Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hmm dat word geen leuke kruising

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jveen
Actief
Aantal honden: 3

Re: hmm dat word geen leuke kruising

Ongelezen bericht door jveen »

gyanty schreef:Nou en wat verwacht je zo erg aan deze pups? Bulldoggen zijn ook behoorlijks clownen hoor. En tja je hebt met een bulldog wel kans op een pittige hond, alhoewel het mij toch wel vaak meevalt met die amerikaanse bullen moet ik toegeven. Ik vind het geen zorgwekkende combinatie. Kwa postuur vind ik het ook niet raar bijelkaar. Ik vind een staf met een snel bijtend herdertype veel risicovoller dan met een dalmaat. Tja sexgerelateerde agressie kennen beide rassen, maar ik zie dat niet als optelsom dat dat met deze kruizing erger wordt.

Kruizing boerboel/kangal. Ach als je weet wat voor hond het is, vind ik het geen rare kruizing. In de juiste plek is het geen andere hond dan echte boerboel of kangal. Pittig dus, echt honden voor bewaking van terrein. Maar ik zie hier ook wederom geen optelsom, maar redelijk gelijkwaarigheid in karakter.
helemaal mee eens, maar de rassen zelf vind ik ook niet geschikt voor dorp of stad, de boerboel en de kangal dan
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Tara schreef:
Corneliana schreef:
Tara schreef:
Hij heet Dracula... :80:
ziet er wel mooi uit.
Nou, voor driehonderd ballen is Dracula van jou!
Je woonde niet in de regio Utrecht toch? :hmmm:
nee dankje.
ik hoef hem niet. :wink:
en woon wel in regio utrecht
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Emma schreef:
gyanty schreef:Nou en wat verwacht je zo erg aan deze pups? Bulldoggen zijn ook behoorlijks clownen hoor. En tja je hebt met een bulldog wel kans op een pittige hond, alhoewel het mij toch wel vaak meevalt met die amerikaanse bullen moet ik toegeven. Ik vind het geen zorgwekkende combinatie. Kwa postuur vind ik het ook niet raar bijelkaar. Ik vind een staf met een snel bijtend herdertype veel risicovoller dan met een dalmaat. Tja sexgerelateerde agressie kennen beide rassen, maar ik zie dat niet als optelsom dat dat met deze kruizing erger wordt.

.
:ok:
zelfs als pappa echt een stafford is, i.p.v een Am. bulldog.
Dan verandert er nog weinig, dat zijn ook zulke clowns, en dan blijft sexgerelateerde agressie het zelfde.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Devel schreef:
Emma schreef:

.
:ok:
zelfs als pappa echt een stafford is, i.p.v een Am. bulldog.
Dan verandert er nog weinig, dat zijn ook zulke clowns, en dan blijft sexgerelateerde agressie het zelfde.
De amerikaanse bulldog van mijn zus wat steevast uitgemaakt voor stafford. Je hebt nogal wat verschillende types binnen de amerikaanse bulldoggen, dus knap dat men zo ziet dat het geen amerikaanse bulldog zou zijn...... Op de foto lijken zowel de dalmatier als de amerikaanse bulldog nogal jong, dan is het nog helemaal moeilijk om dat uit te gaan maken. En zelfs als het een kruizing staff zou zijn, die ik inderdaad geen problemen. Staff zijn ook nogal behoorlijke clownen. En ja ze houden niet zo van andere honden (met name sexegenoten), maar ik zie daarin geen optelsom met de dalmatier. Nee ik zie hier echt geen dramahonden. Heb nogal wat leuke kruizingen met staffords gezien, dus nee ik ben niet zo huiverig.
Afbeelding
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Het enige vervelende aan kruisingen is dat je ze extra bewust moet doen, want ze kunnen niet opconcurreren tegen de grote instroom zielighondjes uit middellandse zee landen en oost Verweggistan.
Je raakt ze dus haast niet aan de man, en dan voor minder geld dan het allemaal gekost heeft. Dus dat er iemand van op vakantie kan, lijkt mij wel een utopie.
Maar die Bruno is net een reusversie van de border terrier en dat vind ik dan weer een superleuke kruising.
F1 hybriden zijn trouwens niet voor niks bekend om hun goede eigenschappen, en hun robuustheid, en zolang het een F1 generatie betreft, zijn deze ook redelijk voorspelbaar in karakter en uiterlijk, en bij productierassen (vee en planten) worden f1 hybriden opzettelijk gemaakt, omdat zij sterk nageslacht opleveren met bepaalde, gewenste goede eigenschappen van beide ouders.
Vandaag gezien een kruising tussen Stafford en Weimaraner, werkelijk een prachtige hond, mooier dan beide ouders vond ik. Wie er ooit op het idee kwam om dit te kruisen????, maar echt geslaagd, ook van karakter.
Veel rassen zijn trouwens ook hun carriere begonnen als kruisingen tussen 2 al eerder bestaande rassen, zoals de Kromfohrlander, en tegenwoordig hebben we de Labradoodle en consorten.
In Amerika worden doelbewust talloze F1 kruisingen gedaan tussen rassen die goed blijken te matchen, zoals Chihuahua/ Jack Russell, Russell/ tekkel, Russell/Boston terrier, dat zijn dan althans enige succesrecepten die mij bekend zijn. Het moet wel bij de ene kruising blijven (dus niet verder fokken en f 2's maken, of je krijgt ineens weer veel genetische variatie) om van het gunstig effect te profiteren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”