Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, mijn hondje heeft een tumor
Moderator: moderatorteam
- DeniseV
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford/pitbull
- Aantal honden: 1
Re: Help, mijn hondje heeft een tumor
Ja ben ook heel blij dat alles goed is gegaan!!
Die kap is ie ondertussen wel aan gewend, hij vind het nog wel lastig,maar het moet maar voor zijn eigen bestwil.dus laat hem nog wat langer om,totdat de wond helemaal dicht is.
En ja die oogzalf, is echt moeilijk hoor...we hebben het dus al met zijn tweeen geprobeert, maar hij is zo slim hij merkt het gelijk en rent dan al weg. Het is zo met hem eenmaal een nare ervaring en hij onthoud dat en wil dan echt niet meewerken.
Ook hebben we al geprobeert heel onverwachts te doen, maar je moet toch zijn kop vasthouden omdat anders het puntje van de zalf in zijn oog kan komen als hij snel beweegt, dat kan weer oogbeschadiging geven.Ik hou dan de onderkant van zijn hoofd vast en me andere hand leg ik boven zijn hoofd, maar hij beweegt zo snel.
Hij trekt dan gewoon met volle kracht zijn hoofd weg.Doet er werkelijk alles aan om te ontkomen, met zn allen vasthouden is ook echt geen doen en wekt bij hem alleen maar meer angst en ook frustratie op.
Heb echt alles al geprobeert, ook met worst,kaas,botjes, met koekjes die hij heeel lekker vind. Maar hij word gewoon zo bang, ik weet ook niet hoe en waarom want het doet geen pijn ofzo. Gister zat hij met die kap op helemaal onder het bed verstopt. Moest hem eronder wegtrekken anders komt hij gewoon niet.
Hij is ook zo sterk, echt heel veel kracht heeft hij.hem vasthouden is moeilijk want hij trekt zich gewoon los, gister door de angst hapte hij ook na me en ik wil geen agressie bij hem opwekken,omdat het ook een hond is waar dat wel bekend bij is.
Dus we zijn echt een beetje de wanhoop nabij met die oogzalf. Hij laat het gewoon echt niet toe, wat ik ook heb geprobeert.
De dierenarts zei dat honden snel resistent worden,met antibiotica,dus hij heeft al 2 kuren gehad.
Niet gelijk dat zei hij ook maar wel snel.Hij heeft geen prik gehad maar gewoon pilletjes.
en het werkt ook niet echt,oogzalf werkt veel beter zegt hij ook.
Is het niet iets wat bij jonge honden voorkomt? rode ogen en een beetje van het derde ooglid zien?
Ik hoop dat het maar een beetje weg trekt , het is nu op dit moment ook niet zo erg, maar die oogzalf werkt echt niet bij hem,om in te doen zeg maar.
En ja ik vetroetel hem ook niet teveel hoor, ik moet wel streng zijn bij hem,en dat ben ik ook, heb strikte regels en daar moet hij zich ook aan houden,maar geef hem wel veel liefde, maar hij weet goed wat niet mag en wel, hij zit nu ook in zijn puberteit, dus probeert hij ook meer dingen uit.
Ik laat het nu gewoon even , die oogzalf, en probeer het over een paar dagen wel weer, maar het is gewoon moeilijk omdat je snel het risico hebt dat het scherpe puntje in zijn oog komt, hij beweegt namelijk heel snel en onverwachts.
Bedankt voor je tips! Gelukkig is de operatie goed gegaan,wond is nu bijna genezen, dus mag die kap ook eindelijk af!
Die kap is ie ondertussen wel aan gewend, hij vind het nog wel lastig,maar het moet maar voor zijn eigen bestwil.dus laat hem nog wat langer om,totdat de wond helemaal dicht is.
En ja die oogzalf, is echt moeilijk hoor...we hebben het dus al met zijn tweeen geprobeert, maar hij is zo slim hij merkt het gelijk en rent dan al weg. Het is zo met hem eenmaal een nare ervaring en hij onthoud dat en wil dan echt niet meewerken.
Ook hebben we al geprobeert heel onverwachts te doen, maar je moet toch zijn kop vasthouden omdat anders het puntje van de zalf in zijn oog kan komen als hij snel beweegt, dat kan weer oogbeschadiging geven.Ik hou dan de onderkant van zijn hoofd vast en me andere hand leg ik boven zijn hoofd, maar hij beweegt zo snel.
