Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy met Radius Curves Syndroom

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Puppy met Radius Curves Syndroom

Ongelezen bericht door Habibi »

Puntjes??? En dit topic ging zo mooi mild en op inhoud, voor het hondenforum dan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
E_A_I schreef:Ik vind het inderdaad verschrikkelijk!
Maar ik kan ook niet de puppy gratis weggeven dan weet ik helemaal niet wat er mee gebeurd.
Dat gratis weggeven is ook niet zo gemakkelijk als je denkt. Ik denk niet dat mensen in deze tijden van economische recessie zitten te wachten op een pup van een sowieso al dierenartsliefhebbend ras waarvan je op voorhand al weet dat er nog een veelvoud aan kosten bij gaat komen. Triest, maar wel reeël.
Ik vind het heel lief van je dat je haar nu zelf houdt en er alles aan probeert te doen, maar houd in de peiling dat het veel geld gaat kosten. Kun je dat bij volgende nesten waar wellicht wéér zieke pups in zitten weer ophoesten?
We leven nu ook in een tijd waarin alles maakbaar moet zijn. De consument is zeer kritisch en er zijn al zat verhalen van hondeneigenaren die fokkers voor de rechter slepen. Je moet als fokker toch van verrekt goede huize komen om aan te tonen dat je geen blaam treft wb het fokken van de zieke hond. Dat je er álles aan gedaan hebt om het te voorkomen, want anders mag je dokken.
In jouw geval heb je verzuimd te vragen naar de onderzoeken van de reu. Jij zou dus sowieso de sjaak zijn.
Als je man miljonair is (of jijzelf) dan kun je het je permitteren daar luchtig over te doen.
Anders niet...
Klopt, ik heb een zwakke plek voor bullen, 2 oldies en heel veel verdriet gehad en ik zou het mezelf niet aan doen, om aan zo`n pup te beginnen, gratis en alsjeblieft erbij of niet :neenee: :U:
denk dat je het een beetje te rooskleurig inziet, maar het siert je dat je er een goede plek voor wilt hebben :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Habibi schreef:Puntjes??? En dit topic ging zo mooi mild en op inhoud, voor het hondenforum dan.
misschien achter de schermen :idea: geen idee hoor, maar t zou zomaar kunnen ( ik ben altijd nogal achterdochtig :hmmm: :mrgreen: )
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

S@ndr@ schreef:
Habibi schreef:Puntjes??? En dit topic ging zo mooi mild en op inhoud, voor het hondenforum dan.
misschien achter de schermen :idea: geen idee hoor, maar t zou zomaar kunnen ( ik ben altijd nogal achterdochtig :hmmm: :mrgreen: )
Dat zou wel heel zielig zijn.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Zelfde persoon heeft blijkbaar in topic Keizersnede ook tekst vervangen door puntjes.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
S@ndr@
Zeer actief

Xtine schreef:Zelfde persoon heeft blijkbaar in topic Keizersnede ook tekst vervangen door puntjes.
joh zou je denken :80:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ha, mijn eerste gedachte is dat de eigenaar van de dekreu lucht heeft gekregen van deze topics. Klinkt vast achterdochtig maar ik heb vreemdere dingen gezien en gelezen. :ugh:

Aan TS , ik denk dat je goede adviezen hebt gekregen hier en dat men serieus met je mee heeft willen denken. Ik heb in het verleden heel wat van dit soort topics een andere wending zien nemen. Dus schouders eronder, en zorg dat het met die pup goed komt, dat moet , dat hoort ook je plicht als fokker.

Jij vindt een ras leuk wat helemaal niet gezond is en kan worden, of 2 van dit soort rassen eigenlijk. Ik helaas ook. Daarom neem ik van deze honden alleen maar de overschotjes, afdankers die er toch al zijn. Voor mij hoeft er géén gefokt te worden, sterker nog: liever niet. Dus waarom zou je willen fokken en wat ga je allemaal nog meemaken en tegenkomen? Geloof me er wordt heel wat afgelogen en onder het tapijt geschoven , zelfs door clubfokkers van rassen, geloof je collega fokkers NIET als ze zeggen dat ze "nooit problemen" hebben met dit ras, dat kan namelijk NIET!
Ik zou het lekker bij deze nestjes laten en gewoon genieten van je honden, daar word je ook blij van en heel wat minder zorgen :ok:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
E_A_I
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door E_A_I »

Ik heb idd mijn berichten verwijderd, ik heb geen zin dat ik problemen krijg met de eigenaar van de reu.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

