Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppystreken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

1Babe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull Terrier
Aantal honden: 1

Puppystreken

Ongelezen bericht door 1Babe »

SInds een dikke maand hebben we een Bull Terrier pup. Wat een verschil met onze vorige (rustige) Bull Terrier. Ze zit vol energie en streken. We lachen wat af (met name als een van de andere huisgenoten zich zit te ergeren op een hond die niet doet wat hij/zij wil :Q: ). Die streken wil ik graag met jullie delen :LOL: .

Ik probeer het elke week bij te houden en heb dus al een boekwerkje vol.

De 1e week.

Voor een hondje van 3,5 maand oud is ze al behoorlijk zindelijk. Helaas snappen wij de puppytaal nog niet zo goed. Dus gaat het de 1e avond meteen mis. Wij denken: “O zie die hond eens uitgelaten door het huis rondrennen en tegen ons aanspringen. Komt door al die ruimte die ze niet gewend is natuurlijk.”Maar nee hoor. Dat was dus niet de reden. Mevrouw moest poepen en wist nog niet waar de achterdeur was. Dat werd dus achter de bank….

Inmiddels weten we nu dat als ze wakker word, ze meteen naar buiten moet om te plassen. Als ze gegeten heeft, naar buiten moet om te plassen en poepen. Jaja, dat heeft ze ons vlug duidelijk gemaakt.

Als ze voor de deur zit te piepen, dan is het ook tijd om naar buiten te gaan.
Alleen vergeet ze soms waarom we nu naar buiten zijn gelopen, want dan wordt ze afgeleid door een herfstblad of een lege walnootdop, die een kraai heeft laten vallen.
Dan loop je dus weer naar binnen zonder dat ze geplast heeft, om nog geen minuut later weer gepiep voor de deur te horen.
En denk dan maar niet: “Hou het nu maar even op, ik zit net”, want dan vind je dus de plas alsnog binnen. Want als Chanel moet plassen, dan moet het NU en niet zo meteen.

------------------------------------------

Bazinnetje zit met de laptop op schoot die redelijk leeg is en daardoor aangesloten op het stopcontact. Kabel hangt half in de lucht, recht voor het looppad. Puppy Chanel rent er zo tegenaan, kijkt verbaasd van: Wat hangt daar nou, zo kan ik niet ongehinderd doorrennen…en hup, ze zet de tanden in de kabel.
Een gil van het vrouwtje doet haar vlug stoppen.

Even later ziet ze nog zo’n kabel liggen, maar dan van de leeslamp. Hoppa, weer eens even de tanden erin en weer het vrouwtje dat een gil geeft :gvd: . Pffff, zie je haar denken. Ik kom later nog wel eens terug.

------------------------------

Nina moet naar bed en wil naar boven. “Waar ga jij naar toe?”, zie je Chanel denken als ze voor de deur Nina de weg blokkeert en mee naar boven wil.
Vanuit mijn luie stoel, met de laptop op schoot roep ik haar, en ik roep en roep: “Chanel, kom hier!” Totdat Chanel denkt: “OKEEHEEY, hier kom ik dan!” en ze springt met 1 grote sprong half boven op de laptop :lekkerpuh:

Lig je ziek op de bank, Chanel lief (denk je) in de grote mand die naast de bank staat en van Babe is geweest, zie je opeens een slof voorbij komen en daarna een puntje van de staart. Ogen van half dicht, naar wijd open en denken: “Zag ik dat goed?”
En ja hoor, 1 van mijn sloffen is dus onderweg naar de hondenmand.
En als je dan FOEI roept, dan valt hij net voor de mand, terwijl Chanel vlug in de mand springt, erin gaat zitten en je aankijkt alsof ze wil zeggen: “Wat? Ik deed niks!” :19:

