Door dit stukje:malinois schreef:Want?Ik zal het eens even gaan bekijken. Mina gaat sowieso van KVV af,
En dit:kipo schreef:Je zegt 'stel dat het waar is' het is dus waar, er is onderzoek naar gedaan, honden die met salmonella besmet vlees eten kunnen dit weer uitscheiden zonder er zelf last van te hebben en rauw vlees kan besmet zijn met salmonella.Mina2006 schreef:Ja dat is waar, maar stel dat het wel waar zou zijn, dan zou Mina per direct van KVV af moeten en zou ik niet in de buurt van een hond die rauw eet mogen komen (even extreem gezien dan he).kipo schreef:Dat is je eigen keus en dat is je goed recht, alleen vind ik dat je pas echt een overwogen keuze kunt maken als je alle (of toch in ieder geval zoveel mogelijk) informatie hebt.Mina2006 schreef: Haha via via via via..ik zou het niet al te nauw nemen dan, wat betreft de hond.
Weet eigenlijk niet eens waar je precies die informatie kan vinden. Er stond wat op die link, maar zoals al is gezegd (en ook terecht) is dat een mensenkwestie, dus niet voor de dierenarts.
Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen.
Ik bleek nog negatief te zijn voor toxoplasma toen ik zwanger was, het was me dus in 35 jaar met honden en katten omgaan, werken in een dierentuintje (roofdieren voeren met rauw vlees) en 10 jaar ongewassen groenten eten uit eigen tuin niet gelukt om dat op te lopen. Toch ben ik maar even extra voorzichtig geweest, ik had het er toch erg moeilijk mee gekregen als mijn dochter toxoplasma had opgelopen omdat ik het risico klein genoeg had gevonden om niet op te letten.
Wat betreft die mensenkwestie; ik moet de eerste huisarts (laat staan verloskundige) nog tegenkomen die er meer van weet dan "zwangeren mogen de kattenbak niet verschonen" Dierenartsen hebben meer kennis van door dieren overgebrachte ziektes dan huisartsen, wat is er op tegen om daar gebruik van te maken.
viewtopic.php?f=14&t=262863&p=6185030#p6185030