Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om onze oude man

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Zorgen om onze oude man

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:
ranetje schreef: Dat is zeker zo.
Ik heb het "geluk" dat Rana (ook 13) niet meer zo goed kan zien, anders zat ze zeker ook nog achter de hazen aan.
Ze ziet ze niet meer zo goed.
En tegen de tijd dat ze zeker weet dat het een haas is, is hij al te ver weg :mrgreen:

Doe Rocky een dikke knuffel van me en neem er zelf ook een :wink:
Knuf doorgegeven en geef Rana er ook een :wink: jeetje is Rana ook al weer 13 jaar. Gaat veel te hard hé? :ugh: Doet ze het verder nog goed? Rock ziet ook niet meer zo goed. Dat merk ik aan kleine dingetjes. Over een brugje wat feitelijk gewoon een paar planken zijn, durft hij niet meer alleen. Dan gaan we dus samen en begeleid ik hem met de riem en dat gaat goed. Maar hazen ziet hij nog wel de ouwe gek :boos: :mrgreen:
Ademhaling is niet top en af en toe gaat er iets mis in de coördinatie van de poten en dan valt ze.
Maar ze is direct weer overeind en lijkt er niet mee te zitten.
Wel elke dag een pijnstiller voor de voorpoten.
Uit de mand komen kost af en toe wat moeite, maar ze kan dat zelf nog regelen.
Beetje doof en af en toe oost-indisch doof :mrgreen:
Ze gaat nog alle rondes gewoon mee in een redelijk tempo :ok:

Knuffel doorgegeven en werd in dank aanvaard :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik heb erg goede ervaringen met acupunctuur bij mijn oudste hond. Het zorgt voor langdurige pijnstilling, ontspanning en versterking van o.a. zijn achterhand. Daarnaast een aantal medicinale kruidensupplementen die pijn- en ontstekingsremmend werken. Tot nog toe is hij er niet meer doorheen gezakt.
Sterkte er mee.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

alm@ schreef:Dank allemaal weer voor de lieve woorden :flower: ouwetjes zijn aandoenlijk maar je wéét dat de onvermijdelijke laatste fase is aangebroken :ugh: en dat vind ik niet meevallen. Echt niet.
:J: :J:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

tineke schreef:
alm@ schreef:Dank allemaal weer voor de lieve woorden :flower: ouwetjes zijn aandoenlijk maar je wéét dat de onvermijdelijke laatste fase is aangebroken :ugh: en dat vind ik niet meevallen. Echt niet.
:J: :J:
:J: het komt altijd te vroeg. Maar zo te horen gaat het nog prima met hem! Even teveel gedaan en nu mak an weer lekker genieten! En met vallen en opstaan, zo gaat het hier letterlijk, maar ook emotioneel gezien met mij.
Buuf vroeg vandaag ook weer "wanneer is het genoeg Con". Hij ging heel slecht afgelopen week en dat zien de mensen ook. En nu komen de vragen, en van degenen die weten wat hij mankeert komen de vragen hoe lang nog.
Maar vandaag loopt hij weer ok, meneer rolt nog genietend in het gras en hier in huis. Is alert en blij, het is nog steeds geen tijd voor hem om te gaan. Maar wat je zegt, het valt écht niet mee om die laatste fase te zien aanbreken :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”