Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overleden kat 15 maanden in bankstel
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
overleden kat 15 maanden in bankstel
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... te_kat.xml
Een gezin uit Purmerend heeft 15 maanden op het lijk van zijn vermiste kat Blacky gezeten. Het dier kwam klem te zitten in de vering aan de onderzijde van het bankstel in de woonkamer en overleed.
Dat schrijft de Dierenambulance Purmerend. De 'inmiddels gemummificeerde' kat werd vrijdag teruggevonden toen het gezin aan het verhuizen was.
De baasjes dachten dat het in december 2011 verdwenen katje door het ijs was gezakt en verdronken. Doordat er vier andere katten in huis waren, dacht het gezin dat de doordringende stank bij het bankstel afkwam van de andere dieren. De donkere vlek onder de bank werd steeds schoongemaakt, maar bleef terugkomen.
Medewerkers van de gealarmeerde Dierenambulance melden dat de gezinsleden 'erg aangedaan en verdrietig' waren bij het ontdekken van het kadaver. "Wij hebben in onze loopbaan al heel wat meegemaakt, maar het blijkt altijd erger te kunnen", aldus de ambulancedienst.
Een gezin uit Purmerend heeft 15 maanden op het lijk van zijn vermiste kat Blacky gezeten. Het dier kwam klem te zitten in de vering aan de onderzijde van het bankstel in de woonkamer en overleed.
Dat schrijft de Dierenambulance Purmerend. De 'inmiddels gemummificeerde' kat werd vrijdag teruggevonden toen het gezin aan het verhuizen was.
De baasjes dachten dat het in december 2011 verdwenen katje door het ijs was gezakt en verdronken. Doordat er vier andere katten in huis waren, dacht het gezin dat de doordringende stank bij het bankstel afkwam van de andere dieren. De donkere vlek onder de bank werd steeds schoongemaakt, maar bleef terugkomen.
Medewerkers van de gealarmeerde Dierenambulance melden dat de gezinsleden 'erg aangedaan en verdrietig' waren bij het ontdekken van het kadaver. "Wij hebben in onze loopbaan al heel wat meegemaakt, maar het blijkt altijd erger te kunnen", aldus de ambulancedienst.
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: overleden kat 15 maanden in bankstel
die reacties eronder
daar ben ik het mee eens
daar ben ik het mee eens
-
lets have fun
gadverdamme, wat goor
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe krijg je dat voor elkaar

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Dan zullen die mensen ook wel niet al te schoon geweest zijn.
Het verschil tussen kattenpis en lijklucht is wel heel groot , dan moet er toch een lampje gaan branden ?
Het verschil tussen kattenpis en lijklucht is wel heel groot , dan moet er toch een lampje gaan branden ?
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Mirella
- Zeer actief
nou inderdaad heb een x een dode muis onder de bank gehad,dankzij de katten,die lag er hooguit 5 dagen,want toen had ik de bank nog van zn plek gehad,en dat stonk echt erg!
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja ik hoorde t al alleen geloof ik geen zak van het verhaal
ik zal vd week wel ff langs pim ( dierenambulanche) gaan om aan hem te vragen hoe dit nou zit
ik zal vd week wel ff langs pim ( dierenambulanche) gaan om aan hem te vragen hoe dit nou zit

- baldur
- Zeer actief
Ik vind het ook heel raar.
De geur is toch heel anders en hebben de andere katten niet anders gereageerd?
De geur is toch heel anders en hebben de andere katten niet anders gereageerd?
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
Hier idem. Dat stonk inderdaad vreselijk en ruikt heeeeeeeeel anders als kattenpis. Zal een lekker huishouden zijn geweest dan...Mirella schreef:nou inderdaad heb een x een dode muis onder de bank gehad,dankzij de katten,die lag er hooguit 5 dagen,want toen had ik de bank nog van zn plek gehad,en dat stonk echt erg!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het echt briljant 
Ik heb me bescheurd van het lachen toen ik het las
En maar buiten poekie roepen
Ik heb me bescheurd van het lachen toen ik het las
En maar buiten poekie roepen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- dagmar88
- Zeer actief
Mirella schreef:nou inderdaad heb een x een dode muis onder de bank gehad,dankzij de katten,die lag er hooguit 5 dagen,want toen had ik de bank nog van zn plek gehad,en dat stonk echt erg!
- Fardauke
- Actief
- Aantal honden: 2
Hoorde het verhaal vandaag ook, vind het bizar dit . teneerste als het dier klem zat en leefde zou je dat toch horen door gekrab in de bank en miauwen.
En ontbinding stinkt verschrikkelijk daar ga je toch niet "boven" op zitten, als je dat niet ruikt of je verward het met kattepis dan ben ik benieuwd hoe het er verder van binnen uit zag in deze huishouding
En ontbinding stinkt verschrikkelijk daar ga je toch niet "boven" op zitten, als je dat niet ruikt of je verward het met kattepis dan ben ik benieuwd hoe het er verder van binnen uit zag in deze huishouding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Beest was niet vergaan, beest was gemummificeerd, en dat stinkt niet zo
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Bah, wat smerig.. Het zal minder stinken als het gemummificeerd is, maar dan nog ruik je dat toch?
Hoe kan een kat in een bankstel gemummificeerd worden? Ik dacht dat er daarvoor bepaalde omstandigheden qua temperatuur moesten zijn? Heel vreemd idee..
Hoe kan een kat in een bankstel gemummificeerd worden? Ik dacht dat er daarvoor bepaalde omstandigheden qua temperatuur moesten zijn? Heel vreemd idee..
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou dat is wel interessant. Want er zal wel heel weinig zuurstof bij zijn gekomen, als ze zeggen dat de kat gemummificeerd was. Dat gebeurt alleen bij hele droge en warme omstandigheden, of als er weinig tot geen zuurstof beschikbaar was. De rotting vindt plaats als er zuurstof bij kan, anders niet. Dacht ik. Een kat die echt vergaan is door verrotting, is een plasje stinkende smurrie met botten, een gemummificeerde kat heeft waarschijnlijk zelfs nog organen intact. De enige verklaring moet zijn dat er iemand op die plek heeft gezeten, die vrij zwaar was en niet vaak opstond de afgelopen 18 maanden. Dat denk ik tenminste, want anders hadden ze het echt wel geroken. Die lucht is zo erg, dat kan niemand ontgaan. Wij hadden ook een keer een muis onder de bank en die lucht wordt steeds erger, zodat je wel moet gaan zoeken. Als je een neus hebt tenminste. Je kunt stank niet wegmaken door erop te gaan zitten dus ik denk dat het weinig gestonken heeft. De plas onder de bank, zou ook wel urine kunnen zijn geweest.
@frank-bobby, ik ben benieuwd of je erachter kan komen hoe of wat. Of het echt hele vieze mensen waren of dat er iets anders is gebeurd. Als de kat echt gemummificeerd is, zal het weinig gestonken hebben.
@frank-bobby, ik ben benieuwd of je erachter kan komen hoe of wat. Of het echt hele vieze mensen waren of dat er iets anders is gebeurd. Als de kat echt gemummificeerd is, zal het weinig gestonken hebben.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oh god daar hebben we t pubertje weerHilde schreef:Purmerend hè, dat zegt al zat

