Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan mij meer vertellen over KVV en een advies geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Wie kan mij meer vertellen over KVV en een advies geven?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik snap het echt niet:
Mina2006 schreef:
kipo schreef:
Mina2006 schreef:
kipo schreef: Dat is je eigen keus en dat is je goed recht, alleen vind ik dat je pas echt een overwogen keuze kunt maken als je alle (of toch in ieder geval zoveel mogelijk) informatie hebt.
Ja dat is waar, maar stel dat het wel waar zou zijn, dan zou Mina per direct van KVV af moeten en zou ik niet in de buurt van een hond die rauw eet mogen komen (even extreem gezien dan he).
Weet eigenlijk niet eens waar je precies die informatie kan vinden. Er stond wat op die link, maar zoals al is gezegd (en ook terecht) is dat een mensenkwestie, dus niet voor de dierenarts.
Je zegt 'stel dat het waar is' het is dus waar, er is onderzoek naar gedaan, honden die met salmonella besmet vlees eten kunnen dit weer uitscheiden zonder er zelf last van te hebben en rauw vlees kan besmet zijn met salmonella.
Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen.
Ik bleek nog negatief te zijn voor toxoplasma toen ik zwanger was, het was me dus in 35 jaar met honden en katten omgaan, werken in een dierentuintje (roofdieren voeren met rauw vlees) en 10 jaar ongewassen groenten eten uit eigen tuin niet gelukt om dat op te lopen. Toch ben ik maar even extra voorzichtig geweest, ik had het er toch erg moeilijk mee gekregen als mijn dochter toxoplasma had opgelopen omdat ik het risico klein genoeg had gevonden om niet op te letten.

Wat betreft die mensenkwestie; ik moet de eerste huisarts (laat staan verloskundige) nog tegenkomen die er meer van weet dan "zwangeren mogen de kattenbak niet verschonen" Dierenartsen hebben meer kennis van door dieren overgebrachte ziektes dan huisartsen, wat is er op tegen om daar gebruik van te maken.
Ja, ook daar heb je gelijk in. Ik weet wel dat het waar is, alleen met ''via via via'' bedoelde ik dus eigenlijk ook: ''Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen. ''

Ik zal het eens even gaan bekijken. Mina gaat sowieso van KVV af, maar dan toch, altijd handig om te weten.
Hier vind je het nog erg ver gezocht om via via via besmet te raken? En nu is het een reden om haar er vanaf te halen, dan moet je dus ook geen eieren meer aanraken, geen vlees voor jezelf, noem maar op.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

alinelaila schreef:Is dat dan de conclusie die ik moet trekken?
.

je moet geen conclusie trekken :engel:

want ts geeft toch steeds weer een andere draai en straks krijg jij de schuld :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mina2006 schreef:
alinelaila schreef:Dus als ik het goed begrijp durf je geen kvv te voeren, omdat je bang bent dat jij dan via je hond salmonella krijgt?
Is dat dan de conclusie die ik moet trekken?
Vind je dat dan niet een beetje overtrokken?

Ik ken ontzettend veel mensen die vers voeren, ook mensen die zelf een slechte gezondheid hebben etc en werkelijk niemand (niemand!!) heeft ooit salmonella via de honden/katten gekregen.
Dus het lijkt me toch dat het zo'n vaart niet loopt hoor.
Nee dat heb je verkeerd. Ik dus alsnog KVV te voeren en doe het dus nog steeds ;) Het gaat er mij om dat het er staat, voor gewaarschuwd wordt, ik er mij in ga verdiepen en dat niet over mijn kant laat gaan. Radicaal geen KVV meer voeren en geen dingen meer aanraken is een beeeetje overdreven.
Jij bent bang voor salmonella, dus moet je niks meer aanraken, ook geen brok, ei, kip... :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief

Oh en honden kunnen ook via brok salmonella overdragen aan jou, dus dan heb je dat risico nog steeds niet uitgesloten? En je kan het zelf oplopen door de schaal van eieren beet te pakken, door kip te snijden en dan daarna iets anders op die snijplank...

