Wat denken jullie? Misschien een schimmeltje ofzo? Poosje insmeren met zalf (calenduala oid)? De DA er even naar laten kijken? Ik denk zelf niet dat dat soppen uit verveling is, maar je weet maar nooit...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kloven in voetzool
Moderator: moderatorteam
-
TomCee
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
kloven in voetzool
Pebbles (boxer, 9 mnd.) heeft kloven in de voetzool van 1 achterpoot. Ze zit voortdurend op die ene poot te soppen, en de haren eromheen zijn verkleurd.

Wat denken jullie? Misschien een schimmeltje ofzo? Poosje insmeren met zalf (calenduala oid)? De DA er even naar laten kijken? Ik denk zelf niet dat dat soppen uit verveling is, maar je weet maar nooit...
-
Wilm@
Re: kloven in voetzool
De DA er naar laten kijken.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Kijk even goed tussen de tenen naar het tussenteenvlees of daar geen sneetje in zit.
- lambaja
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
friese stabij - Aantal honden: 2
- Contacteer:
calendula er opsmeren kan nooit geen kwaad. het verzacht en is tegen de jeuk en prikt niet. gebruik het ook vaak. je kunt haar een schoentje aandoen buiten.
-
TomCee
- Zeer actief
Kun je dit iets meer toelichten? Is dat om bij twijfel altijd de DA raadplegen, of omdat je iets ziet op de foto wat een bepaalde noodzaak aangeeft. Dank je.Wilm@ schreef:De DA er naar laten kijken.
-
Wilm@
Als mijn hond obsessief aan een pootje (zool) zou likken dan is daar iets. Iets wat ik niet weet laat ik onderzoeken omdat ik het graag wel wil weten. Ik ga niet uit van de foto omdat die mij niet verteld of er ergens een splinter zit, het op een bepaalde plant heeft gestaan, er ergens een schimmeltje of bacterie zit? En de andere pootjes zie ik niet op de foto, dus ik kan ook niet vergelijken.TomCee schreef:Kun je dit iets meer toelichten? Is dat om bij twijfel altijd de DA raadplegen, of omdat je iets ziet op de foto wat een bepaalde noodzaak aangeeft. Dank je.Wilm@ schreef:De DA er naar laten kijken.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol heeft het ook een keer gehad, ze bleef maar aan haar poot likken. Ik zag er niks aan dus ben ik maar naar de da gegaan. Daar bleek dus het tussenteenvlees bijna helemaal door te zijnWilm@ schreef:Als mijn hond obsessief aan een pootje (zool) zou likken dan is daar iets. Iets wat ik niet weet laat ik onderzoeken omdat ik het graag wel wil weten. Ik ga niet uit van de foto omdat die mij niet verteld of er ergens een splinter zit, het op een bepaalde plant heeft gestaan, er ergens een schimmeltje of bacterie zit? En de andere pootjes zie ik niet op de foto, dus ik kan ook niet vergelijken.TomCee schreef:Kun je dit iets meer toelichten? Is dat om bij twijfel altijd de DA raadplegen, of omdat je iets ziet op de foto wat een bepaalde noodzaak aangeeft. Dank je.Wilm@ schreef:De DA er naar laten kijken.
Ik had nog nooit die tenen opengevouwen, zo stom. Nu controleer ik het regelmatig.
-
Corneliana
- Zeer actief
Sky doet dat als hij een splintertje heeft en die haal ik er gewoon uit en dan even benchrust (anderhalf uur ofzo) want die neemt hij niet altijd zelf vooral niet als hij pijn heeft.
goed kijken desnoods met een felle zaklamp of met z'n 2en
een paar keer spoelen onder de douche kan ook.
en als je echt niks vind beter wel naar de da.
goed kijken desnoods met een felle zaklamp of met z'n 2en
een paar keer spoelen onder de douche kan ook.
en als je echt niks vind beter wel naar de da.
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
-
TomCee
- Zeer actief
Nee, alleen bij die ene poot.joytje333 schreef:Heeft hij dit ook bij z'n andere pootjes?
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
dan zou ik toch ook even voor de zekerheid naar de Da. Anders kijk je het een paar dagen aan, als het dan niet minder is, zou ik wel gaan.