Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om onze oude man

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zorgen om onze oude man

Ongelezen bericht door Eline* »

Sterkte Alma met die ouwe Rock! Ik hoop dat het weer vlot beter wordt ( die kou helpt ook niet mee)en hij nog een poosje met plezier mee kan!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

~Suzanne~ schreef:
Ik kan me echter voorstellen dat voor jou dit soort dingen anders ligt omdat je te maken hebt met een hond die nog wel wil (en nog lijkt te kunnen) maar daarna een prijs moet betalen. Misschien denk je dan eerder "hij heeft geen lol meer" en is het, als dit soort injecties helpen, voor jou juist belangrijk, om de levenslust te houden.
Ja dat is inderdaad het punt. Een vorig hondje van mij werd langzaam oud en paste zijn levensstijl daarbij aan. Die is op zijn sloffen bijna twintig geworden een beetje als jouw Guinnie zeg maar. Maar Rock wil inderdaad nog heel graag maar betaalt dan een nare prijs voor die wendingen en draaiingen die hij dan maakt :wink:
blondie schreef:Bah wat naar Alma :ugh:.
Bij Finn heb ik op 3 januari de eerste injectie laten zetten. Het was gewoon het enige wat ik nog kon/kan proberen om die bespiering een opleving te geven, wat krachtiger te houden/krijgen. De eerste keer werkte het goed, na 3 weken zag ik weer achteruitgang en heb ik ze weer laten zetten. Vorige week vrijdag weer een injectie laten zetten. Misschien moet ik het even aankijken nog, maar dit keer merk ik helaas geen stabilisering. Aan de andere kant zijn we nu al weer bijna 3 maanden verder. Dát had ik 3 januari dus niet durven denken.
Voor de kosten hoef ik het niet te laten, 26 euro en het heeft hier in ieder geval wel zijn werk gedaan. Maar goed, dat duurt ook niet eeuwig. Knuffel voor Rock! Sterkte, het is écht niet fijn ze zo lichamelijk te zien aftakelen als de kop verder nog goed is.
Ach arme Finn en arme jij. Het valt inderdaad écht niet mee die aftakeling te zien. Niks an :ugh: Sterkte ook voor jullie :J:

Dank jullie wel voor de reacties :wink:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Alma, ik heb er dus absoluut geen verstand van en geen advies.
Wel duimen dat Rocky op een leuke manier oud kan en mag worden, (geen hazenjacht meer natuurlijk) maar wel zijn dollen met Reina enzo :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Sterkte en beterschap met je oude man :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
alm@
moderator

Dank jullie wel hoor, lief :flower:

Die ouwe gek lijkt weer opgeknapt na zijn hazenachtervolging. Een poosje verhoging van pijnstilling, wat rustiger aan doen en op de achterbank van de auto zitten (permanent nu) heeft hem ogenschijnlijk goed gedaan. Ik heb vanmorgen telefonisch overleg met de dierenarts gehad en we hebben besloten de anabolen pas in te zetten als het weer slechter wordt maar dan niet (meer) opknapt met bovenstaande maatregelen. Zo hebben we nog iets achter de hand :wink:
Ouwetjes zijn lief en aandoenlijk :lief: maar af en toe zorgenkindjes :blauwoog:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

moeilijk he, helemaal met je vergroeid en dan gaan ze stukje bij beetje van je af :(:
hopelijk mag en kan hij nog heel lang mee
alm@
moderator

S@ndr@ schreef:moeilijk he, helemaal met je vergroeid en dan gaan ze stukje bij beetje van je af :(:
hopelijk mag en kan hij nog heel lang mee
Dat is het. Goed verwoord Sandra. Het verscheurt je een beetje :ugh: :wink:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Fijn om te lezen dat het wat beter gaat met je oude mannetje :J:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Herkenbaar hoor, die zorgen om ouder wordende honden.
De hond van mijn zus doet het al weer een tijdje hartstikke goed op anabolen-injecties. Het is een kranige hond, die eigenlijk niets mankeert, behalve spierafname door ouderdom. Hij hobbelt nu nog gewoon vrolijk zijn rondjes mee.
Ik zou er voor Bill ook voor hebben gekozen, maar toen bleek dat zijn verslechterde conditie kwam door lymfe-kanker, was dat natuurlijk (en helaas) niet meer aan de orde.