EDIT: Van mij hoef je geen KVV te voeren, maar de argumenten die je hier aandraagt om het niet te doen, terwijl je het eerst juist wel wilde, vind ik niet echt overtuigend. Als jij brok wil voeren omdat je dat makkelijk vind, of weet ik het wat, okee. Maar de bacterieen? Het draait om hygiene en dat moet met brok ook. Hoewel te veel hygiene je juist vatbaarder maakt, want je bouwt geen antistoffen op.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 23 mar 2013 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

:80:

Ik leg het 1 keer uit.

Het ging over salmonella..ik zei het niet zo serieus te nemen, maar een ander gaf aan dat er onderzoek naar gedaan was en toch best serieus genomen mag worden (daarmee wordt bedoeld; rauw vlees, kattenbak en dergelijke) in dat topic.
Dus ik ben van gedachte veranderd; oke, het kán best serieus zijn, laat ik het eens gaan bekijken.

- Mina gaat sowieso van KVV af = NIETTTTT door dat salmonella verhaal.

En voor degene die het niet weten..maar denken te weten..een zwangere bijvoorbeeld moet er ook voor oppassen..die pakt toch ook gewoon eieren op? :19: Het gaat om rauw vlees en kattenbak onderandere.

Waarom blazen jullie het zo op zeg :LOL:
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

TessaThomas schreef:Oh en honden kunnen ook via brok salmonella overdragen aan jou, dus dan heb je dat risico nog steeds niet uitgesloten? En je kan het zelf oplopen door de schaal van eieren beet te pakken, door kip te snijden en dan daarna iets anders op die snijplank...
Kip snijden en dan wat anders doe ik sowieso niet vanwege kruisbesmetting ;)
Plus het risico is dan niet uitgesloten, maar volgens mij wel minder. Maar goed, al met al..ik ben hier niet de expert he..ik weet niet alles :tongue:
Laatst gewijzigd door Mina2006 op 23 mar 2013 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

9,5 jaar
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Overigens kan je ook nog kijken naar Renske. Niet het typische natvoer. Het is een soort gestoomd kvv. Vanuit hygienisch oogpunt een goed alternatief (ik raak zelf rauw vlees niet aan met blote handen. Dan werk ik met vork en mes, die daarna met kokend water afgespoeld worden. Of met plastic handschoentjes). Onze hond staat er nu een half jaar op i.v.m. allergieën en mijn moeder is net zo met rauw vlees (hij woont bij mijn ouders thuis). En het gaat top, hij zit super in zijn vel en geen jeuk meer.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

alinelaila schreef:Dus als ik het goed begrijp durf je geen kvv te voeren, omdat je bang bent dat jij dan via je hond salmonella krijgt?

Ik ken ontzettend veel mensen die vers voeren, ook mensen die zelf een slechte gezondheid hebben etc en werkelijk niemand (niemand!!) heeft ooit salmonella via de honden/katten gekregen.
Mee eens.
Ik ben zelf ernstig ziek maar dat weerhoudt me er niet van mijn katten KVV te voeren.
Rood vlees eet ik ook, evenals een zacht gekookt eitje.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Mina2006
Zeer actief

Domor schreef:Overigens kan je ook nog kijken naar Renske. Niet het typische natvoer. Het is een soort gestoomd kvv. Vanuit hygienisch oogpunt een goed alternatief (ik raak zelf rauw vlees niet aan met blote handen. Dan werk ik met vork en mes, die daarna met kokend water afgespoeld worden. Of met plastic handschoentjes). Onze hond staat er nu een half jaar op i.v.m. allergieën en mijn moeder is net zo met rauw vlees (hij woont bij mijn ouders thuis). En het gaat top, hij zit super in zijn vel en geen jeuk meer.
Ik heb inderdaad ook al naar Renske zitten kijken, maar volgens mij is dat best aan de prijzige kant, of valt dat wel mee?
Ik denk dan 1 zo'n kuipje per dag, voor 9 kg? Moet je daarnaast nog iets bij geven?
Afbeelding