-----------------------------

De paarden zijn ook zo interessant. Die moeten gewoon van dichtbij bekeken worden. En ik maar roepen: “Chanel HIER, Kitty liefff, NEE Isabel, HO Kitty! Op zo´n moment is een Bull Terrier Oost-Indisch doof. Ik meende al even dat ze echt doof was, maar kwam er later achter dat ze maar al te goed kan horen! En dus schiet ik linksop om Chanel weg te houden bij de paarden, en dan weer rechtsop. En dat op klompen in een glibberige wei. Inmiddels begint het ook nog te regenen en sta ik zonder jas in mijn zondagse kleren in de blubber, terwijl we naar een verjaardag moeten vertrekken. En als ik Chanel dan uiteindelijk te pakken hebt en haar buiten het hek neerzet en ik me omdraai om het hek te sluiten, dan probeert ze achter mijn rug weer onder het hek door te kruipen terug naar de paarden. En dus sta ik weer te zwaaien met mijn armen en te roepen: “Chanel terug! Chanel blijf!” en krijg het hek nog niet dicht. Totdat ik manlief en dochter in de keuken zie schaterlachen :smile2: om mijn gehannes om die poort dicht te krijgen en de hond tegelijkertijd tegen te houden, die heel vasthoudend blijft proberen om achter mijn rug om weer terug in de wei te komen. Dus na een smekende zwaai naar hun om me aub te helpen, komt dan toch eindelijk iemand naar buiten om lachend Chanel op te tillen en naar binnen te dragen.
Haren verregend, modder op mijn broekspijpen. Let’s party! :balon1:

De tweede week:

In de 1e week heb ik geprobeerd om Chanel zo veel mogelijk weg te houden bij de paarden, wat uiteraard niet altijd lukte. En dus zat ze ook met haar neus er weer bij toen de stallen een goede uitmestbeurt kregen. Vanwege het vieze weer bleven de paarden in de paddock en dus liep mevrouw zonder enige angst rond de paarden.
Die bleven gelukkig braaf stilstaan met een dikke bult hooi voor hun neus.
Dat was toch ook erg interessant dat ze dat aten, en dus zat Chanel in Isabel’s bult hooi gezellig mee te eten. Dat vonden we uiteraard de dag daarna weer terug in de poep. En toen ze moe gesnuffeld was, ging ze met haar bips lekker achterover in het hooi zitten, kijken hoe Isabel naast haar met haar grote hoofd kwam om gewoon door te eten. Heel vertederend….wat heb ik toch een lief paard :I: .

----------------------------

Doordat Chanel nu ook mee gaat naar de paarden, kan ze nu ook bij de kippenwei komen. Die kippen zijn toch reuzeleuk! Die fladderen weg als ze op het hek aanrent. En nog leuker is het als ik brood bij de kippen gooi. Dan probeert Chanel zich een weg door het kippengaas te wurmen door de grond eronder weg te graven en flink hard met haar neus tegen de draad te duwen. Als je maar lang genoeg duwt, heeft dat soms resultaat. En ik maar die hond wegjagen elke keer :devil: , want de draad wordt helemaal aan gort geduwd.

Er zijn kippen die hun grote ren niet groot genoeg vinden met een haan die hun continu lastig valt. Die lopen dus regelmatig in de wei of bij de buren. De 1e keer zag die kippige hond van ons het niet en rende ze er zo voorbij, terug naar de achterdeur.
De 2e keer was ik blij dat mijn man ook buiten stond om Chanel op te vangen, want ik (weer op mijn klompen in een gladde wei) kon haar natuurlijk niet bijhouden, laat staan tegenhouden toen ze achter mijn zwarte kip aanrende. Kip kende de weg gelukkig goed en rende onze wei uit, over de oprit, onder de draad door vlug naar de buren. En mijn man kon Chanel op de oprit tegenhouden voor ze ook het idee kreeg om onder de draad door te gaan.

Onder de draad door gaan naar de buren gaat dus net, heeft Chanel ontdekt. En dus toen ze Layla, de kruising Labrador-Bullterrier van de buren voor het eerst zag, wilde ze meteen naar Lalya toe. Ze wurmde zich op haar rug onder de draad door voor ik haar kon tegenhouden en toen was het speeltijd! Layla van dik 9 jaar oud, hield het heel goed vol. Als het haar even te druk werd, dan drukte ze Chanel met een poot tegen de grond, legde haar kop op Chanel en hield haar zo vast totdat Chanel weer wat rustiger was. Het was net een moeder. Geweldig :love: . Maar ja….nu moeten we ook uitkijken dat als we Chanel even alleen in de tuin zetten, dat ze niet meteen naar de buren verdwijnt als ze Layla ziet.

