Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zucht
Moderator: moderatorteam
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Zucht
Loop je met 2 kleine honden rustig een rondje door de wijk, komt er ineens een soort van Jack Hussel (iets groter) aangestormd. Regelrecht op kleine Amor/Morris af (4 kilo), hij mankeert gelukkig niets, maar het ergste was nog de eigenaar die aan kwam rennen met een grote hond aan de lijn. Die ging tekeer tegen de kleinere hond en zei: jij altijd met je gezeik (of woorden van die strekking).
Maar waarom laat je hem dan LOS lopen in een woonwijk waar dat helemaal NIET mag?
ZUCHT
Maar waarom laat je hem dan LOS lopen in een woonwijk waar dat helemaal NIET mag?
ZUCHT
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Zucht
Herkenbaar!
Laatst was er een man wiens teckeltje uit de riem ontsnapte en kwam vervelen, Tsja dat is overmacht en kan gebeuren.
Of iemand die met een jonge hond aan het trainen is die er tussenuit piept, kan ook gebeuren.
Maar dat volk dat loopt te bellen en de hond maar rond laten struinen vind ik ook mateloos irritant!
Of in het bos echt honderden meters van de baas af en dan komen vervelen, en een baas die dat maar allemaal gewoon vindt...
Maar goed, ik heb me er bij neer gelegd. Probeer me er ook niet meer druk om te maken, maar soms.
... Haha
Laatst was er een man wiens teckeltje uit de riem ontsnapte en kwam vervelen, Tsja dat is overmacht en kan gebeuren.
Of iemand die met een jonge hond aan het trainen is die er tussenuit piept, kan ook gebeuren.
Maar dat volk dat loopt te bellen en de hond maar rond laten struinen vind ik ook mateloos irritant!
Of in het bos echt honderden meters van de baas af en dan komen vervelen, en een baas die dat maar allemaal gewoon vindt...
Maar goed, ik heb me er bij neer gelegd. Probeer me er ook niet meer druk om te maken, maar soms.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
daarom ben ik blij dat ik voeten heb... hier gebeurt het ook wel eens dat er zo een ukkie naar mijn honden komt, al blaffend en etterend.. maar die gaat het niet overleven als die voor Espranza dr snavel komt.. dus ik block met mijn voeten... en desnoods geef ik een hollewippert 
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja, dit gebeurt ook bij grote honden, hoor. Gisteren liepen wij ergens buitenaf met onze mannen en we zien in de verte een iemand aan komen lopen met wat erbij. Dus honden even aangelijnd, maar meneer deed dit pas op het moment dat hij vrij dichtbij was. Dus hij wil een (volgens mij Zwitserse Sennen)hond aanlijnen waarop de hond losschiet, komt afstormen op onze honden om Varghoss eens fijn de les te willen lezen. Schiet ie naar Varghoss z'n kont om m daar vervolgens te willen grijpen..... Dus krijgt de hond ff wat harde tikken op z'n neus van Raymond, waarop de eigenaar uiteindelijk de hond met wat gemompel eindelijk vast heeft en meeneemt. Daarna komen we van deze zelfde man nog een mopshondje tegen, die overigens erg onder de indruk van alles was en een andere grotere hond die ook al vervelende bedoelingen had. Maar die konden we gelukkig makkelijker van onze mannen verwijderen.....Tsja.....dan denk ik ook......lijn ze dan even wat verder van tevoren aan..... 

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik liep laatst door het bos (overigens niet losloop) toen wij gezellig vergezeld werden door een lab. Geen baas te zien. Nou was hij verder niet vervelend ofzo. Maar wel alleen. Toen kwamen wij een man tegen met twee niet zo vriendelijke honden en die werd dus boos op mij omdat lab erop af stoof (of ik mijn hond niet bij me kon houden). Op zijn halsband stond een naam en telefoonnummer. Toen ik dat nummer belde kreeg ik een vrouw aan de telefoon die echt reageerde met waarom bel je. Bleek de hond bij een vila uit het bos, en die liet zichzelf wel vaker uit. Echt zo stom.
- dagmar88
- Zeer actief
jacq1970 schreef:daarom ben ik blij dat ik voeten heb... hier gebeurt het ook wel eens dat er zo een ukkie naar mijn honden komt, al blaffend en etterend.. maar die gaat het niet overleven als die voor Espranza dr snavel komt.. dus ik block met mijn voeten... en desnoods geef ik een hollewippert
Probeer dat eens op de fiets.
- dagmar88
- Zeer actief
Miezemuis schreef:Ik liep laatst door het bos (overigens niet losloop) toen wij gezellig vergezeld werden door een lab. Geen baas te zien. Nou was hij verder niet vervelend ofzo. Maar wel alleen. Toen kwamen wij een man tegen met twee niet zo vriendelijke honden en die werd dus boos op mij omdat lab erop af stoof (of ik mijn hond niet bij me kon houden). Op zijn halsband stond een naam en telefoonnummer. Toen ik dat nummer belde kreeg ik een vrouw aan de telefoon die echt reageerde met waarom bel je. Bleek de hond bij een vila uit het bos, en die liet zichzelf wel vaker uit. Echt zo stom.
Had op een gegeven moment mijn bal, die ze niet af wilde geven. Baas niet in de buurt en geen interesse, dus maar geruild voor wat lekkers.
Ik was bang dat ze met me mee naar huis zou lopen, dus ook nog eens om kunnen keren om haar weer af te leveren.
Eenmaal terug zei de baas alleen 'he he, eindelijk' met een kwaaie smoel