Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy van 1,8kg in bench met hond van 6,7kg
Moderator: moderatorteam
- Cuddie_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
- Aantal honden: 3
Puppy van 1,8kg in bench met hond van 6,7kg
Beste forummers,
Wij hebben een petit brabancon van bijna 7 kilo en sinds vorige week zaterdag nog een puppy erbij van bijna 2 kilo.
De pup vindt het niet leuk om 's nachts in de bench te moeten en schreeuwt graag alles bij elkaar. Wij en onze hond worden er gek van.
Verder in de nacht gaat best goed, op gezette tijden staan we op om hem te laten plassen en bij het terugzetten in de bench maakt hij maar een paar minuutjes lawaai voordat hij weer rustig verder slaapt.
De fokker vond onze hond te zwaar om de pup bij te zetten, ivm plet-gevaar. Nou vragen wij ons af of dat werkelijk zo gevaarlijk is? Laat een puppy zich echt pletten? Hij schreeuwt om alles, dus ik kan me niet voorstellen dat hij niet schreeuwt als onze andere hond boven op hem komt liggen.
Het leek ons prettiger voor hem om tegen onze hond aan te kunnen kruipen.
Groetjes!
Wij hebben een petit brabancon van bijna 7 kilo en sinds vorige week zaterdag nog een puppy erbij van bijna 2 kilo.
De pup vindt het niet leuk om 's nachts in de bench te moeten en schreeuwt graag alles bij elkaar. Wij en onze hond worden er gek van.
Verder in de nacht gaat best goed, op gezette tijden staan we op om hem te laten plassen en bij het terugzetten in de bench maakt hij maar een paar minuutjes lawaai voordat hij weer rustig verder slaapt.
De fokker vond onze hond te zwaar om de pup bij te zetten, ivm plet-gevaar. Nou vragen wij ons af of dat werkelijk zo gevaarlijk is? Laat een puppy zich echt pletten? Hij schreeuwt om alles, dus ik kan me niet voorstellen dat hij niet schreeuwt als onze andere hond boven op hem komt liggen.
Het leek ons prettiger voor hem om tegen onze hond aan te kunnen kruipen.
Groetjes!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Puppy van 1,8kg in bench met hond van 6,7kg
waarom zet je dat pupje niet gewoon met bench en al naast je bed?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Cuddie_
- Zeer actief
De pup staat met bench en al naast het bed 

- Cuddie_
- Zeer actief
Dat dacht ik ook!
Maar helaas is onze hond wél debiel, en gaat die wel gewoon boven op de pup zitten. Pupje kruipt dan onder hem uit.
Daarom twijfelen we ook, anders hadden ze al samen geslapen.
We vragen ons gewoon af of er een kans in zit dat hij snachts op de pup gaat liggen en de pup doorslaapt ipv onder hem uit kruipt. Puppie slaapt soms echt heeeeel erg vast!
Maar helaas is onze hond wél debiel, en gaat die wel gewoon boven op de pup zitten. Pupje kruipt dan onder hem uit.
Daarom twijfelen we ook, anders hadden ze al samen geslapen.
We vragen ons gewoon af of er een kans in zit dat hij snachts op de pup gaat liggen en de pup doorslaapt ipv onder hem uit kruipt. Puppie slaapt soms echt heeeeel erg vast!
- Cuddie_
- Zeer actief
Ja ik verwacht wel dat die van ons misschien een beetje op hem gaat liggen, wat te zwaar kan zijn. Maar ik zou er zelf van uit gaan dat de pup dan gewoon er onder uit loopt. Kan me niet voorstellen dat hij er niet wakker van wordt als het zo zwaar is. Het is dat ze dat zei, anders hadden wij ze ook gewoon direct bij elkaar gezet. Overdag liggen ze ook over elkaar heen in de mand te slapen enzo, nooit een probleem!
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Als het overdag met slapen wel goed gaat, waarom zou het 's nachts dan anders zijn? Als je toch twijfelt, zet je ze toch samen in de bench naast je bed!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Hier sliepen de meeste opvangpups van een paar kilo gewoon in de bench bij mijn heel wat zwaardere hond.
Volgens zal een hond een andere gezonde hond niet zomaar pletten.
Heb wel ooit gezien dat een FB moeder een van haar pups plette toen deze toch al zwak en ziek was.
Volgens zal een hond een andere gezonde hond niet zomaar pletten.
Heb wel ooit gezien dat een FB moeder een van haar pups plette toen deze toch al zwak en ziek was.

- Cuddie_
- Zeer actief
Ja we zijn ook zo gaan denken inderdaad, ze liggen constant samen in de mand en op de bank enzo, waarom zou het in de bench dan niet kunnen (bench is groot genoeg voor 3 a 4 volwassen hondjes).
Ze hebben heerlijk geslapen samen!! 6 uur lang, geen kik!
Ze hebben heerlijk geslapen samen!! 6 uur lang, geen kik!