Thessa is nu voor de derde keer loops, waar wij van weten dan.
De eerste keer was in de opvang, dus dat hebben wij niet meegekregen, uit verhalen gewoon zoals normale loopsheid betaamd.
Tweede keer dat ze loops werd was ze hier, dat ging eigenlijk 'volgens het boekje' als je het mij vraagt.
Heeft ook niet al te lang geduurd en met iets meer dan 3 weken was het klaar, behalve de nageur dan, maar toen was ze zelf ook totaal niet meer geïnteresseerd in meer dan spelen.
Nu is ze weer loops, net geen 5 maand later.
Heeft lange tijd tekenen van beginnende loopsheid laten zien en is daarbij in gedrag helemaal teruggevallen, dat heeft zo een 3 weken geduurd met ook al echt tekenen van beginnende loopsheid (vergrote vulva enzo).
Het weekend van 1 maart begon ze ook te druppen, vulva werd nog groter en het duurde eigenlijk ook amper een week dat ze zich bij bepaalde reuen ook begon aan te bieden. In gedrag ging ze weer enorm vooruit.
Nu zijn we een aantal weken verder en ze drupt nog steeds, ene keer meer dan de volgende keer, de vulva is nog steeds vergroot maar iets kleiner dan afgelopen week.
Ze blijft zich bij bepaalde reuen ook nog direct aanbieden, andere wil en moet ze nog steeds niet. (gecastreerd / ongecastreerd lijkt niet veel uit te maken)
Ondertussen begin ik me echter wel wat zorgen te maken omdat het druppen en het aanbieden al zo lang duurt. (5 week nu telde ik net)
We hebben haar al diverse keren getempd, geen gekke verschillen daarin en normale temp.
Komt dit nu vaker voor, kan een loopsheid zo divers lopen in verschil met de keer ervoor?
Ik weet het ff niet meer, maar vind het ook zo sneu voor d'r want ik kan haar gewoonweg niet met een gerust hart lekker laten spelen en rauzen en houd d'r met argusogen in de gaten, daarbij is ze er ook gewoon klaar mee voor mijn gevoel als ik zo naar d'r kijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid die erg lang lijkt te duren
Moderator: moderatorteam
- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Loopsheid die erg lang lijkt te duren
...; We will never surrender Winston Churchill
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Re: Loopsheid die erg lang lijkt te duren
Mijn oudste teef heeft, 3 weken geleden, net hetzelfde probleem gehad als die van jou : gewoon blijven ( bloed ) druppen na de loopsheid . Ben er mee naar de DA gegaan omdat ik het niet betrouwde : na een echo bleek dat er iets niet pluis was met haar baarmoeder . Ze kreeg een AB kuur, maar dat hielp niet echt . Ze is toen geopereerd geweest en wat bleek : haar baarmoeder zat vol bloed en de baarmoederwand was erg verdikt en zat vol cystes . Het was echt hoog tijd, dat die BM er uit werd gehaald .
-
Lindsey
- Zeer actief
Zoek een dierenarts op die een echoapparaat heeft. Dan is snel te achterhalen of er iets loos is.
Laatst hier ook eentje laten controleren (ze is 11) omdat ze niet in orde was, maar de zaak zag er nog netjes uit.
Ik zou niet te lang tobben; bij loopsheidproblemen e.d. ging bij mijn dames het klokhuis er uit. Maar tot nu toe zijn ze nog probleemloos intact.
Je zou ook nog Puur-schijnzwanger kunnen proberen, of iets anders van Puur op dit gebied.
Soms is dat genoeg om de boel te normaliseren.
Laatst hier ook eentje laten controleren (ze is 11) omdat ze niet in orde was, maar de zaak zag er nog netjes uit.
Ik zou niet te lang tobben; bij loopsheidproblemen e.d. ging bij mijn dames het klokhuis er uit. Maar tot nu toe zijn ze nog probleemloos intact.
Je zou ook nog Puur-schijnzwanger kunnen proberen, of iets anders van Puur op dit gebied.
Soms is dat genoeg om de boel te normaliseren.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Dankjulliewel!
Lindsey die Puur heb ik meteen maar even achter laten zetten die haal ik straks meteen op.
Gisteren op hondenveld eerste keer weer dat ze weer aandacht had voor ons ipv alleen voor andere honden, ze deed het ook echt goed.
Bij interesse van een reu die ze errugh leuk vindt wel meteen d'r staart nog ietsje aan de kant maar al vele malen minder erg dan afgelopen zaterdag.
Gisteren ook uitgebreid met de DA aan de lijn gehangen.
Die ziet zo snel geen gekke dingen, als de vulva al aan het slinken is en de vloeistof helder is en rood mag ik het even aankijken van hem. Wordt het dikker, donkerder, groen of geel en gaat het rieken dan direct komen.
Geholpen wordt ze binnenkort sowieso, alleen wilden we haar dat nog even besparen ivm haar angst toen ze net bij ons kwam. Maar het zit er nu toch echt wel dik aan te komen hoor, de afspraak wordt binnenkort gemaakt
Lindsey die Puur heb ik meteen maar even achter laten zetten die haal ik straks meteen op.
Gisteren op hondenveld eerste keer weer dat ze weer aandacht had voor ons ipv alleen voor andere honden, ze deed het ook echt goed.
Bij interesse van een reu die ze errugh leuk vindt wel meteen d'r staart nog ietsje aan de kant maar al vele malen minder erg dan afgelopen zaterdag.
Gisteren ook uitgebreid met de DA aan de lijn gehangen.
Die ziet zo snel geen gekke dingen, als de vulva al aan het slinken is en de vloeistof helder is en rood mag ik het even aankijken van hem. Wordt het dikker, donkerder, groen of geel en gaat het rieken dan direct komen.
Geholpen wordt ze binnenkort sowieso, alleen wilden we haar dat nog even besparen ivm haar angst toen ze net bij ons kwam. Maar het zit er nu toch echt wel dik aan te komen hoor, de afspraak wordt binnenkort gemaakt
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- sternentänzerin
- Zeer actief
Met name voor haar.. dar vind ik zo sneu, niet los, niet kunnen spelen met alle vriendjes en zo moe zijn.
Het meisje heeft ook voorjaar en zon nodig, we kijken al uit naar komend weekend!
Het meisje heeft ook voorjaar en zon nodig, we kijken al uit naar komend weekend!