E_A_I schreef:Ik heb idd mijn berichten verwijderd, ik heb geen zin dat ik problemen krijg met de eigenaar van de reu.
Als die de waarheid heeft gesproken en zijn honden zijn helemaal goed getest dan krijg je er toch ook geen problemen mee :wink:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

E_A_I schreef:Ik heb idd mijn berichten verwijderd, ik heb geen zin dat ik problemen krijg met de eigenaar van de reu.
Maar waarom zou dat gebeuren??? Als hij toch ook netjes alle testen heeft laten doen, dan valt hem toch ook niets te verwijten? En daarbij, wat wil je er nog mee? Toch niet meer fokken hoop ik? Dus jammer dan toch, en je noemt geen namen, je vraagt alleen adviezen. Bij mijn weten is dat bij de wet niet verboden :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

yuki schreef:
Maar waarom zou dat gebeuren??? Als hij toch ook netjes alle testen heeft laten doen, dan valt hem toch ook niets te verwijten? En daarbij, wat wil je er nog mee? Toch niet meer fokken hoop ik? Dus jammer dan toch, en je noemt geen namen, je vraagt alleen adviezen. Bij mijn weten is dat bij de wet niet verboden :wink:
:ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

yuki schreef:
Maar hij kon wel eens not amused zijn dat openbaar staat dat zijn reu RC vererfd. Niet handig voor eventueel toekomstige dekkingen :wink: Niet dat dat de juiste denkwijze is of in belang van het ras, maar het zijn er veel die zo denken. En ik gok zomaar dat ze binnen het wereldje wel weten wie TS en welke reu haar teef heeft gedekt.
E_A_I
Vaste gebruiker

Wat betekend TS??
Ik weet niet of jullie me andere berichtje hebben gelezen?
Maar de reu komt bij een club fokker vandaan, ik heb vandaag contact gehad met de fokker van de reu nogmaals en die heeft belooft de onderzoeken naar me te mailen, maar dat veranderd natuurlijk de situatie van mijn pupje niet, over een paar weken mogen foto's gemaakt worden dus ik ben erg benieuwd naar, ze krijgt nu een aantal dagen gelatinaat en het gaan al wat beter ik zie nog wel een soort bobbel maar ze loopt al haast niet meer mank, ik vind het ook niet erg haar zelf te houden als ze maar geen pijn heeft, ik heb ook 2 opvang bulletjes die al bijna 9 zijn en ook niet meer zo fit maar ik ben gek
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ts is topic starter, jij dus in dit geval ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Aangezien de begin post verwijderd is snap ik er niks meer van.

Zijn er nu wel of geen foto's gemaakt? Ik heb het idee van niet, maar betekent dit
dan dat je zelf of je dierenarts een diagnose heeft gesteld op basis van wat aan de buitenkant te zien is?

Ik hoop voor je dat het alsnog geen RC is want van wat ik heb gezien is het behoorlijk pijnlijk en de herstel operatie + revalidatie tijd is geen peanuts.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Op RC kun je niet testen. Je kunt alleen constateren dat een hond het wel of niet heeft.
Oftewel: dat zegt dus niets.

Als een hond het heeft gegeven moet je allereerst heel goed kijken naar de combinaties die je maakt, en verder ook naar de voorouders en hoe die in elkaar zitten.
RC is een erg lastige materie en het is vrijwel altijd zo dat de ouders niets tonen.
Dat het van de een of de ander komt kun je ook niet zeggen overigens. Dat willen mensen wel graag maar zo werkt het dus niet.
Het komt altijd uit de combinatie, en dus nooit bij een van de twee vandaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
E_A_I
Vaste gebruiker

Er zijn idd nog geen foto's gemaakt, de dierenarts zei dat hij dit vermoede.
Maar hij zei ook dat die niet eerder op z'n jonge leeftijd heeft mee gemaakt.
Maar hij zei ook dat het ook kon komen door een val, ik heb de pup niet zien vallen hoor..
De foto's moeten dus zekerheid bieden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de pup tot een leeftijd van 6 weken nergens last van had, het is sinds ongeveer een week dat ze een beetje mank loop, valt niet erg op alleen als je het weet zeg maar.
Verder speelt ze er rent ze en eet ze heel goed. Dus ik weet het niet zeker mijn vraag was eigenlijk of mensen hier ervaring mee hebben omdat mijn dierenarts het vermoeden had dat ze rc heeft.
Maar of het echt zo is weten we pas als we over iets minder dan een week foto's kunnen maken. Dan is de pup 9 weken oud.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen

Ongelezen bericht door mon doesie »

E_A_I schreef:.

waarom mis ik een paar berichten? E_A_I ?

ik schrijf misschien zelf niet zoveel op het forum hier,
maar ik lees wel erg graag.
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”