Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is kattenvoer nu écht slecht voor honden?
Moderator: moderatorteam
- flapke100
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): westie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is kattenvoer nu écht slecht voor honden?
Ik weet het niet meer hoor, ik ben al een hele tijd bezig met opzoeken of kattenvoer nu goed of slecht is voor honden.
En het probleem is: Ik vind enorm veel verschillende antwoorden! Sommige zeggen dat het zo slecht is dat als je het 1 keer aan je hond voert, ze eraan kunnen sterven.
Andere zeggen dat het geen kwaad kan voor een keertje als je bv een kat hebt en je hond eens een brokje meepikt.
En nog andere zeggen dat het niet uitmaakt, dat het helemaal geen kwaad kan voor je hond maar dat het net andersom is, dat hondenvoer ongezond is voor katten maar kattenvoer voor honden niet.
Ik stel me deze vraag omdat m'n westie van 12 jaar die heel haar leven gewoon van tafel heeft meegegeten zonder enige problemen, nooit ziek ervan geweest, ook even vrolijk chocolade mee gegeven als we dat aten (toen onwetende dat chocolade slect is) en ook nooit iets mis geweest.
Maar ze heeft een gezwel rond haar keel waardoor ze het moeilijker heeft met eten voortaan, we hebben de bak al hoger gezet zodat het gezwel niet te hard tegen de slokdarm aandrukt, maar daarnaast is ze nog in goede conditie (voor een 12 jarige hond)
Ze heeft het voortaan wat moeilijk met het eten van haar dagelijkse boterham, waarschijnlijk omdat dat niet zo schuift
We hebben al lauw water erbij gedaan zodat het week word maar dan laat ze het ook staan
Ze is énorm kieskeurig maar we herinnerde ons dat ze ooit eens bij familie aan het kattenvoer zat, we hebben om eens te proberen een blikje natvoer voor honden gekocht maar daar moest ze niks van hebben
Dan eens een klein blikje nat kattenvoer gekocht en dat ging er zo in! Zonder dan erg onsmakelijke smakkende en soms kuchende geluiden die ze maakt bij het eten
Dus is kattenvoer nu écht zo slecht voor honden? Of niet? Ze is heel haar leven gewoon geweest om alles mee te eten dat wij ook aten, dus gewoon avondeten, snoep, koekjes, chocolade, ..., nooit iets mis geweest!
Dus zou kattenvoer dan kwaad kunnen? (of is dat iets helemaal anders?)
Bestaan er anders ook nat hondenvoer dat er zoals kattenvoer uitziet, dus blokjes vlees in saus, en niet zo'n hele gemixte homp gemalen vlees? Zoja, graag het merk even vermelden en waar ik het kan kopen (gewoon in de winkel of online?)
En het probleem is: Ik vind enorm veel verschillende antwoorden! Sommige zeggen dat het zo slecht is dat als je het 1 keer aan je hond voert, ze eraan kunnen sterven.
Andere zeggen dat het geen kwaad kan voor een keertje als je bv een kat hebt en je hond eens een brokje meepikt.
En nog andere zeggen dat het niet uitmaakt, dat het helemaal geen kwaad kan voor je hond maar dat het net andersom is, dat hondenvoer ongezond is voor katten maar kattenvoer voor honden niet.
Ik stel me deze vraag omdat m'n westie van 12 jaar die heel haar leven gewoon van tafel heeft meegegeten zonder enige problemen, nooit ziek ervan geweest, ook even vrolijk chocolade mee gegeven als we dat aten (toen onwetende dat chocolade slect is) en ook nooit iets mis geweest.
Maar ze heeft een gezwel rond haar keel waardoor ze het moeilijker heeft met eten voortaan, we hebben de bak al hoger gezet zodat het gezwel niet te hard tegen de slokdarm aandrukt, maar daarnaast is ze nog in goede conditie (voor een 12 jarige hond)
Ze heeft het voortaan wat moeilijk met het eten van haar dagelijkse boterham, waarschijnlijk omdat dat niet zo schuift
We hebben al lauw water erbij gedaan zodat het week word maar dan laat ze het ook staan
Ze is énorm kieskeurig maar we herinnerde ons dat ze ooit eens bij familie aan het kattenvoer zat, we hebben om eens te proberen een blikje natvoer voor honden gekocht maar daar moest ze niks van hebben
Dan eens een klein blikje nat kattenvoer gekocht en dat ging er zo in! Zonder dan erg onsmakelijke smakkende en soms kuchende geluiden die ze maakt bij het eten
Dus is kattenvoer nu écht zo slecht voor honden? Of niet? Ze is heel haar leven gewoon geweest om alles mee te eten dat wij ook aten, dus gewoon avondeten, snoep, koekjes, chocolade, ..., nooit iets mis geweest!
Dus zou kattenvoer dan kwaad kunnen? (of is dat iets helemaal anders?)
Bestaan er anders ook nat hondenvoer dat er zoals kattenvoer uitziet, dus blokjes vlees in saus, en niet zo'n hele gemixte homp gemalen vlees? Zoja, graag het merk even vermelden en waar ik het kan kopen (gewoon in de winkel of online?)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Is kattenvoer nu écht slecht voor honden?
Als je die hamburgers voor honden neemt, die zijn 100 gram, diepvries. Rodi en er zijn nog meer merken.
Dat is zacht, moet prima gaan. Eten ze over het algemeen graag.
Verder is er ook hondenvoer in blik maar dat is niet heel hoogwaardig volgens mij.
Kattenmvoer bevat heel veel geurstoffen, daarom eten honden dat ook graag, maar de samenstelling is wel anders. Denk niet dat het kwaad kan (hier een hond die regelmatig pikt). Of het voldoende voedingswaarde heeft weet ik niet.
Dat is zacht, moet prima gaan. Eten ze over het algemeen graag.
Verder is er ook hondenvoer in blik maar dat is niet heel hoogwaardig volgens mij.
Kattenmvoer bevat heel veel geurstoffen, daarom eten honden dat ook graag, maar de samenstelling is wel anders. Denk niet dat het kwaad kan (hier een hond die regelmatig pikt). Of het voldoende voedingswaarde heeft weet ik niet.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
In kattenvoer zitten in verhouding meer eiwitten dan in hondenvoer en dat zou dus slecht kunnen zijn als je een hond hebt met een nieraandoening.
Er zijn echter ook blikjes hondenvoer die er net zo uitzien als kattenvoer (dat zijn meestal de goedkopere merken) en die net zo hard stinken
Chocolade is slecht maar in een bepaalde hoeveelheid per kilo lichaamsgewicht en dan echte pure chocolade. Niet alle honden hebben er last van maar het KAN dodelijk zijn vanwege de voor honden gevaarlijke stof die er in zit die zich kan opslaan in het lichaam en dan na nog een keer eten dodelijke kan zijn.
Er zijn echter ook blikjes hondenvoer die er net zo uitzien als kattenvoer (dat zijn meestal de goedkopere merken) en die net zo hard stinken
Chocolade is slecht maar in een bepaalde hoeveelheid per kilo lichaamsgewicht en dan echte pure chocolade. Niet alle honden hebben er last van maar het KAN dodelijk zijn vanwege de voor honden gevaarlijke stof die er in zit die zich kan opslaan in het lichaam en dan na nog een keer eten dodelijke kan zijn.
Sandra

