Nanna schreef:Caro. schreef:
Of je hebt duidelijke regels en de moderators zorgen dat deze nageleefd worden of je hebt geen regels.
Volgens mij was de afspraak dat er zo min mogelijk gemodereerd zou worden. Anders krijg je weer zo'n Bokt-forum waar iedereen om een scheet op het matje geroepen of geband wordt

Krijg je dáár weer ge-ouweneel over "
we worden zo vaak op de vingers getikt, we zijn toch geen kleine kinderen"
Ik denk dat de verantwoordelijkheid om er een leuk forum van te maken niet alleen bij de moderators ligt maar ook bij de leden. We moeten het toch allemaal samen doen. En ja, een rel op zijn tijd is leuk
Ik vond het zelf altijd wel prettig dat de verantwoordelijkheid om het leuk te houden gewoon bij jezelf lag, als lid. En niet dat je als een klein kind in de gaten gehouden moest worden door over hun brilletje kijkende moderatoren met een wetboekje zwaaiend in de hand.
Voor mij ligt de charme van dit forum in het feit dat er zoveel kan. Je kúnt af en toe gierend de bocht uitvliegen en je kúnt hier dingen zeggen waar je op een ander forum niet mee wegkomt.
Ga daar vooral mee door
Ik weet dat er mensen zijn die mij niet moeten omdat ik een aversie heb tegen 'tokkenvolk met kwaaie klapkaken' en aanverwante artikelen.
Ik zal mij nu in deze nieuwe waardigheid als moderator wat dat aangaat uit mijzelve onder curatele stellen wat betreft uitlatingen in deze

Dat is mijn bijdrage.
Wat is die van jullie?
Het klinkt ook leuk hoor Nanna die 'eigen verantwoording' enzo, ik zie het alleen in de praktijk hier dus niet werken
Het is zo'n grote groep mensen en zoveel die elkaar in de haren vliegen en niet soms, nee constant, het boeit niet eens waarover het gaat alleen maar om WIE het gaat.
Dan kan je vrolijk roepen 'we modereren niet veel, eigen verantwoording', maar dan moet je ook geen regels opstellen dat bepaalde zaken niet mogen.
Als er regels zijn, dan zijn de moderators er om op toe te zien dat deze nageleefd worden en dan kan je niet bij willekeur doen de ene keer wel en de andere keer niet (ik zeg hiermee niet dat de moderators hun best niet doen, want ik geloof absoluut dat ze wel hun best doen).
Ik denk alleen dat de wijze waarop er gemodereerd wordt niet werkt, want ook de moderators snappen er vaak geen moer meer van.
Wat overblijft zijn de leden die het heerlijk vinden om te klieren en rellen en de rest... tja
Je kan iets niet halfbakken doen, je kan niet ergens waarschuwen onder de naam van het mod.team en het vervolgens laten gaan. Je kan geen regels opstellen en er vervolgens niets mee doen. Je modereert wel (en dat betekent dus op de regels die jullie zelf hebben opgesteld toezicht houden) of je modereert stomweg niet.
Simpel is het niet, absoluut niet en ik denk ook niet dat het hier dood gemodereerd moet worden, maar de eigen verantwoording is m.i. uit de hand gelopen door een zooi leden die dit begrip niet kennen en alleen maar willen rellen.
In het verleden was ook niet alles koek en ei en ook ik zeker niet vies van een relletje hier of daar, maar het heeft inmiddels wel vaak het niveau kleuterklas bereikt hoor en al helemaal niet meer te volgen (als je dat al zou willen überhaupt).