Dat we heel consequent moeten zijn ,blijkt wel uit haar gedrag: steeds weer opnieuw blijven proberen te doen wat niet mag. Ik kan geen bezem of bladerhark in handen nemen of ze gaat erachteraan om er in te bijten.
Ik kan haar 50 keer wegduwen met handen en voeten en foei of nee zeggen, maar ze blijft gefixeerd op die bezem. Stallen uitmesten duurt nu in elk geval een stuk langer :roll: .

Zo ook met op schoot kruipen: natuurlijk is het heel verleidelijk om haar even op te pakken en tegen je aan te houden, het is nog een baby, maar ze wil ook continu erbij op de bank. En dat willen wij dus niet, want dan moeten we over een paar maanden de bank ook delen met een grote hond. En dus hebben we een dik kussen bij de bank liggen of de mand en zo kan ze dus bij/naast ons in de kamer liggen. En toch blijft ze dan maar proberen om op de bank erbij te kruipen.
Ook maakte ik even de fout (kon de verleiding ook niet weerstaan) om haar op schoot te nemen op mijn werk :blont: . Maar aangezien ik zo niet kon typen met 2 handen, heb ik haar weer achter me in de mand gezet. Daar was Chanel het dus niet mee eens en dus ben ik zeker een kwartier bezig geweest met haar af te duwen en terug in de mand te zetten. Leer voor de volgende keer dus: niet meer doen.

Op Vrijdag gaat Chanel met Danny mee naar de zaak. Opa vind dat erg gezellig, dus als Danny op Zaterdag zonder hond aankomt op het werk is het meteen: “Waar is de hond?”
Dat die de Vrijdag erna er weer is heeft Opa geweten! De achtertuin is zo geweldig om doorheen te rennen en ….oeps…dan ligt er ineens een vijver in de weg…en dan spring je als pup dus opeens dwars door het net plons…zo de vijver in. Gat in het net, maar we weten nu wel: de hond kan zwemmen! :cheer:

Al die struiken in Opa’s tuin zijn ook zo geweldig. In het voorbij rennen elke keer een tak van de een of andere struik afrukken…vinden Opa en Oma ook zo geweldig leuk :boos: . En je kunt je er goed onder verstoppen als de baas je wilt pakken. Die kan dan roepen wat hij wil, en ziet alleen een paar oogjes vanuit de struiken naar hem gluren en een pup die zich voor de rest muisstil houdt.

Pijn is fijn, lijkt het spreekwoord van Chanel te zijn. Al 2 keer aan de schrikdraad blijven hangen en nog niet weten waar die schokken vandaan komen. Ik weet niet of ze nog een 3e keer eraan is blijven hangen, want ze gaat ineens niet meer met me naar de wei. Misschien geeft ze de paarden de schuld, maar dat weet ik morgen pas, want we hebben ze vandaag naar de andere wei gereden. Ze staan dus nu niet meer thuis. Schrikdraad staat dus nu ook uit, dus nu is het veilig voor Chanel, die ook een paar keer haar tanden in de ijzeren schrikdraad zette. Die had ik toen gelukkig wel uitgezet.

Zo staat ze ook al trekkend met haar achterpoot in de brandnetels en blijft er gewoon in staan :oohja: , te kijken naar de herder van de achterburen. En ‘s avonds ligt ze dan in de mand haar poten te likken.

We hebben haar nog geen 2 weken en Danny wil haar al loslaten met wandelen, terwijl het ook nog donker is. Ik zeg dus: “Doe dat nou niet, want die rent vast en zeker terug naar huis (als ze de weg tenminste al weet)”. Dag erna ben ik met Nina naar de manege en wandelt Danny dus alleen. Eigenwijs als hij is probeert hij haar toch los te laten. En …toen kon hij dus heel hard achter de hond aan rennen, die zich (zoals ik al voorspelt had) omdraait en terug rent. Pffff, die 2 passen qua karakter echt bij elkaar, haha :tong: .

