Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kiefer is niet meer....uitslag milt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: zorgen om kiefje *opgenomen *bloedtransfusie gehad

Ongelezen bericht door malinois »

gatverderrie... nog steeds geen beter nieuws :(:
Wat is dat toch voor ellende en waarom vinden ze niks... Ik blijf duimen voor hem :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hutsje schreef:
Fin schreef:
Hutsje schreef:het vermoeden is dat de milt overaktief is in het afbreken van die cellen. maar de milt maakt wel nieuwe cellen aan dus vandaar dat hij die beenmergpunctie heeft gehad, op het eerste gezicht zag hij daar ook aanmaak van nieuwe cellen maar de officiele uitslag daarvan moet nog komen. als daar een tumor zit moet dat ook zeker uit de cellen blijken.
De hond die ik kwijt ben geraakt aan hemangiosarcoma had daarvoor ook een paar periodes dat er bloed bij zijn urine zat.

Als het ook maar enigszins mogelijk is, dan zou ik die milt eruit laten halen. Er is ook kans dat het een goedaardige milttumor is (beginnend, zoals die milt nu kennelijk abnormaal werkt), maar ook als het kwaadaardig zou zijn, hemangiosarcoma, dan heeft je hond daarna nog kans op een paar goede maanden.
er zijn totaal geen aanwijzingen (nog) dat er kanker in de milt zit. op zich doet hij zijn werk, maar waarom die afbraak is niet duidelijk. als die afbraak al in de milt gebeurt, dat is ook niet zeker.
een maagbloeding is nu wel uit beeld aangezien er geen bloed in de ontlasting is aangetroffen.
Achteraf bezien uitte het bij die van mij zich al een jaar van te voren in allerlei andere klachten. Maar de uitslag uit de milt punctie was negatief? Er was toch iets op kweek gezet?
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

basil schreef:
Hutsje schreef:
basil schreef:
Hutsje schreef:hij is zeker weten in hele goede handen, het enige dat ze nu nog kunnen doen is monitoren. en als ze hem liever daar willen houden dan blijft hij daar. hij wordt toch dagelijks geprikt om zijn rode bloedcellen in de gaten te houden en hoewel de transfusie dus wel 4 dagen zou moeten werken kan ik dat zelf thuis niet in de gaten houden natuurlijk.
zolang er nog hoop ik geef ik niet op!
Natuurlijk geef je nog niet op. Niemand geeft hem nu op. Hij wordt gewoon beter. Jasje uitgedaan, alles weer opbouwen. Maar dat kan prima met veel liefde en extra knuffels :lief:
als dat toch eens zou gebeuren, ik hoop het met heel mijn hart. hij is echt mijn allerbeste vriend, mijn schaduw, mijn alles. ik heb ook zo'n intens diepe band met hem, dat heb ik nog nooit eerder gehad, zelfs niet bij pien.
Dat weet ik :wink: We duimen gewoon heel hard door :J:

Deze dus :pffff:
Duimen draaien gewoon door :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Fin schreef:
Hutsje schreef:
Fin schreef:
Hutsje schreef:het vermoeden is dat de milt overaktief is in het afbreken van die cellen. maar de milt maakt wel nieuwe cellen aan dus vandaar dat hij die beenmergpunctie heeft gehad, op het eerste gezicht zag hij daar ook aanmaak van nieuwe cellen maar de officiele uitslag daarvan moet nog komen. als daar een tumor zit moet dat ook zeker uit de cellen blijken.
De hond die ik kwijt ben geraakt aan hemangiosarcoma had daarvoor ook een paar periodes dat er bloed bij zijn urine zat.

Als het ook maar enigszins mogelijk is, dan zou ik die milt eruit laten halen. Er is ook kans dat het een goedaardige milttumor is (beginnend, zoals die milt nu kennelijk abnormaal werkt), maar ook als het kwaadaardig zou zijn, hemangiosarcoma, dan heeft je hond daarna nog kans op een paar goede maanden.
er zijn totaal geen aanwijzingen (nog) dat er kanker in de milt zit. op zich doet hij zijn werk, maar waarom die afbraak is niet duidelijk. als die afbraak al in de milt gebeurt, dat is ook niet zeker.
een maagbloeding is nu wel uit beeld aangezien er geen bloed in de ontlasting is aangetroffen.
Achteraf bezien uitte het bij die van mij zich al een jaar van te voren in allerlei andere klachten. Maar de uitslag uit de milt punctie was negatief? Er was toch iets op kweek gezet?
ja, daar hadden we dinsdag uitslag van. alles goed.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hutsje schreef:
Fin schreef:
Hutsje schreef:er zijn totaal geen aanwijzingen (nog) dat er kanker in de milt zit. op zich doet hij zijn werk, maar waarom die afbraak is niet duidelijk. als die afbraak al in de milt gebeurt, dat is ook niet zeker.
ja, daar hadden we dinsdag uitslag van. alles goed.
Dat had ik gemist. :ok:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

