Ik wou graag weten of onze Chow Chow van 6/7 maanden oud gekookte aardappels mag? Zonder kruiden natuurlijk!
Dankjewel.
Moderator: moderatorteam
Jij denkt dat 100 gr. aardappelen iets toevoegt tov 100 gr. vlees?Inge O schreef:toch wel, het voegt net hetzelfde toe als bij ons : energie.TomCee schreef:maar het voegt ook niet heel veel toe.
wat niet wil zeggen dat je een hond dagelijks een bak aardappelen zou moeten geven maar 'een beetje aardappel' benutten ze gewoon prima.

Hier ookmalinois schreef:Hier krijgen ze regelmatig restjes dus ook gekookte aardappeltjes
En de spijsvertering van een hond is gebaseerd op het verbranden van koolhydraten?Inge O schreef:ja, het voegt koolhydraten toe - die zitten niet in vlees.TomCee schreef:Jij denkt dat 100 gr. aardappelen iets toevoegt tov 100 gr. vlees?Inge O schreef:toch wel, het voegt net hetzelfde toe als bij ons : energie.TomCee schreef:maar het voegt ook niet heel veel toe.
wat niet wil zeggen dat je een hond dagelijks een bak aardappelen zou moeten geven maar 'een beetje aardappel' benutten ze gewoon prima.
Ik zeg nergens dat ze het niet kunnen, zeg nergens dat het slecht is voor een hond. Alleen 'het voegt niet veel toe'.Inge O schreef:TomCee schreef:En de spijsvertering van een hond is gebaseerd op het verbranden van koolhydraten?Inge O schreef:ja, het voegt koolhydraten toe - die zitten niet in vlees.TomCee schreef:
Jij denkt dat 100 gr. aardappelen iets toevoegt tov 100 gr. vlees?![]()
![]()
in tegenstelling tot wat de gemiddelde forummer denkt is er dus wél redelijk wat veranderd in de hondenspijsvertering tov. zijn verre voorouders : ze kunnen veel beter koolhydraten verteren:
http://www.the-scientist.com/?articles. ... riculture/
Inge O schreef:jawel, het voegt koolhydraten toe.TomCee schreef:Ik zeg nergens dat ze het niet kunnen, zeg nergens dat het slecht is voor een hond. Alleen 'het voegt niet veel toe'.Inge O schreef:TomCee schreef:
En de spijsvertering van een hond is gebaseerd op het verbranden van koolhydraten?![]()
![]()
in tegenstelling tot wat de gemiddelde forummer denkt is er dus wél redelijk wat veranderd in de hondenspijsvertering tov. zijn verre voorouders : ze kunnen veel beter koolhydraten verteren:
http://www.the-scientist.com/?articles. ... riculture/
Nou, dit is wel een onzinnige reden. Koop dan maar wat KVVFana schreef:Is ook niet of ze er wat aan heeft, maar ze is aan het wisselen en brokjes doen erg veel pijn. En dacht geef haar wat aardappels geprakt.
Pebbles lust alles: van gebakken banaan tot en met komkommer: zegt dus niets over of het goed is voor je hond. Het wordt gezegd dat honden gek zijn op chocolade.......Machie schreef:Hier eten ze het prima. Vinden ze lekker
Nee hoor Inge, geen zin in. Blijf jij maar denken dat onze spijsvertering hetzelfde is als die van een hond.Inge O schreef:zeg dan eens : wat voegt het bij ons toe dat het niét zou toevoegen bij een hond?TomCee schreef:Inge O schreef:jawel, het voegt koolhydraten toe.TomCee schreef:
Ik zeg nergens dat ze het niet kunnen, zeg nergens dat het slecht is voor een hond. Alleen 'het voegt niet veel toe'.Goed zo! Jij gelijk!
dan geef je koude kvv...Fana schreef:Is ook niet of ze er wat aan heeft, maar ze is aan het wisselen en brokjes doen erg veel pijn. En dacht geef haar wat aardappels geprakt.

Ik kan me niet voorstellen dat Inge dat denktTomCee schreef:Nee hoor Inge, geen zin in. Blijf jij maar denken dat onze spijsvertering hetzelfde is als die van een hond.
Alsof wij mensen alleen maar eten wat goed voor ons isTomCee schreef:Pebbles lust alles: van gebakken banaan tot en met komkommer: zegt dus niets over of het goed is voor je hond. Het wordt gezegd dat honden gek zijn op chocolade.......Machie schreef:Hier eten ze het prima. Vinden ze lekker
Nou, dan verwen je je honden toch lekker af en toe met een reep chocola?Marjoleine schreef: Chocola voegt voor mij ook niets toe, behalve suikers en vetten. Daar kan ik vast buiten maar lekker is het wel![]()
Inge, doe nou maar niet alsof je er verstand van hebtTomCee schreef:Inge o. schreef:
jawel, het voegt koolhydraten toe.Goed zo! Jij gelijk!
Niet de boel lopen verdraaien, TomCee.TomCee schreef:Nou, dan verwen je je honden toch lekker af en toe met een reep chocola?Marjoleine schreef: Chocola voegt voor mij ook niets toe, behalve suikers en vetten. Daar kan ik vast buiten maar lekker is het wel![]()
Niks verdraaien, Marjoleine! Dit was mij oorspronkelijke reaktie:Marjoleine schreef:Niet de boel lopen verdraaien, TomCee.TomCee schreef:Nou, dan verwen je je honden toch lekker af en toe met een reep chocola?Marjoleine schreef: Chocola voegt voor mij ook niets toe, behalve suikers en vetten. Daar kan ik vast buiten maar lekker is het wel![]()
Dat ben ik niet gewend, dus begin daar nou maar niet mee.
tekkel schreef:Inge, doe nou maar niet alsof je er verstand van hebt![]()
Tja, je bent een wonderkindInge O schreef:zo ben ik nou eenmaal hètekkel schreef:Inge, doe nou maar niet alsof je er verstand van hebtTomCee schreef:Inge o. schreef:
jawel, het voegt koolhydraten toe.Goed zo! Jij gelijk!
![]()
![]()
.
Het voegt niets toe aan de normale voeding van een hond.Marjoleine schreef:Tom, je verdraaide wat ik bedoelde te zeggen en dat weet je best.
Wat jij zei weet ik wel. Niet zo blijven hangen bij die oude reactie.
Ik zei dat chocola ook niets toevoegt voor mij. voor mij dus. Die hond haal jij er dan weer bij.
En Inge heeft gelijk, het voegt koolhydraten toe. Of honden daar iets mee kunnen is een andere discussie. Maar die koolhydraten voegen aardappelen wel degelijk toe.