Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe de beste pup uit te zoeken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hoe de beste pup uit te zoeken

Ongelezen bericht door -Saskia- »

LongFields schreef:Denk dat je ook erg veel moeite zal moeten doen (als het al zóu lukken) om een Fousek te vinden bij een broodfokker.
Broodfokkers houden zich niet bezig met zeer weinig voorkomende en niet populaire rassen lijkt mij.
Zoveel moeite kost het helaas helemaal niet: Klik :ugh:
Sinds vorig jaar storten de Waalse broodfokkers zich ook graag op de Catahoula.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

-Saskia- schreef:
LongFields schreef:Denk dat je ook erg veel moeite zal moeten doen (als het al zóu lukken) om een Fousek te vinden bij een broodfokker.
Broodfokkers houden zich niet bezig met zeer weinig voorkomende en niet populaire rassen lijkt mij.
:kotz:
tom-benthe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): fousek

Ongelezen bericht door tom-benthe »

-Saskia- schreef:

Tjee die zien ook overal "brood" in :cry: :kotz:
Mensen zouden nog veel kunnen leren van een roedel 4-voeters!!
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

-Saskia- schreef:

Dat is geen waal hoor...één van de grootste broodfokkers in Belgie met een winkel in Groot Bijgaarden... :kotz:
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

tom-benthe schreef:kleurtjes maken voor mij niets uit, net als wel of geen platen op het lichaam.
Ik wil graag 1 een leuke hond, 2 een goede hond en als laatste een mooie hond!!
Ik zou gezondheid voorop zetten, lijkt me verstandiger :ok:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

carine schreef:Dat is geen waal hoor...één van de grootste broodfokkers in Belgie met een winkel in Groot Bijgaarden... :kotz:
Neen, dat weet ik, het stond er wat raar.
Ik doelde op meerdere Waalse broodfokkers waar onder andere Catahoula's in beslag genomen zijn.
tom-benthe
Vaste gebruiker

Loek schreef:
tom-benthe schreef:kleurtjes maken voor mij niets uit, net als wel of geen platen op het lichaam.

Uiteraard, de pups worden door de da gecontroleerd.
En als je met een "goede" fokker die zeer bekend is met het ras fokt verklein (hopelijk) de kans op een ongezond dier.
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, helaas heb je geen 100% garantie in het leven.

Ik weet er helaas alles van......mijn lab is 8 maanden geleden met DCM gediagnosticeerd :cry: :cry:
Maar hij blijft de leukste knapste en mooiste van het hele land!!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Muk schreef:
MirandaH schreef:
Muk schreef: Natuurlijk zijn de pups tot de overdracht eigendom van de fokker.
Maar stel dat ik een bepaalde pup wil vanwege een kleurpatroon en ik kan die pup prima opvoeden en een goed leven geven. Alleen vind de fokker dat niet de geschikte pup voor mij, dan houdt het voor mij als pupkoper op. Ik wil niks door de strot geduwd krijgen en zo komt het verhaal van Marjoleine (gechargeerd dan wel) een beetje over. Zij bepaalt en dat het toevallig prima matches zijn is knap, maar als pupkoper wil ik zelf wel wat meer inspraak. Ik zal geen pup kiezen vanwege een kleurpatroon (al is er een uitzondering, beken ik direct en dat is een bruin-bonte newf die wil ik heel graag hebben), maar zelfs bij die uitzondering gaat karakter voor het uiterlijk. En aangezien de koper degene is die betaalt, is enige inspraak wel wenselijk.
Dan staat het je vrij om ergens anders een pup uit te kiezen, maar ik verkoop geen puppen aan mensen waar ik niet achter sta.

