Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slopen uit verveling bij alleen zijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Slopen uit verveling bij alleen zijn

Ongelezen bericht door TomCee »

renee-uk schreef:als je je hond in een bench stopt leer je hem ook niet dat slopen niet mag, dan voorkom je dat alleen maar ten koste van een opgesloten hond.
Ja, en daar is niets mis mee, als het incidenteel is. Soms mag iets ff niet, en soms helpt dan in de bench vastzetten... (overigens alleen als we weg moeten, anders zijn er andere middelen).
Bij ons is de bench geen straf-werkkamp, maar gewoon een plek waar Pebbles in gaat als ze ff alleen moet zijn. En sommige dingen moet ze van af blijven, en soms mag ze een kartonnen doos slopen.
Ze snapt héél veel niet, maar dit soort dingen levert eigenlijk geen probleem op.
En tot nog toe vind ze de bench een veilige plek, waar ze zelf in gaat liggen als het zo uitkomt, ook al staat er 2 meter verderop haar mand, en 5 meter verderop haar favoriete stoel.
Wat ik maar wil zeggen: het is allemaal niet zo in vaste regels te vatten, je moet gewoon kijken wat wel en wat niet werkt bij jouw hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja natuurlijk moet je naar de hond kijken, wat bij de een een goed idee is, is voor een andere volkomen verkeerd.
daarom zeg ik in mijn laatste post ook nog maar eens 'in dit geval'

ik heb het dan wel niet altijd tegen iemand in het bijzonder, maar mijn posts zijn wel topicgericht natuurlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jennifer_Kaj
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Jennifer_Kaj »

En een groot stevig bot? Daar zijn ze toch best een tijdje mee bezig eer dat op is. Misschien een idee..
Ik geef mijn hond als ik weg ga een kong die ik de dag ervoor klaar gemaakt heb en in de vriezer heb gedaan (in jou geval dus geen oplossing aangezien die deze sloopt) Wat ik ook vaak doe voor ik wegga is even wat denkspelletjes met hem doen. Die is geestelijk erg vermoeiend voor ze(te koop op zooplus.nl of in de dierenwinkel) ik geef hem een groot bot. Altijd als ik thuis kom ligt meneer nog heerlijk te slapen.
They don't care what car you drive.
They don't care who you know.
They don't care what you wear.
They don't care where you live.
They
only care that you're there.
Afbeelding
Einstein
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Einstein »

Jennifer_Kaj schreef:En een groot stevig bot? Daar zijn ze toch best een tijdje mee bezig eer dat op is. Misschien een idee..
Ik geef mijn hond als ik weg ga een kong die ik de dag ervoor klaar gemaakt heb en in de vriezer heb gedaan (in jou geval dus geen oplossing aangezien die deze sloopt) Wat ik ook vaak doe voor ik wegga is even wat denkspelletjes met hem doen. Die is geestelijk erg vermoeiend voor ze(te koop op zooplus.nl of in de dierenwinkel) ik geef hem een groot bot. Altijd als ik thuis kom ligt meneer nog heerlijk te slapen.
De mijn sloopt geen kong hoor. Gelukkig :D ik ben nog een beginneling met de kong dus ik denk dat ik hem te makkelijk vul.
Jennifer_Kaj
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Jennifer_Kaj »

Als je op internet kong recepten intypt krijg je heel veel verschillende recepten om een kong te vullen. Gewoon een beetje uitproberen wat hij erg lekker vind. Succes! :)
They don't care what car you drive.
They don't care who you know.
They don't care what you wear.
They don't care where you live.
They
only care that you're there.
Afbeelding
Einstein
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Einstein »

Vandaag kreeg ie de kong, een nieuwe bench en mocht ie de doos verscheuren. En het is niet eens zijn verjaardag... :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bench wordt alleen neergezet de 2 ochtenden dat hij alleen thuis is. Beetje groot maar als hij in de andere een aanval zou krijgen dan zou hij klem komen te liggen, was echt te klein ook voor 3 uur. Nu wil ik er eerlijk gezegd niet aan denken dat hij überhaupt aanvallen krijgt in de bench maar dat is een ander verhaal :(:
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Die laatste foto :E:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

:LOL: die laatste foto, hij is er moe van volgens mij?
geweldig haha. Wat zal hij een plezier hebben gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”