Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poep eten!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Re: poep eten!

Ongelezen bericht door Sucha »

Gollum schreef:...

Het is trouwens geen aanval ofzo hoor, ik ben gewoon extra huiverig voor poep met dingen erin sinds Gol opgenomen is geweest na -waarschijnlijk- het eten van mensenpoep met drugs erin. Ze was 's avonds plotseling helemaal de weg kwijt, bleef heel lang slapen na de wandeling en toen ik haar uiteindelijk moest roepen om te eten flikkerde ze zo van het bed :ugh: Ze had enorme pupillen, kon niet goed op haar poten staan, kon geen commando's meer opvolgen en stond maar wankelend naar me te kijken en zacht te piepen. Hup naar de spoedkliniek en de hele nacht aan het infuus, gelukkig was ze de volgende dag weer normaal.
ik voel me ook niet aangevallen, ik vind het goed dat je kritisch doorvraagt. En jij benoemd precies waarom ik ook mensenpoep als NOG gevaarlijker ervaar. Daar raak ik echt van op tilt. En zoals een voorganger schreef... dan doe ik misschien wel raar en versterk ik ongewild het poepeten omdat er nadruk op wordt gelegd maar ik vind het risico te groot om het te negeren. Mijn jachtblaffers hebben giga reukvermogen en ze zien ook nog de witte zakdoekjes. Ze worden ernaar toegetrokken al zijn het poepmagneten.
Ik moet er niet aan denken dat mijn honden zoiets overkomt en ik heb het niet opgemerkt (al zal de geur in de bek niet onopgemerkt blijven). Ik ben het liever voor. Gelukkig is het bij Gol goed afgelopen maar mensenpoep kan ook resten van super gevaarlijke medicijnen etc bevatten pfff
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Sucha schreef:
Gollum schreef:...

Het is trouwens geen aanval ofzo hoor, ik ben gewoon extra huiverig voor poep met dingen erin sinds Gol opgenomen is geweest na -waarschijnlijk- het eten van mensenpoep met drugs erin. Ze was 's avonds plotseling helemaal de weg kwijt, bleef heel lang slapen na de wandeling en toen ik haar uiteindelijk moest roepen om te eten flikkerde ze zo van het bed :ugh: Ze had enorme pupillen, kon niet goed op haar poten staan, kon geen commando's meer opvolgen en stond maar wankelend naar me te kijken en zacht te piepen. Hup naar de spoedkliniek en de hele nacht aan het infuus, gelukkig was ze de volgende dag weer normaal.
ik voel me ook niet aangevallen, ik vind het goed dat je kritisch doorvraagt. En jij benoemd precies waarom ik ook mensenpoep als NOG gevaarlijker ervaar. Daar raak ik echt van op tilt. En zoals een voorganger schreef... dan doe ik misschien wel raar en versterk ik ongewild het poepeten omdat er nadruk op wordt gelegd maar ik vind het risico te groot om het te negeren. Mijn jachtblaffers hebben giga reukvermogen en ze zien ook nog de witte zakdoekjes. Ze worden ernaar toegetrokken al zijn het poepmagneten.
Ik moet er niet aan denken dat mijn honden zoiets overkomt en ik heb het niet opgemerkt (al zal de geur in de bek niet onopgemerkt blijven). Ik ben het liever voor. Gelukkig is het bij Gol goed afgelopen maar mensenpoep kan ook resten van super gevaarlijke medicijnen etc bevatten pfff
Ik ben het ook liever voor, ik was er niet bij met mijn kop die dag. Nieuwjaarsdag in Amsterdam Zuidoost. Geen paarden, wel junks. Ik liep een stuk voor Gol en ze bleef erg lang in de bosjes hangen waardoor ik haar moest halen. Ze stonk een uur in de wind maar dat doet ze wel vaker, het is een roller. Ik heb haar onder de douche gestopt en daarna is ze op bed gaan liggen.
Sindsdien mag ze echt niet meer achterblijven en ben ik extra alert (en woon ik in een andere buurt) :ugh:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Eten, erin rollen, van allerlei soorten dieren, dat maakt hier ook niet uit.
Berner weet precies waar de katten hun drolletjes begraven.
een sport voor haar om ze eerder te hebben dan ik haar kan terug trekken.

Maar ganzenpoep, daar moet je echt mee oppassen, daar is een hond van mij eens heel erg ziek van geworden!
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ze hebben nooit ganzenpoep gegeten hier, maar ik ben daar ook benieuwd naar. Wat maakt ganzenpoep zo gevaarlijk. En zijn er meerdere poepen die gevaarlijk zijn, nu wil ik het allemaal weten ook :LOL:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
odb
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door odb »

Ook onze hond is gek op paardenpoep, we hadden haar vanmiddag los in de het bos en we kwamen bij het gebied waar de honden weer aangelijnd moesten worden. Ik haar roepen, zij mooi linksaf de bos in, ik nog een paar keer roepen en er achteraan, bleek er 30 meter verderop paardenpoep te liggen. Ik ben niet direct bang dat het schadelijk is, maar vindt het vooral smerig als je het vervolgens zelf aan je handen krijgt.

