Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
PAS OP VOOR PARMABOTTEN!
Moderator: moderatorteam
-
Corneliana
- Zeer actief
PAS OP VOOR PARMABOTTEN!
Pasop.....speciaal voor honden eigenaren...
WAARSCHUWING VOOR HONDENEIGENAREN, PAS OP VOOR PARMABOTTEN!
Vrijdag kochten we een kluif voor Luna bij de dierenwinkel.Deze Parmabotten liggen vacuüm verpakt in het schap. Luna heeft er van gekloven en ook de knokkels er vanaf gegeten. 's Avonds kon Luna heel moeilijk poepen en bleef maar persen. De volgende morgen lag ze te trillen van de pijn en kwam er bloed uit haar anus, poepen ging niet meer. Bij de dierenarts was op een röntgenfoto te zien dat haar darmen van voor naar achter verstopt zaten met keiharde ontlasting en scherpe botsplinters. Luna moest blijven en werd onder narcose gebracht waarna ze haar laxeerden en met clisma's probeerden het weer op gang te brengen. Dit lukte niet en de dierenarts vertelde dat het er slecht uitzag. 's Avonds is Luna opnieuw onder narcose gebracht en hebben ze haar darmen gemasseerd, heel voorzichtig om ze niet te perforeren. Hierna wederom gelaxeerd en clisma's waarna op een foto bleek dat haar darmen zo goed als leeg waren. Ze is blijven slapen met wat pijnstillers en de volgende morgen belden ze weer dat ze nog veel aandrang had om te poepen doordat alles wat beschadigd was geraakt. Vanmiddag mag ze hopelijk naar huis en dan moeten we afwachten of er niks kapot is van binnen. Mensen, koop deze Parmabotten niet voor je hond. Ze splinteren en zorgen voor een hoop ellende, op het etiket stond niks over het feit dat het bot zelf niet gegeten moet worden. Graag delen!
zou dit waar zijn of niet?
weet iem dat?
Vrijdag kochten we een kluif voor Luna bij de dierenwinkel.Deze Parmabotten liggen vacuüm verpakt in het schap. Luna heeft er van gekloven en ook de knokkels er vanaf gegeten. 's Avonds kon Luna heel moeilijk poepen en bleef maar persen. De volgende morgen lag ze te trillen van de pijn en kwam er bloed uit haar anus, poepen ging niet meer. Bij de dierenarts was op een röntgenfoto te zien dat haar darmen van voor naar achter verstopt zaten met keiharde ontlasting en scherpe botsplinters. Luna moest blijven en werd onder narcose gebracht waarna ze haar laxeerden en met clisma's probeerden het weer op gang te brengen. Dit lukte niet en de dierenarts vertelde dat het er slecht uitzag. 's Avonds is Luna opnieuw onder narcose gebracht en hebben ze haar darmen gemasseerd, heel voorzichtig om ze niet te perforeren. Hierna wederom gelaxeerd en clisma's waarna op een foto bleek dat haar darmen zo goed als leeg waren. Ze is blijven slapen met wat pijnstillers en de volgende morgen belden ze weer dat ze nog veel aandrang had om te poepen doordat alles wat beschadigd was geraakt. Vanmiddag mag ze hopelijk naar huis en dan moeten we afwachten of er niks kapot is van binnen. Mensen, koop deze Parmabotten niet voor je hond. Ze splinteren en zorgen voor een hoop ellende, op het etiket stond niks over het feit dat het bot zelf niet gegeten moet worden. Graag delen!
weet iem dat?
Laatst gewijzigd door Corneliana op 24 mar 2013 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: fb dingetje
Ik vind dat ook heel enge dingen die er hier niet in komen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja dat is hartstikke waar. Gerookte, gekookte, anderszins bewerkte botten nooit maar dan ook nooit geven!
-
Tarzan&Happy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik snap eigenlijk niet dat die dingen nog verkocht mogen worden want ze zijn echt heel gevaarlijk.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gollum
- Zeer actief
Ik snap het ook echt niet, mensen die niet zoveel op internet komen maar wel in dierenwinkels kunnen dat zo kopen met alle gevolgen van dienmarian* schreef:Ik snap eigenlijk niet dat die dingen nog verkocht mogen worden want ze zijn echt heel gevaarlijk.