Pfff wat een zorgen... Ik duim nog steeds mee voor Kiefer! Kom op kanjer!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik hoop iedere keer goed nieuws te lezen hier. Ik leef mee en blijf gewoon duimen voor jullie!!
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Mijn duimen en gedachten maken overuren en ga nu kaarsje aansteken!
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Wat een moeilijke tijd voor jou en Kiefer.
Ik blijf duimen voor een goede uitkomst.
Heel veel sterkte gewenst.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Kiefer toch, je moet opknappen :boos:
Hier wordt nog steeds heel hard geduimd! :ok: :ok: :ok: :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik weet niet zo goed meer wat ik moet zeggen, alleen dat ik heel erg met je meeleef en mijn duimen kapot duim voor kiefer.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Hutsje schreef: als dat toch eens zou gebeuren, ik hoop het met heel mijn hart. hij is echt mijn allerbeste vriend, mijn schaduw, mijn alles. ik heb ook zo'n intens diepe band met hem, dat heb ik nog nooit eerder gehad, zelfs niet bij pien.
:love: :I: :J:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Het is nu bijna niet voor te stellen wat je momenteel meemaakt, ik blijf duimen en hopen op een goede afloop. :knuffel1:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik weet dat hij in goede handen is, dus ik neem aan dat ze het getest hebben. Maar ik lees deze site, en ik vraag me af of ze het wel testen, omdat het hier eigenlijk niet voorkomt, tekenkoorts dus:

http://www.dierenkliniekthorbeckelaan.n ... -babesia-0

Alvast mijn excuses dat ik me ermee bemoei maar ik las er ergens iets over, over de rode bloedcellen die het vernietigt en het kan erg asymptomatisch verlopen dus het liet me niet los.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Jeetje wat een ellende... ik help hopen op een goede afloop!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

Om te beginnen wil ik je heel veel sterkte wensen en ik duim ontzettend hard voor Kief...
Ik heb alles doorgelezen en ik ben natuurlijk maar een enorme leek... maar het toeval wil dat Bowie een maand geleden ook drie dagen in Ommen is geweest. Ze had dan wel niet exact dezelfde symptomen maar iig ook de bloedarmoede (niet erg) en ook een eiwit tekort. Bij Bowie weet ik nu alleen niet meer of er een tekort aan rode bloedlichaampjes was, of een teveel aan witte, helaas heb ik de waarden ook niet zwart op wit mee gekregen. Maar een gedeelte van Kiefs verhaal deed me wel aan Bowie's verhaal denken.
Gerritsen heeft dmv een grondig bloedonderzoek bij Bowie S.L.E. vast kunnen stellen, nou ja, mede door allerlei andere zaken ook uit te sluiten matuurlijk, maar het is wel 100% zeker. Zou dat bij Kief misschien ook een optie kunnen zijn? SLE (Systemische Lupus Erythematodes) is een auto-immuun ziekte die een heel breed scala aan ziektebeelden en klachten kan veroorzaken. En als het afweersysteem al een flinke klap heeft gehad kan er verder natuurlijk een hoop mis gaan waardoor je een vertekend beeld kunt krijgen. Plus... door de prednison...en dat is ook al genoemd...maskeer je een aantal dingen, iig infectie-waarden in het bloed.
Gerritsen zal er vast zelf wel aan gedacht hebben (SLE) als het een mogelijkheid was, maar ik moest het ff melden, stel dat...het is altijd beter en beter te behapstukken dan iets vreselijks als kanker toch??
Liefs, sterkte en hou je taai...dikke knuffel van een plaatsgenoot :knuffel1:
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

We duimen door en wat een onzekerheid nog, kom op kanjer :lief: en veel sterkte Jes met het vreselijke wachten :(:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Maar bij SLE zie je meestal koorts en pijnlijke gewrichten, toch? Maar goed, het kan ook asymptomatisch verlopen, volgens mij, ik lees dat mensen soms erg lang moeten wachten op een diagnose en dat zal niet voor niks zijn. Ik las deze site over AIHA en daar word je ook niet vrolijk van. http://www.dieren-ehbo.nl/index.php?opt ... 8&Itemid=5 Ik zie wel staan dat er als behandeling corticosteroïden worden gebruikt, en hij heeft prednison gehad. Dus dan zou hij toch iets moeten opknappen? Ik wil dat hij het gaat redden!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier draaien de duimen weer, kom op Kiefer.. :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

& weer een nachtje voorbij....hopelijk toch ook weer een nachtje dichter bij een oplossing....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

de duimen draaien nog door hoor, hij moet er door komen :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fizgig schreef:Maar bij SLE zie je meestal koorts en pijnlijke gewrichten, toch?
Niet altijd.
Onze Lobke is aan SLE overleden. Het beeld dat zij vertoonde lijkt erg op wat Kief laat zien.

