Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is ze schijnzwanger
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Is ze schijnzwanger
Madam is begin Januari loops geweest, nu zag ik van de week al wat plakkerig spul in haar vacht bij een tepel, nu zat het bij meerdere en als ik er zachtjes in knijp komt er wat melk of zo uit
, ze is niet anders van gedrag alleen wel heel fel naar Baco, maar dat is het, is dit schijnzwanger zijn. 
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- billy
- Erelid
- billy
- Erelid
Re: Is ze schijnzwanger
Ohh en ik heb een afspraak staan om haar as vrijdag te laten steriliseren, kan dat dan wel ?
-
Melanie 74
Dat is schijnzwanger ja, ik zou juist een rustige periode uitzoeken waarin de hormonen ook wat zijn gezakt. (En ze minder fel is naar Baco *gggg*)
- billy
- Erelid
Oke dus operatie uitstellen, dan maar even wachten op de volgende loopsheid en dan een paar maanden daarna,als ze dan niet wer schijnzwanger wordtMelanie 74 schreef:Dat is schijnzwanger ja, ik zou juist een rustige periode uitzoeken waarin de hormonen ook wat zijn gezakt. (En ze minder fel is naar Baco *gggg*)
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja schijnzwanger. Gewoon normaal iets hoor.
De beste tijd is tussen 2 loopsheden in. Weet je wanneer de vorige was?

- billy
- Erelid
Begin Januari, die daarvoor weet ik niet, in elk geval niet vanaf Juni sinds ik haar heb, maar kan ik vragen, ze is niet regelmatig loops dat weet ik wel, dus ik moet wachten tot de volgende loopsheid, niet een heel probleem hoor dan zeg ik de afspraak af en wacht tot ze weer loops word en dan 2 maanden erna, als ze dan maar niet weer schijnzwanger wordRea schreef:Ja schijnzwanger. Gewoon normaal iets hoor.
- billy
- Erelid
Gemist anders had ik daar kunen lezenKells schreef:Haha, het kon mijn topic zijn! Els, vraagje. Waarom wil je Madam eigenlijk castreren? De dame in mijn topic wordt volgende maand 10 en ik prakkiseer er niet over.
Ik lees zoveel over baarmoederontstekingen en Madam word 8 en heeft 3 nestjes gehad, ze is heel onregelmatig loops afijn ik dacht dat is dan misschien beter, maar goed ik ga dr nog maar over nadenken, denk ik
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, als er nesten zijn geweest vallen die risico's erg mee hoor, en anders ook trouwens.
Ik zou het maar laten.
En dit gaat vanzelf over, je moet rekenen als een normale dracht.
Dus zeg maar: dekking dag 12, dan 9 weken erbij en dan een week bevallen.
En die week is over het algemeen het enige moment dat je iets merkt (en dat blijkt ook nu
).
Ik zou het maar laten.
En dit gaat vanzelf over, je moet rekenen als een normale dracht.
Dus zeg maar: dekking dag 12, dan 9 weken erbij en dan een week bevallen.
En die week is over het algemeen het enige moment dat je iets merkt (en dat blijkt ook nu
- billy
- Erelid
Nou dank, ik ga het dan maar laten
denk ik, maar de een zegt doen de ander niet
Ik zou het dan doen voor de zekerheid, stel dat ik de signalen mis van een beginnende bm enzo, nou ja het is even wennen een teef
Ik zou het dan doen voor de zekerheid, stel dat ik de signalen mis van een beginnende bm enzo, nou ja het is even wennen een teef
-
Melanie 74
Ik denk niet dat je de signalen mist hoor, en meestal ontwikkeld zich dat na de loopsheid, niet direct erop maar even wat later.
Ik geef mijn schijnzwangere dame al bij de eerste dag loopsheid utero vetsem, nooit problemen tot nu toe. Wel dat ze na 9 weken schijndracht haar schijnbare puppennin haar mand ter wereld brengt. Dan gaat de knop om en is ze weer zichzelf. Maf ding is Wanda soms. Maar door de utero vetsem komt evt. Troep ook naar buiten.
Ik geef mijn schijnzwangere dame al bij de eerste dag loopsheid utero vetsem, nooit problemen tot nu toe. Wel dat ze na 9 weken schijndracht haar schijnbare puppennin haar mand ter wereld brengt. Dan gaat de knop om en is ze weer zichzelf. Maf ding is Wanda soms. Maar door de utero vetsem komt evt. Troep ook naar buiten.
- billy
- Erelid
Ik ga eens kijken voor dat spul Melanie
Ik denk ook niet dat je het mist, maar ik twijfel nog wel, maar voor nu heeft ze er geen last van alleen is ze een ietsiepietsie fanatieker
gelukkig kan Baco wel wat hebben 
Ik denk ook niet dat je het mist, maar ik twijfel nog wel, maar voor nu heeft ze er geen last van alleen is ze een ietsiepietsie fanatieker
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Rups is 1x per jaar loops. Maar de periode van het geheel voor de loopsheid, dan de loopsheid en dan schijnzwanger duurt elke keer weer maanden. Zij heeft er geen last van, wij dus ook niet (behalve dat ze dan super traag is, ze spaart energie voor belangrijker zaken
) Draak heeft dat allemaal veel korter opeen. Die is ook altijd schijnzwanger maar sneller klaar. Draak wordt 2x per jaar loops.
-
Melanie 74
Het heet nu puur utero, is voor net na het werpen, zorgt ervoor dat de baarmoeder weer netjes klein wordt en schoon. Ik ben er erg blij mee.billy schreef:Ik ga eens kijken voor dat spul Melanie![]()
Ik denk ook niet dat je het mist, maar ik twijfel nog wel, maar voor nu heeft ze er geen last van alleen is ze een ietsiepietsie fanatiekergelukkig kan Baco wel wat hebben