Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitsluitdieet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Aantal honden: 2

uitsluitdieet

Ongelezen bericht door joytje333 »

Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een topic geopend over een uitsluitdieet dat ik op advies van mijn DA moest geven, dat was aardappelen en paardenvlees. Uiteindelijk hebben wij er toch voor gekozen om het uitsluitdieet van lotgering te geven.
Beau had jeuk tussen z'n poten en het was daardoor ook wat rood geworden, hij had toch wel vaak last van z'n buik en iets met z'n tandvlees waar de DA aan kon zien dat het om een allergie ging.
We zijn komende woensdag al 5 weken bezig. Ik merk wel enig verschil, hij heeft geen last meer van z'n buik en eet ook (bijna) geen gras meer, maar dat rode tussen z'n poten blijft en ik zie hem ook nog vaak jeuken daar. Ook dat tandvlees blijft zoals het was. Het is dus nog lang niet zoals het moet zijn.
Is het normaal dat het zo lang duurt voor dat dat weg gaat of klopt er toch iets niet?
Oh en zeker niet onbelangrijk, hij heeft ook wel een paar keer een stukje brood, een paar hagelslagjes en vlokjes opgepeuzeld. We proberen er alles aan te doen zodat dit hem niet lukt, maar hij is zooo slim en snel. Zou hij daardoor toch de jeuk blijven houden?

Ook vraag ik me af of zijn poep wel 'goed' is, het lijken meer konijnenkeuteltjes...
Ongeveer 1 keer per dag legt Beau 2 keuteltjes. Iets groter dan een konijnenkeuteltje zijn ze. Ik vind het er wel raar uit zien twee van die kleine keuteltjes uit een hond van 25 kilo. Of is dit normaal?

Sorry voor al die topics hoor, ik weet niet of jullie dit erg vervelend vinden...
Afbeelding
Safari

Re: uitsluitdieet

Ongelezen bericht door Safari »

Mijn allergische hond wordt heel beroerd van witbrood. Het zou dus heel goed kunnen dat jouw hond ook nog reageert op het gestolen brood. Geef je 1 vleessoort?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

De ontlasting is normaal. Dat betekent dat hij het voer goed verteerd (weinig onverteerbare delen).
joytje333
Zeer actief

Safari schreef:Mijn allergische hond wordt heel beroerd van witbrood. Het zou dus heel goed kunnen dat jouw hond ook nog reageert op het gestolen brood. Geef je 1 vleessoort?
Oke, dan gaan we nog beter opletten. Ja we geven 1 vleessoort, lam.
Afbeelding
Safari

joytje333 schreef:
Safari schreef:Mijn allergische hond wordt heel beroerd van witbrood. Het zou dus heel goed kunnen dat jouw hond ook nog reageert op het gestolen brood. Geef je 1 vleessoort?
Lam, kip en rund kunnen ook triggers zijn. Het beste is om een 'rare' onbekende vleessoort te geven. Paard, hert, konijn of eend. Dit zijn vleessoorten die ze vaak nog nooit gegeten hebben. Daar kunnen ze dan niet op reageren. Ik weet niet of lotgering deze soorten verkoopt maar Haaks Barf wel.

Als beloningsbrokje geef ik bananenchips verder eten ze wortel en appel als tussendoortje.
joytje333
Zeer actief

Safari schreef:
joytje333 schreef:
Lam, kip en rund kunnen ook triggers zijn. Het beste is om een 'rare' onbekende vleessoort te geven. Paard, hert, konijn of eend. Dit zijn vleessoorten die ze vaak nog nooit gegeten hebben. Daar kunnen ze dan niet op reageren. Ik weet niet of lotgering deze soorten verkoopt maar Haaks Barf wel.

Als beloningsbrokje geef ik bananenchips verder eten ze wortel en appel als tussendoortje.
Oke, bedankt voor de reactie. Ik zal er eens naar kijken, maar het lijkt me niet zo goed om dat nu weer over te gaan op haaks barf. Lotgering heeft dit namelijk niet. Ik wacht dan nog 5 weken af en als er dan nog geen verbetering is zal ik daar nog eens goed naar kijken. Is dat dan ook echt een uitsluitdieet, dus echt alles dezelfde diersoort?

Als je uitsluitdieet voert is het toch juist niet de bedoeling er dan nog een beloningssnoepje bij te geven? Ik maak nu beloningssnoepjes van het kvv dat ik dan nu geef, zodat hij verder niets anders krijgt.
Afbeelding
joytje333
Zeer actief

Domor schreef:De ontlasting is normaal. Dat betekent dat hij het voer goed verteerd (weinig onverteerbare delen).
Is dat echt normaal? Het is niet een normale drol zegmaar, maar echt ter grote van een grote konijnenkeutel.
Afbeelding
Safari

joytje333 schreef:
Safari schreef:
joytje333 schreef:

Oke, bedankt voor de reactie. Ik zal er eens naar kijken, maar het lijkt me niet zo goed om dat nu weer over te gaan op haaks barf. Lotgering heeft dit namelijk niet. Ik wacht dan nog 5 weken af en als er dan nog geen verbetering is zal ik daar nog eens goed naar kijken. Is dat dan ook echt een uitsluitdieet, dus echt alles dezelfde diersoort?