Oost-Indisch doof is ze dus echt, zoals een echte Bull Terrier betaamt. Paarden gaan weer eens de wei op na een paar slechte dagen op de uitloop en Kitty begint te galoperen. Voor ik hierop kan reageren, zet Chanel de achtervolging in, zet Isabel het ook op een rennen en kan ik roepen wat ik wil, maar Chanel blijft erachteraan gaan.
Uit noodzaak (omdat ik bang ben dat ze door de paarden wordt geraakt) breek ik een tak van de appelboom en zwiep hiermee naar haar achterste als ze weer voorbij gerend komt. Het was raak :oops: en de aandacht is van schrik van de paarden weg. Ze duikt onder de mestkar en laat zich aan de andere kant door Jacky oppakken. Na ja, beter een zwiep van mij, dan een trap met ijzer beslagen hoeven van een paard.

De derde week:

Op Zondagmorgen is het slecht weer. Omdat Chanel gegeten heeft, willen we haar de tuin in sturen, maarrrr dat ziet ze niet zo zitten als ze een druppel regen op haar neus voelt. Danny staat dus buiten de deuropening leuk te roepen, maar Chanel blijft mooi 2 meter van hem af in de bijkeuken staan kijken. Als Danny naar binnen komt, spurt ze de keuken in richting woonkamer en draait zich dan om alsof ze wil zeggen: “Je krijgt me lekker toch niet! Ik ga niet naar buiten in dit weer!” :zwaai

Nu had ze wel al geplast en gepoept die morgen, dus wij dachten dat het niet zo veel kwaad kon….wisten wij veel wat ons nog te wachten stond!

Als ik net onder de douche uit kom, komt Nina met een gastendoekje aan en spoelt dit uit in de douchebak. Ik voelde de bui al hangen….
“Is de hond soms boven?” vraag ik haar.
Ja dus, en die had op haar “speel/kleedkamer” voor haar neus geplast.
Ze had hem dus naar haar zolderkamer gebracht en was de boel in de kleedkamer aan het opruimen.
Dat was lekker, hond voor de 1e keer boven en meteen plassen. Gelukkig hebben we overal laminaat en geen vloerbedekking.
Nog geen 5 minuten later (ik heb me net afgedroogd) hoor ik een jammerklacht van zolder komen :help: .
Dus ik loop de gang op en roep naar boven: “Chanel heeft toch zeker niet op je kamer gepoept he?!”
“Jawel”, klinkt een klein stemmetje, “ze heeft op mijn bed gepoept”.
Waaaahhhh!! Ik had het niet meer. Op bed? :80:
Een gil naar beneden gegeven dat Danny moest komen helpen, aangezien ik niet aangekleed was. En samen hebben ze de poep opgeruimd, het beddengoed afgetrokken, en alles meteen in de wasmachine gegooid.
Gelukkig was de vorige machine was net klaar.
Dat was dus een lekker begin van de 3e week.
Ben benieuwd wat ons deze week nog allemaal te wachten staat.

-----------------------------

Eigenlijk verliep de rest van deze week wel rustig. Op wat ergernissen na dat ze het een beter idee vindt om in huis te poepen en dan het bewijsmateriaal vlug op te eten :kotz: , was het redelijk rustig. We hebben 2 tandjes van haar gevonden, dus ze is flink aan het wisselen. Van die dunne ronde kluifjes zijn dan ook opeens moeilijk te eten.

En net als je dan denkt: ze wordt wat rustiger, dan gaat ze weer naar Opa en Oma….en nu zit er dus een 2e gat in het net van de vijver :scratch: . Eentje vond ze zeker niet genoeg.
Dat net stelt dus niks meer voor. Hopen dat de reiger niet op bezoek komt voordat er een nieuw net op de vijver zit. En hopen dat ze er dan niet weer doorheen gaat.

