Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote twijfels
Moderator: moderatorteam
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Grote twijfels
Sinds twee weken woont Puck hier.
Ze at bij de vorige eigenaar Bonzo.
Die zak heb ik meteen weggezet en ik ben overgegaan op KVV.
Ik heb smuldier en lotgering in huis.
Maar nu is ze ziek geworden, heeft veel dunnen ontlasting en lijkt wat ziekjes te zijn.
Ik ga zo de DA bellen hoor want ze heeft ook last van haar anaal klieren en ze is nog niet ontwormd.
En ik weet niet hoe lang dat geleden is.
Maar nu mij grote vraag, heb ik wel goed aan gedaan om haar op vers te zetten of kan ik toch beter weer brok gaan geven.
Of is dit niet meer dan normaal, dat haar lijf moet wennen aan KVV....
Wat ik nog wel weet is dat ik haar gisteren kaas heb gegeven en daarna leek ze echt ziekjes te worden.
Ik begin zo te twijfelen of ik het nu wel goed doe.
Ze at bij de vorige eigenaar Bonzo.
Die zak heb ik meteen weggezet en ik ben overgegaan op KVV.
Ik heb smuldier en lotgering in huis.
Maar nu is ze ziek geworden, heeft veel dunnen ontlasting en lijkt wat ziekjes te zijn.
Ik ga zo de DA bellen hoor want ze heeft ook last van haar anaal klieren en ze is nog niet ontwormd.
En ik weet niet hoe lang dat geleden is.
Maar nu mij grote vraag, heb ik wel goed aan gedaan om haar op vers te zetten of kan ik toch beter weer brok gaan geven.
Of is dit niet meer dan normaal, dat haar lijf moet wennen aan KVV....
Wat ik nog wel weet is dat ik haar gisteren kaas heb gegeven en daarna leek ze echt ziekjes te worden.
Ik begin zo te twijfelen of ik het nu wel goed doe.
Laatst gewijzigd door FlevoFluffy op 28 mar 2013 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes en een poot van Mick

- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Grote twijfels
Het kan inderdaad een reactie zijn dat het lichaam moet wennen aan andere voeding. Een bezoekje aan de dierenarts kan sowieso geen kwaad. Laat je in elk geval niet overhalen om speciale brokken te gaan voeren
als je het fijn vindt kan je altijd nog brokken halen die je zelf wel goed vindt en dan een keer per dag brok en een keer per dag KVV voeren. Toch zou ik het lijf wel de tijd geven om te wennen. Als je nu veel gaat rommelen kan dat ook weer problemen geven.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Hier in de buurt heerst ook een virusje met diarree en gewoon ziekjes zijn bij de honden. Heeft ze de rest van die 2 weken wel goede ontlasting gehad? Dan zou ik denken dat het een virusje is.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, overzetten lijkt me prima!
Bonzo is nou niet wat je zegt "goed voer", maar haar hele darmstelsel zal eraan moeten wennen. Dit kan dus "ontgiften" zijn. Of ze heeft een virusje te pakken, kan ook zomaar.
Je kunt evt wat probiotica door het eten doen en/of een andere soort / smaak kvv proberen. Het kan namelijk ook dat ze net op dat ene wat vervelend reageert, zeker als je een pens-variant hebt of een orgaan-variant; daar zie je vaker dunnere ontlasting van namelijk.
Je kunt evt de kvv overgieten met heet water en dan (zonder het water) geven. Dus, even door een zeef of vergiet zeg maar, dat het "net niet helemaal 100% rauw" meer is als overgangsfase.
Hoe dan ook is een bezoekje aan de DA nooit weg
Gewoon even ter algemene controle. Niet dat ik denk dat dat nu heel erg nodig is nav de diarhee maar goed, je wilde toch al.
Ontwormen overigens; ik geef je in overweging dat (zeker nu) niet te doen maar WEL mest-onderzoek te laten doen. Bij de meeste DA's kan dat tegen een prijs van 10-15 euro. Dan onderzoek je dus eerst of ze wormen hebben voor je er een ontworming induwt. Zijn er geen wormen, heeft ontwormen geen zin (als er tenminste ook geen eitjes zichtbaar zijn he?). Zijn er wel worm(eitjes) kan er gericht behandeld worden daartegen.
Laat ook nu even niet enten, ook niet als dat evt wel zou 'moeten'... eerst maar even op de rit en zonder rare ontlasting!
Suzanne
Bonzo is nou niet wat je zegt "goed voer", maar haar hele darmstelsel zal eraan moeten wennen. Dit kan dus "ontgiften" zijn. Of ze heeft een virusje te pakken, kan ook zomaar.
