Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gewenning bij nieuw voer
Moderator: moderatorteam
-
billy20
- Actief
- Aantal honden: 2
gewenning bij nieuw voer
Onze ene hond is wat moeilijk met voer en onlangs ben ik overgestapt op een ander merk voer. Nu vraag ik me af wanneer ik kan beoordelen hoe hij het op dit voer doet. Dus wie weet hoe lag het duurt voordat een hond echt gewend is aan zijn nieuwe voer in geval van verandering van voer?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: gewenning bij nieuw voer
bedoel je of hij het lekker vindt of dat zijn lijf er zeg maar goed op reageert?
het eerste is geheel hondafhankelijk en ook voer afhankelijk. mijn teefje is een muts mt eten en het een eet ze lang, het ander een week en andere dingen helemaal niet.
mijn reu die enorm allergisch is kan bijna niks hebben. als ik die nu 1 boterham zou geven zal hij vanavond al problemen hebben dus dat kan heel snel gaan. normaal zou ik zeggen een weekje ofzo
het eerste is geheel hondafhankelijk en ook voer afhankelijk. mijn teefje is een muts mt eten en het een eet ze lang, het ander een week en andere dingen helemaal niet.
mijn reu die enorm allergisch is kan bijna niks hebben. als ik die nu 1 boterham zou geven zal hij vanavond al problemen hebben dus dat kan heel snel gaan. normaal zou ik zeggen een weekje ofzo

-
billy20
- Actief
Hoe zijn lijf er op reageert. Hij is nogal gevoelig. Lekker vinden is in zijn geval nooit een probleem.massam schreef:bedoel je of hij het lekker vindt of dat zijn lijf er zeg maar goed op reageert?
Hij krijgt het nu een week maar sinds een paar dagen poept hij erg veel en nu vraag ik me af of dit te maken heeft met gewenning en het dus later weer minder wordt. Ik moet binnenkort namelijk een nieuwe zak kopen.

- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Poept hij alleen veel of is het ook zacht/andere kleur of iets dergelijks?
Wat kreeg hij eerst, en wat krijgt hij nu?
Wat kreeg hij eerst, en wat krijgt hij nu?

9,5 jaar
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
In principe zeggen ze dat het een week of 6 tot 8 is voor je echt kan zeggen hoe een hond het doet op een bepaald soort voer! Maar dat ligt ook heel erg aan de hond idd. Als je hond bijv al na een paar dagen jeuk krijgt, of ontzettend dun poept ga je het geen 6 weken uitproberen lijkt me...Dus kijk het even aan en ga op je gevoel af. Dat werkt hier vaak het beste...