9,5 jaar
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Pff, ik heb me net zo'n beetje door dit topic heengeworsteld, wat maakt jij het jezelf en anderen moeilijk zeg. Brokken, blik, kvv, barf, en uiteindelijk weer brokken. Je krijgt van alle kanten goede adviezen veelal van mensen met een schat aan ervaring, maar uiteindelijk zoek je alleen maar argumenten om het toch bij brok te houden. Nou dan moet je dat gewoon doen hoor, maar denk voortaan goed na voor je ergens advies over vraagt, hoeven mensen ook niet hun tijd in antwoorden te steken waar jij toch je achterste mee afveegt.
Jij bent er zo een van; hoe de wind waait, waait mijn jasje, nou veel succes verder hoor!
Mina2006
Zeer actief

Ariane schreef:

Mee eens.
Ik ben zelf ernstig ziek maar dat weerhoudt me er niet van mijn katten KVV te voeren.
Dat is dan een keuze die je zelf maakt. Maar omdat ik die keuze niet maak, betekend niet dat ik smetvrees heb toch?
Je hebt groot gelijk hoor, dat je je er niet van laat weerhouden, met bepaalde dingen kan ik dat niet.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Mina2006 schreef:
Domor schreef:Overigens kan je ook nog kijken naar Renske. Niet het typische natvoer. Het is een soort gestoomd kvv. Vanuit hygienisch oogpunt een goed alternatief (ik raak zelf rauw vlees niet aan met blote handen. Dan werk ik met vork en mes, die daarna met kokend water afgespoeld worden. Of met plastic handschoentjes). Onze hond staat er nu een half jaar op i.v.m. allergieën en mijn moeder is net zo met rauw vlees (hij woont bij mijn ouders thuis). En het gaat top, hij zit super in zijn vel en geen jeuk meer.
Ik heb inderdaad ook al naar Renske zitten kijken, maar volgens mij is dat best aan de prijzige kant, of valt dat wel mee?
Ik denk dan 1 zo'n kuipje per dag, voor 9 kg? Moet je daarnaast nog iets bij geven?
1 kuipje is trouwens wel erg veel denk ik haha, ze hebben ook 100 grams zie ik? :ok:
Afbeelding

9,5 jaar
Ariane
Erelid

Mina2006 schreef:
Je bent me kwijt.
Waarom dan wel?

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Mina2006
Zeer actief

Annedee schreef:Pff, ik heb me net zo'n beetje door dit topic heengeworsteld, wat maakt jij het jezelf en anderen moeilijk zeg. Brokken, blik, kvv, barf, en uiteindelijk weer brokken. Je krijgt van alle kanten goede adviezen veelal van mensen met een schat aan ervaring, maar uiteindelijk zoek je alleen maar argumenten om het toch bij brok te houden. Nou dan moet je dat gewoon doen hoor, maar denk voortaan goed na voor je ergens advies over vraagt, hoeven mensen ook niet hun tijd in antwoorden te steken waar jij toch je achterste mee afveegt.
Jij bent er zo een van; hoe de wind waait, waait mijn jasje, nou veel succes verder hoor!
''om het toch bij brok te houden'' ?
Heh? Ze krijgt nu KVV..
En als je goed leest krijg ik meerendeel onzin naar mn hoofd van: pfff je hebt smetvrees blablabla

Een enkele geeft mij een goed advies. Gooi het niet alleen op mij he ;)
Afbeelding

9,5 jaar
TessaThomas
Zeer actief

Mina2006 schreef::80:

Ik leg het 1 keer uit.

