Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keizersnede

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

E_A_I
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bulldog
Aantal honden: 6

Keizersnede

Ongelezen bericht door E_A_I »

.
Laatst gewijzigd door E_A_I op 06 apr 2013 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Keizersnede

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beste manier is om honden te fokken die standaard geen keizersnee nodig hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
E_A_I
Vaste gebruiker

Ja dat begrijp ik!! Alleen bij de Engelse en Franse Bulldog is het echt nodig!
Als de pups vast komen te zitten ben ik de pups kwijt en misschien de moeder ook als ik niet op tijd bij ben!
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

E_A_I schreef:Ja dat begrijp ik!! Alleen bij de Engelse en Franse Bulldog is het echt nodig!
Als de pups vast komen te zitten ben ik de pups kwijt en misschien de moeder ook als ik niet op tijd bij ben!
Dit bedoel ik niet aanvallend en ik wil het oprecht graag weten. Waarom wil je met rassen fokken, die niet eens meer natuurlijk kunnen bevallen?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

een keizersnede moet een noodingreep blijven, als er onverwachte complicaties zijn.

wanneer het bij een ras praktisch standaard moet, omdat het anders gewoon niet kan, dan zouden wat mij betreft die rassen niet meer gefokt moeten worden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

omdat er vraag naar is en omdat het hele leuke honden zijn :idea:
er zijn ook zat mensen die never nooit natuurlijk kunnen bevallen en die ontmoedigen we toch ook niet om zich voort te platen.
de vraag was ook niet van moet ik wel of niet,
de vraag is wat is de beste manier voor een keizer snede :idea: :U:
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik heb voor dit ras gekozen omdat ik het super leuke honden vind!
Maar ik wil wel dat het goed gebeurt daarom is mijn vraag wat nou juist is?
Want ik heb het gevoel dat door de volledig narcose 2 pups zijn overleden!!
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

S@ndr@ schreef:omdat er vraag naar is en omdat het hele leuke honden zijn :idea:
er zijn ook zat mensen die never nooit natuurlijk kunnen bevallen en die ontmoedigen we toch ook niet om zich voort te platen.
de vraag was ook niet van moet ik wel of niet,

de vraag is wat is de beste manier voor een keizer snede :idea: :U:

Ik vind het nogal een verschil als we het over mensen met een kinderwens hebben, of over een hondenras.
Honden hoeven zich niet voort te planten, wij willen dat graag. Een mens kan relativeren en een keizersnede bij een mens is heel anders dan bij een hond.
Daarnaast ben ik het met bovenstaande berichten eens, als een ras zo naar de klote is dat normaal voortplanten niet meer mogelijk is, laat het dan lekker uitsterven!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

mensen hoeven zich ook niet voort te planten hoor, we gaan echt niet uitsterven voorlopig.
en ik denk dat de boodschap wel duidelijk is hoor, daar hoeven er echt niet nog 40 keer van t zelfde overheen :idea:
meestal zijn door de mens gecreëerde dingen al niet zo heel geweldig, maar goed t is er en er zijn liefhebbers voor.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 apr 2013 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als je geen keizersnede wilt met alle risico's die daaraan vast zitten, moet je met gezonde honden fokken. Wie zegt dat die pups anders niet waren overleden?
Ik zou al geen rassen willen fokken die niet zelf kunnen bevallen doordat ze mismaakt zijn.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

S@ndr@ schreef:mensen hoeven zich ook niet voort te planten hoor, we gaan echt niet uitsterven voorlopig.
en ik denk dat de boodschap wel duidelijk is hoor, daar hoeven er echt niet nog 40 keer van t zelfde overheen :idea:
meestal zijn door de mens gecreëerde dingen al niet zo heel geweldig, maar goed t is er en er zijn liefhebbers voor.
Ik zeg ook niet dat mensen zich hoeven voort te planten. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe groot een kinderwens was, en die maar niet in vervulling kon gaan. Een mens met een kinderwens vind ik echt totaal wat anders dan hondjes fokken.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Barnsley schreef:
S@ndr@ schreef:mensen hoeven zich ook niet voort te planten hoor, we gaan echt niet uitsterven voorlopig.
Ik zeg ook niet dat mensen zich hoeven voort te planten. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe groot een kinderwens was, en die maar niet in vervulling kon gaan. Een mens met een kinderwens vind ik echt totaal wat anders dan hondjes fokken.
dat snap ik ook wel, maar dat was niet het onderwerp van het topic.
Ik heb zelf een pleuris hekel aan honden met afgeknipte oren, helaas in mijn ras zie ik ze regelmatig voorbijkomen, dan kan ik alle keren reageren van goh leuke hond jammer van die oren of gewoon niet reageren.
ik reageer dus gewoon niet, ze zullen het wel veel vaker horen en doen het toch, t houdt een keer op.
neemt niet weg dat er advies gevraagd werd, waar ik denk wel antwoord op moet komen.........,
Kan me ook nog wel een topic herinneren van iemand met Engelse Bullen die niet eens meer foto`s durfde te plaatsen omdat er altijd maar weer commentaar kwam, jammer is dat........... en die persoonlijke mening schiet meer dan eens zijn doel voor bij.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

