Ik ben op zoek naar voer wat mijn hond lekker vind, en waar hij goed op reageert, want ik weet het even niet meer
Bij de fokker kreeg hij Royal Canin maxi junior. We zijn hier een tijdje mee doorgegaan en overgestapt op Royal Canin maxi, beide varianten vond hij lekker, maar zijn ontlasting bleef dunnig.
Toen heb ik smuldier toegevoegd - s ochtends brokjes en s'avonds smuldier. De enigste varianten die hij lust zijn de pens en pens compleet variant. Ik zag gelijk verschil in ontlasting, er was precies te zien wat de pens poep was
Daarna overgestapt op alleen Smuldier, maar omdat hij alleen de pens varianten lust werd zijn ontlasting te stevig..
*zucht diep*
Verschillende varianten diepvriesvoer geprobeerd - rodi (lust alleen de pens variant) - bijna alle varianten Naturis, en enkele varianten Duck en Lotgering geprobeerd maar hij eet het gewoon niet. Vers zoals eenden nekken ziet hij als iets leuks om in de tuin te begraven..
Farmfood / Prins geperste brokken zorgen ook voor diaree.. Premium brokjes van het PetsPlace huismerk lijkt hij het goed op te doen, alleen eet hij het de ene keer met smaak op, terwijl hij het de dag erna weigert. En dan zou je zeggen, dan eet je toch niet? Maar het gevolg is dat hij dan aan het begin van de midag gal overgeeft.
Als ik een brokje in zijn bek stop zie je hem denken, oh, wacht dit is best wel lekker, en dan eet hij zn bak wel leeg.
meestal..
Normaal at hij s morgens wel altijd met smaak Smuldier, maar dat laat hij nu ook regelmatig staan..
Ofwel, tijd voor een nieuwe start! Maar hoe?