te tolereren. Na twee dagen rolden Sid en Boyke uren achter elkaar door de tuin (van plezier dan) gelukkig en dat is nooit meer veranderd :wink: Zelf had ik wel een paar weken nodig om echt te wennen aan een nieuwe hond. Voor mij is het vooral het gevoel een beetje in het duister te tasten. Je eigen hond ken je door en door, je kent zijn eigenaardigheden en reacties op allerlei dingen. Een nieuwe, al volwassen hond moet je weer helemaal leren kennen en dat voelt een beetje onzeker voor mij. Na een paar weken dacht ik opeens: "ik wil haar nooit meer kwijt" en toen was het mijn hond :I:

Wat Linn en Snowflake betreft, of wij het nu begrijpen of niet, we kunnen eenmaal niet voelen hoe Linn zich voelt. Het is natuurlijk erg jammer voor de hond om weer te moeten verhuizen, maar zo te lezen vindt zij haar gouden mandje nog wel. Ik vind het wel heel knap hoe open en eerlijk Linn hier uitleg heeft gegeven :ok:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Heel erg jammer hoe dat alles gelopen is en sneu ook.

Ja je hebt gelijk dat je een volwassen hond weer helemaal moet leren kennen.
Dydo was ook al bijna 4 toen ik hem hier heen haalde.
Veel te mager,kroop in elkaar als je hem wilde aaien.....Dan gaan er allemaal vragen door je heen.

Ook als hij naar je toe ging trok hij zijn lip op,ik dacht eerst dat hij boos was,maar hij doet dat nog steeds als hij blij is alsof hij lacht...hahah

Zo zijn er meer dingetjes die ik tegen kwam en geen idee had waarom hij zo reageerde.
Ik heb dat wel eens heel vervelend gevonden.
Maar ik ben nu zo aan hem gewent,dat ik nu weet hoe hij ergens op reageert.
En het is zeker ons hondje geworden!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”