De 4e week:

Luisteren is erg moeilijk voor een pup, maar volgens mij vooral als het een Bull Terrier pup is! Wil je naar buiten met haar, blijft ze een meter voor de deur zitten. Wil je haar halen, denkt ze: “Wegwezen!”, en zet ze het op een lopen.
Wil je haar uit de woonkamer hebben, omdat we haar nog niet vertrouwen (ze poept namelijk nog steeds in de woonkamer als we even niet opletten), dan kijkt ze je met die spleetoogjes aan, maar komt niet. Loop je naar haar toe, dan gaat haar staart in een krul en zet ze het op een lopen, achter de bank door, om de tafel heen, achter de andere bank door, naar links als ik naar rechts spring, naar rechts als ik naar links spring. Ze lacht ons gewoon uit! :goeie:
En dan heb ik nog wel de mazzel dat ze het beste naar mij luistert. Waarschijnlijk omdat ze de meeste tijd van de week bij mij is.

-----------------------------------

De winter komt er aan, dus Danny gaat op een zaterdag de winterbanden op de auto leggen. Chanel loopt ook lekker buiten en vind het reuze interessant wat Danny aan het doen is. En opeens is hij zijn moersleutel dus kwijt. Die vind hij dus een heel stuk verderop in de tuin. Rara wie heeft dat gedaan …. :U:

-------------------------------------

Die arme haan van ons (Rex) heeft zowat een hartverzakking gekregen, want Chanel vond het leuk met hem te spelen en hem op te jagen. Sinds een paar weken loopt Rex al met 1 oog minder vanwege een ongelukje bij de buren (was hij blijkbaar overgevlogen en heeft ergens klem gezeten), en nu moet hij het ook nog opnemen tegen een hondenpup terwijl hij maar de helft ziet. Voordeel van een haan die maar de helft ziet, is dat hij mij ook niet meer zo goed ziet :tongue: , en me niet meer zo vaak aanvalt. Ben benieuwd of Rex nog vaak uit de ren vliegt met een Chanel die hem leuk speelgoed vindt.

De 5e week:

Een pup eet werkelijk alles. En wat hebben we dit keer geluk gehad! Tijdens een visite bij mijn ouders vond Chanel de naald met draad, die mijn moeder niet meer kon vinden!
We zaten aan tafel, toen we haar opeens heel akelig zagen doen met haar kop/bek.
Ik spring dus op met mijn moeder, grijp haar bek, omdat ik dacht dat ze ergens in stikte…en zie een naald met draad in haar onderkaak steken. Elke keer als ze haar bek dicht wilde doen, deed dat natuurlijk pijn. Moeders ging heel dapper met haar hand in de bek, terwijl ik de spartelende hond in bedwang hield en haar bek open hield. :ugh:

----------------------------------

Banden omleggen blijft super interessant. Dit keer was Marco de banden van zijn auto aan het wisselen. Chanel loopt er meteen op af, en vreet bijna de eerste de beste bout op. Ik was nog net op tijd met “NEE” gillen, anders hadden we kunnen wachten tot ze die grote bout had uitgepoept. :mrgreen:

------------------------------------

Op vrijdag is ze weer bij Opa en Oma. Ze heeft het daar reuze naar haar zin. Zoals ze bij mij de hele dag achter me op kantoor ligt te slapen, zo rent ze daar de hele morgen door de bedrijfsgang van de een naar de ander. Alles wil ze zien. Met alles wil ze spelen. En dan s’middags gaat ze naar binnen en slaapt ze de hele middag. Of tja, de hele middag? In elk geval tot Oma met de hond aankomt en tegen Danny zegt: “Hier heb je je hond. Die was in mijn woonkamer aan het Apekooien”. :gjump:
Ik krijg haar dan ‘s avonds ook te zien met een wond op haar hoofd. Blijkbaar wat enthousiast rond gerend en tegen de verwarming aan geknalt. Ze had er geen last van, want ze rende vrolijk door, bank op en af, om stoelen, tafels en banken heen.

Zo dat waren de 1e 5 weken. Kijken wat ons nog allemaal te wachten staat :mrgreen: . We hebben in elk geval onze handen er vol aan. Er wordt de laatste tijd heel wat afgelachen, merendeels leedvermaak naar de anderen toe :smile2:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Puppystreken

Ongelezen bericht door flamme »

Leuk :cheer: nog een dagboek :ok:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat een lekkere boef!! :lol1:
1Babe
Vaste gebruiker

Dank jullie wel.
Het is een schatje, maar af en toe eentje waar je wel moe van wordt.