E_A_I schreef:Hoi hoi,
Ik zit een tijdje met een vraag en kan niet echt iets op internet hierover vinden.
Ik hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben!
Ik ben een beginnend fokker van de Engelse en Franse Bulldog, nu heb ik al twee nestjes achter de rug met een keizersnede.
En beide keren werd het op een andere manier uitgevoerd.
De ene keer was het bij mij in het dorp met een volledige narcose en de andere keer was het bij een kliniek zonder volledige narcose!
Zonder volledige narcose waren de pups al super levend en met volledige narcose moest ik de pups heel lang helpen opvrijven, 2 van de pups hadden het niet overleefd.
Nu is me vraag heeft iemand hier ervaring mee, en wat is het beste manier??
Ik hoop dat jullie meer hier over weten.

Gr. Elza

Mijn eerste nestje is ( niet gepland, was noodgreep om moeders te redden, omdat ze drie vergane pups bij zich droeg) ook met een keizersnede geboren. Drie vergane pups .... 5 levende en 1 dode.
Mijn dierenarts gaf ze gelijk een anti narcose middel.

Maar is het niet een uitdaging om te fokken met honden die natuurlijk bevallen? En dat de kaisersnee blijft als noodhulp?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja ik snap de tegen kritiek wel, maar als je zo'n bulletje rond hebt lopen die al meerdere malen beademd moest worden en geintubeerd omdat hij geen adem meer kreeg, en daarna door het zuurstofgebrek zijn tongetje niet meer in zijn bek kan houden en af en toe absences heeft, niet meer dan een paar honderd meter kan lopen.. Dan denk ik wel eens gut was moeder maar in de narcose blijven hangen.
Oh en hij heeft een stamboom.
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik begrijp jullie reacties!
Alleen er zijn genoeg mensen die een Engelse of Franse Bulldog pup willen kopen!
Nog eens maal een keuzesnede is helaas nog bij deze rassen noodzakelijk!
Maar ik wil wel dat het goed gebeurt!
En als inderdaad door de narcose 2 pups moeten overlijden vind ik dat super erg!
Terwijl met een kleine norcose de pups gewoon bij kennis ter wereld komen en niet opgevreven moeten worden!!
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Barnsley schreef:
Als mens zou je ook niet tegen signalen van de natuur in moeten gaan.
Heb meermalen meegemaakt dat dat toch resulteerde in zwaar mislukt gebroed :O:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door bandolero »

Ik ken nochtans nog Franse Bulldoggen die wel natuurlijk kunnen bevallen!
Dus als dat bij die van jou niet het geval is, ben je niet goed bezig.

Maar goed, ik ben dan ook van mening dat met die rassen moeten uitgeroeid worden, en van nul mee herbeginnen, maar wel een gezondere versie ervan, zonder de extreme platte snuit en de voortplantingsproblemen.
Maar goed de fokkers die "het beste voorhebben met het ras" willen dat blijkbaar maar niet inzien.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

E_A_I schreef:Ik begrijp jullie reacties!
Alleen er zijn genoeg mensen die een Engelse of Franse Bulldog pup willen kopen!
En als inderdaad door de narcose 2 pups moeten overlijden vind ik dat super erg!
Terwijl met een kleine norcose de pups gewoon bij kennis ter wereld komen en niet opgevreven moeten worden!!
Dus omdat er mensen zijn die ze willen kopen fok jij ze? Leuke snurkende hondjes met scheve pootjes?
Gefeliciteerd hoor.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

E_A_I schreef:Ik begrijp jullie reacties!
Dus als er mensen willen kopen maakt het dat goed om ongezonde honden te fokken?
Dat er een markt voor is, maakt het nog niet goed lijkt me...
bandolero
Zeer actief

zulke individuen helpen het ras nog meer naar de verdoemenis dan het al is.
idem in het ander topic over het pupje met de afwijking.
Als je als fokker nog niet weet dat ouderdieren drager kunnen zijn van een afwijking, waar ben je dan in godsnaam mee bezig????
S@ndr@
Zeer actief

mwah zijn er ook die redelijk mee kunnen komen hoor, niet iedere engelse bull is een amechtig naar adem hijgend wrak,
maar dat wat de discussie niet ( ook al is het een open deur, of een schot voor open doel)
, de vraag was hoe is de keuzesnede de beste optie, op welke manier, voor er weer iemand van het forum wordt afgejaagd zonder ook maar enig zinnig advies te hebben gekregen :Q:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan ook niet echt zinnig advies geven over een keuzesnede.
E_A_I
Vaste gebruiker

