Guinnie heeft ze ook gehad, 3 "op rij" met een tussenpoos van een maand.
De eerste ca 1,5 week na de injectie ging het beroerder.. daarna ging het beter en vooruit.
Ze is nu "beter" dan voor de eerste injectie; zakt niet meer door haar poten (althans, beduidend minder vaak!!) en lijkt zich op deze manier prima te voelen.
Het is, zo realiseren we ons, niet levensreddend of levensrekkend. Het is niet zo dat je, als je maar zo'n injectie laat zetten, weer maanden vooruit kunt. Dat gezegd hebbende; de Freule is er beslist beter aan toe dan rond de kerst! Ik had toen niet gedacht dat ze er nu nog zou zijn. Nu ga ik er eigenlijk van uit dat ze eind april gewoon nog mee op vakantie gaat. Ja, ze wordt minder maar duh, dat mag als je 16+ bent. Het is, juist met zo'n injectie wel zaak dat je let op het totaalplaatje vind ik. Wij hebben niet de illusie of de wens dat ze er weer bijloopt als een 12-jarige. Ze mag gewoon een oude, stokbejaarde hond zijn, en een blokje om "sukkelen" is prima! Als dat is wat het is, dan is het dat.
Wij hebben ons een paar dingen bedacht; ze moet zichzelf kunnen ontlasten (en dus die houdingen aan kunnen nemen), ze moet naar de overkant van de straat moeten kunnen lopen (waar ze zich kan ontlasten), ze mag geen pijn hebben en ze moet een "blije indruk blijven maken" (wat dat dan ook is

De injecties hebben Guinnie wel degelijk geholpen maar ze wordt er (natuurlijk) niet jaren jonger van. Dat wil ik ook niet.
Ik kan me echter voorstellen dat voor jou dit soort dingen anders ligt omdat je te maken hebt met een hond die nog wel wil (en nog lijkt te kunnen) maar daarna een prijs moet betalen. Misschien denk je dan eerder "hij heeft geen lol meer" en is het, als dit soort injecties helpen, voor jou juist belangrijk, om de levenslust te houden.
Guinnie was natuurlijk al een bejaarde tante toen ze kwam en ze was nooit speels / heeft nooit gespeeld bij ons. Ik ben er wel van overtuigd dat het haar goed heeft gedaan dat wij nog zo lang langere wandelingen hebben gemaakt. Nu kan dat niet meer en dat is goed!
Suzanne