Hij trekt dan gewoon met volle kracht zijn hoofd weg.Doet er werkelijk alles aan om te ontkomen, met zn allen vasthouden is ook echt geen doen en wekt bij hem alleen maar meer angst en ook frustratie op.
Heb echt alles al geprobeert, ook met worst,kaas,botjes, met koekjes die hij heeel lekker vind. Maar hij word gewoon zo bang, ik weet ook niet hoe en waarom want het doet geen pijn ofzo. Gister zat hij met die kap op helemaal onder het bed verstopt. Moest hem eronder wegtrekken anders komt hij gewoon niet.
Hij is ook zo sterk, echt heel veel kracht heeft hij.hem vasthouden is moeilijk want hij trekt zich gewoon los, gister door de angst hapte hij ook na me en ik wil geen agressie bij hem opwekken,omdat het ook een hond is waar dat wel bekend bij is.
Dus we zijn echt een beetje de wanhoop nabij met die oogzalf. Hij laat het gewoon echt niet toe, wat ik ook heb geprobeert.
De dierenarts zei dat honden snel resistent worden,met antibiotica,dus hij heeft al 2 kuren gehad.
Niet gelijk dat zei hij ook maar wel snel.Hij heeft geen prik gehad maar gewoon pilletjes.
en het werkt ook niet echt,oogzalf werkt veel beter zegt hij ook.
Is het niet iets wat bij jonge honden voorkomt? rode ogen en een beetje van het derde ooglid zien?
Ik hoop dat het maar een beetje weg trekt , het is nu op dit moment ook niet zo erg, maar die oogzalf werkt echt niet bij hem,om in te doen zeg maar.
En ja ik vetroetel hem ook niet teveel hoor, ik moet wel streng zijn bij hem,en dat ben ik ook, heb strikte regels en daar moet hij zich ook aan houden,maar geef hem wel veel liefde, maar hij weet goed wat niet mag en wel, hij zit nu ook in zijn puberteit, dus probeert hij ook meer dingen uit.
Ik laat het nu gewoon even , die oogzalf, en probeer het over een paar dagen wel weer, maar het is gewoon moeilijk omdat je snel het risico hebt dat het scherpe puntje in zijn oog komt, hij beweegt namelijk heel snel en onverwachts.
Bedankt voor je tips! Gelukkig is de operatie goed gegaan,wond is nu bijna genezen, dus mag die kap ook eindelijk af!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Och wat sneu. Ik denk dat ik die zalf maar even zou laten zitten. Zijn zijn ogen erg snotterig? Misschien eerst maar genezen van de operatie aan zijn wang, zou ik doen. Het derde ooglid ontstoken, is dat geen cherry eye? Ah, ik heb iets gevonden, volgens mij is dit het: http://www.canecorsonancy.nl/cherryeye.htm Hij is toch aan het wisselen nu? Kan daardoor komen dus. Ik weet niet zeker of je hond dit heeft, maar als dit het is, kun je het dus ook laten verwijderen, of gedeeltelijk verwijderen. Je kunt de symptomen bestrijden maar als het blijft ontsteken, zou ik het zelf denk ik weg laten halen. Maar misschien dat sommige honden er weinig last van hebben, ik zie wel eens op foto's honden met cherry eye waar niks aan gedaan is, dus misschien wisselt dat per hond.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Even een vraagje Denise. Is de onsteking dus danig erg dat je echt binnen 24 uur die zalf zou moeten smeren?
Ik zou gewoon even zelf rustig worden en de hond dat ook laten worden en dan met een dag of 2 het nog eens proberen. Nu lukt het toch niet en zo fok je de hond alleen maar op. Mocht het wel echt belangrijk zijn zou ik morgen terug gaan naar de da. Als het niet lukt dan toch maar kijken voor iets andere medicatie. Sterkte ermee.
Ik hoop dat er mensen zijn die meer ervaring hebben hiermee en je betere tips kunnen geven sorry voor mijn belabberde advies
Ik zou gewoon even zelf rustig worden en de hond dat ook laten worden en dan met een dag of 2 het nog eens proberen. Nu lukt het toch niet en zo fok je de hond alleen maar op. Mocht het wel echt belangrijk zijn zou ik morgen terug gaan naar de da. Als het niet lukt dan toch maar kijken voor iets andere medicatie. Sterkte ermee.