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Hier laten de katten wel eens wat op de grond vallen en dan pikt Toots dat op.
Ik sta daar niet zoveel bij stil.
Ik sta daar niet zoveel bij stil.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
baasje van nesco
- Actief
zit ook erg veel zout in.
dus zeker niet goed voor honden.
- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Volgens mijn dierenarts is het voor een hond niet slecht om een hapje mee te eten met de kat, andersom wel.

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik zou haar dan lekker gewoon kattenvoer te eten geven, prima en niks mis mee. Ze is al zo oud en met een gezwel moeten leven, lijkt me niet zo prettig, bovendien, hoe lang zal ze er nog zijn? Voedingswaardes lijken me niet belangrijk meer op die leeftijd, laat haar lekker genieten van wat ze nog wil eten, zou ik zeggen. Af en toe een biefstukje erbij, lekker genieten van die oude dag! En alle voeding die ze nog wel wil snoepen, van tafel, zou ik haar ook geven.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
En, miauwen ze al?Jion schreef:Mijn honden krijgen sinds een maand of 4 de katten-variant van KVV
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Precies. Ook voor katten is er blikvoer dat geen toegevoegde rommel of (weinig) granen bevat. Kijk bijvoorbeeld eens hier (maar er zijn nog veel meer opties): http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition Dit zou je ook aan je hond kunnen geven, maar het eiwitpercentage is dan dus voor een hond te hoog. Dit merk heeft overigens ook blikvoer voor honden, maar het zijn niet van die sappige, natte blokjes in jus maar gewoon reepjes puur vlees met een beetje vocht.alinelaila schreef:Onzin.baasje van nesco schreef:zit ook erg veel zout in.
Genoeg blikvoer te krijgen wat graanvrij, suikervrij én zoutvrij is. Maar in de gemiddelde supermarkt ga je dat inderdaad niet vinden.
Mijn katten krijgen ook blik zonder rommel.
Een puppymix kvv (fijner gemalen) is misschien een optie?
Mila krijgt hier wel eens kattenbrokjes als beloning (lekker klein!) en eet ook wel eens de katten-kvv.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Mijn d.a. vertelde dat er in kattebrokjes veel zout zit.
Mijn honden krijgen altijd KVV,
1 poes krijgt Carnibest kat,
en de andere poes krijgt speciale brokjes dit ivm met haar suikerziekte.
Haar krijg ik niet aan de Carnibest.
Blikvoer komt er hier zoiezo niet in
Mijn honden krijgen altijd KVV,
1 poes krijgt Carnibest kat,
en de andere poes krijgt speciale brokjes dit ivm met haar suikerziekte.
Haar krijg ik niet aan de Carnibest.
Blikvoer komt er hier zoiezo niet in

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Van dat Almo Nature gaan mijn katten wel aan de race letterlijk 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- DeDiana
- Zeer actief
Ook dat is onzin. Ligt er ook weer helemaal aan welke brok.**Nancy** schreef:Mijn d.a. vertelde dat er in kattebrokjes veel zout zit.
In de supermarktbrokken meestal wel ja.
- **Nancy**
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
Hier heb ik het wel eens als extraatje - vooral mijn oude kat met nierinsufficiëntie kon ik er meestal weer goed mee aan het eten krijgen als ze even een dipje had.toots schreef:Van dat Almo Nature gaan mijn katten wel aan de race letterlijk
Hun dagelijkse kostje bestaat uit kvv, maar als ik af en toe zo'n blikje tussendoor opentrek, merk ik niks anders aan hun ontlasting.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Neen, kattenvoer is niet slecht voor honden.
Hondenvoer is wel slecht voor katten, want dan krijgen ze oa een tekort aan taurine.
Hondenvoer is wel slecht voor katten, want dan krijgen ze oa een tekort aan taurine.
- **Nancy**
- Zeer actief
De onze niet hoor,
heeft het liefst dat je KVV voert
Maar de meeste mensen met katten voeren brok uit de supermarkt.
Ik niet trouwens.
heeft het liefst dat je KVV voert
Maar de meeste mensen met katten voeren brok uit de supermarkt.
Ik niet trouwens.