Ook liggen hier midden op het fietspad voor ons huis regelmatig hopen paardenpoep. Ze vliegt er nog harder op af dan wanneer we haar een keer vers vlees geven.

Heeft iemand ook enig idee of geiten- en kippenpoep gevaarlijk zijn? Want zodra Noushka in het geitenland of de kippenren komt gaat de kop omlaag en is het smullen geblazen (wat ruikt er in godsnaam lekker aan kippenpoep? :ugh:)
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Vedette wil de laatste tijd ook wel bepaalde drollen meepikken... DA gaf aan dat het geven van pens of extra pens zou kunnen helpen... Ik merk nog neit heel veel verschil.. Ik hoop dat het aan de kou ligt, want dan is het bijna over! Toch? :ugh:
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door JLPaco »

Paco wilt nog wel eens tijdens het buiten spelen in de achtertuin zijn kringspier trainen, en zodra dit gebeurd is weet ie niet hoe gauw ie moet zijn om het resultaat naar binnen te werken.

Tijdens het uitlaatrondje doet dit zich helemaal niet voor; niet bij z'n eigen drollen en niet bij die van een ander. :denken:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Gollum schreef:
Sucha schreef:
Gollum schreef:
Sucha schreef:Ivm het merle gen dat mijn honden niet hebben. mochten ze "raar"doen na het eten van paardenpoep reageer ik uiteraard onmiddellijk en ren naar de dierenarts. zie ook:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=109757
Helaas is de link in het bericht niet te openen waardoor ik de extra informatie niet kan zien. Maar het lijkt mij heel sterk dat een hond niet ziek word van een ontwormingsmiddel voor paarden omdat hij een bepaald gen niet heeft. Het is een hoge dosering van een stof die een hond niet binnen behoort te krijgen (aangezien het voor paarden is).
door meerdere paarden bezitters is mij verteld dat er 's avonds veelal ontwormd wordt en dat het grootste gevaar in de ochtend poep zit. In de stal komen mijn honden niet, in de wei ook niet.
Daarnaast eten ze geen hele grote hompen tegelijk maar snacken ze. Dat betekent een happie... Ik zeg ook niet dat het in zijn gheeel niet gevaarlijk is voor mijn honden maar ik maak me er niet heel druk om. Heel groot gevaar is het ook niet. Mensen poep vind ik persoonlijk veel linker.

gek dat de link het niet doet. Heb nog eens gechecked: wanneer ik rechtsklik en "open in nieuw venster" klik doet ie het gewoon.
Jouw link doet het wel, de link die in het bericht word genoemd voor extra informatie is niet meer beschikbaar. Ik verwachte daar onderzoeksresultaten te lezen o.i.d.

Het wel werkende linkje naar de info:
http://www.dierenartsabc.nl/hond_poep_eten.php
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Jion schreef:Wat is er dan zo gevaarlijk aan ganzenpoep?
weet niet of het gevaarlijk is, weet alleen dat een hond van mij er zo'n tien dagen van aan de schijterij is geweest.
En dat er geen middel tegen op gewassen was.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Reigerpoep, dat is niet gevaarlijk naar mijn weten maar dat stinkt zo vreselijk dat je dat liever uit de weg wilt gaan. Witte fletsen die stinken naar rotte vis. Vermijd ze want er is geen shampoo tegen opgewassen.

En bedankt voor de Link Nancy, ik vond het stukje over de stof die in paardenpoep kan zitten heel summier. Voor de zekerheid mogen de honden gewoon maar geen paardenpoep eten.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Paardenpoep ach ja. Vooral in vroege voorjaar en najaar wordt er (stevig) ontwormd. Vooral dan zou ik opletten. Moment dat paarden vaak het land weer opgaan (nog niet echt aande orde op dit moment). Voor bepaalde hondenrassen (met mdr-1 defect, dan is niet alleen voorbehouden aan honden met merle-gen hoor, aantal belgische herders en zwitserse herder kunnen hiermee ook kampen bijvoorbeeld) kan een bepaald ontwormingstofje grote levensgevaarlijke problemen geven (ivermectine, die dus vaak in voorjaar wordt gebruikt).

Van 1 gehele drol krijgen ze nog niet de gehele dosis voor 500 kilo paard binnen hoor. Het goedje komt er in de regel niet meteen helemaal in 1 keer uit.... Voorzichtig ben ik wel, omdat ik natuurlijk wel een gevoelig ras heb. Honden die er niet gevoelig voor zijn, kunnen zich er wel ellendig door voelen en beroerd worden me braken en diarree e.d. Maar zo geheel paniekerig hoef je er ook niet over te doen. Je zult zien, de hond zal er ook relaxter mee omgaan.
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Saar is ook zo goed in poep eten :ugh: De laatste paar weken eigenlijk pas, elke ronde vreet ze wel wat drollen op, soms helpt een nee voordat ze er is, maar vaak pakt ze toch even snel de drol en slikt hem snel weg. Het is echt vies! Heb hier ook al extra pens gegeven, maar geen resultaat helaas.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

lambaja schreef:ze draagt al wel vaak haar dummy. maar blijft tussendoor genieten van haar lekkere hapjes. onder het spelen gaat het meestal wel goed.
Meer bezig blijven met haar, dan geef je haar ook niet de kans :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”