Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedekt bij eerste loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Gedekt bij eerste loopsheid
Ik vroeg me af wat de mogelijke gevolgen zijn van het krijgen van een nest bij een nog niet volgroeide hond. Ik kan me voorstellen dat het niet zo goed is voor de ontwikkeling van de hond. Iemand die me kan vertellen wat mogelijke gevolgen hiervan zijn?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Gedekt bij eerste loopsheid
Ik denk dat pappa Wolf zich niet afvraagt of het de eerste of de derde loopsheid is. Denk dat het niet uitmaakt?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Afhankelijk van hoe jong de hond is tijdens die eerste loopsheid kan dat nog reuze meevallen. Wordt een heel jong teefje echter gedekt door een reu van groter/zwaarder ras dan kan het wat problemen opleveren tijdens de bevalling omdat de pups in verhouding ook wat te groot zijn maar dat kan ook gebeuren bij een oudere teef.
Toevallig gisteren in de praktijk een lam van vorig jaar die al gedekt was en die nu dus niet zelfstandig kon bevallen en dat werd dus een keizersnede...........maar of het alleen de oorzaak de leeftijd van het schaap was zul je nooit zeker weten natuurlijk.
Toevallig gisteren in de praktijk een lam van vorig jaar die al gedekt was en die nu dus niet zelfstandig kon bevallen en dat werd dus een keizersnede...........maar of het alleen de oorzaak de leeftijd van het schaap was zul je nooit zeker weten natuurlijk.
Sandra

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Bedankt! Het hondje in kwestie is niet door een heel ander type hond gedekt, maar wel toen ze pas ongeveer een half jaar was. Ik weet dat geiten die te jong gedekt worden vaak wat achterblijven in de ontwikkeling (kleiner blijven) dus ik vroeg me af of dit bij honden ook 'problemen' kon geven.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Een van mijn katten was 5-6 mnd toen ze met n nest kittens gevonden werd.
Zij is altijd wel wat kleiner dan de rest gebleven.
Lijkt mij ook niet echt goed voor het jonge moedertje , om het over de groei maar niet te hebben
Zij is altijd wel wat kleiner dan de rest gebleven.
Lijkt mij ook niet echt goed voor het jonge moedertje , om het over de groei maar niet te hebben
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
De moeder van Mowgli heeft ook na de eerste loopsheid een nestje gehad, er was niets mis met de pups en ook niet met de moeder. Na de tweede loopsheid was het weer raak, hier is Mowgli een pup van. Wel lieten ze haar nu steriliseren om dat ze het genoeg geweest vonden. De moeder was een Duitse herder, ze leefde op een boerderij en scharrelde de hele dag over de landerijen. Hier was ze de vader, een berner sennen van de buren tegen gekomen, hij was de beide keren de vader van de pups.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.