Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

MRI Syringomyelie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: MRI Syringomyelie

Ongelezen bericht door Mit »

Inge O schreef:
Eefje83 schreef:
Mit schreef:En het is niet zo dat ze die dingen de hele dag door doet. Ze is gewoon vrolijk, loopt lange wandelingen mee, rent, danst, kijkt ook gewoon meeste van de tijd blij uit haar oogjes. Ik zit me nu te verantwoorden maar ik wil gewoon niet dat er twijfel bestaat over mijn liefde voor dat beestje en mijn zorg voor haar :wink:
ik heb die twijfel iig niet,omdat ik Tsuk gezien heb en het is geen zielig hondje,gewoon niet,in gedrag bedoel ik dan.
Als ze nou de hele dag in een hoekje zou zitten zielig te zijn dan was het anders maar het is een vrolijke smurf waarvan ik zeker niet het idee heb dat ze de hele dag pijn heeft. :wink:
dan klopt het gewoon niet wat mit schrijft want de twee kan echt gewoon niet.
Blijkbaar dus wel. Het wisselt. Misschien overvraag ik haar dan ook wel met wandelen? Elke dag een uur sowieso. Thuis slaapt ze, zit ze in een hoekje of ligt ze op mijn schoot te smakken. En als ze eten krijgt of ik praat heel blij tegen haar dan danst ze.
En bezoek vindt ze ook leuk.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Mit schreef: Blijkbaar dus wel. Het wisselt. Misschien overvraag ik haar dan ook wel met wandelen? Elke dag een uur sowieso. Thuis slaapt ze, zit ze in een hoekje of ligt ze op mijn schoot te smakken. En als ze eten krijgt of ik praat heel blij tegen haar dan danst ze.
En bezoek vindt ze ook leuk.
En dat is wat wij waren natuurlijk.met kindjes met koekjes enz dus dat zal ongetwijfeld niet de dagelijkse situatie zijn maar ook buiten vertoonde ze geen afwijkend gedrag.
Oke,toegegeven,wat ik zag was een moment,niet dagelijks en zal per dag vast verschillend zijn maar daar op dat moment zag ik geen hond met pijn.
Demi had geen pijn(ga ik vanuit) maar die lag de hele dag alleen maar in een hoekje weggekropen,wilde niet meer eten en erbij zijn,ik ga er even vanuit dat een hond die pijn heeft soortgelijke dingen zal laten zien.

Hoe dan ook sterkte want leuk is het niet,die twijfel over wat te doen en wanneer :roos:
Mit
Zeer actief

Niet per se. Ik heb filmpjes gezien van honden met mildere varianten van S en die deden regelmatig raar. Maar waren ook gewoon hond, niet echt heel afwijkend. Nouja, we gaan zien hoe ze het doet op de pijnstilling dagelijks en dan hoop ik dat het verbeterd. Zoals ze nu is vind ik haar te goed om te laten gaan maar het moet wel verbeteren. En zeker niet verslechteren :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Dit is een filmpje wat aardig overeenkomt met Tsuk. Het afvegen van gezichtje, het krabben (numbness dan voor zover ik weet niet)
Maar hier zie je een hondje wat dus wel ziek is maar ook vrolijke momenten heeft. Net als Tsuki dus :wink:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Inge O schreef:
Eefje83 schreef:ik ga er even vanuit dat een hond die pijn heeft soortgelijke dingen zal laten zien.
en hoe leg je de dingen die mit beschrijft dan uit?
Niet. Dat is ook zo moeilijk.
Ik ken Tsuki ook en over het algemeen is het gewoon een heel vrolijk blij ding. Ik heb haar maar 1x gezien dat ze echt minder te pas was. Toen reageerde luca ook op haar terwijl hij haar normaal altijd negeert. Tsuki is over het algemeen echt gewoon blij...
Ik denk dat een hond zich makkelijk neerlegt en gewoon doorgaat. Meer keuze hebben ze toch ook niet?
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Inge O schreef:
Eefje83 schreef:ik ga er even vanuit dat een hond die pijn heeft soortgelijke dingen zal laten zien.
en hoe leg je de dingen die mit beschrijft dan uit?
geen idee,ik vind het gewoon helemaal niet kloppen,maar dat komt ook omdat ik Tsuki niet zo gezien heb.
Misschien autistisch,downy of iets,ik weet het werkelijk niet.....
Ik ken ook de aandoening niet en ik kan op dit moment de filmpjes niet bekijken hoor dus ik geef alleen een mening,gebaseerd op dat uurtje of 2 dat ik haar gezien heb.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mit schreef:

Dit is een filmpje wat aardig overeenkomt met Tsuk. Het afvegen van gezichtje, het krabben (numbness dan voor zover ik weet niet)
Maar hier zie je een hondje wat dus wel ziek is maar ook vrolijke momenten heeft. Net als Tsuki dus :wink:
:ugh: Daar krijg ik dus buikpijn van.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Inge O schreef:
Machie schreef: Ik denk dat een hond zich makkelijk neerlegt en gewoon doorgaat. Meer keuze hebben ze toch ook niet?
nee, meer keuze hebben ze zelf niet - dus laat je ze maar lijden?
Nee natuurlijk niet. Maar als je meegroeit met zo'n hondje is het denk ik heel moeilijk om objectief te kijken naar je hond.
Mit schreef:

Meis... dat filmpje is best wel heel erg naar om te zien....
Mit
Zeer actief

Haar aanvallen zal ik weleens proberen te filmen.
Inge, ik probeer het ook niet triest te beschrijven. Zo op een rijtje lijkt het wellicht zo maar tussendoor is ze ook gewoon Tsuki.
Dat knijpen doet ze niet continu, hoekje zitten ook niet continu (wel regelmatig) maar als je een lijstje van symptomen neerzet lijkt het wellicht altijd erger dan het is als je het hondje tussendoor ook ziet?
Ik kan haar moeilijk een hele week filmen :wink:
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Met de kans om nu heel het forum over mij heen te krijgen....

Ik heb hier op het forum toen ook een site gelezen (weet niet meer wat of waar),bedacht ik mij ook dat Boris het ook wel eens gehad zou kunnen hebben.
Als ik alle dingen op een rijtje zet.
Het gillen bij aanraking
Het voor zich uit staren
Knijpen met de ogen
Het onverklaarbare gillen
Het bijten (terwijl hij dat niet altijd deed).
En dat terwijl Boris verder ook een vrolijke hond was graag mee ging wandelen,en het onvermoeibare spelen met Bros.

En dat alles gelezen te hebben was het laten inslapen van Boris sneller besloten,maar zeker niet makkelijker.
Ik ben er alert op wat mijn honden doen en als Bros ook maar iets vertoont wat mij doet vermoeden laat ik hem testen!
Mit
Zeer actief

Ik weet natuurlijk ook niet of ze het heeft. Kijk, ik zal vast naief zijn, maar ook met de bezoeken aan DA die niks opleverden dacht ik dat afvegen gezichtje jeuk was, het smakken en likken dat ze het fijn vond ergens te liggen of gekroeld te worden, het krabben een soort impuls omdat ze ooit oormijt heeft gehad, de aanvallen zijn epileptisch.
Ze krijgt gewoon pijnstilling, ik kijk of het beter gaat. Gaat het beter dan spring ik een gat in de lucht, blijft het hetzelfde dan houd ik haar goed in de gaten, wordt het slechter dan. Nouja. Nog maar niet aan denken :(:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik denk niet dat er iemand is hier die twijfelt aan je liefde voor Tsuki. Die is wel duidelijk hoor.
Dat een grens bepalen héél moeilijk is als het om je eigen hondje gaat waar je heel veel van houdt lijkt me logisch maar ik denk dat je in Tsuki's geval echt beter niet moet wachten tot die grens bereikt is. Voor haar dus. Er is bekend van SM dat het een vreselijk pijnlijke aandoening is. Hondjes leggen zich er bij neer, maar is dat wenselijk ? Doe je de hond dan een plezier met die extra tijd.
Ze geniet soms. Honden zijn een meester in zich aanpassen en hard zijn voor zichzelf. Dat hoort bij het hond zijn. Gelukkig geniet ze nog.
Alle dingen bij elkaar pijn, benauwdheid enz. zijn wel heel veel dingen die het leven kunnen bepalen. Zij kan er niet over nadenken, maar wij wel. Ik denk dat een SM diagnose je niet zoveel gaat brengen. Ook al is het dit niet, ze heeft duidelijk pijn en heel veel ongemak. Ik vind het goed je pijnstilling gaat proberen, weet alleen niet of dat in het geval van SM iets doet ? En qua benauwdheid, zou het geen kwaad kunnen ?
Sterkte met Tsuki, en voor jou.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mit
Zeer actief