Je kunt evt wat probiotica door het eten doen en/of een andere soort / smaak kvv proberen. Het kan namelijk ook dat ze net op dat ene wat vervelend reageert, zeker als je een pens-variant hebt of een orgaan-variant; daar zie je vaker dunnere ontlasting van namelijk.
Je kunt evt de kvv overgieten met heet water en dan (zonder het water) geven. Dus, even door een zeef of vergiet zeg maar, dat het "net niet helemaal 100% rauw" meer is als overgangsfase.
Hoe dan ook is een bezoekje aan de DA nooit weg
Ontwormen overigens; ik geef je in overweging dat (zeker nu) niet te doen maar WEL mest-onderzoek te laten doen. Bij de meeste DA's kan dat tegen een prijs van 10-15 euro. Dan onderzoek je dus eerst of ze wormen hebben voor je er een ontworming induwt. Zijn er geen wormen, heeft ontwormen geen zin (als er tenminste ook geen eitjes zichtbaar zijn he?). Zijn er wel worm(eitjes) kan er gericht behandeld worden daartegen.
Laat ook nu even niet enten, ook niet als dat evt wel zou 'moeten'... eerst maar even op de rit en zonder rare ontlasting!
Suzanne
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Op zich was de ontlasting wel goed, je kon wel merken dat haar lijf moest wennen aan alles.
De drollen waren wel hard maar de kleurtjes wisselende nogal wat.
Haar eetlust is nog heel goed, maar ik laat alles even tot rust komen.
Ik heb nu kipfilet gekookt voor het vocht zodat ze goed drinkt.
Ben nu al wel brokken aan het vergelijken.
Maar kan ik het verse vlees ook aanvullen met bijv een probiotica
De drollen waren wel hard maar de kleurtjes wisselende nogal wat.
Haar eetlust is nog heel goed, maar ik laat alles even tot rust komen.
Ik heb nu kipfilet gekookt voor het vocht zodat ze goed drinkt.
Ben nu al wel brokken aan het vergelijken.
Maar kan ik het verse vlees ook aanvullen met bijv een probiotica

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Het kan natuurlijk een virusje zijn, in dat geval is het vaak met een paar dagen weer over. Als je het niet vertrouwd gewoon even naar de DA voor de zekerheid. Maar ik snap eigenlijk niet dat een hond die net bij je is meteen op ander voer moet dan zij gewend is. Ik kan me best voorstellen dat Bonzo niet jou keus is maar als je er een zak van hebt waarom voer je dan niet gewoon de eerste tijd Bonzo tot de hond echt gewend is? Of je voert sochtends Bonzo en savonds kvv, om te wennen . Zet haar daarna over op alleen kvv. Lijkt me veel makkelijker....
- FlevoFluffy
- Zeer actief
He Suzanne,~Suzanne~ schreef:Ja, overzetten lijkt me prima!
Hoe dan ook is een bezoekje aan de DA nooit wegGewoon even ter algemene controle. Niet dat ik denk dat dat nu heel erg nodig is nav de diarhee maar goed, je wilde toch al.
Suzanne
Bedankt voor je duidelijke antwoord.
Ik wilde gaan voor de anaal klieren want ze rijd sleetje en omdat ik haar niet zo goed ken wil ik dat wel even controleren.
Toen kwam ook nog de diarree en naar mijn idee buikpijn bij.
Ik schrok er wel even van....maar ze stond net al weer in de keuken om te kijken of er ook wat lekkers voor haar valt te halen.
Dat stelt een mens gerust.
Wormenkuur zal ik overleggen met de DA lijkt mij nu ook niet zo slim als je niet lekker bent.
Zal even op zoek naar een potje om de poep in te doen.

- FlevoFluffy
- Zeer actief
Sorry maar dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest.SuzieC1970 schreef:Het kan natuurlijk een virusje zijn, in dat geval is het vaak met een paar dagen weer over. Als je het niet vertrouwd gewoon even naar de DA voor de zekerheid. Maar ik snap eigenlijk niet dat een hond die net bij je is meteen op ander voer moet dan zij gewend is. Ik kan me best voorstellen dat Bonzo niet jou keus is maar als je er een zak van hebt waarom voer je dan niet gewoon de eerste tijd Bonzo tot de hond echt gewend is? Of je voert sochtends Bonzo en savonds kvv, om te wennen . Zet haar daarna over op alleen kvv. Lijkt me veel makkelijker....
Ik heb de Bonzo nog wel gegeven hoor maar wel veel minder.
En ik heb het gebruikt als beloning brokjes.
Maar ze smulde zo van het vlees, dat ik iets te enthousiast ben geweest.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn hond hoef ik écht geen kaas te geven. Ook al is het een ministukje, daarna heeft ze gegarandeerd diarree. Het kan ook gewoon een virusje zijn, natuurlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Na 2 weken zou ik niet meer aan wennen denken maar eerder aan een virusje.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Mijn gevoel is ook dat de kaas de boosdoener is.Miranda schreef:Mijn hond hoef ik écht geen kaas te geven. Ook al is het een ministukje, daarna heeft ze gegarandeerd diarree. Het kan ook gewoon een virusje zijn, natuurlijk.