Als je uitsluitdieet voert is het toch juist niet de bedoeling er dan nog een beloningssnoepje bij te geven? Ik maak nu beloningssnoepjes van het kvv dat ik dan nu geef, zodat hij verder niets anders krijgt.
Mijn DA was zeer enthousiast over de bananenchips. Plantaardig (net als de wortel en appel) dus in principe komt dat er zo weer uit zonder opgenomen te worden.
Het verbaast mij juist heel erg dat je lam gebruikt voor een uitsluitings dieet. Juist omdat lam vaak een trigger is. De enkelvoedige vleessoorten van Haaks Barf zijn compleet. Het is zeker eenzijdig maar niet voor eeuwig. Als je bv tien weken paard hebt gegeven ga je een andere soort toevoegen.
Je merkt het dan snel genoeg als er slecht op een soort gereageerd wordt. Inmiddels eet mijn hond vijf soorten waar hij het heel goed op doet. Vanwege de afwisseling nu is het compleet en gevarieerd.

Je typt dat je hond wel verbetert maar dat het nog niet over is. Houdt in je achterhoofd dat hij ook kan reageren op graan EN lam. Dus is het nu al wat minder omdat je de granen (bv in brok) geschrapt hebt maar nog niet over omdat er toch ook op lam een reactie komt.
joytje333
Zeer actief

Safari schreef:
joytje333 schreef:
Safari schreef:
joytje333 schreef: Oke, dan gaan we nog beter opletten. Ja we geven 1 vleessoort, lam.

Mijn DA was zeer enthousiast over de bananenchips. Plantaardig (net als de wortel en appel) dus in principe komt dat er zo weer uit zonder opgenomen te worden.
Het verbaast mij juist heel erg dat je lam gebruikt voor een uitsluitings dieet. Juist omdat lam vaak een trigger is. De enkelvoedige vleessoorten van Haaks Barf zijn compleet. Het is zeker eenzijdig maar niet voor eeuwig. Als je bv tien weken paard hebt gegeven ga je een andere soort toevoegen.
Je merkt het dan snel genoeg als er slecht op een soort gereageerd wordt. Inmiddels eet mijn hond vijf soorten waar hij het heel goed op doet. Vanwege de afwisseling nu is het compleet en gevarieerd.

Je typt dat je hond wel verbetert maar dat het nog niet over is. Houdt in je achterhoofd dat hij ook kan reageren op graan EN lam. Dus is het nu al wat minder omdat je de granen (bv in brok) geschrapt hebt maar nog niet over omdat er toch ook op lam een reactie komt.
Hij kreeg idd rund kip EN lam, best stom dat ik daar niet op gelet heb eigenlijk, want ik wist wel dat ze dan het best op een diersoort moeten die ze nog niet eerder hebben gegeten. Ik vind het zonde om nu te stoppen, dus ik ga nog 5 weken door en kijken of het toch nog verbeterd, mocht dat niet zo zijn zal ik zeker kijken naar haaksbarf. Kan ik daar dan zo op overgaan?
Afbeelding
Safari

Ja hoor. Is gewoon KVV en wordt verkocht in bevroren rollen. Bij ons verkoopt de Jumper het.
joytje333
Zeer actief

Ik zie trouwens dat haaksbarf behoorlijk prijzig is, kom voor Beau al snel uit op zo'n 95 euro per maand... :ugh:
Of zit ik nou helemaal verkeerd te rekenen? :denken:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Haaksbarf lijkt inderdaad vrij prijzig te zijn. Tussen de 4 en 6.50€/kg.
Safari

Klopt, haaksbarf is prijzig. Kijk anders eens bij Degomeat. Die is een stuk goedkoper, komt thuisbezorgen en heeft heel veel enkelvoudige complete soorten. Plus dat hij dingen verkoopt als geitennekken en hertenribben. Als blijkt dat je hond tegen deze soorten kan dan is dat lekker om tussendoor eens te knagen.
joytje333
Zeer actief

Bedankt. Degomeat is al wat beter te doen, maar ik ga zelf ook nog even rondsnuffelen of er nog een andere optie is, want het is toch nog wel wat aan de dure kant. Wil het liefst iets van rond de 50 euro. Dit is toch ook weer rond 75 euro.
Afbeelding
nel-joey
Actief
Mijn ras(sen): havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door nel-joey »

En Carnibest?, die heeft ook verschillende soorten vlees...
AfbeeldingAfbeelding
joytje333
Zeer actief

carnibest zou ik ook eens naar kunnen kijken. Er zit hier dichtbij een dierenwinkel, waar ze veel kvv hebben, ook carnibest en haaksbarf, dus ik ga het daar eens navragen. Bedankt voor alle tips!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”