Ik hoop dat er mensen zijn die meer ervaring hebben hiermee en je betere tips kunnen geven sorry voor mijn belabberde advies
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties,
Volgens mij heeft hij geen cherry eye..het is meer rood, en je ziet niet echt een rood bobbeltje zeg maar, je ziet een stukje van zijn ooglid, en dat is meer blauw achtig, met rood.
Maar het is niet zo ernstig dat die zalf er echt in MOET.
Dus ik laat het inderdaad maar even hoe het nu is, want ik maak hem hiermee echt heel angstig en gefrustreerd.
Die zalf moet 2 keer per dag dus dat werkt gewoon niet helaas..
Ik hoop dat het uit zichzelf een beetje wegtrekt, volgens mij heeft hij al wel al zijn tanden gewisselt.
Hij heeft hier al een antibiotica kuur voor gehad,niet echt gewerkt dus..
Maar even aanzien, bedankt in ieder geval!
Volgens mij heeft hij geen cherry eye..het is meer rood, en je ziet niet echt een rood bobbeltje zeg maar, je ziet een stukje van zijn ooglid, en dat is meer blauw achtig, met rood.
Maar het is niet zo ernstig dat die zalf er echt in MOET.
Dus ik laat het inderdaad maar even hoe het nu is, want ik maak hem hiermee echt heel angstig en gefrustreerd.
Die zalf moet 2 keer per dag dus dat werkt gewoon niet helaas..
Ik hoop dat het uit zichzelf een beetje wegtrekt, volgens mij heeft hij al wel al zijn tanden gewisselt.
Hij heeft hier al een antibiotica kuur voor gehad,niet echt gewerkt dus..
Maar even aanzien, bedankt in ieder geval!
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Sóchtends zijn zijn ogen wel wat snotterig,ik haal dat altijd even weg met een doekje,maar overdag niet echt, dus heel erg onstoken is het niet, eerst wel toen trok zijn hele oog weg,maar nu niet meer.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Nou nou,was ik even in de keuken
kom ik terug heeft meneer mijn oordopjes voor in de nacht opgegeten.
zaten er 14 in het pakje nu nog maar 10. Heeft ze gewoon van me nachtkasje gepakt.
Zijn van die extra zachte oordopjes, maar zou ik dit weer terugvinden in zijn ontlasting?
Ik hoop het maar...
kom ik terug heeft meneer mijn oordopjes voor in de nacht opgegeten.
zaten er 14 in het pakje nu nog maar 10. Heeft ze gewoon van me nachtkasje gepakt.
Zijn van die extra zachte oordopjes, maar zou ik dit weer terugvinden in zijn ontlasting?
Ik hoop het maar...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat van die oordoppies komt vast goed haha.
Hou de oogjes in de gaten komt ook vast goed.
Hou de oogjes in de gaten komt ook vast goed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Lindsey
- Zeer actief
Als hij wel toelaat dat je z'n ogen schoonmaakt met een doekje, dan de ogen schoonmaken, wat zalf of vloeistof op je (schone) vinger doen en in z'n ooghoek doen. Alles wat erin komt, zit er dan maar in.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lindsey schreef:Als hij wel toelaat dat je z'n ogen schoonmaakt met een doekje, dan de ogen schoonmaken, wat zalf of vloeistof op je (schone) vinger doen en in z'n ooghoek doen. Alles wat erin komt, zit er dan maar in.
Inderdaad zo kan je dat ook doen.
Maar misschien krijg je het wel voor elkaar als je het buiten doet.
Tama moet ik binnen een muilkorf om doen maar buiten kan ik het zo doen. Ik doe het dan gewoon tijdens de wandeling.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Ik zou het eens nog een keer proberen..
Ik maak wel elke dag zijn oogjes schoon.
Nu heeft hij weer mijn oordopjes opgegeten.
Nu wel de harde rubbere oordopjes voor snacht's,met van die haakjes eraan.
Ben er 1 kwijt en hij zat al onder het bed dus dan weet ik al dat hij het was.