Dus dat geven we niet meer en anders is het een virus.
Zaterdag kan ik naar de DA, ik kan zelf niet eerder om ik allemaal late diensten heb.
Ze knapt alweer op anders had ik wel naar een andere oplossing gezocht, maar ik ga liever zelf met haar naar de DA.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
SuzieC1970 schreef:Het kan natuurlijk een virusje zijn, in dat geval is het vaak met een paar dagen weer over. Als je het niet vertrouwd gewoon even naar de DA voor de zekerheid. Maar ik snap eigenlijk niet dat een hond die net bij je is meteen op ander voer moet dan zij gewend is. Ik kan me best voorstellen dat Bonzo niet jou keus is maar als je er een zak van hebt waarom voer je dan niet gewoon de eerste tijd Bonzo tot de hond echt gewend is? Of je voert sochtends Bonzo en savonds kvv, om te wennen . Zet haar daarna over op alleen kvv. Lijkt me veel makkelijker....
Als er hier een nieuwe hond of pup komt word die meteen op de KVV gezet.
Die zien dan echt nooit meer een brokje.
Nooit geen problemen mee gehad .
Nu is dat met vers vlees wel makkelijker dan brok.
Want ga je van soort brok wisselen moeten ze vaak wel wennen .
Ik zou gewoon doorgaan met KVV ( al zou ik persoonlijk een andere pakken vanwege het calciumpreparaat in smuldier)
Daarnaast even 3 dagen ontlasting pakken en dat even laten testen op wormen en giardia
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Bedankt voor de tip.** Angela ** schreef:SuzieC1970 schreef:Het kan natuurlijk een virusje zijn, in dat geval is het vaak met een paar dagen weer over. Als je het niet vertrouwd gewoon even naar de DA voor de zekerheid. Maar ik snap eigenlijk niet dat een hond die net bij je is meteen op ander voer moet dan zij gewend is. Ik kan me best voorstellen dat Bonzo niet jou keus is maar als je er een zak van hebt waarom voer je dan niet gewoon de eerste tijd Bonzo tot de hond echt gewend is? Of je voert sochtends Bonzo en savonds kvv, om te wennen . Zet haar daarna over op alleen kvv. Lijkt me veel makkelijker....
Als er hier een nieuwe hond of pup komt word die meteen op de KVV gezet.
Die zien dan echt nooit meer een brokje.
Nooit geen problemen mee gehad .
Nu is dat met vers vlees wel makkelijker dan brok.
Want ga je van soort brok wisselen moeten ze vaak wel wennen .
Ik zou gewoon doorgaan met KVV ( al zou ik persoonlijk een andere pakken vanwege het calciumpreparaat in smuldier)
Daarnaast even 3 dagen ontlasting pakken en dat even laten testen op wormen en giardia
Ik was al overgegaan op lotgering maar ik heb ook nog smuldier in huis.
Zit in de kip van smuldier wel echt bot?

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Volgens mij is dat alleen kippenvlees , maar pin me d'r niet op vast hoor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Van Smuldier kip gingen ze hier allemaal aan de dunne... moest dat altijd mengen een andere versie om een beetje normale ontlasting te houden.
Er schijnen wel karkassen in te zitten:
Kip: alleen geschikt als bijvoeding
Deze enkelvoudige maaltijd, gemaakt van versgemalen kippenvlees en kipkarkassen, is rijk aan proteïne.
http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html
Er schijnen wel karkassen in te zitten:
Kip: alleen geschikt als bijvoeding
Deze enkelvoudige maaltijd, gemaakt van versgemalen kippenvlees en kipkarkassen, is rijk aan proteïne.
http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Ik geef altijd de rode versie of lotgering vis/rund compleet
Maar ik was even benieuwd of er in kip echte botten worden gebruikt.
Omdat ze dan denk ik harde ontlasting krijgt wat weer helpt bij haar anaalklieren.
Maar eet nu gekookte kip en rijst en ze is bijna helemaal opgeknapt.
Nu alleen nog de anaalklieren na laten kijken zaterdag en even goed op een rijtje zetten wat ik haar aan voer wil geven.
Maar ik was even benieuwd of er in kip echte botten worden gebruikt.
Omdat ze dan denk ik harde ontlasting krijgt wat weer helpt bij haar anaalklieren.
Maar eet nu gekookte kip en rijst en ze is bijna helemaal opgeknapt.
Nu alleen nog de anaalklieren na laten kijken zaterdag en even goed op een rijtje zetten wat ik haar aan voer wil geven.