Hutsje schreef:hij is 7.5. er is nog een kans dat het ook door vergif kan komen maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk .
Dat vroeg ik nog jes
Moderator: moderatorteam
Hutsje schreef:hij is 7.5. er is nog een kans dat het ook door vergif kan komen maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk .

Ik ook.alm@ schreef: Ik zie hem nog als dikke pup voor mij

puppykief was niet dikalm@ schreef:Je moet alles openhouden natuurlijkHutsje schreef:hij is 7.5. er is nog een kans dat het ook door vergif kan komen maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk .
goh 7.5 alweer. Ik zie hem nog als dikke pup voor mij

ach wat een ontzettend lieve foto is dat toch!fenneke schreef:kom op kief , ik wil weer soenuh

Je hebt gouden buren, zo te horen! FijnHutsje schreef:de buurtjes hebben lijfje nu mee naar het bos, zo lief! ik kan het ff niet opbrengen nu, kan alleen maar huilen.

het vermoeden is dat de milt overaktief is in het afbreken van die cellen. maar de milt maakt wel nieuwe cellen aan dus vandaar dat hij die beenmergpunctie heeft gehad, op het eerste gezicht zag hij daar ook aanmaak van nieuwe cellen maar de officiele uitslag daarvan moet nog komen. als daar een tumor zit moet dat ook zeker uit de cellen blijken.Inge O schreef:ach, babykiefje....
wat een ontmoedigende toestand zeg, waar gaan al die rode bloedcellen heen en/of waarom maakt hij er onvoldoende nieuwe?

hij voelt zich nu weer goed, maar dat komt door de transfusie. eten doet hij ook nog steeds goed. vanmorgen dreigde hij weg te zakken maar dat is niet gek met een waarde van 13%. gelukkig hadden ze vers bloed klaar staan.alm@ schreef:Huh. Die had ik even niet meegekregen. En Kief is toch niet al 8 jaar? Of zit ik er zo naast? Enyway om wanhopig van te worden dat er nog geen juiste diagnose gesteld isHutsje schreef:
hij heeft dus geen longontsteking gehad. dat was een foute diagnose.
Hoe doet hij het verder? Is het apatische een beetje weg? En eet hij nog behoorlijk?

De hond die ik kwijt ben geraakt aan hemangiosarcoma had daarvoor ook een paar periodes dat er bloed bij zijn urine zat.Hutsje schreef:het vermoeden is dat de milt overaktief is in het afbreken van die cellen. maar de milt maakt wel nieuwe cellen aan dus vandaar dat hij die beenmergpunctie heeft gehad, op het eerste gezicht zag hij daar ook aanmaak van nieuwe cellen maar de officiele uitslag daarvan moet nog komen. als daar een tumor zit moet dat ook zeker uit de cellen blijken.Inge O schreef:ach, babykiefje....
wat een ontmoedigende toestand zeg, waar gaan al die rode bloedcellen heen en/of waarom maakt hij er onvoldoende nieuwe?

er zijn totaal geen aanwijzingen (nog) dat er kanker in de milt zit. op zich doet hij zijn werk, maar waarom die afbraak is niet duidelijk. als die afbraak al in de milt gebeurt, dat is ook niet zeker.Fin schreef:De hond die ik kwijt ben geraakt aan hemangiosarcoma had daarvoor ook een paar periodes dat er bloed bij zijn urine zat.Hutsje schreef:het vermoeden is dat de milt overaktief is in het afbreken van die cellen. maar de milt maakt wel nieuwe cellen aan dus vandaar dat hij die beenmergpunctie heeft gehad, op het eerste gezicht zag hij daar ook aanmaak van nieuwe cellen maar de officiele uitslag daarvan moet nog komen. als daar een tumor zit moet dat ook zeker uit de cellen blijken.Inge O schreef:ach, babykiefje....
Als het ook maar enigszins mogelijk is, dan zou ik die milt eruit laten halen. Er is ook kans dat het een goedaardige milttumor is (beginnend, zoals die milt nu kennelijk abnormaal werkt), maar ook als het kwaadaardig zou zijn, hemangiosarcoma, dan heeft je hond daarna nog kans op een paar goede maanden.

als dat toch eens zou gebeuren, ik hoop het met heel mijn hart. hij is echt mijn allerbeste vriend, mijn schaduw, mijn alles. ik heb ook zo'n intens diepe band met hem, dat heb ik nog nooit eerder gehad, zelfs niet bij pien.basil schreef:Natuurlijk geef je nog niet op. Niemand geeft hem nu op. Hij wordt gewoon beter. Jasje uitgedaan, alles weer opbouwen. Maar dat kan prima met veel liefde en extra knuffelsHutsje schreef:hij is zeker weten in hele goede handen, het enige dat ze nu nog kunnen doen is monitoren. en als ze hem liever daar willen houden dan blijft hij daar. hij wordt toch dagelijks geprikt om zijn rode bloedcellen in de gaten te houden en hoewel de transfusie dus wel 4 dagen zou moeten werken kan ik dat zelf thuis niet in de gaten houden natuurlijk.
zolang er nog hoop ik geef ik niet op!