Het ging over salmonella..ik zei het niet zo serieus te nemen, maar een ander gaf aan dat er onderzoek naar gedaan was en toch best serieus genomen mag worden (daarmee wordt bedoeld; rauw vlees, kattenbak en dergelijke) in dat topic.
Dus ik ben van gedachte veranderd; oke, het kán best serieus zijn, laat ik het eens gaan bekijken.

En voor degene die het niet weten..maar denken te weten..een zwangere bijvoorbeeld moet er ook voor oppassen..die pakt toch ook gewoon eieren op? :19: Het gaat om rauw vlees en kattenbak onderandere.

In het andere topic zeg je dat ze er wel vanaf gaat door het salmonella verhaal. Dus sorry dat wij jouw eigen woorden blijkbaar niet goed lezen.

En het gaat ook om rauwe eieren oppakken, dat kan net zo gevaarlijk zijn als rauw vlees. Net zoals brok ook besmet kan zijn. De kattenbak is voor een andere bacterie/infectie.
Ariane
Erelid

Mina2006 schreef:
Ariane schreef:

Mee eens.
Dat is dan een keuze die je zelf maakt. Maar omdat ik die keuze niet maak, betekend niet dat ik smetvrees heb toch?
Je hebt groot gelijk hoor, dat je je er niet van laat weerhouden, met bepaalde dingen kan ik dat niet.
Nee, geen smetvrees maar dat salmonella gedoe.
Hoewel ik nu las dat Mina van KVV afgaat, maar niet vanwege de kans op salmonella.
Ik snap er niets meer van :vaag:

Mina2006
Zeer actief

Ariane schreef:
Mina2006 schreef:
Je bent me kwijt.
Waarom dan wel?
Niet heel raar dat je het kwijt bent; iedereen roept wat anders, maar niemand kijkt naar; wat is nu de reden.

De reden was: (zie verrrr ver terug in dit topic)
Ik gaf KVV omdat ik dacht dat er verder geen andere optie was, aangezien Mina haar brokjes niet at (die ik had meegekregen van de oude eigenaar) en natvoer zag ik als dikmaker (door eigen ervaring) dus dacht daar niet eens aan, maar wilde het eigenlijk wel. Ikzelf vind KVV net zo goed als brokken. De dierenarts raadde me aan blikvoer te geven, als ze echt geen brokken wilde. Hebben erover gepraat, omdat ik dacht dat het alleen dikmakend was. Nu heb ik veel gezocht en gekeken, maar goed natvoer is flinkkkk stuk duurder dan goede brokken, dus toch gekeken of Mina misschien wel andere brokken lust, en dat lust ze. Dus wil ik ze eventueel de eerste tijd mengen met KVV om zo langzaam over te schakelen naar brokken.

Het salmonella verhaal helpt me wel een stukje verder in het besluit, maar daar is het niet mee begonnen.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

21 maart:
Mina2006 schreef:Net naar de dierenarts geweest en Mina weegt (op een goede weegschaal :tongue: ) zo'n 9.7 / 9.8 kg. Ze is geënt, gechipt en over een maandje worden haar tanden gereinigd (zag er slecht uit, maar dat had ik al wel verwacht). Ze is een béétje aan de wat dikkere kant (toch wel :mann: ) maar de DA adviseerde geen KVV te geven (dat had ik óók verwacht) maar Mina lust geen brokken, dus noemde de dierenarts blikvoer/natvoer..het enige dat ik over blikvoer wist is dat honden er dik van worden, dot komt door mijn ervaring. Maar de dierenarts heeft er uitleg over gegeven en ik denk toch dat ik overstap op blikvoer. Misschien komt dat ook wel doordat ik wil voorkomen dat de dierenarts zegt, áls er iets gebeurd: zie je wel...Voor haar tanden zijn brokken natuurlijk beter, en wil dat ook wel maar Mina niet :pffff: Dus dan maar kijken voor goed natvoer/blikvoer.