Nog eens maal het is een super leuke ras!
Al mijn honden worden onderzocht, foto's van luchtpijp en ellebogen gemaakt!
Als blijkt dat dit allemaal goed zit, dan pas word er mee gefokt!
Er zijn genoeg mensen die net als mij voor dit ras kiezen omdat het een super leuke familie hond is!
Vooral mensen die geen zin hebben in lange wandelingen vinden dit ras geweldig, door hun rustige karakter! Dat betekend natuurlijk niet dat een Bulldog niet lang kan wandelen!
Ik kies persoonlijk voor met meer snuit en niet te lage pootjes!
Maar wat jullie zeggen is ook waar er zijn natuurlijk genoeg fokker die alleen naar de uiterlijk kijken!
Ik probeer alleen gezonde pups ter wereld te brengen! En idd er zit een puppy bij die een afwijking heeft maar dat hoef natuurlijk niet aan mijn teefje te liggen toch??
bandolero
Zeer actief

E_A_I schreef: En idd er zit een puppy bij die een afwijking heeft maar dat hoef natuurlijk niet aan mijn teefje te liggen toch??
neen, kan aan de reu liggen ook, of de combi van reu + teef voor multigenische aandoeningen.
Maar wil je dan het risico lopen om bij haar volgende nest weer pups met diezelfde aandoening te hebben?

Overigens zelf geen ervaring met KS, dus daar kan ik je niet bij helpen...
En jammer van de 2 dode pupjes...
E_A_I
Vaste gebruiker

En een keizersnede kan bij alle rassen voorkomen!
Ik heb voor een keizersnede gekozen omdat er heel veel pups inzaten!
Als het 2 of 3 pups waren had ik voor een natuurlijke manier gekozen!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Als een keizersnee standaard wordt moet je toch achter je oren krabben.
Ik heb 2x een keizersnede gehad bij een teef. De ene keer liep de teef over tijd en durfde ik niet langer te wachten, de andere teef had een pup met een teruggeslagen kop.
Heeft niks met mismaaktheid te maken en de ene teef had ook al gewoon een nest gehad.
Dom trouwens om bij een klein nest, waarbij de pups vaak groter zijn dan bij een groot nest, voor een natuurlijke bevalling te gaan en een groot nest eruit te laten snijden...
Niet goed over nagedacht mi...
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

En een keizersnede kan bij alle rassen voorkomen!
Ik heb voor een keizersnede gekozen omdat er heel veel pups inzaten!
Als het 2 of 3 pups waren had ik voor een natuurlijke manier gekozen!
Andersom lijkt me logischer. Meer pups = meestal gemiddeld kleiner = meestal eenvoudigere bevalling...

Wat keizersnede betreft, geen idee wat voor en nadelen zijn van beide versies. Ook geen idee waarom er op welk moment voor welke versie gekozen wordt. Ik zou zoiets gewoon eens met mijn veearts overleggen, als je dan toch per se met keizersnede aan de gang wil.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

On topic
Als de teef in beide gevallen er prima doorheen gekomen is en tijdens! de ingreep nergens last van heeft gehad (wat ik me wel afvraag als ze geen volledige narcose heeft gehad, het blijft wel een ingrijpende buikoperatie), dan zou ik kiezen voor de manier waarop de pups het minst last hebben.
Of topic; hoewel ik erken dat het je goed recht is om de honden te hebben die je wil, vind ik het argument dat veel mensen deze honden willen, geen sterk argument om ermee te fokken.Het klinkt mij teveel naar handel, 'u vraagt, wij draaien' dat idee. En als je dan iets wil bijdragen voor het ras, zoek dan naar zo gezond mogelijke ouderdieren, die bovendien wat gematigder van bouw zijn, zodat een natuurlijke bevalling ook mogelijk wordt.
E_A_I
Vaste gebruiker

Er zatten 11 pups in vandaar dat ik voor een keizer sneden heb gekozen!
Hun moeder is zonder keizersnede ter wereld gekomen maar zij was enigst pup..
Vandaar dat ik dacht dat een klein nest beter zonder keizersnede kon
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Geen gezond verstand dus....
Wel prijsbewust, een keizersnee voor een pup kan natuurlijk niet uit, met 11 komt er genoeg geld binnen om die keizersnee van te betalen...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”