Schoonzus van me heeft nu ook een pup, een Australien Sheppard. Die heeft dus ook al in de vijver gelegen bij Opa en Oma. We wachten dus maar even met een nieuw net kopen :F: . Ben blij dat wij niet de enigen zijn met zo'n batteraaf :engel: .
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Dat je nog tijd vindt om het allemaal op te kunnen schrijven :lol1: Chanel klinkt als een lekkere handenbindertje :lol1:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe belevenissen!
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Wat een heerlijk dagboek van jullie dondersteen! Maarre... waar zijn de foto's?
Afbeelding
Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

Wat een leuke update van die eerste weken! ik heb me rot gelachen!
tja jullie een puppie...dan zal je het weten ook!
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
1Babe
Vaste gebruiker

Hier komen de foto's!

Eerst eentje van onze lieve Babe, die bijna 2 maanden geleden is overleden.
Van de zomer met ons mee wandelend met de paarden:
Afbeelding

En dan nu Chanel:
Het 1e weekend al mee naar de markt, zoveel indrukken, daar wordt je moe van. Gelukkig past ze nog op schoot :).
Afbeelding

En zo lag ze de 1e week op kantoor achter me te slapen:
Afbeelding
of zo:
Afbeelding
of rechtop slapen voor de kachel:
Afbeelding

De 2e dag bij ons (FILMPJE) meehelpen bladeren opruimen:
Afbeelding

Inmiddels is ze al een stuk groter:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Die slaaphoudingen zijn ook komisch. Klinkt als een hele leuke pup. :mrgreen:
1Babe
Vaste gebruiker

Ze is ook heel erg leuk.
Je moet alleen erg sterk in je schoenen staan.

Vanmorgen zag ik haar opeens weer bij de buren lopen. De 1e keer kreeg ik haar nog onder de draad door getrokken. De 2e keer ben ik moeten omlopen, want ze kwam niet meer in de buurt van de draad.
En rennen!! door de tuin van de buren! Door het aspergeveld heen (en dan stiekum in de stelen bijten en trekken). Ik heb gedaan of ik wegliep, omdat ze me stond uit te dagen om achter haar aan te gaan.
Tja, ik ben gek zeg! Ik liep op sloffen! Ga echt niet door de moestuin baggeren op sloffen :tongue: .
Op het laatst ben ik op mijn hurken gaan zitten en kwam ze eindelijk naar me toe en ging heel schuldbewust achter me zitten. Ik heb gezegd: "Schaam je!" en dat koppie ging omlaag alsof ze zich echt schaamde.
Innerlijk lach ik me dan kapot, maar ik moest even boos zijn op haar. Dat maakt meer indruk op een Bull Terrier dan hard aanpakken.

Gisteren probeerde ze stiekum op de bank te klimmen tussen mijn man en dochter in. Door haar rug tegen de benen van de een te zetten en zich opduwend met haar poten tegen de benen van de ander, probeerde ze naar boven te klauteren. Dat mislukte natuurlijk, omdat die 2 op de bank teveel wiebelden van het lachen en dus belande ze op haar rug naast de bank. Iedereen hard aan het lachen en wat doet Chanel? Die gaat beledigd met de rug naar ons toe zitten, kijkt nog een keer over haar schouder en steekt verontwaardigd haar neus in de lucht....waardoor wij nog meer in een scheur lagen :LOL: .
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Heerlijk hoor, je hebt een echte bullen pup ;). Ach met 3 jaar zijn ze een stuk rustiger aan het worden :D je hebt nog even.
1Babe
Vaste gebruiker

Gisterenavond moest Chanel blijkbaar nodig naar buiten, dus Danny doet de schuifpui open en laat haar de tuin in terwijl hij zelf naar het nieuws op TV bleef kijken.
Ik stond te koken en was eigenlijk net klaar en riep dus iedereen om te eten.
Hoor ik Danny opeens zeggen: Waar is de hond? Is die al binnen?
Ik dus: Ik wist niet eens dat ze buiten was. Wie heeft haar dan naar buiten gelaten en wie moest er dan op letten?
Inmiddels....geen hond meer te zien natuurlijk.
Ik al bang dat ze ergens uit was gekomen (dat kan in principe als ze de wei in loopt, om de schuur heen en dan onder het hek van de (linker)buren door, maar dan moet ze wel een stukje lopen).
Danny de jas aan en roepen en roepen buiten.
Komt opeens het buurmeisje (van de rechterburen) achterom naar buiten met Chanel aan de riem.