:E:
Wat dikgedrukt is, is voor mij wél van belang.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Ik gaf KVV omdat ik dacht dat er verder geen andere optie was, aangezien Mina haar brokjes niet at (die ik had meegekregen van de oude eigenaar) en natvoer zag ik als dikmaker (door eigen ervaring) dus dacht daar niet eens aan, maar wilde het eigenlijk wel. Ikzelf vind KVV net zo goed als brokken. De dierenarts raadde me aan blikvoer te geven, als ze echt geen brokken wilde. Hebben erover gepraat, omdat ik dacht dat het alleen dikmakend was. Nu heb ik veel gezocht en gekeken, maar goed natvoer is flinkkkk stuk duurder dan goede brokken, dus toch gekeken of Mina misschien wel andere brokken lust, en dat lust ze. Dus wil ik ze eventueel de eerste tijd mengen met KVV om zo langzaam over te schakelen naar brokken.

Het salmonella verhaal helpt me wel een stukje verder in het besluit, maar daar is het niet mee begonnen.

ZO is het en niet anders.
Afbeelding

9,5 jaar
Ariane
Erelid

alinelaila schreef:
Ariane schreef:
Mina2006 schreef:
Je bent me kwijt.
Waarom dan wel?
Dat vroeg ik op pagina 16 al ;) :lees:
alinelaila schreef:Mag ik vragen waarom je dan nu weer voor brokjes gaat? Ik dacht dat helemaal van de baan was, dat het kiezen was tussen blik of kvv. Kennelijk heb ik toch iets gemist :roll:
Solly, het gaat ook allemaal zo snel :jank:

Mina2006
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Mina2006 schreef::80:

Ik leg het 1 keer uit.

In het andere topic zeg je dat ze er wel vanaf gaat door het salmonella verhaal. Dus sorry dat wij jouw eigen woorden blijkbaar niet goed lezen.

En het gaat ook om rauwe eieren oppakken, dat kan net zo gevaarlijk zijn als rauw vlees. Net zoals brok ook besmet kan zijn. De kattenbak is voor een andere bacterie/infectie.

Dit staat in het andere topic:

Ja, ook daar heb je gelijk in. Ik weet wel dat het waar is, alleen met ''via via via'' bedoelde ik dus eigenlijk ook: ''Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen. ''

Ik zal het eens even gaan bekijken. Mina gaat sowieso van KVV af, maar dan toch, altijd handig om te weten.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Jion schreef:
Annedee schreef:Pff, ik heb me net zo'n beetje door dit topic heengeworsteld, wat maakt jij het jezelf en anderen moeilijk zeg. Brokken, blik, kvv, barf, en uiteindelijk weer brokken. Je krijgt van alle kanten goede adviezen veelal van mensen met een schat aan ervaring, maar uiteindelijk zoek je alleen maar argumenten om het toch bij brok te houden. Nou dan moet je dat gewoon doen hoor, maar denk voortaan goed na voor je ergens advies over vraagt, hoeven mensen ook niet hun tijd in antwoorden te steken waar jij toch je achterste mee afveegt.
Komkom, ze is zich aan het oriënteren op voeding voor haar hond en wordt dan van alle kanten bedolven onder hele hopen veelal tegenstrijdige informatie. Eenieder heeft het recht van mening en keuze te veranderen en adviezen naast zich neer te leggen, al lijken veel leden op dit forum te denken dat hun adviezen bindend zouden moeten zijn.
Dankje, dat gaf ik eerder inderdaad ook al aan..honderden adviezen en honderden links verder, heb ik nog wel een eigen mening en kan ik niet een recht lijn vinden van adviezen.
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mina2006 schreef:21 maart:
Mina2006 schreef:Net naar de dierenarts geweest en Mina weegt (op een goede weegschaal :tongue: ) zo'n 9.7 / 9.8 kg. Ze is geënt, gechipt en over een maandje worden haar tanden gereinigd (zag er slecht uit, maar dat had ik al wel verwacht). Ze is een béétje aan de wat dikkere kant (toch wel :mann: ) maar de DA adviseerde geen KVV te geven (dat had ik óók verwacht) maar Mina lust geen brokken, dus noemde de dierenarts blikvoer/natvoer..het enige dat ik over blikvoer wist is dat honden er dik van worden, dot komt door mijn ervaring. Maar de dierenarts heeft er uitleg over gegeven en ik denk toch dat ik overstap op blikvoer. Misschien komt dat ook wel doordat ik wil voorkomen dat de dierenarts zegt, áls er iets gebeurd: zie je wel...Voor haar tanden zijn brokken natuurlijk beter, en wil dat ook wel maar Mina niet :pffff: Dus dan maar kijken voor goed natvoer/blikvoer.