Daarom moeten pupkopers zoveel mogelijk aangeven wat ze zoeken, ermee willen etc. en ik ken de puppen het best en kies dan welke pup past. Ik hou zoveel mogelijk rekening met voorkeuren, maar uiteindelijk bepaal ik. Stel iemand wil perse een blonde en er zit 1 blonde tussen. Dan wil ik die best voor diegene reserveren, maar als ik het geen match vind, gaat de koop niet door. Uiteraard geef ik dat niet met acht weken pas aan, als dat al eerder duidelijk is.
Natuurlijk staat het als fokker vrij om de pupkopers te weigeren, maar dat een pupkoper zelf geen inspraak heeft in waar zij zijn / haar vele 100-en euro's aan uitgeeft vind ik wel wat arrogant naar pupkopers toe. Ook pupkopers hebben wel (niet altijd) verstand van honden en een fokker die mij vertelt wat ik moet kopen zal ik overslaan.
Het werkt 2 kanten op. Een pupkoper wil graag een pup die hem/haar aanspraakt. Een fokker wil graag pups plaatsen bij passende baasjes.
Als de eerste geen goed gevoel heeft bij een pup wordt het niets. Als de fokker geen goed gevoel heeft bij een pup bij een bepaalde koper wordt het ook niets. Je moet er dus samen uitkomen en achter staan.
Maar als koper laat ik het advies van de fokker erg zwaar meewegen. Een goede fokker die zich heeft verdiept in de pupkopers kan goed inschatten welke pups bij hen passen. In ons geval hadden wij vanaf het begin een voorkeur voor Finn en bleek de fokster ons ook het geschiktst te vinden voor hem.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Loek schreef:
Aan gezonde hond met een k*t karakter heb je ook geen lol.
Jari was ons 'bouwpakketje' maar had zo'n geweldig karakter dat hij tegenslag fluitend incasseerde en ook zo ontzettend lief bleef, dat de d.a. kosten pijnlijk voor de portemonnee waren maar toch met liefde werden betaald.
Iedereen wil een gezonde hond als er wat valt te kiezen, maar ik vind karakter nog voor alles gaan.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Muk schreef:Ik vind dat wel een onderschatting van je pupkopers, eerlijk gezegd. Natuurlijk kiezen er veel mensen op basis van kleur of kleurpatronen, maar die kun je als fokker ook wat bijsturen.
Zelf kies ik het liefst zelf, in overleg met de fokker. Het gaat om karaktereigenschappen en de fokker kan het beste zien wat bij mijn wensen past. Een soort van samenspraak dus. Fokkers die pups voor mij gaan kiezen, zou ik zelf overslaan. Hoe goed de keuzes van de fokker dan ook uiteindelijk zijn. Als pupkoper betaal je een flink bedrag voor je pup en dan mag je daar ook best wel wat inspraak in hebben.
Natuurlijk is het samenspraak.
Maar ik begin met te zeggen dat ze niet zelfstandig en alleen mogen kiezen.
Wij hebben echt vrijwel altijd dat mensen voorkeur hebben voor veel of weinig platen, wel of geen mantel, wel of geen kraag, wel of geen bles, wel of geen schimmel...
Ze gaan helemaal voorbij aan de rest door dat uiterlijk en als je meerdere kleuren in een nest hebt is dat nog veel erger.
Dus dat kap ik direct af, gewoon uit ervaring.
Het gevolg is dat ze niet gaan fixeren op een bepaalde pup en alle mogelijkheden open houden. En dát geeft een zuiver beeld, niet die fixatie op een vlekje, kleurtje of dat "hij als eerste zo leuk naar me toe kwam".

Daarom doe ik dat zo.
En uiteindelijk gaat het in samenspraak, want ik zie prima wat er past, maar niet als ze 3 dagen zijn en niet aan het patroontje ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Muk schreef:
MirandaH schreef:*knip*

Daarom moeten pupkopers zoveel mogelijk aangeven wat ze zoeken, ermee willen etc. en ik ken de puppen het best en kies dan welke pup past. Ik hou zoveel mogelijk rekening met voorkeuren, maar uiteindelijk bepaal ik. Stel iemand wil perse een blonde en er zit 1 blonde tussen. Dan wil ik die best voor diegene reserveren, maar als ik het geen match vind, gaat de koop niet door. Uiteraard geef ik dat niet met acht weken pas aan, als dat al eerder duidelijk is.
Natuurlijk staat het als fokker vrij om de pupkopers te weigeren, maar dat een pupkoper zelf geen inspraak heeft in waar zij zijn / haar vele 100-en euro's aan uitgeeft vind ik wel wat arrogant naar pupkopers toe. Ook pupkopers hebben wel (niet altijd) verstand van honden en een fokker die mij vertelt wat ik moet kopen zal ik overslaan.
Maar dat staat er toch? Ze hebben wel degelijk inspraak, ik vraag toch ook juist dat ze zoveel mogelijk moeten aangeven wat ze zoeken etc etc. Alleen het laatste woord ligt bij mij. Want het zijn mijn puppen tot ik ze verkoop. Ik snap het niet zo hoor, het gaat toch om vertrouwen dat je hebt in een fokker? Een pup is voor mij geen pak melk uit een supermarkt. Dertien in een dozijn en leveren maar meneer AH. :19:

Even een voorbeeld, heb ik al eens aangehaald. Mensen komen kijken als Nikki nog drachtig is, super aardig, leuk contact. Eerste wat ze zeggen, we hebben 17 jaar een vreselijk dominante reu gehad, echt niet leuk, we konden niet in losloopgebieden, moesten oppassen met visite etc. We willen graag weer een reu maar dan een zo min mogelijk dominante. Ok, prima. Gevraagd naar voorkeur op 7 weken, zetten ze de meest dominante reu op plaats 1. Nou nee dus. Hoop heibel over gehad, maar dat kan ik toch voor mezelf niet goedpraten? Dat ze die dan willen omdat hij het leukste kopje heeft. Ja doei! Ze hebben uiteindelijk hun 3e keus gekregen, maar de situatie liep zo naar dat ik er altijd spijt van heb gehad dat ik die pup aan hen verkocht heb. En nu ben ik dus nog 'strenger'. Ik geen goed gevoel, dan geen pup. Een beetje met geld staan wapperen doet mij dan niet zo veel en met arrogantie vind ik het ook weinig te maken hebben. Met zorg voor m'n pups, dat wel.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

MirandaH schreef:Ik geen goed gevoel, dan geen pup.
Idem hier.

Overigens hebben de kopers al inspraak: ze kiezen mij als de fokker waar ze een pup willen kopen. Ze weten dat ik een zeikerd ben (in de mailronde vallen er altijd al meerdere af, in de telefoonronde ook), en als ze dan alsnog willen, hebben ze duidelijk hun keuze voor mijn gezeur gemaakt. ;)

Ik heb tweemaal verkocht bij geen goed gevoel. Ik doe dat niet meer.
Ik kon er de vinger niet opleggen wat er niet goed was en daarom dus gedaan, en de ene is herplaatst, de andere had niet het leven dat ik zou willen (leeft niet meer, ouderdom).
Dus heb ik de derde keer dat het me overkwam geweigerd, vrij laat trouwens. Mensen hebben nu toch een hond en die wordt behoorlijk verwaarloosd in zowel aandacht als onderhoud. Ik ben nog steeds blij dat ik tegenwoordig voet bij stuk durf te houden (al spijt het me voor de huidige hond).

Afbeelding

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat vind ik ook logisch, dat je pupkopers weigert als je er geen goed gevoel bij hebt. Net zoals je een pupkoper weigert een dominante hond mee te geven als zij specifiek aangeven een niet dominante hond zoeken.
Pups zijn van de fokker totdat de pups weggaan en dan mag (moet zelfs) je best kieskeurig zijn. Dat verwacht ik ook van een pupkoper, dat die kieskeurig is. Als ik een pup zou willen, dan kan ik mijn 1500 euro (kosten de pups van de rasssen die ik leuk vind) maar 1x uitgeven aan een pup. Dus dan wil ik wel een hond die bij mij en mijn levensstijl past. En zolang de fokker daarin meegaat en je er in samenspraak uitkomt is het prima, anders houdt het op.

Ik heb het in mijn omgeving vaak genoeg gezien dat de fokker pups toewees en dat is niet altijd even goed gevallen. Zo'n fokker hoef ik niet, een beetje waardering en meedenken voor / met de pupkopers is wel het minste dat ik verwacht.
tom-benthe
Vaste gebruiker

2e paasdag zijn we gaan kijken, wat is dat kleine grut toch schattig. :I:
Maar eigelijk nog net cavia's :W:

We hebben een aantal voorkeuren doorgegeven, gebaseert op grofheid op dit moment, en het hoofdje.
Is natuurlijk nog lastig, maar de fokker heeft belooft mee te denken over welke pup het geschikste is voor ons doel.
De definitieve keuze is daarna afhankelijk van de puppytest.

