Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Water
Moderator: moderatorteam
-
Corneliana
- Zeer actief
Water
Zorg dat een hond ALTIJD vers en schoon drinkwater heeft.
De zogenaamde doordrinkers komen heel zelden voor en dat moet uitgebreid getest worden in een labaratorium en dergelijke voor je dat echt vast mag stellen. Drinkt een hond dwangmatig, dan zijn er nog heel veel manieren om er iets aan te doen.
De zogenaamde doordrinkers komen heel zelden voor en dat moet uitgebreid getest worden in een labaratorium en dergelijke voor je dat echt vast mag stellen. Drinkt een hond dwangmatig, dan zijn er nog heel veel manieren om er iets aan te doen.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Re: Water
uh... de meeste mensen snappen vast wel dat een hond water nodig heeft 
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
-
Corneliana
- Zeer actief
nou dat valt nog vies tegen.Lisette1985 schreef:uh... de meeste mensen snappen vast wel dat een hond water nodig heeft
- Lisette1985
- Zeer actief
Vertel? ik ben wel benieuwd hoe je daarbij komt?Corneliana schreef:nou dat valt nog vies tegen.Lisette1985 schreef:uh... de meeste mensen snappen vast wel dat een hond water nodig heeft
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Corneliana
- Zeer actief
Ik lees regelmatig dat mensen hun hond op rantsoen zetten.Lisette1985 schreef:Vertel? ik ben wel benieuwd hoe je daarbij komt?Corneliana schreef:nou dat valt nog vies tegen.Lisette1985 schreef:uh... de meeste mensen snappen vast wel dat een hond water nodig heeft
een paar keer een bak water per dag
omdat hond in huis plast of veel dorst heeft.
ik vind dat erg naar.
-
Corneliana
- Zeer actief
Asta schreef:wat een topic
en het is inderdaad bespottelijk dat mensen denken dat er niet altijd water nodig is
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Een hond haalt ook water uit voeding zoals vlees bijv. Hier drinken ze amper thuis. Als ze drinken doen ze dat wel onderweg. Heb er hier ook eentje logeetje die met zn waterbak gaat wandelen in de kennel jammer dan leeg is leeg ...Corneliana schreef:Asta schreef:wat een topic
wat een antwoord
![]()
en het is inderdaad bespottelijk dat mensen denken dat er niet altijd water nodig is

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lisette1985
- Zeer actief
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Voer hier lotgering en hij drinkt ook amper, tenzij ik met brokjes aan de slag ga (trainen).
Maargoed heb et altijd klaarstaan. Ook toen we hem net hadden, ga niet om half 8 s avonds zn bak weghalen omdat ik te lui ben om er s nachts met em uit te gaan.
Maargoed heb et altijd klaarstaan. Ook toen we hem net hadden, ga niet om half 8 s avonds zn bak weghalen omdat ik te lui ben om er s nachts met em uit te gaan.

-
Corneliana
- Zeer actief
Malinois, dat vind ik iets anders.
onderweg drinken is ook drinken.
Er moet wel een waterbak staan.
Als in voeding vocht zit krijgen ze ook vocht binnen maar beeld je in, de gemiddelde huishond op brokjes die 2x per dag een bakje water krijgt. Dat vind ik triest.
onderweg drinken is ook drinken.
Er moet wel een waterbak staan.
Als in voeding vocht zit krijgen ze ook vocht binnen maar beeld je in, de gemiddelde huishond op brokjes die 2x per dag een bakje water krijgt. Dat vind ik triest.
-
Corneliana
- Zeer actief
dat bedoelde ik dus.Hylos schreef:Voer hier lotgering en hij drinkt ook amper, tenzij ik met brokjes aan de slag ga (trainen).
Sky drinkt ook minder sinds hij kvv eet.
Ik merk dat hij bij bezoek wel geneigd is naar zijn waterbak te lopen en te gaan slurpen maar hij is prima af te leiden daar in.
-
circushondjes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen tussen jackrussels. poedel kruisingen
- Contacteer:
Ze kunnen best een kwartiertje zonder water maar als en hond met een bak gaat wandelen en spelen is het jouw verantwoording om die bak vast te zetten aan muur of vloer. "jammer dan leeg is leeg" vindt ik wel erg cru!malinois schreef:Corneliana schreef:jammer dan leeg is leeg ...Asta schreef:wat een topic
-
Corneliana
- Zeer actief
het is ook niet zo dat ze perse moeten drinken maar wel dat ze de gelegenheid hebben.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Eigenlijk is het hier thuis belachelijk. Vroeger moesten we elke dag vers water aan de hond geven, want die maakte er een zooitje van. Dat krijg ik niet meer uit mijn systeem, automatisme. Wat er nu dus voor zorgt dat ik elke dag bijna een volle waterbak weg kan gooien en verversen.
Dus ja, Tessa staat op rantsoen, alleen merkt ze daar niks van
In plaats van elke dag een volle verse bak met water, krijgt ze nu een kwart.
Dus ja, Tessa staat op rantsoen, alleen merkt ze daar niks van
-
Corneliana
- Zeer actief
ja maar als het op is vul je het dan bij?TessaThomas schreef:Eigenlijk is het hier thuis belachelijk. Vroeger moesten we elke dag vers water aan de hond geven, want die maakte er een zooitje van. Dat krijg ik niet meer uit mijn systeem, automatisme. Wat er nu dus voor zorgt dat ik elke dag bijna een volle waterbak weg kan gooien en verversen.
Dus ja, Tessa staat op rantsoen, alleen merkt ze daar niks vanIn plaats van elke dag een volle verse bak met water, krijgt ze nu een kwart.
het gaat niet om de hoeveelheid die je in de bak stopt
ik doe de bak ook niet vol want dan verslikt hij zich.
hij stopt zijn hele neus er dan in.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben het met je eens dat het belachelijk is hoor.
Ja, hier wordt het meteen bijgevuld en als we weggaan krijgt ze wel een volle bak.
De hond vroeger kreeg alleen geen water als ze zich heel druk gemaakt had buiten, dan werd de bak weggehaald en kreeg ze steeds kleine beetjes te drinken, want als je haar haar gang liet gaan dronk ze 5 waterbakken achter elkaar leeg. Was op aanraden van de DA, maar wat precies de reden was?
De hond vroeger kreeg alleen geen water als ze zich heel druk gemaakt had buiten, dan werd de bak weggehaald en kreeg ze steeds kleine beetjes te drinken, want als je haar haar gang liet gaan dronk ze 5 waterbakken achter elkaar leeg. Was op aanraden van de DA, maar wat precies de reden was?
-
Corneliana
- Zeer actief
opwinding lijkt me dan de reden
Sky kreeg in zijn vorige huis 2 keer per dag een half bakje water (halve liter denk ik)
die heb ik eindeloos water gegeven tot hij zelf stopte met drinken
ik denk dat hij het door stress deed want als er nu mensen over de vloer komen en hij is opgewonden daarover drinkt hij ook snel een paar slokken en dan gaat ie weer terug om naar het bezoek te kijken.
hij drinkt helemaal niet veel trouwens. ik zou niet weten hoeveel precies.
Sky kreeg in zijn vorige huis 2 keer per dag een half bakje water (halve liter denk ik)
die heb ik eindeloos water gegeven tot hij zelf stopte met drinken
ik denk dat hij het door stress deed want als er nu mensen over de vloer komen en hij is opgewonden daarover drinkt hij ook snel een paar slokken en dan gaat ie weer terug om naar het bezoek te kijken.
hij drinkt helemaal niet veel trouwens. ik zou niet weten hoeveel precies.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Mina krijgt gewoon een volle 'drink'bak water, de helft schept ze er namelijk uit
En als het op is, gaat de bak gewoon weer vol
En als het op is, gaat de bak gewoon weer vol