Zet de rest er dan ook bij, niet alleen wat je nu uitkomt in je hele wirwar van verhalen:
Mina2006 schreef:Haha ik moet er een beetje aan wennen hoor, ik kende echt alleen: natvoer en brokjes. Dus het is een beetje 'raar' te lezen dat een hond een rauw ei zal eten :19: Ik zal zeker dingen uitproberen want ikzelf denk wel dat dit vele malen gezonder is dan alleen brokken of dat vette natvoer.
Dankje!
Mina2006 schreef:Haha wat apart! Maar wel leuk inderdaad. Gelukkig zijn er toch nog gezonde alternatieven :D
Mina2006 schreef:
Safari schreef:Ik zou vanavond nog 100 gram geven. Geen eitje meer. Echt super dat ze het zo lekker vindt.
Dankje! Ben er ook erg blij mee hihi :balon: :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mina2006
Zeer actief

malinois schreef:
Mina2006 schreef:21 maart:

Zet de rest er dan ook bij, niet alleen wat je nu uitkomt in je hele wirwar van verhalen:
Mina2006 schreef:Haha ik moet er een beetje aan wennen hoor, ik kende echt alleen: natvoer en brokjes. Dus het is een beetje 'raar' te lezen dat een hond een rauw ei zal eten :19: Ik zal zeker dingen uitproberen want ikzelf denk wel dat dit vele malen gezonder is dan alleen brokken of dat vette natvoer.
Dankje!
Mina2006 schreef:Haha wat apart! Maar wel leuk inderdaad. Gelukkig zijn er toch nog gezonde alternatieven :D
Mina2006 schreef:
Safari schreef:Ik zou vanavond nog 100 gram geven. Geen eitje meer. Echt super dat ze het zo lekker vindt.
Dankje! Ben er ook erg blij mee hihi :balon: :cheer:

Oja, ik was even vergeten dat ik een mening moet vasthouden en niet mag veranderen naar aanleiding van andere verhalen/sites en dergelijke.

LET OP: DIT IS EEN SARCASTISCHE OPMERKING :O:
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

alinelaila schreef:
Mina2006 schreef: Niet heel raar dat je het kwijt bent; iedereen roept wat anders, maar niemand kijkt naar; wat is nu de reden.

Maar denk je niet dat er een verband is tussen Mina's slechte gebit en het feit dat ze altijd brokjes heeft gegeten?
Er kunnen zoveel redenen zijn voor haar slechte gebit. Ik kan niet zeggen: dit is de reden.
De een zegt: door kvv krijgt ze betere tanden; de ander zegt: door brokken krijgt ze betere tanden.

Ik kan beter advies van de DA opvolgen, in plaats van te gokken wie er gelijk heeft.
Afbeelding

9,5 jaar
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Heb je enig idee hoeveel salmonella een gemiddelde brok- en blikvoeding en treats kunnen bevatten? Legio recalls zijn er in Amerika aan de gang van met Salmonella besmet fabrieksmatig hondenvoer....ten opzichte van maar betrekkelijk weinig meldingen over KVV's. :mrgreen:

Wat zonde voor je hondje om je zo door een dierenarts te manipuleren. Legio zwangeren en gezinnen met jonge kinderen die al jarenlang rauw voeren, zonder problemen van dien aard. Ik acht de kans groter dat je hond buiten meer bacteriën op kan lopen dan wat er e-ven-tu-eel in een ontlasting wordt uitgescheiden. Ook daarvan is dus niet gezegd dat een rauw gevoerde hond altijd salmonella bij zich draagt. Integendeel. Daar zijn al diverse onderzoeken naar gedaan die dat tegendeel bevestigen.