- Gollum
- Zeer actief
Je moet trouwens ook niet zomaar ongekookte botten geven aan je hond als je daar geen ervaring mee hebt. Rauwe botten splinteren niet zoals bewerkte maar vaak zijn het wel grote dragende botten. Die zijn heel hard en kunnen tanden breken. Ook de ontlasting word keihard wanneer er geen vlees/organen bij worden gegeven.
Ik heb het bottendocument weer eens een schop gegeven.
Ik heb het bottendocument weer eens een schop gegeven.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wil TS mischien de topictitel veranderen naar "waarschuwing tegen gerookte botten" of iets van die strekking? Dan valt het meer op 
Suzanne
Suzanne
-
Corneliana
- Zeer actief
ja hoor dat wil ik best~Suzanne~ schreef:Wil TS mischien de topictitel veranderen naar "waarschuwing tegen gerookte botten" of iets van die strekking? Dan valt het meer op
Suzanne
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: PAS OP VOOR PARMABOTTEN!
hm, dan zal ik ook eens vragen in de dierenwinkel hier
zij verkopen ze ook terwijl ik ze wel heel deskundig vind.
zij verkopen ze ook terwijl ik ze wel heel deskundig vind.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Ja, ik heb hier al eerder over gelezen, helaas worden ze nog steeds verkocht bij veel dierenwinkels. Ik hoop dat het al wat beter gaat met Luna inmiddels. Veel beterschap gewenst hoor!
-
Corneliana
- Zeer actief
Nanna schreef:viewtopic.php?f=23&t=231756&p=5195915&hilit=sowieso#p5195915Tarzan&Happy schreef:Dit wist ik niet maar gaf het zoizo gelukkig al niet
-
Corneliana
- Zeer actief
Annedee schreef:Ja, ik heb hier al eerder over gelezen, helaas worden ze nog steeds verkocht bij veel dierenwinkels. Ik hoop dat het al wat beter gaat met Luna inmiddels. Veel beterschap gewenst hoor!
is een rondwarend facebookbericht
ter verificatie hier geplaatst.
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb Davey ooit zo'n parmabot gegeven. Hij vond het heerlijk maar daarna hield hij niet meer op met drinken.
Zijn buik was opgezet en tonnetje rond van het water. Hij wilde alleen maar drinken en drinken. In de avondronde spoot al het water met enorme kracht er via de achterkant uit.
Ik denk dat ik die avond veel geluk heb gehad. (en Davey ook)
Zijn buik was opgezet en tonnetje rond van het water. Hij wilde alleen maar drinken en drinken. In de avondronde spoot al het water met enorme kracht er via de achterkant uit.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
Corneliana
- Zeer actief
oh bah wat een nare avond zal je gehad hebben.Mary schreef:Ik heb Davey ooit zo'n parmabot gegeven. Hij vond het heerlijk maar daarna hield hij niet meer op met drinken.
en veel geluk ook inderdaad.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Oja,.... jouw hond heet Sky (?),Corneliana schreef:Annedee schreef:Ja, ik heb hier al eerder over gelezen, helaas worden ze nog steeds verkocht bij veel dierenwinkels. Ik hoop dat het al wat beter gaat met Luna inmiddels. Veel beterschap gewenst hoor!is niet mijn hond gelukkig
ter verificatie hier geplaatst.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?

-
Corneliana
- Zeer actief
Annedee schreef:Oja,.... jouw hond heet Sky (?),Corneliana schreef:Annedee schreef:Ja, ik heb hier al eerder over gelezen, helaas worden ze nog steeds verkocht bij veel dierenwinkels. Ik hoop dat het al wat beter gaat met Luna inmiddels. Veel beterschap gewenst hoor!is niet mijn hond gelukkig
ter verificatie hier geplaatst.Maar goed, er kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor dit soort nare dingen.
ben maar al te blij dat ik dat niet gedaan heb
we waren gisteren bij een groot tuincentrum en de kinderen keken naar het knaagdierenspul
lagen ook van die botten idd in enome maten
toen zei ik nog tegen man: zo'n bot geven, het huis uitsluipen en over 3 dagen terugkomen...