Was Chanel weer onder het hek door gekropen toen ze de buurhond Layla had gezien en doodleuk met Layla mee naar binnen gelopen. Layla (kruising Labrador-Bullterrier) kan zelf deuren openmaken. Ze staat dan met 1 poot tegen de deurpost en met de ander duwt ze de klink omlaag en trekt dan aan de deur. Chanel was dus fijn achter haar aan bij de buren naar binnen gewandeld, was meteen in Layla's mand gesprongen en zat zich doodleuk de buren te bekijken. Was haar 1e keer binnen daar en ze vond het blijkbaar wel gezellig :goeie: .
1Babe
Vaste gebruiker

Vandaag...het houdt niet op....
Gisteren heeft Chanelle van schoonmoeder een mergpijp gekregen (want ze had soep gemaakt).
Dat ding had ze dus meegenomen de woonkamer in.
En die was dus onder de salontafel ingerold.
En toen heeft mevrouw dus haar tanden in mijn dure salontafel gezet omdat ze er niet onderin kwam.
Dus nu heb ik mooi een hele rij putjes en stukjes uit de tafel :ugh: .

Mijn man zag het als eerste. Dus we zitten de schade te bekijken en intussen komt Chanel doodleuk naar binnen met haar mergpijp en gaat naast ons liggen kauwen. Het ding valt uit haar bek en rolt onder mijn grote vitrinekast in en....mevrouw gaat er meteen half onder liggen graaien met haar tanden in de rand van de vitrinekast.
Waaah :S: , bijna ook nog tandenschade aan de vitrinekast.
Mergpijp meteen naar buiten gegooid....
1Babe
Vaste gebruiker

Er gebeuren niet veel nieuwe dingen, maar het blijft fijn om in de woonkamer te plassen, terwijl we haar al 6 keer naar buiten hebben gelaten in 1 uur tijd.
Alleen gaat ze dan niet plassen, maar verdwijnt ze onder de draad door naar de buren :boos: .
Ik denk toch dat ik de schrikdraad van de paardenwei eens ga doortrekken.

Gisteren was ik net wat te lang weggebleven vond mevrouw.
En dus had ze de deurmat (met zo'n rubberen randje) voor de helft doormidden gescheurd.
Ik kan me niets anders voorstellen dan dat ze eerst het randje kapot heeft gebeten (want er lagen hier en daar kleine stukjes mat), toen op de ene helft is gaan staan en aan de andere helft is gaan trekken. Ik snap anders niet hoe ze die mat zo mooi doormidden heeft getrokken.
Mat heb ik dus kunnen weggooien.

Over al algemeen kan ze wel goed alleen blijven. Ik kan haar gerust een halve dag in de keuken en bijkeuken laten. Tot nu toe was de mat het ergste wat ze heeft gesloopt terwijl we er niet waren.
Ze sleept ook met de wandelschoenen van mijn dochter, maar daar knaagt ze gelukkkig (nog) niet aan :lol1: .

Ik wil toch wel echt op puppycursus met haar, want ze luistert voor geen meter...alleen als het haar uitkomt.
1Babe
Vaste gebruiker

Ik ben dus op puppy cursus gegaan in Januari. Die hebben we half maart met 81 punten afgesloten, dus geslaagd! En dat terwijl we de 1e 3 lessen gemist hadden. Ze is heel rustig tijdens de lessen. Het duurt wel even voor ze iets door heeft, maar dan weet ze het ook.

Ik ben dus ook doorgegaan met de gevorderden cursus. Stuk moeilijker uiteraard, maar het lukt wel.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Haha, ik lees nu de puppy-belevenissen pas. :) Geweldig. Zijn de puppy-streken al minder geworden nu?
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Leuk een pup in huis, je hebt er zo te lezen je handen vol aan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”