Ach, gingen honden maar een mensen-leven lang mee.
Geniet maar extra van Rock! :knuffel1:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Gelukkig gaat het weer iets beter, geef hem maar een dikke :lief: hij moet nog een tijdje mee gaan hoor. :cheer:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

alm@ schreef:Dank jullie wel hoor, lief :flower:

Die ouwe gek lijkt weer opgeknapt na zijn hazenachtervolging. Een poosje verhoging van pijnstilling, wat rustiger aan doen en op de achterbank van de auto zitten (permanent nu) heeft hem ogenschijnlijk goed gedaan. Ik heb vanmorgen telefonisch overleg met de dierenarts gehad en we hebben besloten de anabolen pas in te zetten als het weer slechter wordt maar dan niet (meer) opknapt met bovenstaande maatregelen. Zo hebben we nog iets achter de hand :wink:
Ouwetjes zijn lief en aandoenlijk :lief: maar af en toe zorgenkindjes :blauwoog:
Klinkt voor nu niet slecht. En verder wat Sandra zegt :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

alm@ schreef:Ouwetjes zijn lief en aandoenlijk :lief: maar af en toe zorgenkindjes :blauwoog:
Heel herkenbaar, de ups en downs, veel knuffels voor je oudje Rocky :flower:
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Fijn dat hij weer een beetje hersteld is van de hazenjacht....zoiets kun je ook niet voor zijn, zo onverwachts als dit dier opdook...
Welke van de herders in je onderschrift is Rocky?
Dat hij nog maar een hele poos mee mag hobbelen!! :ok:
alm@
moderator

Nel schreef:Fijn dat hij weer een beetje hersteld is van de hazenjacht....zoiets kun je ook niet voor zijn, zo onverwachts als dit dier opdook...
Welke van de herders in je onderschrift is Rocky?
Dat hij nog maar een hele poos mee mag hobbelen!! :ok:
Hij is de lichtbruine :wink:

Dank jullie weer :flower: dat gaan we ook lekker doen. Alles bij de dag nemen, het hem zo comfortabel mogelijk maken en flink genieten van onze vreselijk lieve grote vriend :lief:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Sterkte met de oude heer.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hela hola. Dat kan allemaal zomaar niet.
Dat is levensgevaarlijk zo zonder rollator, Rock :hmmm:
Mooi dat het allemaal met een sisser afloopt, maar ik zou toch even een indringend gesprek met hem houden. Dat je zulke dingen op een bepaalde leeftijd wat meer moet voorbereiden, en dat het niet elke dag meer gaat :mrgreen: :wink:
Sterkte hoor!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Tarzan&Happy
Zeer actief
Mijn ras(sen): chiwawa's

Ongelezen bericht door Tarzan&Happy »

Hier ook geen tip helaas maar wel heel veel sterkte met je oude man toegewenst :roos:
groetjes inge
Afbeelding
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Dank je wel voor het vertellen, nu weet ik ook wie Rocky is... :ok:
Heel veel sterkte en succes met de oude man...
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Suske schreef:Dus tot en met de laatste dag heeft hij achter zijn ballen aangerend.
Sorry, ik moest hier toch wel om lachen..

Maar o.t. ; ik weet niet of Rock het verdraagt/eet, maar heb je al geprobeerd om 'm wat gember te geven?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Sterkte met Rock, fijn dat hij weer opknapt!
zelf heb ik geen ervaring met anabolen, bij de honden bedoel ik :mrgreen: maar onze buren wel.. en hun herder deed het een week of 6 prima erop en daarna werd het weer minder... je zou het tegen die tijd dat het nodig is gewoon moeten proberen, bij de 1 werkt het een dag of 5/6 en de andere weken en soms zelfs 2/3 maanden... en dan kan je overwegen of je het vaker doet of niet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

alm@ schreef:Dank jullie wel hoor, lief :flower:

Dat is zeker zo.
Ik heb het "geluk" dat Rana (ook 13) niet meer zo goed kan zien, anders zat ze zeker ook nog achter de hazen aan.
Ze ziet ze niet meer zo goed.
En tegen de tijd dat ze zeker weet dat het een haas is, is hij al te ver weg :mrgreen:

Doe Rocky een dikke knuffel van me en neem er zelf ook een :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

alm@ schreef:
Dank jullie weer :flower: dat gaan we ook lekker doen. Alles bij de dag nemen, het hem zo comfortabel mogelijk maken en flink genieten van onze vreselijk lieve grote vriend :lief:
goed plan ! geniet van elkaar ! :J:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