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
afschuwelijk, daarom geef ik die dingen ook nooit aan mijn honden
-
Corneliana
- Zeer actief
viewtopic.php?f=14&t=20512Hilde schreef:Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Rauw bot kun je ook teveel geven idd. Als je er kvv bij geeft, heb je minder kans op verstopping. We hebben een keer zo'n dinobot voor Bruno gekocht. Daar ging ie zo lelijk van doen dat we hem hebben afgepakt, hahaha, hij werd er een soort neanderthaler van. Ik denk dat veel honden het ding meer als troffee ronddragen misschien? En er niet veel van eten? Anders zou het wel vaker mis gaan, lijkt me. Ze verkopen ze echt overal nog, onbegrijpelijk.
- Gollum
- Zeer actief
Ik kan genoeg verzinnen, net wat je hond lekker vind. Gol vind winterpenen, komkommers, broccoli lekker. Gedroogde zachte dingen kunnen wel, bijvoorbeeld piemels, oren, pezen.Hilde schreef:Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Gollum schreef:piemels,Hilde schreef:Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
gabbertje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): franse basset
2 kruisingen - Aantal honden: 3
goed topic.
nu mijn vraag.... wat kan je ze wel geven om op te knagen?
ik heb hier 2 pups die aan mijn meubels gaan beginnen als ik ze niks te knagen geef.
vooral de oudste mechelaar kruising is een rampenplan. heeft de zijkanten van de bank al te pakken gehad, beide hokkers, hoek van de tafel en alle kleden waar ze op liggen aan stukken gescheurd. kan zo nog wel even doorgaan
speelgoed die niet kapot moeten kunnen (oa. massieve zware bal) zijn stukken af binnen een half uur. moet ook af en toe steentjes afpakken want die eet hij ook.
verder eet hij alles wat maar eetbaar is maar heeft hier geen knaagplezier van (zag al iemand over wortels etc) met een paar happen is het weg.
zijn eten word zonder te kauwen naar binnen geschrokt of hij het proeft vraag ik me af... denk het niet
ik geef ze zo nu en dan een dino bot en heb toevallig gisteren een parma bot gegeven om uit te proberen. zag nu net wat er kan gebeuren dus maar weggelegd voor een tijd. gelukkig hebben ze geen harde buiken (gelijk naar gekeken) de ontlasting is wel hard (dat hebben ze altijd na een bot) en het maakt dan niet uit met welk bot.
heb ook de rawhide en piemels geprobeert maar ook die zijn zo op.
dussss.... wie heeft er een idee?
nu mijn vraag.... wat kan je ze wel geven om op te knagen?
ik heb hier 2 pups die aan mijn meubels gaan beginnen als ik ze niks te knagen geef.
vooral de oudste mechelaar kruising is een rampenplan. heeft de zijkanten van de bank al te pakken gehad, beide hokkers, hoek van de tafel en alle kleden waar ze op liggen aan stukken gescheurd. kan zo nog wel even doorgaan
speelgoed die niet kapot moeten kunnen (oa. massieve zware bal) zijn stukken af binnen een half uur. moet ook af en toe steentjes afpakken want die eet hij ook.
verder eet hij alles wat maar eetbaar is maar heeft hier geen knaagplezier van (zag al iemand over wortels etc) met een paar happen is het weg.
zijn eten word zonder te kauwen naar binnen geschrokt of hij het proeft vraag ik me af... denk het niet
ik geef ze zo nu en dan een dino bot en heb toevallig gisteren een parma bot gegeven om uit te proberen. zag nu net wat er kan gebeuren dus maar weggelegd voor een tijd. gelukkig hebben ze geen harde buiken (gelijk naar gekeken) de ontlasting is wel hard (dat hebben ze altijd na een bot) en het maakt dan niet uit met welk bot.
heb ook de rawhide en piemels geprobeert maar ook die zijn zo op.
dussss.... wie heeft er een idee?