9,5 jaar
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De meeste gelukkig wel. Ik heb er eentje die water onthouden is vanaf haar pup tot aan een maand of zeven zijnde, en het is geen grappig gezicht geweest om haar het vertrouwen terug te geven.Lisette1985 schreef:uh... de meeste mensen snappen vast wel dat een hond water nodig heeft
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Corneliana
- Zeer actief
dat bedoel ik dusTiny schreef:De meeste gelukkig wel. Ik heb er eentje die water onthouden is vanaf haar pup tot aan een maand of zeven zijnde, en het is geen grappig gezicht geweest om haar het vertrouwen terug te geven.Lisette1985 schreef:uh... de meeste mensen snappen vast wel dat een hond water nodig heeft
die heb ik ook alleen ging het hier wel snel
maar de eerste paar dagen, ook buiten, dat koortsachtige zoeken naar water...
elk stomme plasje werd aan gelikt.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Diesel heeft een volle bak en als die leeg is vul ik hem. Of hij komt zelf vragen om hem te vullen. Dat is handig, als je je hond leert om het aan te geven dat hij dorst heeft.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Finn geeft het ook aan, dan vullen we de bak half. Maar er staat niet 24/7 water. Wel vaste momenten waarop het water bij wordt gevuld. Als hij voer krijgt, na een wandeling en voor we naar bed gaan.
-
Corneliana
- Zeer actief
Dat is wel heel erg slim.
- runninggirl
- Zeer actief
wij hebben een regenton in de tuin, daar drinkt ze veel liever uit 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hier bijna altijd water, behalve snachts in de bench. Zodra ze eruit komt zet ik een bak water weg maar meestal heeft ze niet zo'n dorst. De kans dat ze het omgooit en dan een nacht op een nat kleed moet liggen vind ik wat te groot, bovendien kan je niet slapen en drinken tegelijk.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
De waterbak voor de vogels is favoriet. Moos drinkt weinig alleen na de grote wandeling waar hij zich behoorlijk uitslooft om de eerste te zijn, drinkt hij thuis meteen een halve bak leeg..... En ja gewoon weer water erin ook voor de poezen. Allemaal uit dezelfde bak.runninggirl schreef:wij hebben een regenton in de tuin, daar drinkt ze veel liever uit

Neeltje
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik mag er niet aan denken 1 van mijn dieren zonder water te zetten.
Als ik zie hoeveel honden in benches zonder water zitten, uren en nachtenlang. Triestig.
Hier hebben ze altijd, ongeacht of ze nu veel of weinig drinken. Het zal immers maar eens gebeuren dat ze dorst hebben en niet kunnen drinken. Ik zou het verschrikkelijk vinden dat ze dat dan op die moment niet kunnen.
Als ik zie hoeveel honden in benches zonder water zitten, uren en nachtenlang. Triestig.
Hier hebben ze altijd, ongeacht of ze nu veel of weinig drinken. Het zal immers maar eens gebeuren dat ze dorst hebben en niet kunnen drinken. Ik zou het verschrikkelijk vinden dat ze dat dan op die moment niet kunnen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vertel daar eens iets meer over corneliana, over die doordrinkers en die testen in laboratoria enzo.Corneliana schreef:Zorg dat een hond ALTIJD vers en schoon drinkwater heeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love