Over 2 weken gaan we weer kijken, kan nu al niet wachten!! :bounce:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:Vanwaar eigenlijk die wens om "de beste pup" uit te zoeken?
Wat is het beste? Misschien vind ik een hele andere de beste als jij :W: Ik wil het liefste kunnen kiezen uit zoveel mogelijk pups, wat ook het nadeel heeft dat je zoveel te kiezen hebt. Vond het bij het nest waar Xavi uit kwam al zo lastig... 3 reuen, wat heb ik daar zitten twijfelen tot het moment dat ik moest kiezen, toen heb ik genomen waar ik direct een zwak voor had... vanaf het eerste moment. (En zo zijn al mijn keuzes bijna wel geweest... ) kwam toch altijd op dezelfde terug. Ik hoef niet de beste maar wel die het beste bij mij past en waar ik een zwak voor heb.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tom-benthe
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Cleva schreef:Vanwaar eigenlijk die wens om "de beste pup" uit te zoeken?
Wat is het beste? Misschien vind ik een hele andere de beste als jij :W: Ik wil het liefste kunnen kiezen uit zoveel mogelijk pups, wat ook het nadeel heeft dat je zoveel te kiezen hebt. Vond het bij het nest waar Xavi uit kwam al zo lastig... 3 reuen, wat heb ik daar zitten twijfelen tot het moment dat ik moest kiezen, toen heb ik genomen waar ik direct een zwak voor had... vanaf het eerste moment. (En zo zijn al mijn keuzes bijna wel geweest... ) kwam toch altijd op dezelfde terug. Ik hoef niet de beste maar wel die het beste bij mij past en waar ik een zwak voor heb.
:ok:
Inderdaad de beste die bij ons en onze leefwijze past!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Ik heb het in mijn omgeving vaak genoeg gezien dat de fokker pups toewees en dat is niet altijd even goed gevallen. Zo'n fokker hoef ik niet, een beetje waardering en meedenken voor / met de pupkopers is wel het minste dat ik verwacht.
Maar het gaat hier wel in samenspraak.
Dat zeg ik ook aldoor, al lees je daar blijkbaar overheen.

Trouwens, mensen weten hoe wij het doen. Ik sta bekend als een lastige fokker die niet iedereen verkoopt en als ze dan kiezen voor een pup van ons hebben ze al een keuze gemaakt waar ze die zuurverdiende centen aan uitgeven, toch? Niemand dwingt ze bij ons een pup te halen.
En gevolg daarvan is dan ook dat ik mag weigeren en zij ook.

Alleen is er gewoon het risico dat mensen vallen op een kleurtje, het gedrag van het moment, dat soort dingen.
Ik ben heel uitgebreid in wat ik laat zien, zet ook uitgebreid dingen online over het gedrag per pup en wat ze doen, met foto's en al.
En uiteindelijk geven mensen hun voorkeur aan en vertel ik wat ik raadzaam vind en zo komt het altijd tot een keuze waar iedereen blij mee is. En heel soms wil iemand een pup die ik niet geschikt vind (er zit veel verschil in temperament in de stabij) en dan zeg ik dat.
Nooit gedoe over gehad.

Afbeelding

Loek
Zeer actief

Cleva schreef:Oh zo.

Ik zou dat laten varen en gewoon voor de pup gaan die je het leukste vindt. Er is altijd wel wat om je aan aan te passen en wat zaakjes die je gewoon zelf moet regelen met je hond.
UIteindelijk neem je toch de pup die je hebben wil, of dat nou het meest verstandige is of niet.
Zo werkt dat niet als je wilt gaan sporten met de hond of andere aktiviteiten ermee wilt gaan doen, dan is het toch wel zo prettig als je niet de sloomste uit het nest hebt :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Loek schreef:

Ik zou dat laten varen en gewoon voor de pup gaan die je het leukste vindt. Er is altijd wel wat om je aan aan te passen en wat zaakjes die je gewoon zelf moet regelen met je hond.
UIteindelijk neem je toch de pup die je hebben wil, of dat nou het meest verstandige is of niet.
Zo werkt dat niet als je wilt gaan sporten met de hond of andere aktiviteiten ermee wilt gaan doen, dan is het toch wel zo prettig als je niet de sloomste uit het nest hebt :mrgreen:
Daar val je dan ook niet op in t algemeen ;-) dat past dan toch ook niet bij je
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Loek schreef:

In principe niet als je weet waar je op moet letten maar iedereen heeft ooit zijn eerste pup moeten uitkiezen en als je dan alleen gaat letten op wat je leuk vind kan je wel bekocht uit komen :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Loek schreef:
malinois schreef:
Loek schreef:

In principe niet als je weet waar je op moet letten maar iedereen heeft ooit zijn eerste pup moeten uitkiezen en als je dan alleen gaat letten op wat je leuk vind kan je wel bekocht uit komen :wink:
maar dat kan net zo goed als je de hond toegewezen krijgt ;)
voor mij zou dat makkelijker te hanteren zijn met een hond die ik zelf had uitgezocht dan met eentje die de fokker voor me gekozen had.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

renee-uk schreef:maar dat kan net zo goed als je de hond toegewezen krijgt ;)
voor mij zou dat makkelijker te hanteren zijn met een hond die ik zelf had uitgezocht dan met eentje die de fokker voor me gekozen had.
Dat ben ik helemaal met je eens Renee, een fokker mag me evt adviseren maar ik neem nog altijd de pup die ik zelf wil hebben want ik moet er mee leven, niet de fokker.
Ik vind het al raar dat ik moet betalen voor iets wat door de tegenpartij bepaald wordt, echt niet!
renee-uk
Zeer actief

de fokker van jan is geen broodfokker :neenee:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

Inge O schreef:
Loek schreef: Ik vind het al raar dat ik moet betalen voor iets wat door de tegenpartij bepaald wordt, echt niet!
bij broodfokkers die jou het liefste meteen mét pup en achterlating van geld buiten zien gaan hoef je daar ook geen schrik voor te hebben hoor maar bij fokkers die de kans op slagen zo groot mogelijk willen houden dan weer wel, tot op zekere hoogte.
Ik zal nooit bij een broodfokker kopen maar ook niet bij een zgn goede fokker die denkt voor mij de keuze te moeten maken maar dat had ik dan op voorhand al geweten dus bij dat soort fokkers kom ik dan niet terecht :wink: Ook een kwestie van je huiswerk doen!
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:de fokker van jan is geen broodfokker :neenee:
:blah: griste die het geld dan uit je handen en duwde hij je met jan de deur uit :engel: ?
ze ;)
en nee, maar ik mocht hem wel heulemaal zelf uitkiezen :P
Afbeelding

Loek
Zeer actief

Inge O schreef: mensen blijven hier maar over doorzeuren terwijl geen enkele 'forumfokker' al gezegd heeft het zo te doen.
Dat heb ik ook gelezen maar ik proef wel dat ze een zeer bepalende factor willen zijn en voor een hond die hier zijn hele leven moet wonen ben ik dat liever zelf :wink:
Als iemand totaal geen ervaring heeft en het is de allereerste pup kan ik dat nog wel begrijpen.
Loek
Zeer actief

Inge O schreef:
Loek schreef:
Inge O schreef: mensen blijven hier maar over doorzeuren terwijl geen enkele 'forumfokker' al gezegd heeft het zo te doen.
Dat heb ik ook gelezen maar ik proef wel dat ze een zeer bepalende factor willen zijn en voor een hond die hier zijn hele leven moet wonen ben ik dat liever zelf :wink:
Als iemand totaal geen ervaring heeft en het is de allereerste pup kan ik dat nog wel begrijpen.
en daarom zei zo goed als iedereen hier ook dat het in overleg gaat = de puppenbaas kiest en tenzij er een grondige reden is om 'nee' te zeggen zegt de fokker 'ja'.
Nou dan zijn we het toch eens :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Loek schreef:
Maar wat nou als jij een rustige hond wil, en de pup die jij hebt uitgezocht lijkt op de momenten dat jij er bent het rustigst, maar de fokker weet dat het de drukste van het stel is. Wil je dan ook je zin doordrijven met het risico op een mismatch?

Gewoon interesse hoor, niet aanvallend bedoelt.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Loek
Zeer actief

die zes pagina´s horen niet op mijn conto, toevallig :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben al "mijn" toekomstige pupeigenaren gezegt dat ze een voorkeur op mogen geven en dat we uiteindelijk SAMEN de beslissing maken. Mocht mijn beslissing hun niet aan staan, is dat, grof gezegt, jammer. Ze weten dat ik het zo doe en dat vonden ze allemaal prima. Ze hebben aangegeven wat ze willen gaan doen met de pup en dan kan ik daar weer rekening mee houden.
Zouden ze zelf willen kiezen, dan hadden ze bij een andere fokker kunnen gaan kijken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”