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Klopt. Paar jaar geleden had Moos ook zo'n bot en zag dat er allemaal splinters aan kwamen. Ben ermee terug gegaan en de winkelier gewaarschuwd. Er was nog nooit een klacht geweest. Hier dus niet meer in huis gekomen. Heel gevaarlijk spul. En nog duur ook.Corneliana schreef:Pasop.....speciaal voor honden eigenaren...
weet iem dat?

Neeltje
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Gedroogd: (lange) bullepezen, kophuid, oren, neuzen, piemels heb ik nooit ergens gezien maar dat kan ook, alles wat eerst zacht weefsel was zonder bot voor het werd gedroogd. Maïsbotten vinden ze hier ook lekker, ze zijn erg hard maar met veel moeite krijgen ze er toch wat af. Hertengeweien natuurlijk, die moet ik zelf nog uitproberen hier. Ik geef ze ook wel eens gedroogde ossenstaart maar daarmee moet je wel uitkijken, er zit bot in en ik pak de hardere stukken af. Ik blijf er dus bij staan kijken he.
Rauw/vers: runderkraakbeen (hier favoriet), lamsribben (die twee kun je bestellen bij bijvoorbeeld lotgering), kippenvleugels, drumsticks, eendenkarkassen, etc. Bij alles geldt, LEES HET BOTTENDOCUMENT. Altijd erbij blijven als ze barfen. Bij kippenvleugels is het beter bijvoorbeeld om het gewricht even kapot te slaan met een hamer, zeker bij de hele vleugel. Anders kan ie recht het darmkanaal in gaan en vast komen te zitten. Ik vind runderkraakbeen het fijnst, dat kraken ze zo weg. Karkassen gaan ze mee lopen slepen dus die moet ik in stukken knippen.
Rauw/vers: runderkraakbeen (hier favoriet), lamsribben (die twee kun je bestellen bij bijvoorbeeld lotgering), kippenvleugels, drumsticks, eendenkarkassen, etc. Bij alles geldt, LEES HET BOTTENDOCUMENT. Altijd erbij blijven als ze barfen. Bij kippenvleugels is het beter bijvoorbeeld om het gewricht even kapot te slaan met een hamer, zeker bij de hele vleugel. Anders kan ie recht het darmkanaal in gaan en vast komen te zitten. Ik vind runderkraakbeen het fijnst, dat kraken ze zo weg. Karkassen gaan ze mee lopen slepen dus die moet ik in stukken knippen.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
ScherpInge O schreef:heb je dus wel al gezienFizgig schreef:Gedroogd: (lange) bullepezen, kophuid, oren, neuzen, piemels heb ik nooit ergens gezien maar dat kan ook,.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
-
linlin
Wat zijn bullepezen ook alweer?Fizgig schreef:Gedroogd: (lange) bullepezen, kophuid, oren, neuzen, piemels heb ik nooit ergens gezien maar dat kan ook ..
-
gabbertje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): franse basset
2 kruisingen - Aantal honden: 3
ik was al aan het kijken op de site voor die hertengeweien. die lijken me wel wat maar wat kost nou zoiets? (kon geen prijzen vinden)
ik werd in de dierenspeciaalzaak een bot aangeraden die jaren mee moet kunnen.. een nepbot dus met smaakje. word zacht als ze erop kauwen maar krijgen en zo goed als niks af? iemand daar ervaring mee? zou wel een uitkomste wezen, maar had er zo mijn twijfels over en om uit te proberen vond ik 17 euro nogal veel.
oren heb ik uitgeprobeert en is in 5 min. op... maisbotten ken ik niet. waar haal/bestel je die?
ik werd in de dierenspeciaalzaak een bot aangeraden die jaren mee moet kunnen.. een nepbot dus met smaakje. word zacht als ze erop kauwen maar krijgen en zo goed als niks af? iemand daar ervaring mee? zou wel een uitkomste wezen, maar had er zo mijn twijfels over en om uit te proberen vond ik 17 euro nogal veel.
oren heb ik uitgeprobeert en is in 5 min. op... maisbotten ken ik niet. waar haal/bestel je die?
- Gollum
- Zeer actief
Stieren. Bullepezen worden ze ook wel genoemd maar het zijn gewoon piemelsAriane schreef:Gollum schreef:piemels,Hilde schreef:Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?Van wie of wat?