Pijnstilling bij SM doet soms zeker wel iets ja. Maar ook de PurePea op de eerste pagina werkt blijkbaar soms, dus dat is ook het overwegen waard.
Als het met pijnstilling slechter wordt (qua benauwdheid) dan houdt het echt op voor ons. Ik kan alleen een hondje wat nog meeloopt, wat nog dansjes doet, wat nog zoveel liefde heeft niet naar de roze spuit brengen. Als het écht slechter gaat en ik ga dan nog niet dan zijn er zat mensen die me een realitycheck geven hoor. Maar jezus. Mijn prinses. Gatverdamme, ik kan heel niet zonder dat prulk :ugh:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Mit schreef:Pijnstilling bij SM doet soms zeker wel iets ja. Maar ook de PurePea op de eerste pagina werkt blijkbaar soms, dus dat is ook het overwegen waard.
Als het met pijnstilling slechter wordt (qua benauwdheid) dan houdt het echt op voor ons. Ik kan alleen een hondje wat nog meeloopt, wat nog dansjes doet, wat nog zoveel liefde heeft niet naar de roze spuit brengen. Als het écht slechter gaat en ik ga dan nog niet dan zijn er zat mensen die me een realitycheck geven hoor. Maar jezus. Mijn prinses. Gatverdamme, ik kan heel niet zonder dat prulk :ugh:
:roos: ik snap het wel hoor, tuurlijk is dat vreselijk.
Maar je hondje is echt afhankelijk van jou. Wij, die jou en je hondje verder niet kennen hebben makkelijk praten maar wij kunnen wel sec afgaan op wat jij hier schrijft. En dat is voor mij wel een reden om te denken dat inslapen echt wel in het belang van Tsuki is.
Pijnstilling is heel goed om te proberen, die werking zou ik idd afwachten nu. Maar als dat niet helpt, wees dan aub niet bang dat je haar te vroeg in laat slapen. Daar geloof ik niet in. Je hoeft in haar geval, met zoveel ongemakken echt niet af te wachten tot het lijden groter is dan de vrolijke momenten. Dit soort hondjes zijn gefokt om de baas te plezieren en de hele dag maar vrolijk te zijn. Cavaliertjes bv die kwispelen echt nog terwijl ze gillende pijn lijden. Daar kun je niet op afgaan.

Ik zeg het echt niet om je te kwetsen hoor. Helemaal niet. Ik maak me wel zorgen om Tsuki. Je hebt al meerdere malen topics over haar geopend en het lijkt iedere keer ernstiger te worden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mit
Zeer actief

Ja ik weet het ook, en nu ze ouder wordt lijkt het ook erger te worden. En toch ook weer niet zo dat ik de knoop doorhak.
Klotehondjes eigenlijk, lieten ze maar echt zien hoe ze zich voelden ipv blij te blijven doen.
Ik ga keihard duimen dat de medicatie aanslaat en dat ik nog een jaartje of wat van haar mag genieten. Het is zo'n vreselijk leuk dinkie, ik moet elke dag om haar lachen al bijna 5 jaar lang. Hondje kan me altijd opvrolijken, ze is echt super :I:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mit schreef:Maar ik vind dat naderende eind (want dat is het, dit hondje wordt geen 10 vrees ik) zo intens kutkutkutkutkut :ugh:
Maar volgens mij had je ook niet verwacht dat ze het überhaupt al zo lang vol zou houden. :wink:
Ze leeft al een hele tijd in de reservetijd natuurlijk.