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik ben zelf ook heel benieuwd wat daar nou precies gebeurd is daarom ga ik t ook vragenFizgig schreef:Nou dat is wel interessant. Want er zal wel heel weinig zuurstof bij zijn gekomen, als ze zeggen dat de kat gemummificeerd was. Dat gebeurt alleen bij hele droge en warme omstandigheden, of als er weinig tot geen zuurstof beschikbaar was. De rotting vindt plaats als er zuurstof bij kan, anders niet. Dacht ik. Een kat die echt vergaan is door verrotting, is een plasje stinkende smurrie met botten, een gemummificeerde kat heeft waarschijnlijk zelfs nog organen intact. De enige verklaring moet zijn dat er iemand op die plek heeft gezeten, die vrij zwaar was en niet vaak opstond de afgelopen 18 maanden. Dat denk ik tenminste, want anders hadden ze het echt wel geroken. Die lucht is zo erg, dat kan niemand ontgaan. Wij hadden ook een keer een muis onder de bank en die lucht wordt steeds erger, zodat je wel moet gaan zoeken. Als je een neus hebt tenminste. Je kunt stank niet wegmaken door erop te gaan zitten dus ik denk dat het weinig gestonken heeft. De plas onder de bank, zou ook wel urine kunnen zijn geweest.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou het blijkt echt zo te zijn
op hun site staat ook een fotos van die kat nadat ze hem onder het bankstel uithadden gehaald
op hun site staat ook een fotos van die kat nadat ze hem onder het bankstel uithadden gehaald

- baldur
- Zeer actief
Dat zou ik dus niet kunnen hoor, foto's maken en op internet zetten van mijn overleden kat.
Verschrikkelijk zeg.
Maar ja voor mij zijn mijn katten mijn kindjes.
Verschrikkelijk zeg.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou staat op de site van de dierenambulanche niet van die mensenbaldur schreef:Dat zou ik dus niet kunnen hoor, foto's maken en op internet zetten van mijn overleden kat.
Verschrikkelijk zeg.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
God hebben jullie oma pas nog gezien .????
Wat zeg je ,niemand heeft haar de laatste 6 maanden uit bed gehaald.?????????? hahahahaha.
Wat zeg je ,niemand heeft haar de laatste 6 maanden uit bed gehaald.?????????? hahahahaha.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Fizgig
- Zeer actief
Oe dan moet ik denken daan dat verhaal uit Amerika. Pappa raakte vermist vlak voor kerstavond. Een paar dagen later begon het wat te ruiken in de woonkamer...Pappa bleek zich te hebben verkleed als kerstman, was bij wijze van verassing de schoorsteen in gesprongen, waar ie zijn nek had gebroken!
Normaal kijk ik liever niet naar dode dieren, maar dit is wel een uitzondering. Want ik wil weten of het er gemummificeerd uitziet. Net als de veenman, hebben we nu de bankkat. Ging ie niet naar een museum trouwens, dat hoorde ik iemand opperen op tv volgens mij. Ik ga ff spieken...
Normaal kijk ik liever niet naar dode dieren, maar dit is wel een uitzondering. Want ik wil weten of het er gemummificeerd uitziet. Net als de veenman, hebben we nu de bankkat. Ging ie niet naar een museum trouwens, dat hoorde ik iemand opperen op tv volgens mij. Ik ga ff spieken...
- Fizgig
- Zeer actief
Kan die foto niet vinden, heb je een link?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:God hebben jullie oma pas nog gezien .????
leuk dat je er weer bent

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
Fizgig schreef: Normaal kijk ik liever niet naar dode dieren, maar dit is wel een uitzondering. Want ik wil weten of het er gemummificeerd uitziet. Net als de veenman, hebben we nu de bankkat. Ging ie niet naar een museum trouwens, dat hoorde ik iemand opperen op tv volgens mij. Ik ga ff spieken...
Mijn vorige dierenarts heeft er één in de wachtkamer liggen, echt mooi om te zien.
Lijkt ook nog als twee druppels water op m'n abessijn
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lijkt mij stug dat het beest tussen die veren heeft kunnen kruipen.Hilde schreef:http://www.dierenambulance-purmerend.nl ... nieuws/448
Wat je zegt ben je zelfffff