Hoe gezond is blikvoer?
http://foodwatch.nl/pers/persberichten/10__2012/#
Er zijn een aantal holistische blikvoermerken die wel een hogere voedingswaarde hebben t.o.v. wat je in een supermarkt of zelfs bij een dierenarts kunt aanschaffen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Onze actieve hond van 9kg krijgt een half bakje per dag van Renske. En als hij invalt daarnaast nog wat gekookte rijst. Dus als je, na de probeerperiode, besluit dit te blijven geven kan je voor 0.75€ per dag klaar zijn ongeveer.

http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... T&m=RENSKE

De kuipjes van 100gr zijn wel veel duurder. Daarvan hebben we er wel 1 of 2 in huis voor als we op visite gaan, maar die voeren we niet standaard.
Laatst gewijzigd door Domor op 23 mar 2013 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mina2006
Zeer actief

Goldendelicious schreef:Heb je enig idee hoeveel salmonella een gemiddelde brok- en blikvoeding en treats kunnen bevatten? Legio recalls zijn er in Amerika aan de gang van met Salmonella besmet fabrieksmatig hondenvoer....ten opzichte van maar betrekkelijk weinig meldingen over KVV's. :mrgreen:

Wat zonde voor je hondje om je zo door een dierenarts te manipuleren. Legio zwangeren en gezinnen met jonge kinderen die al jarenlang rauw voeren, zonder problemen van dien aard. Ik acht de kans groter dat je hond buiten meer bacteriën op kan lopen dan wat er e-ven-tu-eel in een ontlasting wordt uitgescheiden. Ook daarvan is dus niet gezegd dat een rauw gevoerde hond altijd salmonella bij zich draagt. Integendeel. Daar zijn al diverse onderzoeken naar gedaan die dat tegendeel bevestigen.

Hoe gezond is blikvoer?
http://foodwatch.nl/pers/persberichten/10__2012/#
Er zijn een aantal holistische blikvoermerken die wel een hogere voedingswaarde hebben t.o.v. wat je in een supermarkt of zelfs bij een dierenarts kunt aanschaffen.
Ik merk dat je veel niet gelezen hebt (groot gelijk, 80% is onzin hier..) maar ik laat me niet manipuleren door de dierenarts wat betreft KVV, maar wat betreft natvoer.
Daarbij, gaat het allang niet meer over blikvoer. Er zijn wel goede blikvoeren, zoals Wolfsblut, alleen zijn die veelste duur en met natvoer kom ik dan toch bij goedkopere en slechtere uit, en dat wil ik niet.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Domor schreef:Onze actieve hond van 9kg krijgt een half bakje per dag van Renske. En als hij invalt daarnaast nog wat gekookte rijst. Dus als je, na de probeerperiode, besluit dit te blijven geven kan je voor 0.75€ per dag klaar zijn ongeveer.

http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... T&m=RENSKE

De kuipjes van 100gr zijn wel veel duurder. Daarvan hebben we er wel 1 of 2 in huis voor als we op visite gaan, maar die voeren we niet standaard.
Okee, half bakje per dag valt mee inderdaad. Wat bedoel je met: als hij invalt? Je bedoelt wat magerder wordt? Ik zal een gaan kijken. Dankje.
Afbeelding

9,5 jaar
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Gut, laat ik inderdaad niet alles gelezen hebben. Maar een aantal reacties viel wel op, waarop ik mijn reactie gebaseerd heb.
Mina2006 schreef:De reden was: (zie verrrr ver terug in dit topic)

ZO is het en niet anders.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”