wie dan?mariabel schreef:het valt mij alleen op dat het nu een paar keer is gebeurd dat na een paar dagen blijkt dat het verwachte beeld niet voldoet aan de realiteit en dan al snel een besluit wordt genomen..
Ik heb hier een logeerteckel , die hier kwam logeren en nooit is opgehaald door zijn bazin. Een teckel die gedrag vertoonde waar ik niet veel mee kon, heeft mijn kippen vermoord, paar keer gevochten, kon niet los lopen ( terwijl ik altijd heb gezegd ik wil alleen honden die los kunnen lopen ) kortom een hond waar ik zelf nooit voor zou hebben gekozen , maar nu is hij ruim 1 1/2 jaar hier en heeft hij zijn plek gevonden in de roedel, zit in mijn hart.Ik heb nooit gedacht ; ik doe hem weg, hij kwam onverwacht en ongepland op mijn pad en ik vond dat hij een kans moest krijgen bij mij .Dus ik kan moeilijk voorstellen dat iemand na 3 dagen al besluit dat het niet gaat, een hond moet zijn plek vinden , je moet er zelf je draai mee krijgen etc..
Ik wil niet zeggen dat zoals ik heb gedaan goed is en wat Linn nu doet fout is.. ik vind het alleen moeilijk te begrijpen dat je zo snel een besluit neemt, daar heb ik moeite mee en vind ik dat triest voor de hond.
Want Sookie is nog gewoon bij ons.
Alleen Amor is terug in opvang gegaan en Leo kon niet in de opvang blijven bij Safari en ging daarom naar Lars en Merit.
Toch?
De honden die bij Lars en Merit vandaan kwamen zijn (op deze na) nog niet retour gekomen volgens mij
En dan nog,daar kan hz of het opvanggezin niet altijd wat aan doen ook.
Je probeert uit te filteren of iemand geschikt blijkt te zijn,je hebt een gesprek,een telefoongesprek,mailcontact en huisbezoek,er is meer als voldoende contact maar soms zijn er vergissingen.
Dat gebeurd in asiels ook meer dan eens.
Ik kan me die hondenverkrachter nog herinneren,die haalde ook honden uit het asiel....en hoe eindigden die
Dus hoe goed je ook je best doet,het gaat niet altijd zoals je wil...helaas