Maar ik ga ervan uit dat Gerritsen een Coombs test heeft gedaan, én hij zit bovendien al vol prednison, toch? Als het SLE zou zijn had hij daarop moeten reageren.
Ik geef toe dat het mij ook door mijn hoofd schoot trouwens. SLE is een afgrijselijke ziekte.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen, alleen dat ik met je mee leef en hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden
Sterkte :knuffel:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Fizgig schreef:Maar bij SLE zie je meestal koorts en pijnlijke gewrichten, toch? Maar goed, het kan ook asymptomatisch verlopen, volgens mij, ik lees dat mensen soms erg lang moeten wachten op een diagnose en dat zal niet voor niks zijn. Ik las deze site over AIHA en daar word je ook niet vrolijk van. http://www.dieren-ehbo.nl/index.php?opt ... 8&Itemid=5 Ik zie wel staan dat er als behandeling corticosteroïden worden gebruikt, en hij heeft prednison gehad. Dus dan zou hij toch iets moeten opknappen? Ik wil dat hij het gaat redden!

Ik ben helaas goed bekend met SLE. Er zijn verschillende symptomen die bij de ziekte horen, maar de ene patiënt kan er 4 hebben en een andere patiënt weer 4 totaal andere. Ook kunnen de symptomen per periode anders zijn, sommige verdwijnen voor altijd, andere kunnen terugkomen. Dus dat iets 'meestal' voorkomt zegt niet zoveel en diagnoses zijn inderdaad vaak lastig daardoor.
Ik hoop van harte dat Kief snel beter wordt en dat het niet zo'n lastig auto-immuun ding is als SLE. :ugh:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Hutsje schreef: als dat toch eens zou gebeuren, ik hoop het met heel mijn hart. hij is echt mijn allerbeste vriend, mijn schaduw, mijn alles. ik heb ook zo'n intens diepe band met hem, dat heb ik nog nooit eerder gehad, zelfs niet bij pien.
Och lieve Huts toch....ik krijg tranen als ik dit lees...wat heb ik met je te doen. Wat herken ik dit gevoel van vorig jaar toen er nog onzekerheid was bij Gijsje en ik zo bang was hem te verliezen. Kief MOET gewoon beter worden !
Kaarsje brandt...duimen draaien uit alle macht....en de gedachte zijn daar ! Knuffel !
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Wat naar dat het nog steeds zo slecht gaat en het ook niet duidelijk is wat er nu precies aan de hand is. We duimen mee, in de hoop dat Kiefer er weer helemaal bovenop komt. Heel veel sterkte toegewenst!
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik lees al een paar dagen mee en de duimen draaien hier ook al de hele tijd voor je mooie Kiefer.
Wel valt mij een ding op Kiefer heeft de zelfde symptomen als mijn schoonmoeder. (ik weet je mag geen dieren met mensen vergelijken). Mijn schoonmoeder heeft na veel onderzoeken een vorm van leukemie. Niet de accute maar de chronische. Zij krijgt hier dagelijks pillen voor (chemo) steeds moet ze bloedprikken en soms moet ze er meer slikken en een andere keer weer minder. Met deze chronische vorm kun je oud worden maar je overlijdt omdat de milt en de lever het op den duur niet meer aankunnen. Deze vorm van leukemie kunnen ze alleen via een beenmerg punctie vaststellen.

Ik duim heel hard dat hij bij jou hond iets is wat wel tegenezen is.
Afbeelding
gevni havanezers
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een stress :(
Heel veel sterkte, hopelijk weten ze snel meer en knapt hij snel op :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Weer een nieuwe dag. Ik hoop dat je een rustige nacht hebt gehad en op een positief bericht over Kiefer. Sterkte!
Afbeelding
Neeltje
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Meid wat een zorgen en onzekerheid allemaal :(:
Ik dacht ook al een beetje richting de babesiose / Ehrlichia. Het komt hier dacht ik wel voor, maar heel zelden.
Maar goed, dat zou uit de beenmergpunctie moeten komen.

Heel veel sterkte Jessica en ik duim keihard voor je lieve ventje, agos die stoere jongen zo ziek :(: :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”