Deze zijn ook totaal niet verteerbaar, maak me beetje zorgen want de vorige zijn ook nog niet in zijn ontlasting gezien.
Hij heeft ze gewoon van me bed gepakt, normaal doet hij dat nooit.
Denken jullie dat hij dit wel uitpoept op een duur?
Ik maak wel elke dag zijn oogjes schoon.
Nu heeft hij weer mijn oordopjes opgegeten.
Nu wel de harde rubbere oordopjes voor snacht's,met van die haakjes eraan.
Ben er 1 kwijt en hij zat al onder het bed dus dan weet ik al dat hij het was.
Deze zijn ook totaal niet verteerbaar, maak me beetje zorgen want de vorige zijn ook nog niet in zijn ontlasting gezien.
Hij heeft ze gewoon van me bed gepakt, normaal doet hij dat nooit.
Denken jullie dat hij dit wel uitpoept op een duur?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Oei, nou, honden braken uit wat ze niet kunnen verteren. En als het vrij klein is, kan het het maag-darmkanaal ingaan. Meestal poepen ze het dan wel uit, als het niet echt scherp en kantig is. Zou het niet kunnen dat ie de andere oordopjes heeft uitgepoept want je moet echt een drol uit elkaar halen, wil je zien of zo'n klein dingetje erin zit. Ik zou me zorgen gaan maken als je hond niet kan poepen, niet wil eten, blijft braken of op andere wijze ziek wordt. Hoe is het met zijn wang, geneest het mooi? Beterschapnog.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Ja het is ongeveer 5cm,denk dat het er wel weer uitkomt,nog niet gezien in ieder geval..
Hoelang kan dat ongeveer duren?
Ja zijn wang geneest gelukkig goed!! Kap er ook weer af was ie zo blij mee haha..
bedankt in ieder geval,hopen dat hij alles maar weer uitpoept.
Hoelang kan dat ongeveer duren?
Ja zijn wang geneest gelukkig goed!! Kap er ook weer af was ie zo blij mee haha..
bedankt in ieder geval,hopen dat hij alles maar weer uitpoept.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat de oogjes betreft, jonge honden hebben wel eens last van folliculaire conjunctivitis. Mijn jongste Tapas heeft dat ook gehad als pup. Bij haar moest ik een aantal keren per dag druppelen. Dat liet ze prima toe, ik had van de dierenarts een demonstratie gekregen van hoe ik dat het beste kon aanpakken en heb haar iedere keer op de bank laten staan met de pootjes op de armleuning zodat ze mooi hoog stond. Na het druppelen kreeg ze iets heel lekkers. Na een paar dagen druppelen ging ze zelf al op de bank staan als ik met het flesje druppels aan kwam.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Oke,
ja met die ogen heb ik echt alles al geprobeert,maar hij wil het echt niet.
word dan helemaal wild en rent weg..
met iets lekkers wil het ook niet..zit nu elke dag wel even aan zijn hoofd en bij zijn ogen om aan te leren dat het niet erg is..
maar het gaat heel moeilijk..
ja met die ogen heb ik echt alles al geprobeert,maar hij wil het echt niet.
word dan helemaal wild en rent weg..
met iets lekkers wil het ook niet..zit nu elke dag wel even aan zijn hoofd en bij zijn ogen om aan te leren dat het niet erg is..
maar het gaat heel moeilijk..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik moest met mijn ene hand onder haar kin, en met mijn andere hand (met flesje druppels) bovenop haar schedel en de huid van haar koppie naar achteren bewegen met mijn hand, zodat de boven-oogleden iets verder omhoog kwamen. Dan het flesje bij het oog houden, en druppelen. Dat ging prima destijds, Tapas was toen volgens mij iets van een half jaar oud en een enorme spring in 't veld, maar dit liet ze gelukkig prima toe. Ik denk als je te veel druk gaat zetten dat zo'n jong dier dan gaat lopen friemelen en dat hou je heel moeilijk.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Ja precies die manier heeft de dierenarts mij ook voorgelegd, maar wil echt niet. We hebben in het begin denk ik hem gewoon te angstig voor gemaakt want toen hebben we hem met zn allen vastgehouden en dat vond ie echt niet leuk, ik wacht het wel even af momenteel is het ook niet zo erg, je ziet alleen eenbeetje rood, wel zijn derde ooglid.