MJ schreef:
alm@ schreef:
goed plan ! geniet van elkaar ! :J:
Sluit ik me bij aan... :flower:
Alma... lekker genieten!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het is gewoon moeilijk om ze te zien aftakelen en daar zelf niets tegen te kunnen doen. Ik hoop dat je nog lang van hem kunt genieten.
alm@
moderator

Jaap* schreef:Hela hola. Dat kan allemaal zomaar niet.
Dat is levensgevaarlijk zo zonder rollator, Rock :hmmm:
Mooi dat het allemaal met een sisser afloopt, maar ik zou toch even een indringend gesprek met hem houden. Dat je zulke dingen op een bepaalde leeftijd wat meer moet voorbereiden, en dat het niet elke dag meer gaat :mrgreen: :wink:
Sterkte hoor!
Ik heb dat indringende gesprek met hem gehad Jaap maar hij legt de adviezen naast zich neer :ugh: we hadden gisteren bedacht dat hij maar niet meer boven moest slapen. Dat bespaart traplopen. Z'n bed boven dus beneden in de gang gelegd en een flinke plank voor de trap gelegd. Maar daar was ie het niet mee eens en ging via de zijkant van de trap naar boven toen ik nét in bed lag. Ben jij betoeterd, zei hij :gvd: ik slaap al 13 jaar boven en ik ga nu niet ineens beneden slapen omdat jullie dat bedacht hebben :gvd: Ik heb z'n bed dus maar weer in zijn kamertje gelegd want we willen niet dat hij doodongelukkig niet begrijpend beneden ligt :wink: wel heeft hij nu een lage instap in de auto. Dat scheelt weer een sprong en hij vindt dat wel leuk zo de achterbank voor hem alleen.
ranetje schreef: Dat is zeker zo.
Ik heb het "geluk" dat Rana (ook 13) niet meer zo goed kan zien, anders zat ze zeker ook nog achter de hazen aan.
Ze ziet ze niet meer zo goed.
En tegen de tijd dat ze zeker weet dat het een haas is, is hij al te ver weg :mrgreen:

Doe Rocky een dikke knuffel van me en neem er zelf ook een :wink:
Knuf doorgegeven en geef Rana er ook een :wink: jeetje is Rana ook al weer 13 jaar. Gaat veel te hard hé? :ugh: Doet ze het verder nog goed? Rock ziet ook niet meer zo goed. Dat merk ik aan kleine dingetjes. Over een brugje wat feitelijk gewoon een paar planken zijn, durft hij niet meer alleen. Dan gaan we dus samen en begeleid ik hem met de riem en dat gaat goed. Maar hazen ziet hij nog wel de ouwe gek :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Prioriteiten he :mrgreen:
Ik ga duimen dat jullie nog even lekker mogen genieten van elkaar!
Afbeelding
alm@
moderator

Dank allemaal weer voor de lieve woorden :flower: ouwetjes zijn aandoenlijk maar je wéét dat de onvermijdelijke laatste fase is aangebroken :ugh: en dat vind ik niet meevallen. Echt niet.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Alma ik heb dit topic helemaal gemist, fijn dat het met een sisser is afgelopen. kan me voorstellen dat deze oude wijze seniorenfase wat dubbel is. Hij kan natuurlijk nog lang niet gemist worden. Laten we hopen dat hij niet meer zo gaat rennen. knuffel voor de schrik!
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
alm@
moderator

Sucha schreef:Alma ik heb dit topic helemaal gemist, fijn dat het met een sisser is afgelopen. kan me voorstellen dat deze oude wijze seniorenfase wat dubbel is. Hij kan natuurlijk nog lang niet gemist worden. Laten we hopen dat hij niet meer zo gaat rennen. knuffel voor de schrik!
Dank je Sucha :wink:
Mit schreef:Prioriteiten he :mrgreen:
Ik ga duimen dat jullie nog even lekker mogen genieten van elkaar!
Ja duh :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

alm@ schreef:Dank allemaal weer voor de lieve woorden :flower: ouwetjes zijn aandoenlijk maar je wéét dat de onvermijdelijke laatste fase is aangebroken :ugh: en dat vind ik niet meevallen. Echt niet.
:J:
Dat valt ook niet mee. Bij Sjefke hebben we die fase eigenlijk niet echt gehad, zij was nog zo energiek en monter, maar toch ineens dook er iets op wat haar fataal werd, ondanks dat ze nog zo goed ter been was en nog als een pup kon rennen en spelen. Die ouwetjes, we zouden ze voor altijd bij ons moeten kunnen houden, maar de waarheid is helaas niet zo mild als we wensen. :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”