Ik hoop dat de pijnstilling toch wat voor haar kan doen!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Mit
Zeer actief

moosje schreef:
Mit schreef:Maar ik vind dat naderende eind (want dat is het, dit hondje wordt geen 10 vrees ik) zo intens kutkutkutkutkut :ugh:
Maar volgens mij had je ook niet verwacht dat ze het überhaupt al zo lang vol zou houden. :wink:

Ik dacht dat ze een jaar of 5 zou worden. Ze wordt nu 17 april alweer 7!
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mit schreef:
moosje schreef:

Ik dacht dat ze een jaar of 5 zou worden. Ze wordt nu 17 april alweer 7!
Dat bedoel ik!
T is een taaie, die kleine prinses.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Mit
Zeer actief

Ik lees me nu in over Gabapentine, dat klinkt wel erg het proberen waard!
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Dilemma :roos:
Morfine een optie ?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik begrijp het niet goed geloof ik, maar waarom ga je niet gewoon met tsuki en je twijfels naar de da ipv op goed geluk zelf een beetje aan te klooien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mit
Zeer actief

Dat ga ik ook doen volgende week :wink:
Ik lees me alleen wel graag in over mogelijke pijnstilling.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mit schreef:Dat ga ik ook doen volgende week :wink:
Ik lees me alleen wel graag in over mogelijke pijnstilling.
ah ok, dan had ik het inderdaad niet goed begrepen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mit
Zeer actief

Het wordt vaker voorgeschreven voor S omdat het tegen neurologische pijn werkt.
Maar ik leg het gewoon voor bij de DA volgende week en dan hoor ik wel wat hij denkt. In elk geval besloten, ook na wat pb's, geen MRI te maken. Ik kan beter pijnstilling gaan proberen en kijken of ze opknapt. In overleg met DA dus.
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Kells schreef:Ook al zou je geen MRI willen laten doen, dan is het wellicht toch verstandiger om naar Paul Mandigers te gaan w.b. de medicatie i.p.v. je eigen dierenarts. Wist je dat hij direct betrokken was bij het onderzoek bij de Cavalier? Hij en Clare Rusbridge deden samen dat onderzoek.

Ja die naam was het volgens mij waar de uitslag van Bigboy naar toe moest.
Mit
Zeer actief

Ik vind het zeker een idee ja, hij kan me misschien ook geruststellen of juist even ferm toespreken over de mogelijkheid dat Tsuki Syringo heeft.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ga ik doen, dankje! Hij heeft zoveel ervaring, dat vind ik wel erg prettig.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hmmm... Lees dit nou pas. Tsuki is echt op het zicht geen doodziek hondje en vrolijk is ze zeker. Toen ze hier logeerde liep ze wel zo'n beetje constant te smakken, maar ik dacht echt dat dat vanwege haar neus was..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Mit
Zeer actief

nathalie schreef:Hmmm... Lees dit nou pas. Tsuki is echt op het zicht geen doodziek hondje en vrolijk is ze zeker. Toen ze hier logeerde liep ze wel zo'n beetje constant te smakken, maar ik dacht echt dat dat vanwege haar neus was..
Je herkent de symptomen ook wel denk ik? Sowieso met mijn verjaardag toen ook die aanval. Ik dacht dus ook dat het gewoon aan haar neus lag en gezichtje afvegen na het eten etc. Maar als je dan die lijst zo leest, tsja.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Opa ollie zit al een dik jaar aan pijnstilling en ik heb een heerlijke oude blije hond ervoor terug gehad.
Is een draagzak mischien een optie? dat ze niet meer een dik uur mee hoeft te hobbelen?
Ik zou gewoon de da vragen voor opties etc, sterkte :J:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”